جزئیات جلسه پوتین با حضور سفیر ایران در پی حادثه بالگرد رئیس‌جمهور

  4030231013

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در پی حادثه بالگرد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، ضمن دعوت از سفیر کشورمان در مسکو به دفتر کار خود در کرملین، ابعاد این حادثه را بررسی کرد.

جزئیات جلسه پوتین با حضور سفیر ایران در پی حادثه بالگرد رئیس‌جمهور

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه بامداد دوشنبه ضمن اعلام این خبر، درباره جزئیات این جلسه به ایرنا گفت: آقای پوتین رئیس‌جمهوری روسیه با وجود تعطیلی روز یکشنبه در این کشور، ساعت ۲۲ شامگاه یکشنبه جلسه‌ای با حضور مسئولان ارشد حوزه‌های دفاعی و امنیتی این کشور برگزار کرد که بنا به دعوت صورت گرفته،‌ اینجانب به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در این جلسه حضور داشتم.

کاظم جلالی افزود:‌ در این جلسه که با حضور رئیس‌جمهوری روسیه برگزار شد، آندری بلوسف وزیر دفاع، سرگئی شویگو دبیر شورای امنیت ملی، ارتشبد والری گراسیموف رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح، الکساندر کورنکوف وزیر شرایط اضطراری،‌ ایگور لویتین دستیار ویژه رئیس‌جمهوری و یکی از مسئولان ارشد سازمان امنیت فدرال این کشور نیز حضور داشتند.
سفیر ایران در مسکو گفت: در این جلسه ابتدا آقای پوتین خطاب به من گفت که ما از وقوع حادثه برای بالگرد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، بسیار ناراحت شدیم و هر کاری که برای کمک لازم باشد را انجام می‌دهیم.
به گفته وی، پوتین در این جلسه گفت که ما در این زمینه خیلی نگران و ناراحت هستیم. حتما پیام من را به رهبر معظم انقلاب منتقل کنید که هر کاری لازم باشد ما آمادگی داریم انجام دهیم.

آمادگی برای اعزام هواپیماها و بالگردهای روسیه
به گفته وی، رئیس‌جمهوری روسیه در این جلسه اعلام کرد که این کشور ۲ فروند هواپیما را برای پرواز آماده کرده است که با ۵۰ نفر از بهترین نیروهای ما با تجهیزات کامل و کوهنوردان آموزش دیده وارد منطقه وقوع حادثه شوند.
جلالی ادامه داد: در این جلسه اعلام شد که این دو هواپیمای که حامل بالگرد هم هستند، آماده پرواز هستند.
به گفته وی، علاوه بر این، دو فروند بالگرد روسیه نیز آماده هستند صبح روز دوشنبه از ارمنستان برای کمک به عملیات امداد بپیوندند که این بالگردها با توانمندی بسیار بالا، قادر به امدادرسانی خواهند بود.
سفیر ایران در مسکو گفت: ‌رئیس‌جمهوری روسیه در این جلسه از من جزئیات حادثه را جویا شد و اینکه آیا سیگنالی از بالگرد حادثه دیده دریافت می‌شود که من هم شرایط محیطی، مه آلود بودن و وضعیت نامساعد جوی را تشریح کردم.

آخرین اخبار از سانحه بالگرد رئیس‌جمهور؛ اولین تصاویر پهپادی از محل حادثه/درحال به‌روزرسانی
عصر یکشنبه، مبنی بر بروز سانحه فرود سخت برای بالگرد حامل رئیس جمهور در «جنگل دیزمار» مرکزی بین روستای برازین و اردشیری استان آذربایجان شرقی منتشر شد.عملیات جستجو با توجه به صعب العبور بودن منطقه همچنان ادامه دارد. 
گزارش‌ها از حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، حجت الاسلام سیدمحمد آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، خلبان، کمک خلبان، کروچیف (دستیار خدمه پرواز)، سر تیم حفاظت و یکی از محافظین و چند تن دیگر از همراهان به عنوان سرنشینان این بالگرد حکایت دارد.

وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و همراهان وی، واکنش‌های گسترده بین‌المللی را در پی داشته و با ابراز همدردی و اعلام آمادگی کشورها برای کمک به عملیات امداد همراه بوده است.
بنا بر گزارش های منتشر شده، پوتین نخستین رئیس‌جمهوری بود که در روز تعطیل با دعوت از سفیر ایران، ابعاد مختلف این موضوع را مورد بررسی قرار داده و آمادگی خود برای کمک به عملیات امداد اعلام کرده است.

پیش از این، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در پی حادثه بالگرد حامل رییس جمهور و همراهان اعلام کرد: ما صمیمانه امیدواریم که آنها زنده باشند و جان و سلامتی آنها در خطر نباشد. ماریا زاخارووا افزود: روسیه آماده ارائه تمام کمک های لازم برای جستجوی هلیکوپتر مفقود شده و بررسی علل حادثه است.

دستیار ویژه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه شامگاه یکشنبه -۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲- و در پی سانحه بالگرد رئیس جمهور و هیات همراه، در تماسی تلفنی با معاون اول رئیس جمهور گفت:رئیس‌جمهور پوتین از ابتدای این سانحه اخبار را با دقت پیگیری می‌کند و من امشب حامل پیام همراهی، نگرانی و همدلی او با شما و ملت ایران هستم.
ایگور لویتین بامداد دوشنبه در تماس مجدد با محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور گفت: با دستور رئیس‌جمهور روسیه تا ساعتی دیگر دو فروند هواپیمای پیشرفته با بالگردهای ویژه به همراه ۵۰ نیروی امداد حرفه ای کوهستان به تبریز اعزام خواهد شد.وی افزود: صبح دوشنبه هم دو فروند بالگرد روسی از ارمنستان عازم تبریز خواهند شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. همه چیز برای فروش !

  2. ابلاغ قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا دو هفته دیگر

  3. سردار رادان: رسیدگی به وضعیت حجاب مطالبه مردمی بود

  4. رئیس‌جمهور بعدی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آیا برخورد با زورگیران و سارقان مطالبه مردمی نیست؟/ ترکیه فقط برای پهپاد خودش تبلیغ کرد

  6. آرایش انتخاباتی جناح‌های سیاسی در آستانه انتخابات/ اصلاح‌طلبان به موقعیت ۹۲ برمی‌گردند؟!

  7. وقتی اپوزیسیون هم همان جمله امام خمینی را درباره «سپاه» تکرار می کند!

  8. احساس تکلیف کافی نیست

  9. علی لاریجانی اعلام کاندیداتوری کرد

  10. مشاهده اوضاع اقتصادی تاب تحمل را از هر انسان مسوول سلب کرده است

  11. کیهان خطاب به لاریجانی: افتادن در تله برجام و برجامیزاسیون آمریکا و انگلیس، ارتفاع پست بود؛ پست‌ترین ارتفاع

  12. لطفاً شوق خدمت نداشته باشید!

  13. بی‌تفاوتی به فقدان رئیس‌جمهور و تلقی فانتزی از امر ملّی

  14. حماس با دمپایی، اسیر اسرائیلی می‌گیرد

  15. یک عکس و یک دنیا حرف!....

  16. علی لاریجانی: زمانی برای از دست دادن نداریم / مشکلات کشور حل‌ شدنی است

  17. «بیژن زنگنه» با این کارنامه رویش می‌شود نسخه هم بپیچد؟!

  18. فرانکنشتاین خاورمیانه!

  19. تهران ۲۰۰۰ مسجد کم دارد

  20. عبدالحمید خیرخواه اسرائیل شد!

  21. سعید جلیلی داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری شد

  22. پیشنهاد عجیب شریعتمداری به شورای نگهبان/ ابقای قالیباف در ریاست مجلس / آخرین گمانه‌زنی‌های انتخاباتی

  23. توضیح لاریجانی درباره استفاده از یک هشتگ شائبه‌برانگیز

  24. مانع عبور و‌ مرور غیرمجاز در استان سیستان‌و‌بلوچستان هستیم

  25. مقتدی صدر: سکوت بس است، سفیر آمریکا را اخراج کنید!

آخرین عناوین