۱۵ استان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا/روایت جدید از همکاری ۲۵ ساله ایران و چین/تابوشکنی احمدی‌نژاد/ روحانی استیضاح می‌شود؟

گروه سیاسی الف،   3990421136 ۲۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

 ۱۵ استان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا/روایت جدید از همکاری ۲۵ ساله ایران و چین/تابوشکنی احمدی‌نژاد/ روحانی استیضاح می‌شود؟

آخرین آمار کرونا در ایران

سیما سادات لاری،سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۲۳۹۷ مورد جدید کرونا در کشور طی شبانه روز گذشته گفت: تا کنون ۲۵۵ هزار و ۱۱۷ نفر از جمعیت کشور به این بیماری مبتلا شده‌اند.

لاری، تعداد فوتی‌ها در ۲۴ ساعت گذشته را ۱۸۸ نفر اعلام کرد و افزود: بر همین اساس، تا کنون ۱۲ هزار و ۶۳۵ نفر از هموطنان بر اثر ابتلاء به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه پنج استان خوزستان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، هرمزگان و خراسان شمالی در وضعیت «قرمز» قرار دارند، گفت: ۱۰ استان تهران، البرز، لرستان، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویر احمد، زنجان، اصفهان، مازندران، گلستان و ایلام، در وضعیت «هشدار» قرار دارند.

جت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور نیز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: همه ما می‌دانیم در این بیماری{کرونا} تمام کشورها بدون استثنا بعد از مدتی ناچار شدند مسیر گشایش کسب و کار را آغاز کنند و تمام کشورها شروع کردند... دلیل آن این است که تعطیلی کسب و کار و فعالیت اقتصادی برای بلند مدت امکان‌پذیر نیست و هیچ دولتی قادر نیست ۶ ماه بخواهد کل فعالیت های اقتصادی کشور را تعطیل کند و نه مردم زیر بار می‌روند و نه قابل قبول است و نه کسی در دنیا آن را قبول دارد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: راحت‌ترین راه این است که بگوییم فعالیت تعطیل و روز بعد هم مردم از بهم ریختگی، گرسنگی، فشار و مشکلات اعتراض کنند اما هیچکس در دنیا این را نمی‌پذیرد...

اما محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران در حساب توئیتری خود نوشت: در اوج‌گیری دوباره کرونا تقصیر مردم ۳۰ درصد و سهم دولت ۷۰ درصد است، چون دولت یکباره تصمیماتش را به نفع کرونا شُل کرد و به ویروس رانت داد. من اگر اختیار داشتم، فعالیت‌ها را دو هفته تعطیل می‌کردم و محدودیت‌ها را آنقدر ادامه می‌دادم تا آمار‌ها رو به افول برود.

بیشتر بخوانید:

روحانی: کرونا هراسی و عادی‌سازی کرونا هر دو خطرناک است/ راهی جز اجرای دستورالعمل‌ها نداریم

محسن هاشمی: تهران باید ۲ هفته تعطیل شود/ سهم دولت در اوج گیری دوباره کرونا ۷۰ درصد است

پایتخت در وضعیت قرمز قرار دارد/ آخرین شرایط بیمارستان‌های کرونا در «استان تهران»

کرونا جان ۱۸۸ نفر دیگر را در ایران گرفت/ شناسایی ۲۳۹۷ بیمار جدید/ ۵ استان در وضعیت قرمز

وزیر بهداشت: ویروس کرونا از طریق هوا منتقل نمی‌شود

***

چرا نیمی از نمایندگان مبتلا به کرونا، خوزستانی‌ هستند؟

طبق اعلام رسمی تاکنون ۱۰ تن  از نمایندگان به این بیماری مبتلا شده اند که اسامی آنان محمد مهدی زاهدی( نماینده کرمان)، وحید جلال زاده( نماینده ارومیه)،عیسی جعفری( نماینده بهار و کبودر آهنگ)،

منصور آرامی( نماینده بندر عباس)، محمد طلا مظلومی( نماینده بهبهان)،  سید محمد موحد( نماینده کهگیلویه)، حسینعلی حاجی دلیگانی( نماینده شاهین شهر)، علیرضا ورناصری( نماینده مسجد سلیمان)

حبیب آقاجری( نماینده بندر ماهشهر)، سهراب گیلانی( نماینده شوشتر و گتوند) است. خبر ابتلای مجید ناصری‌نژاد نماینده شادگان نیز پیش از این منتشر شده است.

سیدکریم حسینی،رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در خصوص علت ابتلای  نمایندگان خوزستانی گفت: میزان شیوع کروناویروس در خوزستان، کثرت کار و سرکشی به حوزه‌های انتخابیه در این زمینه تاثیرگذار است؛ نمی‌شود کار نمایندگی مجلس و مردم را تعطیل کرد. در این مدت به طور مستمر در حوزه‌های انتخابیه حضور داشتیم و این نمایندگان پس از حضور در حوزه‌های انتخابیه، مبتلا شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ابتلای یک نماینده دیگر مجلس به کرونا

***

هجمه به شورای نگهبان از کینه توزی و نادانی است

 عباسعلی کدخدایی،سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری درباره رد اعتبارنامه تاجگردون و هجمه های وارده در این زمینه به شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان یک مرحله رسیدگی است و براساس قوانین بررسی انجام می شود و رسیدگی به اعتبارنامه مرحله دیگری است.  نمایندگان مجلس اعتبارنامه ها را در مواردی که مسایل جدید دارند بررسی می‌کنند و فکر کنم  نزدیک ۲۰ یا ۱۹ مورد هم قبلا  داشتیم که مواردی که در شورا تایید شده ولی  مجلس به اعتبارنامه ها رای لازم نداده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره سخنان اخیر علیرضا زاکانی درباره پرونده تاجگردون گفت: من یک موضوع کلی را  گفتم و اعلام کردم که اگر اسناد جدیدی به دست مان برسد، طبیعتا براساس اسناد جدید اعلام نظر می‌کنیم.

 هادی طحان نظیف، عضو حقوقدان شورای نگهبان نیز نوشت: در خصوص صلاحیت منتخب گچساران از ابتدا اختلاف‌نظر بود. پاسخ مراجع استعلامی متفاوت و محتوای پرونده ترکیبی از مطالب صحیح و کذب یا بی‌سند بود و باعث ابهامات زیادی شد. در هیأت مرکزی همه مطالب موجود بررسی و پاسخ‌های داوطلب در چندین نوبت شنیده شد اما اکثریت اعضای آن متقاعد به رد نشدند.

اختلاف نظر مراجع قانونی در پرونده مورد اشاره و کیفیت اعتبار اسناد در نتیجه‌گیری موثر بود و صحت و اعتبار یا استناد بسیاری از  مطالب برای رد صلاحیت آقای تاجگردون به تایید اکثر اعضا نرسید و کفه استعلامات مثبت بر استعلامات منفی چربید.

امروز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت کشور با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تکذیب هرگونه ارتباط و انتصاب تصاویر پخش شده به استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: آرامش کامل در شهرستان گچساران برقرار و با مسئولیت‌شناسی گروه‌های مختلف مردم و چهره‌های مورد توجه افکار عمومی و همچنین حمایت همه دستگاه‌ها از استمرار امنیت در سطح استان، کوچکترین درگیری و یا ناامنی در گچساران و مناطق اطراف آن واقع نشده است.

بیشتر بخوانید:

عضو شورای نگهبان: ‌درباره صلاحیت تاجگردون از ابتدا اختلاف‌نظر بود/ شورا نهادی نیست که از کسی هراس داشته باشد

کدخدایی: شورای نگهبان به موضوع اعتبارنامه‌ها ورود نمی‌کند

***

مجلس می خواهد روحانی را استیضاح کند؟

 علی ربیعی سخنگوی دولت در روزنامه ایران هم نوشت: ... سؤال از رئیس جمهور به یکباره در ابتدای کار مجلس بر پیچیدگی شرایط خواهد افزود و به حل مسائل کمکی نخواهد کرد. قاعدتاً تذکر و استیضاح باید ابزاری برای حل مسائل مردم و پیشرفت جامعه باشد و باید مرتب این پرسش را داشته باشیم که آیا این اقدام مسأله‌‌ای را از جامعه حل خواهد کرد؟ سؤالات مطرح شده از وظایف دستگاه‌هاست و مسیر درست این بود که ابتدا این سؤالات در گفت‌وگویی اقناعی با وزرا مطرح می‌شد.

عبور از شرایط امروز کشور نیاز به تعامل و تفاهم همه قوا دارد و بنای دولت همکاری‌های مشترک با دیگر قواست.

روزنامه فرهيختگان نوشت: چند روز بعد از آنکه طرح سوال از رئیس‌جمهور با امضای ۱۳۴ نماینده تحویل هیات‌رئیسه مجلس شد حالا برخی نمایندگان از تدوین طرح استیضاح حسن روحانی خبر می‌دهند. طرحی که گفته می‌شود شامل ۱۸ بند درخصوص عدم توانمندی حسن روحانی برای اداره کشور است... با تغییر مجلس و جمعی متفاوت از نمایندگان پارلمان، استیضاح رئیس‌جمهور جدی‌تر به‌نظر می‌رسد، مخصوصا در روزهایی که فشار اقتصادی به مردم بیشتر از هر زمان دیگری است. بازارهای ارز، طلا، خودرو، مسکن، لوازم‌خانگی و... ملتهب است و شرایط زندگی مردم تحت تاثیر اپیدمی ویروس کرونا با اختلال جدی مواجه شده است، لذا قاعدتاً بخشی از بدنه اجتماعی هم ممکن است حامی این طرح باشند.

فرهيختگان مي نويسد: تند کردن فضا آن هم در فاصله یک ماه و نیم از افتتاحیه مجلس جدید، بدون آنکه نمایندگان طرح ایجابی و قابل قبولی برای اداره کشور و ساماندهی به اقتصاد از خود ارائه کرده باشند و به‌اصطلاح خود را به کشور و مردم اثبات کنند، حتما استقبال ویژه‌ای را در افکار عمومی و البته دیگر نهادها و مجموعه‌های کشور به دنبال نخواهد داشت. به‌ویژه آنکه با بی‌تدبیری برخی از نماینده‌ها تصویر کلی امروز مجلس در میان خیلی از مردم این است که کسانی فعلا ساکن بهارستان هستند که منتهی‌الیه ایده‌هایشان طرح ختم قرآن کریم، تغییر نام فرودگاه مهرآباد آن هم با قید دوفوریت و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی ازجمله اینستاگرام است.

این البته صرف‌نظر از رفتار ناپسند برخی از آنها در مواجهه با اظهارات غیرقابل قبول و غیرمنطقی وزیر امور خارجه در صحن علنی مجلس است، جایی که به‌جای نشان دادن منطق نمایندگان دربرابر استدلال‌های ضعیف وزیر امور خارجه، درشت‌گویی‌ها و فریادهای نمایندگان در افکار عمومی رسوب کرد و نتیجه آن به هیچ عنوان به سود کشور و گره‌گشایی از مشکلات مردم نبود.

در چنین وضعیتی باید انتظار این را هم کشید که طرحی نه‌چندان متقن و بدون ارائه جزئیات پیش‌بینی شده سیاسی، اقتصادی، حقوقی و امنیتی در افکار عمومی و در میان کارشناسان و ناظران، روی دیگر سکه‌ای باشد که با انتشار نامه رادیکال موسوی خوئینی‌ها رونمایی شد. همچنین باید به مردم این حق را بدهیم که تصور کنند هم مدافعان اکبر گنجی یعنی سعید حجاریان، هم موسوی‌خوئینی‌ها، هم تاجزاده و... و از این طرف هم طراحان طرح سوال و استیضاح رئیس‌جمهور بزرگ‌ترین توانایی‌شان غرزدن و انداختن تقصیر بر دوش دیگران بدون ارائه راهکار عملی و ایده جایگزین است.

روزنامه اصلاح طلب اعتماد هم مي نويسد: پيگيري‌ها... در اين مسير پاي يكي از جنجالي‌ترين نمايندگان مجلس دهم و يازدهم را درحالي به پرونده استيضاح رييس‌جمهوري باز كرد كه در يكي، دو ماه گذشته كمترين موضع را عليه دولتي‌ها گرفته بود.

«مجتبي ذوالنوري» و اختلاف عقيده‌اش با حسن روحاني و به‌طور كلي دولت‌هاي تحت مديريت او شهره آفاق است؛ ولي حال پرسش اينجاست كه او چرا بايد باني اولين گردهمايي نمايندگان خواستار استيضاح رييس‌جمهوري باشد؟!... بدين‌ترتيب و با اتكا به وزن ذوالنوري ميان مجلس يازدهمي‌ها آنچه مي‌تواند مانع كار او باشد، موضع هيات‌رييسه مجلس به عنوان ساكنان قدرتمندترين كرسي‌هاي پارلمان و البته شخص محمدباقر قاليباف است اما پيگيري‌... از اعضاي هيات‌رييسه مجلس حاكي از آن است كه رييس مجلس هنوز موضعي در اين زمينه اتخاذ نكرده است.

در همين راستا شنيده شده كه قاليباف براي تعيين تكليف موضوع سوال از رييس‌جمهوري و احتمالا تهيه طرح استيضاح او درخواست ديداري با رهبري به عنوان عالي‌ترين مقام جمهوري اسلامي را مطرح كرده است؛ ديداري كه در صورت برگزاري مي‌تواند تاثيري قابل‌توجه در آينده طرح‌هاي سوال و استيضاح رييس‌جمهوري، آن هم در دشوارترين و پيچيده‌ترين شرايط سياسي، اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و البته بهداشتي ايران داشته باشد.

اين ميان يكي از نزديكان علي نيكزاد، نايب‌رييس دوم مجلس نيز به «اعتماد» گفته كه نايب‌رييس اين روزهاي پارلمان چندان تمايلي به اين قبيل طرح‌هاي حاشيه‌ساز ندارد. 

بیشتر بخوانید:

سخنگوی دولت: سوال از رئیس جمهور توسط مجلس، اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند

***

عارف درباره انتخابات۱۴۰۰ موضعی نداشته است
 
ایسنا: پس از استعفای عارف از ریاست شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان، این گمانه زنی قوت گرفت که این استعفا به دلیل حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده است، اما در کلیپی که امروز کانال تلگرامی منسوب به وی منتشر کرد، اعلام شد که عارف هیچ گونه موضع گیری درباره این انتخابات اتخاذ نکرده است. در این کلیپ بیان می شود که نحوه ورود افراد به انتخابات به چگونگی پایان دولت حسن روحانی،انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و بیماری کرونا بستگی دارد.

***

عبدالله نوری رییس شورای عالی سیاستگذاری شود

جواد امام، فعال سیاسی اصلاح طلب به ایسنا گفت: عارف، منتخب شورای عالی سیاستگذاری بود و علی القاعده باید استعفای خود را به شورا اعلام می کرد، ولی تاکنون هیچ استعفای رسمی و مکتوبی به شورای عالی نرسیده است.

امام با بیان اینکه معتقدم که اگر قرار است که فعالیت شورای عالی ادامه یابد، حتما باید اصلاحاتی در آن انجام شده و تقویت شود، گفت: اجماع سازی با همه شخصیت های حقیقی و حقوقی شورای عالی کار طاقت فرسایی است و اگر عارف تشخیص داده است که از کار جمعی فاصله بگیرد، به نظر من عبدالله نوری جایگزین مناسبی برای اجماع سازی و تقویت شورای عالی است و حتی احزابی که به شورای عالی نقد دارند، پذیرای عبدالله نوری هستند.

***

میرسلیم از کاندیداتوری ریاست کمیسیون اصل ۹۰ انصراف داد 

مصطفی میرسلیم، نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به هئیت رئیسه مجلس انصراف خود از نامزدی ریاست کمیسیون اصل ۹۰ را اعلام کرد. در بخشی از این نامه آمده است: به استحضار می‌رساند اینجانب انصراف خود را از نامزدی برای ریاست کمیسیون اصل ۹۰ تقدیم می‌کنم... هیئت رئیسه در معرفی شایسته این نامزد یا نامزدها کوتاهی کرده و این نقطه قوتی برای آن هیئت محترم محسوب نمی شود البته یادآوری می‌کند که همه نامزدها با حسن ظنی که به یکدیگر دارند از تصمیم بر حق هیئت رئیسه استقبال می‌کردند اما این روش هیئت رئیسه مبنی بر معرفی همه نامزدها به مجلس و سرباز کردن مسئولیت، نوعی توهین به نامزدها ریاست کمیسیون محسوب می‌شود گویا همه پافشاری در نیل به ریاست دارند.

***

دیدار متفاوت نمایندگان جدید مجلس با رهبر انقلاب
 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم فردا یکشنبه ۲۲ تیرماه با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند. قرار است منتخبین مردم از طریق ویدئو کنفرانس با مقام معظم رهبری دیدار داشته باشند.

***

روایت مصباحی مقدم از قرارداد 25 ساله ایران و چین

غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفتگویی با روزنامه ایران انجام داده که بخش‌هایی از آن در ادامه آمده است:

- این امر (سند همکاری 25 ساله با چین) هم بعد از این است که رهبری پیام خاصی و فرد خاصی را (به چین) فرستادند و با رئیس جمهوری چین گفت‌و‌گو کردند. تا پیش از این، این عزم در رفتار دولت ما دیده نشد؛ چه نسبت به چین، چه نسبت به روسیه. طبعاً این دو کشور هم تا کشوری با آنان ارتباط راهبردی نداشته باشد، روابطی نخواهند داشت.

- مگر چین هم جدای از دنیا است؟ مگر می‌خواهیم با دنیا قطع ارتباط کنیم؟ اتفاقاً این یکی از اتهاماتی است که مرتب مطرح می‌شود که «ما نمی‌توانیم در قطع ارتباط با دنیا زندگی کنیم» چه کسی گفته است با دنیا قطع رابطه کنیم؟ حتی با امریکا هم ما قطع رابطه نکردیم، این امریکایی‌ها بودند که رابطه سیاسی خود را با ایران قطع کردند.

- به نظر می‌رسد نوعی ذوق زدگی در اظهارات مسئولان ما درباره برجام اتفاق افتاد که این مسأله دشمن را از امضای این توافقنامه پشیمان کرد. (دشمنان) با خود گفتند پس معلوم می‌شود ما خیلی باختیم و ایرانی‌ها خیلی بردند، بنابراین ورق را برگردانیم و ورق را هم برگرداندند.

بیشتر بخوانید:

آيا چين واقعا جزيره كيش را خريده است؟!

***

تابوشکنی جدید احمدی‌نژاد

روزنامه آرمان ملي نوشت: گفت‌وگوي اخير احمدي‌نژاد با تم هنري و اظهارنظرهاي جنجالي که در تاريخ چهار دهه انقلاب بي‌ترديد بي‌سابقه است مي‌تواند مردم و جوانان زيادي را با توجه به حال و احوال بسيار بد کشور در دوران روحاني به خود جلب کند و باعث شود تا بسياري باز هم براي 1400 روي ديوار او يادگاري بنويسند گفته‌هايي که اما با هجمه تندي از اصلاح‌طلبان روبه‌رو شده است.

عده‌اي از اين اصلاح‌طلبان بدون توجه به نوع محتواي گفته‌هاي امروز رئيس دولت سابق به او صرفا تاخته‌اند و با يادآوري سال 88 اين اظهاراتش را نمادي از عوام‌فريبي تلقي کرده‌اند يا با در کنار هم قراردادن اظهارات او و شجريان درصدد اين برآمدند تا همچنان به تخريب احمدي‌نژاد دست بزنند. حمله‌هاي احساسي جريان چپ و اشاره‌هاي مکرر آنان به 88 در حالي صورت مي‌گيرد که بسياري معتقدند رهبران اصلاح‌طلب که به عنوان حامي جريان روحاني به شمار مي‌آيند در واکنش به وقايع 96 و 98 خود به مراتب بيشتر در مظان اتهامند و انفعال يا سکوتشان و عدم همراهي با مردم آنها را براي هميشه به انزوا کشانده است.

صادق زيباکلام، تحليل گر مسائل اصلاح طلب در اين باره مي گويد:... هيچ‌کس به اندازه من از احمدي‌نژاد انتقاد نکرده است هيچ‌وقت از او دفاع نکردم. تنها موردي که دفاع کردم وقتي بود که ردصلاحيت شد و گفتم اين مردم هستند که بايد در مورد او تصميم بگيرند. اما در عين حال بايد گفت در مقايسه با ديگران انصافا بله‌قربانگويي او خيلي کمتر از روساي‌جمهور پيشين بوده است. البته که گفتن اين حرف تاييد سياست‌هاي او نيست. اما از طرفي نفس اينکه يک رئيس‌جمهوري نخواهد بله‌قربانگو باشد معني‌اش اين نيست که همه امور آن‌طور که مي‌خواست تحقق پيدا کند نکاتي که احمدي‌نژاد در مورد چهره‌هاي فرهنگي نيز در اين‌باره گفت ناشي از همين موضوع است.

***

اصولگرايان هم ناگزير از«اصلاح» هستند

محمد‌صادق جوادی‌حصار، تحلیلگر اصلاح طلب مسائل سیاسی با آرمان ملي گفت وگو کرده که در بخشی از آن عنوان مي كند: اگر طيف ... راست که امروز در مجلس حضور دارد به دنبال حل کردن مشکلات کشور است چاره‌اي جز تعامل و تبادل‌نظر با امکانات موجود در گفتمان اصلاحات ندارند. اصولگرايان نمي‌توانند از ظرفيت جريان اصلاحات براي حل مشکلات چشم‌پوشي کنند. اگر اصولگرايان به دنبال اين مساله باشند که رفتاري را که با آقاي ظريف در مجلس کرده‌اند ادامه بدهند اوضاع سياسي کشور بهنجار پيش نخواهد رفت و اين کار منشأ ناهنجاري‌هاي سياسي و اجتماعي و صرف هزينه‌هاي غير‌ضروري خواهد شد. امروز کشور در شرايطي نيست که يک گروه بخواهد روي گروه ديگر خط قرمز بکشد. به همين دليل نبايد اجازه داد عده‌اي با رفتارهاي اشتباه، کشور را روانه سراب‌هاي بي‌سرانجام کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۱۸۱۴۶۲۱:۰۸:۴۱ ۱۳۹۹/۴/۲۱
در کنار استیضاح دولت رییس سابق مجلس که به ملت جفا کرد و نگذاشت چند سال پیش این دولت استیضاح شود و نگذلشت تحقیق . تفحص از بانک مرکزی صورت بگیرد را محاکمه کنید
ناشناس۱۵۱۸۱۷۰۲۱:۳۵:۱۰ ۱۳۹۹/۴/۲۱
بخشش لازم نیست استیضاحش کنید
ناشناس۱۵۱۸۶۲۷۰۹:۱۹:۲۷ ۱۳۹۹/۴/۲۲
3 نون حیف نون اقتصادی کشور نوبخت نیلی نهاوندیان اینها مسببان این وضع نابسامان هستند
ناشناس۱۵۱۸۶۷۲۰۹:۵۷:۲۰ ۱۳۹۹/۴/۲۲
از حسن و اسحاق می خواهیم خودشان بروند تا هزینه کمتری به کشور تحمیل شود
ناشناس۱۵۱۸۱۹۵۲۲:۰۶:۰۳ ۱۳۹۹/۴/۲۱
احمدی نژاد یاشاسین
ناشناس۱۵۱۸۱۹۹۲۲:۱۳:۴۱ ۱۳۹۹/۴/۲۱
با استیضاح موافقم دولت روحانی کشور را تا لبه پرتگاه برده است.
ناشناس۱۵۱۸۵۷۷۰۸:۳۵:۳۶ ۱۳۹۹/۴/۲۲
لبه پرتگاه؟! اگه سانسور نشه ما داریم سقوط میكنیم #روحانی_برو
ناشناس۱۵۱۸۲۰۲۲۲:۱۶:۰۵ ۱۳۹۹/۴/۲۱
اگر در سال 92 قرارداد همکاری تجاری و اقتصادی با چین امضاء کرده بودند اکنون دلار حداکثر 5000 تومان بود برجام خسارت زیادی به اقتصاد کشور وارد کرد.
ناشناس۱۵۱۸۲۴۵۲۲:۵۹:۵۷ ۱۳۹۹/۴/۲۱
عراقچی: نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
ناشناس۱۵۱۸۲۶۳۲۳:۱۰:۴۴ ۱۳۹۹/۴/۲۱
آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان از برجام بعنوان اهرم فشار بر ایران یاد کرده است.
ناشناس۱۵۱۸۲۹۱۲۳:۲۹:۵۷ ۱۳۹۹/۴/۲۱
قرارداد راهبردی بین ایران و چین مانع فشار حداکثری امریکا می شود و به همین دلیل رسانه های غربی در مورد این قرارداد جوسازی می کنند.
ناشناس۱۵۱۸۵۰۸۰۷:۳۵:۴۱ ۱۳۹۹/۴/۲۲
بر اساس کدام تحلیل اقتصادی به دلار 5000 تومانی رسیدی
ناشناس۱۵۱۸۸۲۷۱۱:۱۷:۲۵ ۱۳۹۹/۴/۲۲
به گفته خود اصلاح طلبان اگر رئیسی می آمد دلار حداکثر 5000 تومان می شد.
ناشناس۱۵۱۸۲۰۴۲۲:۱۷:۱۹ ۱۳۹۹/۴/۲۱
دکتر احمدی نژاد مومن و انقلابی است اما خشکه مقدس نیست و این وجه تمایز ایشان با دیگران است.
ناشناس۱۵۱۸۲۰۶۲۲:۱۹:۴۱ ۱۳۹۹/۴/۲۱
اگر سال 94 قرارداد همکاری اقتصادی با چین جایگزین خسارت محض برجام شده بود حالا تورم 500 درصدی و اینهمه مشکلات اقتصادی و معیشتی نداشتیم.
ناشناس۱۵۱۸۲۰۸۲۲:۲۰:۲۵ ۱۳۹۹/۴/۲۱
تا 1400 با کرونا و رکود و تورم و بیکاری.
ناشناس۱۵۱۸۲۴۸۲۳:۰۱:۳۸ ۱۳۹۹/۴/۲۱
دولت های هاشمی و روحانی رکورددار جهش ارز و تورم در تمام دولت ها هستن .
ناشناس۱۵۱۸۲۵۲۲۳:۰۴:۱۴ ۱۳۹۹/۴/۲۱
از شعار ژاپن خاورمیانه رسیدیم به کپی چین تقلبی
ناشناس۱۵۱۸۲۶۸۲۳:۱۴:۰۶ ۱۳۹۹/۴/۲۱
دکتر احمدی نژاد همواره طرفدار هنرمندان بوده و هست فراموش نکنیم که مرحوم حبیب در دولت ایشان اجازه بازگشت به وطن را گرفت .
ناشناس۱۵۱۸۴۱۲۰۲:۵۸:۴۱ ۱۳۹۹/۴/۲۲
بودن یا نبودن روحانی هیچ تاثیری نداره. گرانی ، کرونا ، تورم ........ دارند کار خودشان را می کنند.
قربان عطیمی۱۵۱۸۴۹۱۰۷:۰۸:۲۷ ۱۳۹۹/۴/۲۲
احمدی نژاد سلطان قلب مردم ایران
ناشناس۱۵۱۸۵۶۰۰۸:۲۴:۴۷ ۱۳۹۹/۴/۲۲
میشه بفرمایید ظرفیت جریان اصلاحات چیه که تا بحال مردم ندیده اند؟ خیلی از خودتون متشکرید و اعتماد به نفس بسیار کاذبی دارین.
ناشناس۱۵۱۸۶۲۵۰۹:۱۸:۳۵ ۱۳۹۹/۴/۲۲
احمدی نژاد در زمان ریاست جمهوری خودش گشت ارشاد را گسترش داد حالا دیگه حرف میزنه
کاظم۱۵۱۸۶۶۰۰۹:۴۱:۲۸ ۱۳۹۹/۴/۲۲
احمدی نژاد عوام فریب درجه یک
علی 671۱۵۱۸۶۶۵۰۹:۴۵:۰۹ ۱۳۹۹/۴/۲۲
اصلاح طبان طلبکار برای یک سال دست از خراب کردن به ناحق بر دارند و فرصت بدهند حال مملکت به آرامی خوب می شود .اگر این گروه طرد شده بگذارند .
علی کریمی۱۵۱۸۷۴۴۱۰:۳۹:۳۹ ۱۳۹۹/۴/۲۲
اگر نمایندگان مطمئن هستند که با استیضاح دکتر روحانی وضعیت کشور حتی اندکی بهتر می شود درنگ کردنشان خیانت به منافع ملی است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

  25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

آخرین عناوین