تعطیلی ۲۶۰ کارگاه سفال در لالجین/ هفتادخوان در مسیر تولید ایجاد شده است!

گروه اقتصادی الف،   3980823070 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی از تعطیلی ۲۶۰ کارگاه سفال در شهر لالجین خبر داد و گفت: این واحدها مشکل گاز و نفت دارند.

تعطیلی ۲۶۰ کارگاه سفال در لالجین/ هفتادخوان در مسیر تولید ایجاد شده است!

به گزارش فارس، محمدعلی پورمختار ظهر امروز در قرارگاه اقتصاد مقاومتی همدان اظهار کرد: آنچه مد نظر مقام معظم رهبری است و مردم و بخش خصوصی به دنبال آن هستند؛ حذف، رفع و به حداقل رساندن موانع تولید است.

وی با اشاره به اینکه روند استعلامات بسیار طولانی بوده و این موضوع به ضرر واحدهای تولیدی است گفت: یک واحد تولیدی کوچک چند ماه باید دنبال استعلامات باشد و به همین خاطر یک «حلقه دور» ایجاد شده است.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کار در بخش‌هایی قفل شده و موانع تولید را شاهد هستیم افزود: طبق فرموده رهبری در دیدار با هیات دولت، نه هفت‌خوان بلکه هفتاد خوان در مسیر تولید ایجاد شده است.

وی با تاکید به اینکه امیدوارم در جلسه اقتصادی به طور ویژه این مهم مورد بررسی قرار گیرد گفت: دستگاه‌های دولتی بیشتر کار بسترسازی و زمینه‌سازی را برای بخش خصوصی انجام می‌دهند که اگر تصمیمات پایدار باشد، کار به خوبی پیش می‌رود.

پورمختار با اشاره به اینکه جابه‌جایی‌های مدیران باعث شده که برخی از تصمیمات بعداً اجرایی نشود تاکید کرد: اگر کارها تثبیت نشود با تغییر مدیر روند ادامه خواهند داشت و تولید با مشکل مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی قوانینی در خصوص بانک‌ها، نحوه پرداخت تسهیلات و بدهی‌ها و رفع موانع داشته‌ایم که باید مورد توجه باشد افزود: همه آنها جمع‌آوری و در اختیار دستگاه‌ها قرار گیرد تا به صورت کتابچه در اختیار کارشناسان باشد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مطالب به عنوان مسائل حمایتی تولید در اختیار کارشناسان قرار گیرد گفت: باید از واحدهای تولیدی حمایت و به آنها انگیزه داد و مشکلات را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه به طور مثال در بخش تامین گاز واحدهای تولیدی با مشکلات و موانع مواجه هستند افزود: توسعه گردشگری علی‌آباد و بهار و لالجین را در برنامه داریم اما ندیده‌ام موضوعی در این خصوص مطرح شود.

پورمختار با اشاره به اینکه اداره میراث فرهنگی برنامه عملیاتی را معرفی کند و این مانعی است که باعث می‌شود کار پیش نرود خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی تولید تجهیزات مورد نیاز، مورد توجه قرار گیرد تا بی‌نیاز از واردات باشیم.

وی با اشاره به مشکل واحد گاوداری ۲ هزار راسی شهرستان کبودراهنگ گفت: کار این واحد هشت سال است که به خاطر اختلافات با بانک زمین مانده است.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای حل مشکل این واحد با شرکت شستا مذاکره کرده‌ایم اما نیاز به ورود استاندار است افزود: همه چیز برای این واحد مهیاست و تنها مشکل خرید گاو است.

وی با اشاره به اینکه معدن «باباعلی» میلیاردها صادرات داشته اما هیچگونه برای منطقه صالح‌آباد منفعتی نداشته و به تعهد خود عمل نکرده است گفت: این موضوع بلاتکلیف است و باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

پورمختار با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی لالجین و تولیدکننده سفال مشکلاتی در تامین نفت دارند افزود: ۲۶۰ کارگاه در شهر لالجین مشکل گاز و نفت را دارند و عملا با تعطیلی این واحدها ۲۶۰ خانوار و هزاران نفر دچار مشکلات شده‌اند.

دیدگاه کاربران

ایرانی آباد و آزاد۱۱۶۷۸۹۵۱۶:۲۸:۵۴ ۱۳۹۸/۸/۲۳
سال گذشته که به لالجین سفر داشتم بیش از 90 درصد سفال ها و محصولات چینی بود و تولیدی در آنجا نبود!!!!!!!!!!!!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین