جیسون رضائیان: رفتن هوک تایید ضمنی شکست سیاست فشار حداکثری است

گروه جهان الف،   3990524102

واشنگتن پست در یادداشتی به قلم جیسون رضائیان نوشت هیچ کس در دولت ترامپ این را با صدای بلند نخواهد گفت اما تغییر اخیر مربوط به ایران در وزارت خارجه آمریکا تایید ضمنی شکست سیاست موسوم به فشار حداکثری است.

به گزارش تسنیم، در این یادداشت به اشاره به استعفای برایان هوک در آستانه رای گیری شورای امنیت درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران و وتوی قریب به یقین چین و روسیه آمده است: «دولت ترامپ این نتیجه احتمالی را فاجعه در نظر می گیرد و وقتی این اتفاق افتاد، میراث هوک به عنوان معمار کم اثرترین سیاست ایالات متحده درباره ایران شناخته خواهد شد.»

نویسنده با اشاره به انتصاب الیوت آبرامز به عنوان جایگزین برایان هوک، که نومحافظه کاری شناخته شده است و از تحریم های شدید حمایت می کند، تصریح کرده که این انتصاب نشان می دهد: « این دولت هیچ قصدی برای ایجاد هرگونه تغییری در سیاست ایرانی خود قبل از انتخابات ندارد.»

رضائیان در ادامه نوشته: «پس از دهه ها اقدامات تنبیهی علیه ایران با وعده عملی نشده تغییر جمهوری اسلامی، مردم ایران شایستگی دولت بهتری در آمریکا دارند و همچنین آمریکایی ها.»

در این یادداشت آمده است: «ایالات متحده، اضطراری نیاز به یک رویکرد جدید دارد. خلاصله کلام این است:  ما نیاز داریم تا از فرصت ها برای گفت‌وگو با ایران بهره ببریم.»

نویسنده با اشاره به اینکه آخرین اقدام هوک نامه ای از اعضای شورای همکاری خلیج فارس خطاب به شورای امنیت برای تمدید تحریم های تسلحیاتی ایران بود که بیشتر نمادین است، می نویسد: «او هنوز در بدتر کردن شرایط زندگی مردم عادی ایران عمدتا از طریق اقداماتی همانند تحریم های اقتصادی و ممنوعیت سفر نقش ایفا می کند در حالی که تهدید اصلی ایرانیان علیه نیروهای آمریکایی در خاورمیانه جلوی چشمان او افزایش می یابد.»

در این یادداشت همچنین آمده است: «وقتی که مایک پامپئو وزیر خارجه از او خواست تا اداره جدید التاسیس "گروه اقدام ایران" را به عهده بگیرد، هوک تجربه ای درباره ایران نداشت. در طول دو سالی که او این مقام را داشت هیچ نشانه ای وجود ندارد که او برای دیپلماسی با همتایان ایرانی خود تلاش کرده باشد.»

رضائیان در ادامه توضیح می دهد: « شاید این به عنوان بخشی از هدف بزرگتر ترامپ برای تضعیف تجربه و تخصص بوده است. یک گزارش بازرس کل وزارت خارجه در سال گذشته دریافته که هوک فعالانه می خواست یک همکار خود در وزارت خارجه را با سال ها تجربه ممتاز درباره ایران و سایر موضوعات حساس به حاشیه براند.»

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین