زالی: امسال دستیابی به واکسن کرونا بعید است

گروه اجتماعی الف،   3990418139

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران با اشاره به تشکیل جلسه اضطراری در این ستاد با حضور وزیر بهداشت، گفت: در بهترین شرایط ما در کمتر از ۱۴ یا ۱۲ ماه دیگر در عرصه جهانی توفیق استفاده از واکسن را نخواهیم داشت.

به گزارش تسنیم، علیرضا زالی در گفت‌وگویی تلویزیونی با بیان این‌ که مداخلات محدودکننده‌ای که تاکنون در تهران اعمال شده، کفایت لازم را برای کنترل بیماری نداشته است، اظهار  کرد: نیازمند اقدامات و مداخلات سختگیرانه‌تری هستیم؛ به همین دلیل قرار شد در اسراع وقت، با کار کارشناسی که در دستگاهاجرایی انجام می‌شود بسته مهمی را در کنترل ابعاد مختلف بیماری آماده کنند و امروز بعد از ظهر که در خدمت دکتر نمکی جلسه اضطراری ستاد فرماندهی استان تهران را برگزار خواهیم کرد، بسته‌های پیشنهادی برای اعمال محدودیت، بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی افزود: به نظر می‌رسد فرآیندی که در زمینه فاصله‌گذاری اجتماعی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی در تهران شاهد آن هستیم در طول روزهای اخیر با شدت کمتری مورد توجه واقع شده است.

زالی ادامه داد: آمار مراجعان به بخش‌های بهداشتی و درمانی نیز به‌صورت تصاعدی افزایش یافته است و حتماً نیازمند مداخلات جدی‌تری در تهران هستیم.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران درباره واکسن کرونا نیز تصریح کرد: مطالعات مقدماتی خوبی در سطوح ابتدایی برای تولید واکسن در کشور در حال انجام است؛ به دلیل اهمیت این پروژه از لحاظ راهبردی و آثار ملی، شخص وزیر بهداشت روی این پروژه نظارت مستقیم دارد و مانند همه جای دنیا محققان در حال تلاش هستند.

زالی خاطرنشان کرد: در بهترین شرایط ما در کمتر از ۱۴ یا ۱۲ ماه دیگر در عرصه جهانی توفیق استفاده از واکسن را نخواهیم داشت و این فرآیند و تولید انبوه با معذوریت‌هایی در عرصه صنعتی روبه‌رو است بنابراین اینکه در انتظار واکسن باشیم خوب است اما فکر نمی‌کنم به این زودی در عرصه جهانی شاهد تولید واکسن باشیم و باید زمان بگذرد.

وی متذکر شد: باید بدانیم که پاییز و فصل سرمای امسال را بدون واکسن طی خواهیم کرد و واکسن‌های جهانی بعید است به پایان امسال برسند و باید بدانیم که فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کماکان راه‌های اصلی مقابله با بیماری کرونا در عرصه جهانی تلقی می‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین