پنتاگون: درباره تلفات حمله موشکی ایران پنهان‌کاری نکردیم

گروه جهان الف،   3981028042

سخنگوی پنتاگون در حالی مدعی عدم پنهان‌کاری یا کوچک نشان دادن تلفات حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی عین الاسد شد، که پس از یک هفته انکار روز جمعه به آسیب یازده تن اعتراف کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، پس از آنکه پنتاگون اعتراف کرد ۱۱ نظامی آمریکایی پس از حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی عین الاسد دچار آسیب مغزی شده‌اند، یک سخنگوی این سازمان مدعی شد که سران ارتش آمریکا پنجشنبه و یک هفته پس از حمله موشکی از این موضوع اطلاع یافته‌اند.

«جاناتان هافمن» سخنگوی پنتاگون گفت که وزارت دفاع آمریکا در مورد خسارات جانی حمله موشکی ایران پنهان‌کاری و تلاش برای کوچک‌نمایی آن نکرده است.

این در حالی است که همه مقام‌های آمریکایی از جمله دونالد ترامپ رییس جمهوری، مارک اسپر وزیر دفاع و مارک میلی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا تا روز گذشته مدعی بودند حمله موشکی ایران هیچ کشته یا مجروحی به جا نگذاشته است.

جمعه‌شب سخنگوی پنتاگون اعتراف کرد که ۱۱ نظامی آمریکایی پس از این حمله دچار آسیب مغزی و برای معالجه به کویت منتقل شده‌اند.

به نوشته رویترز، این اعتراف مقام‌های آمریکایی در کم‌ترین حالت باعث ایجاد بحث‌هایی پیرامون برخورد پنتاگون با آسیب مغزی در رده آسیب‌هایی که نیاز به گزارش به مقام‌های بالاتر ندارد، خواهد شد.

به گفته پنتاگون، اولین نظامی آمریکایی با نشانه‌های آسیب مغزی دو روز پس از حمله موشکی از عراق خارج شده و ۱۰ نفر دیگر یک هفته پس از آن منتقل شده‌اند.

پیشتر شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده بود ائتلاف تحت رهبری آمریکا در بیانیه‌ای به رغم انکار پنتاگون اعلام کرد که ۱۱ نیروی نظامی آمریکایی در حمله موشکی ایران آسیب مغزی دیده‌اند.

خبر زخمی شدن ۱۱ نظامی آمریکایی در حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد را نخستین بار تارنمای خبری و تحلیلی «دیفنس وان» بامداد جمعه منتشر کرد.

این پایگاه آمریکایی به نقل از چندین مقام نظامی و دفاعی این کشور تأیید کرد که نظامیان زخمی هفته جاری برای مداوا به بیمارستان‌های نظامی آمریکا در کویت و «لندستول» آلمان اعزام شدند تا برای درمان آسیب مغزی و انجام معاینات بیشتر تحت مداوا قرار بگیرند.

«میلز کاگنیس» سخنگوی گروه ضربت مشترک عملیات عزم راسخ گفت: چند نیروی نظامی در راستای اقدامات احتیاطی از عین الاسد به مرکز درمانی لاندستول آلمان منتقل شده و برخی دیگر نیز به «کمپ عریفجان» در کویت فرستاده شدند تا تحت معاینه بیشتر قرار گیرند.

یک مقام دفاعی دیگر که خواست نامش فاش نشود، گفت که ۱۱ آمریکایی برای مداوا به خارج از عراق اعزام شده‌اند. او افزود که سه نفر به کمپ عریفجان و هشت نفر به لاندستول فرستاده شده‌اند.

همچنین یک مقام ارشد دفاعی آمریکا اظهار کرد: پس از گذشت حدود یک هفته از حمله، هنوز برخی نیروها با عوارض آسیب مغزی دست و پنجه نرم می‌کنند.

این گزارش در حالی منتشر شده که مقام‌های آمریکا از جمله «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا ادعا کردند؛ در حمله موشکی ۱۸ دی ماه ایران به عین الاسد هیچ نظامی آمریکایی کشته یا زخمی نشده است.

هفته جاری رسانه‌ها اجازه یافتند تا برای تهیه گزارش از خسارات ناشی از حمله موشکی به عین الاسد وارد این پایگاه هوایی شده و با پرسنل مستقر در آنجا مصاحبه کنند.

این رسانه‌ها گزارش دادند که در این حمله موشکی هیچ فرد آمریکایی، کشته یا زخمی نشده است. اما نیویورک تایمز روز دوشنبه گزارش داد که برخی پرسنل نظامی برای درمان آسیب مغزی تحت درمان قرار گرفته‌اند.

سردار سپهبد سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دیماه جاری در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شده و به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در واکنش به این جنایت، بامداد چهارشنبه هفته گذشته با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها موشک بالستیک به پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.

شبکه ان.بی.سی نیوز روز دوشنبه هفته جاری به نقل از مقام‌های بلندپایه کنونی و پیشین دولت آمریکا ادعا کرد که ترامپ از هفت ماه پیش با قید و شرط‌هایی، مجوز ترور سردار سلیمانی را داده بود.

این مقام ها افزودند: جان بولتون مشاور امنیت ملی پیشین ترامپ، پس از سرنگونی پهپاد ارتش ایالات متحده توسط ایران در ماه ژوئن، از وی خواست که با تأیید عملیات ترور سردار سلیمانی، به این اقدام ایران واکنش نشان دهد.

مایک پمئپو وزیر خارجه آمریکا نیز از ترامپ خواست مجوز این عملیات را صادر کند.

اما ترامپ با عنوان این مطلب که تنها در صورتی با اجرای این طرح موافقت خواهد کرد که ایران از خط قرمز وی در مورد کشتن یک آمریکایی بگذرد، پیشنهاد دستیارانش را رد کرد.

به گفته یک فرد آگاه از این مذاکرات، ترامپ گفته بود این گزینه تنها در صورتی مطرح می شود که آنها (ایران) به آمریکایی‌ها حمله کنند.

این در حالی است که مقام‌های آمریکا پس از جنایت خود در ادعای بی‌اساس دیگری گفته‌اند که سردار سلیمانی برای حملات فوری به آمریکایی‌ها برنامه‌ریزی می‌کرده و باید از فعالیت وی جلوگیری می‌شد.

هیچ یک از مقام‌های دولت ترامپ نتوانسته‌اند در این باره اسنادی ارائه دهند و حتی اظهارات آنها در این خصوص متناقض است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین