هشدار آتش‌نشانی درباره نگهداری ضدعفونی کننده‌ها در منزل

گروه اقتصادی الف،   3990115013

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نکاتی را درباره نحوه نگهداری ضد عفونی کننده‌ها و رعایت ایمنی در منزل ارائه کرد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: رعایت برخی از نکته های ایمنی در روزهایی که به خاطر کرونا و قطع زنجیره انتقال و ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در خانه مانده‌ایم، ضروری است و در این روزها که در خانه هستیم نباید نکات ایمنی را از یاد ببریم و بدانیم که حادثه‌ها چه در خانه و چه در بیرون ازخانه در کمین ما هستند و ما باید خود را از این حادثه‌ها مصون نگه داریم.

وی با بیان اینکه مواد ضدعفونی کننده در مقادیر بالا نباید در خانه نگهداری شود، گفت: ممکن است یک خانواده چند نفره برای انجام ضدعفونی یک دبه الکل یا مواد ضدعفونی کننده را که همه شیمیایی و قابل اشتعال هستند در منزل نگهداری کنند، این در حالی است که اگر حریقی جزئی در خانه رخ دهد نگهداری این مواد در منزل باعث گسترش حریق می‌شود و به سرعت گسترده می‌شود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران درباره یکی دیگر از اقداماتی که ممکن است موجب وقوع حادثه شود، اظهار کرد: شهروندان اطراف گاز را با مواد قابل اشتعال ضد عفونی می‌کنند و بلافاصله گاز را روشن می‌کنند این در حالی است که این اقدام اشتباه است و بعد از ضد عفونی هر سطحی باید اجازه بدهیم که مدت زمانی بگذرد.

وی ادامه داد: روی این دسته از مواد ضد عفونی کننده نیز باید حتما برچسب وجود داشته باشد تا مشخص باشد که چه چیزی است تا با بطری آب یا .. اشتباه گرفته نشود، همچنین این مواد به هیچ عنوان نباید در دسترس کودکان باشد.

ملکی در ادامه با اشاره به اینکه این روزها شهروندان در خانه هستند و در اکثر موارد موبایل، تبلت و.. آن ها در شارژ است، گفت: این روزها اکثر شهروندان در خانه هستند و همین موضوع نیز ممکن است که بیشتر از تلفن همراه و تبلت و.. استفاده کنند، در این حین ممکن است که بار استفاده از پریزها افزایش پیدا کند؛ اما شهروندان به هیچ عنوان نباید از پریزهای برق انشعابات زیادی بگیرند چرا که این اقدام می‌تواند موجب وقوع حادثه شود.

وی در ادامه به این موضوع که نباید این دسته از وسایل را در حین شارژ روی تخت، مبل و یا... قرار داد، گفت: این دسته از وسایل ممکن است که در حین شارژ حرارت تولید کنند. بنابراین نباید آن‌ها را روی پارچه قرار داد. برخی از شهروندان نیز در حین خواب تلفن همراه خود را در حال شارژ زیر بالشت خود قرار می‌دهند؛ در حالی که این اقدام بسیار خطرناک است.

ملکی با بیان اینکه این روزها برخی از خانواده‌ها برای گذراندن زمان در کنار یکدیگر آشپزی می‌کنند، تصریح کرد: به هیچ عنوان نباید وسایل آشپزخانه در دسترس کودکان قرار بگیرد، چرا که ممکن است حادثه بیافریند. در صورتی که خانواده ها قصد دارند در کنار یکدیگر آشپزی کنند باید وسایل بی خطر به کودکان داده شود و از محیطی که لوازم خطرناک در آن وجود دارد؛ دوری کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران به این موضوع که خانواده ها این روزها بیش از پیش محل زندگی خود را ضدعفونی می‌کنند اشاره کرد و افزود: در حین ضد عفونی منزل باید دقت داشته باشیم که حتما هوا جریان داشته باشد، چرا که این مواد شیمیایی هستند و علاوه بر این برخی از مواد ممکن است مسمومیت ایجاد کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین