دفاع از یک اشتباه؛‌ چرا؟!

گروه اجتماعی الف،   3980721103 ۱۰۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
دفاع از یک اشتباه؛‌ چرا؟!

روزنامه کیهان روز گذشته در انعکاس خبر حضور بانوان در ورزشگاه آزادی با درج تصویر زنان و دختران حاضر در پیاده روی اربعین در کنار تصویر شادی دختران حاضر در ورزشگاه اقدام به دوقطبی سازی کاذب و عجیبی با عنوان «راهیان آزادگی» در برابر «قربانیان آزادی» نمود که جدا از واکنش های منفی منتقدان همیشگی اش تقریبا همه جریان های سیاسی انقلابی و اصول گرا را نیز به تعجب و انتقاد واداشت. شدت این واکنش ها به حدی بود که حتی برخی احتمال دادند آقای حسین شریعتمداری آن روز را در روزنامه نبوده است!

اما دفاع امروز کیهان از این اقدام که آن هم حاوی استدلال هایی ضعیف است بیشتر تعجب بر انگیز شد.

روزنامه کیهان در تمام سال های گذشته حتی به اذعان مخالفانش به اثرگذاری و عموما «دقت نظر» سیاسی شناخته شده است و محتوای تولید شده این روزنامه اگر چه در سایر حوزه ها به خصوص حوزه فرهنگی چندان مورد توجه قرار نمی گیرد اما در حوزه سیاست همیشه محل اعتنا بوده و در بزنگاه های سیاسی گاه منعکس کننده جهت گیری رسمی نظام و حتی می توان گفت در مواردی نیز درست یا غلط اساسا تعیین کننده جهت گیری های رسمی اغلب جریان های سیاسی مدافع نظام بوده است. این بار اما در کمال شگفتی کیهان در هیچکدام از این دو حالت موفق عمل نکرد.

پرهیز از دوقطبی سازی کاذب از ضرورت های موقعیت کنونی کشور است. در شرایطی که رهبر انقلاب نیز در این زمینه هشدار داده اند و برخورد سلیقه ای در امور اجتماعی را نادرست دانسته اند تعبیر «قربانیان آزادی» برای زنان و بانوانی که در ورزشگاه آزادی حضور داشتند و برابر نهادن آنان با زنانی که در پیاده روی اربعین حضور یافته اند نشان دهنده یک بی دقتی و خطای آشکار است.

روزنامه کیهان امروز در دفاع از این اشتباه خود نوشته است:

« بلیط های در نظر گرفته شده برای زنان تنها ۴۶۰۰ عدد بوده و «تنها» ۳۵۰۰ بلیط به فروش رفته ... اگر جمعیت کشور را 80 میلیون نفر فرض کنیم که بیش از این است و زنان نیمی از جمعیت کشور باشند، نسبت حاضران در ورزشگاه با کل زنان کشور چقدر است؟ کمتر از یک‌ده‌هزارم! بله همین‌قدر اندک و ناچیز!»

باید گفت اگر معیارمقایسه ما کل جامعه زنان باشد ( اعم از سالمندان و نوزادان و ناتوانان) نسبت زنان حاضر در پیاده روی اربعین نیز در قیاس با رقم کل زنان رقم ناچیزی است اما این مقایسه غلط چیزی از ارزش و اهمیت این موضوع کم نمی کند. وانگهی رقم ۳۵۰۰ نسبت به ۴۶۰۰ که باید معیار مقایسه باشد ( به گفته مسوولان ورزشی ۴۰۰۰ بلیط) یعنی تقریبا همه بلیط ها به فروش رفته و به گفته خبرنگاران حاضر در ورزشگاه آزادی تعدادی نیز بیرون از ورزشگاه حضور داشتند.

نویسنده کیهان استدلال کرده است « بیش از یک و نیم میلیون زن و دختر ایرانی عازم پیاده‌روی اربعین شده و در راه کربلای معلی هستند. سهم این زنان در اخبار و رسانه‌های این جریان مدعی حمایت از زنان چیست و کجاست؟ چگونه می‌شود کمتر از 4هزار زن را در بوق و کرنا کرد ... و آن زنان میلیونی را ندید و سانسور کرد؟»

در این زمینه هم باید گفت سهم این زنان و دختران امسال نیز مانند همه سال های گذشته در صدا و سیما و رسانه ای مکتوب به خوبی قابل مشاهده است و عجیب است که نویسنده حتی از کلمه « سانسور» در این زمینه استفاده می کند!

صدا و سیما و مطبوعات به درستی و با توجه به اهمیت پیاده روی اربعین از مدت ها قبل از این روز به انعکاس اخبار و گزارش های این رویداد بزرگ فرهنگی و سیاسی پرداخته و کمتر کسی است که به این واقعیت گواهی ندهد.

کیهان نوشته است: « چه بسا برخی از آن سه هزار و چند صد زن، به خیل اربعینی‌ها پیوسته‌اند. اگر کسی به آن سه هزار و اندی خانم که به ورزشگاه رفته بودند، بگوید بازیچه و ابزار کدام طراحی و مطامع شده‌اند، به آنان توهین کرده یا آنان را هوشیار کرده است؟!»

استدلال نویسنده کیهان این است که این ۳هزار و اندی « قربانی این سیاست‌بازان و کاسبان حقوق زنان و شارلاتان‌های رسانه‌ای» شده اند ( تاکیدی که البته در عکس های روز گذشته نمودی نداشت) چون « عده‌ای می‌کوشند این جمع کوچک و اندک را جامعه زنان کشور جا بزنند» و « مشکلات و مطالبات واقعی زنان و دختران کشور، آنچه برخی مدعیان اصلاحات و اعتدال می‌گویند نیست».

در اینکه مطالبات زنان و مشکلات آنان در جامعه بسیار فراتر از استایوم رفتن است هیچ شکی نیست و توجه همیشگی و معقول کیهان به دستاویز قرار دادن این مطالبات فرعی تر جامعه زنان که مورد توجه سایر رسانه ها نیز هست قابل تایید و همراهی است اما تیغ تیز نقد یا پتک گران و کوبنده انتقاد در این میان چرا باید متوجه همین به قول کیهان اندک «قربانیان» باشد؟ دیگر آن که اساسا از کجا به این نتیجه رسیده ایم که همه این زنان و دختران که در میانشان نیز افرادی با حجاب برتر و کامل نیز کم نبودند فریب خورده و شایسته سرزنش هستند؟

تحلیل همه پدیده های اجتماعی با «سیاست»، خطایی است که برخی نویسندگان معمولا مرتکب می شوند و در این زمینه نیز استنادات و ارجاعات مکرر به واکنش رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور و فلان سیاستمدار مخالف، صورت گرفته تا خطای تصمیمی که در داخل کشور و با توجه به مسایل و مصالح گرفته شده و از پشتوانه عقلی، شرعی و حتی سیاسی نیز کاملا برخوردار است گوشزد شود.

باید از نویسنده کیهان پرسید رسانه های غربی این روزها در حال انعکاس توانمندی های نظامی ایران هستند آیا به همین دلیل باید دست از اقدامات و تصمیمات گرفته شده در این زمینه نیز بکشیم چون دشمن در حال تعریف از ماست؟!

به نظر می رسد نویسنده مطلب مورد اشاره در کیهان با برخوردی ظاهرگرایانه به هشدار بنیانگذار انقلاب مبنی بر دوری کردن از اقداماتی که باعث تعریف و تمجید دشمن می شود تأسی کرده و به قدر کافی به زمینه ها و دقایق نهفته در برخی استدلال ها توجه ندارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۲۹۸۱۵۱۵:۳۹:۵۷ ۱۳۹۸/۷/۲۱
فضا نورد کیهان !
ناشناس۱۱۲۹۸۸۳۱۶:۱۰:۴۲ ۱۳۹۸/۷/۲۱
کیهان 5 تا دونه مخاطب مردمی هم نداره . صبح به صبح میان با گونی از جلوی کیوسکا جمع میکنن و میبرن
خشت خام بین۱۱۳۰۰۳۸۱۷:۵۳:۰۵ ۱۳۹۸/۷/۲۱
در مسله حجاب کوتاهی کردیم وضع را داریم می بینیم در اینده نزدیک باید شاهد این باشیم چون در اروپا هم جنس بازی هست و صرف مشروب و دانس و مراکز فساد جنسی(..... خونه) پس باید در ایران هم ازادی باشد
ناشناس۱۱۳۰۱۱۹۱۹:۳۰:۳۵ ۱۳۹۸/۷/۲۱
جناب خشت خام بین در کدام کشور جهان حتی کشورهای مسلمان این همه بگیر و ببند برای حجاب هست ؟؟؟ نمیشه موضوعی که در کل دنیا رایج نیست را تحمیل کنید
ناشناس۱۱۳۰۱۴۲۱۹:۵۳:۳۱ ۱۳۹۸/۷/۲۱
همه اونهایی که گفتی تو ایران هست ..
ناشناس۱۱۳۰۱۰۵۱۹:۱۱:۴۷ ۱۳۹۸/۷/۲۱
کیهان کیلو چند ؟
ناشناس۱۱۳۰۱۳۵۱۹:۴۹:۱۷ ۱۳۹۸/۷/۲۱
اگر غیرت و شرف از دست رفته مردان حل شد بسیاری از معضلات جامعه حل خواهد شد غیرت در بسیاری مردان کیلویی چند
ناشناس۱۱۳۰۱۶۶۲۰:۱۰:۴۰ ۱۳۹۸/۷/۲۱
حق کاملا با کیهانه عوامی مثل شما درک کمی از واقعیات دارند
رضا۱۱۳۰۳۰۷۲۲:۵۲:۴۰ ۱۳۹۸/۷/۲۱
مگه پیاده روی اربین برای خانم ها ممنوع بوده که کیهان ذوق زده شده .
ناشناس۱۱۲۹۸۸۸۱۶:۱۲:۰۴ ۱۳۹۸/۷/۲۱
زیادی به نظرات کیهان بها می دهید.
ناشناس۱۱۲۹۸۹۴۱۶:۱۴:۴۴ ۱۳۹۸/۷/۲۱
تحلیل کیهان برگرفته از نص صریح قرآن و سیره‌ی نبوی و علویست روحانی میگه بهشت زوری نیست اما نمیگه چرا جوان‌های مردم رو به زور داره به جهنم میبره ایکاش یه کلاه هم سر دختر و همسر خودشون بذارن و با لباس کوتاه و آنچنانی و یه شیپور به دستشون بدن بیارن تا‌ما دلسوزی برای مردم رو باور کنیم
ناشناس۱۱۲۹۹۴۶۱۶:۴۶:۲۰ ۱۳۹۸/۷/۲۱
شما نرو استادیوم شما برو نماز جمعه شما لباس کوتاه نپوش لباس بلند بپوش. شما شیپور نزن. اصلا برو اذان بگو اما حق نداری به کسانی که متفاوت با تو فکر می کنن چیزی رو اجبار کنی همانظور که تو دوست نداری دیگران تو رو مجبور به کاری و رفتای بکنند.
1۱۱۳۰۰۶۲۱۸:۱۵:۴۴ ۱۳۹۸/۷/۲۱
مرخصی زایمان جهیزیه ی دختران حق اشتغال با حفظ شرافت بانوان معیشت مناسب رفع تبعیض حقوق و دستمزد و چندین حق دیگر که با یک استادیوم رفتن ماست مالی شد. اینقدر که برای لباس کوتاه و ساز و آواز حنجره پاره کردید اگر برای حقوق اصلی بانوان فریاد می زدید، الآن هیچ دختری از بی جهازی اشک نمی ریخت . چه بسیارند فریب خورندگان.
ناشناس۱۱۳۰۷۰۹۱۰:۵۹:۱۴ ۱۳۹۸/۷/۲۲
پس موافق وجود تبعیض هستید ؟؟؟ این یک پیروزی بزرگه ! تا دیروز که می فرمودید ما بهترین نوع عدالت را در زمینه ی بانوان ایران اجرا کرده ایم چی شد یاد تبعیض ها افتادین ؟؟؟
راه۱۱۳۰۰۹۵۱۹:۰۱:۲۱ ۱۳۹۸/۷/۲۱
شما اگه دوست نداری در چارچوب قانون باشی نباش و تاوانش رو خودت بده مبارک خودت و عزیزانت باشه اما نباید برای خوشایند ابلیس ، یاغی‌گری و بی‌قانونی و جنگلیسم رو ترویج داد _______ در بی‌بندوبارترین کشورهای دنیا هم قانون حاکمه و قانون ستیزان رو تنبیه و پشیمان میکنن البته شما مقصر نیستین به نظر من _______ .. حرامخوار و خائن و جانیان اقتصادی و دزدها و قاچاقچی‌ها و کدخدابازها و ۲ تابعیتی‌های وطنفروش و .. و ۲۰۳۰ خواهان و ترکمنچایی‌ها برای انحراف و فریب افکار عمومی از پرداختن به جنایت‌هاشون حاضرند زنان و دختران این مملکت رو به بدترین وضع ببینن و مردم رو به جون هم بیاندازن شک نکنید این توطئه بشکل مستقیم به ترامپ و اوباما مربوط نیست ، بلکه به کلاهبرداران و اشراف و اصلاحطلبانِ اصلاح ناپذیر و منحرف ارتباط داره هموطن
ناشناس۱۱۳۰۶۶۹۱۰:۳۰:۵۵ ۱۳۹۸/۷/۲۲
ارتباط قانون و این موضوع چیه؟ ما که نفهمیدیم!!!
ناشناس۱۱۳۱۰۸۳۱۴:۳۴:۱۶ ۱۳۹۸/۷/۲۲
قانون ممنوعیت ورود به استادیوم کجاست؟
ناشناس۱۱۳۰۱۴۳۱۹:۵۴:۳۲ ۱۳۹۸/۷/۲۱
باید واکاوی کرد علت اینکه خانوم ها میخان خودشون را در ورزشگاه بیندازند چیست و کدام دسته از مردان.. صفت برای اینکار یقه چاک میدهند
ناشناس۱۱۳۰۳۹۷۰۲:۰۲:۳۸ ۱۳۹۸/۷/۲۲
قانون قانون است. چیز هایی که نوشتی مثل این است که من بگم شما هر جور دوست داری رانندگی کن، یا شما بی ناموسی نکن، یا شما رشوه نگیر، شما دزدی نکن.
ناشناس۱۱۳۰۶۸۶۱۰:۴۲:۳۸ ۱۳۹۸/۷/۲۲
دوست عزیز رعایت قوانین رانندگی و پرهیز از دزدی و رشوه و رانت و تجاوز و ..در کل دنیا حتی در جزایر گومبا گومبا قانونه و باید اجرا بشه و مراعات نکردنش جرمه و مجازات داره ولی محدودیت های .. که در ایران بر آن تاکید میشه در هیچ جای دنیا حتی در کشورهای مسلمان متداول نیست لطفا یه کم فکر کن و با این نوع استدلال با شعور مخاطبان بازی نکن
ناشناس۱۱۳۲۰۶۶۰۵:۴۴:۲۵ ۱۳۹۸/۷/۲۳
تو هم داری اجباری حرف میزنی که...دوست داره بره نماز جمعه و لباس بلند بپوشه و نظری متفاوت خودشو اظهار کنه ، توچرا میگی نباید اظهار نظر کنه
ناشناس۱۱۳۰۰۳۵۱۷:۵۰:۴۸ ۱۳۹۸/۷/۲۱
شما کلا منکر عقل و شعور و قدرت انتخاب خانم ها هستی ؟؟ لباس کوتاه بپوشونن و شیپور دستشون بدن ؟؟!! یعنی امکان نداره خانمی خودش نوع لباس و کاری که انجام می ده را انتخاب کرده باشه ؟؟!!!!!! خدا شفات بده
ناشناس۱۱۳۰۳۰۵۲۲:۴۹:۲۷ ۱۳۹۸/۷/۲۱
عقل خانوم‌ها و فهم آقایون در تحصیل دانش و علم و معرفت است ، نه در بی‌تمدنی و کجمداری و قانون‌ ستیزی اونی که عقلانیت رو ضایع و شادی و تفریح ملت رو به ولنگاری و قانون‌گریزی خلاصه و هدایت میکنه به انحراف اذهان مردم مبادرت میکنه تا غارت‌ها و خیانت‌هاش مخفی کنه
ناشناس۱۱۳۰۶۵۹۱۰:۲۱:۴۷ ۱۳۹۸/۷/۲۲
ربط جواب شما به موضوع چی بود ؟؟ یکی مدعی شده خانم ها را مثل عروسک لباس پوشانده اند و .... یعنی خانم ها قدرت درک و تعقل ندارند و شبیه عروسک با اونها رفتار شده و این درحالی است که زنان ایران با درک و تعقل تلاش می کنند موانع و محدودیت ها را پله به پله از میان بردارند
ناشناس۱۱۳۰۰۳۹۱۷:۵۳:۲۱ ۱۳۹۸/۷/۲۱
هموطن عزیز منم با نظر درست کیهان موافقم اما موضع منفی‌ ها مثل همیشه مجهوله!! معلوم نیست با نص قران و سیره‌ نبوی و علوی مخالفن یا با کیهان؟!! ظاهرا هرچی کیهان بگه مخالفن حتی اگه از قرآن باشه!!! این البته میشه عناد
ناشناس۱۱۳۰۱۲۳۱۹:۳۳:۱۰ ۱۳۹۸/۷/۲۱
شاید با تفسیر و برداشت شما از قران مخالف هستند در هیچ کدام از کشورهای مسلمان این همه تحمیل و سخت گیری نیست قران و پیامبر همه یکی است پس مشکل از تفسیر و تعبیر و برداشت شماهاست که دارید به کل مردم تحمیل می کنید
ناشناس۱۱۳۰۱۸۳۲۰:۲۲:۵۶ ۱۳۹۸/۷/۲۱
با تعصب مخالفیم، با کسی هم دشمن نیستیم. اسلام چند مذهب داره که هر کدوم چند شاخه داره.با این که قرآن یکی است ولی هر کدوم طوری که به نفع خودشان باشه از آیات برداشت دارند. از کجا معلوم برداشت بقیه مذاهب از قرآن نزدیک به دیدگاه خدا نباشه و از کجا معلوم دیدگاه کیهان و شما حرف خداست(مگر آنها از روی قرآن رفتار نمی‌کنند)
ناشناس۱۱۳۰۲۴۴۲۱:۴۶:۲۰ ۱۳۹۸/۷/۲۱
منم موافقم با کیهان چون زن و بچه‌مو دوست دارم و خانواده برام مهمه مخالف‌ها واقعاً با قانون‌ مداری و زندگی شرافتمندانه موافق نیستن؟ زندگی اجتماعی عزتمندانه در سایه‌ی قرآن و عترت است و بس هرگز با ولنگاری نمیشه به مقصد آبرومندانه رسید
ناشناس۱۱۳۰۶۶۱۱۰:۲۴:۴۶ ۱۳۹۸/۷/۲۲
البته این نظر شماست و می تونید در زندگی از اون استفاده کنید ولی حق تحمیل عقاید خود به دیگران را ندارید چرا ؟؟؟ چون به عقاید و نظرات شما عمل نمی کنند ..
ناشناس۱۱۳۰۲۸۸۲۲:۳۱:۳۳ ۱۳۹۸/۷/۲۱
شما که قران شناسی به من بی سواد کافر بگو کجای قرآن آمده که حضور زنان برای تماشای مسابقات ورزشی کفر وگناهه ؟
ناشناس۱۱۳۱۲۱۶۱۵:۲۹:۴۴ ۱۳۹۸/۷/۲۲
شما نمیخواد خودت را مفسر قران جا بزنی قران صراحتا میگه لا اکراه فی الدین اگر راست میگی و طرفدار قرانی همین یک کلمه براتون بس هستش
ناشناس۱۱۳۰۲۳۹۲۱:۴۳:۲۸ ۱۳۹۸/۷/۲۱
نص صریح قرآن از ربا و حق الناس چیزی نگفته یا شما اون قسمت را نمیخوانید؟
ناشناس۱۱۳۰۰۲۴۱۷:۴۲:۵۸ ۱۳۹۸/۷/۲۱
.. تو متن واقعا جانب داری عجیبی وجود داره. کیهان تیترش بنظر میرسه از جهت دوقطبی سازی و قیاس یک حرکت منفی با یک حرکت با ارزش مثبت بالا، مناسب نیست اما سوالاتی که در این متن اومده واقعا بنظر غلطه. چندان نبودن جلوه های زیبای پیاده روی اربعین در رسانه های لیبرال واقعا قابل فهم نیست؟ چرا پیچوندید که تو رسانه های دیگه اومده؟ چرا لیبرال ها بهش نپرداختن؟
ناشناس۱۱۳۰۱۰۶۱۹:۱۳:۴۰ ۱۳۹۸/۷/۲۱
برادر حسین نسبت به انتشار فیش حقوقی خود اقدام نماید که این به تقوی نزدیکتر است برای آنانکه میدانند .
ناشناس۱۱۳۰۱۷۱۲۰:۱۳:۰۰ ۱۳۹۸/۷/۲۱
درود به حاج حسین خوار چشم کدخدا پرستان بی مایه
ناشناس۱۱۳۰۲۹۴۲۲:۳۴:۴۸ ۱۳۹۸/۷/۲۱
خار درسته .
ناشناس۱۱۲۹۸۳۸۱۵:۵۲:۳۰ ۱۳۹۸/۷/۲۱
کیهان عادت دارد همیشه در جهت عکس حرکت کند.
ناشناس۱۱۳۰۰۵۶۱۸:۰۶:۴۴ ۱۳۹۸/۷/۲۱
تمام این بلاها را خاتمی ریس جمهور سوت و کف بر سر کشور اورد
ناشناس۱۱۳۰۲۹۲۲۲:۳۳:۵۶ ۱۳۹۸/۷/۲۱
کیهان : من میدونم نمیشه !
ناشناس۱۱۳۰۳۳۲۲۳:۲۳:۲۳ ۱۳۹۸/۷/۲۱
اگر كيهان گفت ماست سفيده ،پس شك نكن كه ماست سياهه !!! اگر كيهان گفت زغال سياهه ، پس شك نكن كه زغال سفيده !!!!
ناشناس۱۱۲۹۸۴۶۱۵:۵۷:۱۱ ۱۳۹۸/۷/۲۱
شما هم با احتیاط در مورد کیهان مطلب مینویسید! ....
ناشناس۱۱۲۹۸۵۶۱۶:۰۳:۳۸ ۱۳۹۸/۷/۲۱
حاج حسین شریعتمداری خیلی تند می روی؟باور کن آدمی رویش نمی شود کیهان دستش بگیرد.
ناشناس۱۱۲۹۸۵۷۱۶:۰۳:۵۹ ۱۳۹۸/۷/۲۱
ای اصطلاح پیاده روی اربعین اقعا رسا نیست. کانهو پیاده روی خانوادگیه.. مراسم اربعین و یا تعزیت اربعین ..نویسده تن به قصد پیاده روی اربعین رو انتخاب کرده.. ایشونم در دفاع از فوتبال بینی خانما داره تند میره.. اندازه عزیزان ..شلوغش نکنیم ن شاخ غول شکسته نه تابو.
ناشناس۱۱۲۹۹۰۳۱۶:۱۹:۱۶ ۱۳۹۸/۷/۲۱
این لینک را ببینید تا متوجه بشید که تعبیر پیاده روی اربعین را همه استفاده می کنند حتی رسانه هایی که احتمالا شما فقط اونه رو قبول داری! شما دچار توهم توطئه هستی برادر https://www.mashreghnews.ir/news/1000574/%D8%A7%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B9%DB%8C%D9%86-%D9%86%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF
ناشناس۱۱۲۹۸۶۰۱۶:۰۵:۲۴ ۱۳۹۸/۷/۲۱
چرا کیهان همیشه از معیارهای دوگانه برای تحلیل مسائل و به نفع خود استفاده می کند. تندروی حدی دارد.
س.علی۱۱۲۹۸۶۳۱۶:۰۶:۲۳ ۱۳۹۸/۷/۲۱
حاج حسینه دیگه بیشتر ازین توقعی نیست چون توی دنیاو افکار خودش زندگی میکنه.
ناشناس۱۱۲۹۸۶۴۱۶:۰۶:۳۸ ۱۳۹۸/۷/۲۱
کیهان لطف کن هیچ موقع مردم را در مقابل هم قرار نده. عواقب وخیمی دارد.
ناشناس۱۱۲۹۹۴۲۱۶:۴۴:۰۱ ۱۳۹۸/۷/۲۱
عده ای قلیل که می خواهند به استادیوم بروند جز مردم واقعی به حساب نمی آیند
ناشناس۱۱۳۰۱۸۶۲۰:۲۵:۳۵ ۱۳۹۸/۷/۲۱
اتفاقا مردم واقعی همان ها هستند که می خواهند به استادیوم بروند! ..
ناشناس۱۱۲۹۹۷۳۱۷:۰۳:۴۴ ۱۳۹۸/۷/۲۱
آخه کی کیهان میخونه ؟!!!!!
ناشناس۱۱۲۹۸۶۷۱۶:۰۷:۰۳ ۱۳۹۸/۷/۲۱
کجا مواضع کیهان قابل اعتنا بوده؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!! کیهان حسین شریعتمداری طی سالهای حضور ایشان در این موسسه قدیمی همیشه مواضع ضد منافع ملی و در خدمت صرف جناح مطبوعش و تندرو تر از همه بوده .
کریم۱۱۳۰۲۸۹۲۲:۳۱:۵۱ ۱۳۹۸/۷/۲۱
اگه مورد اعتنا نبود که این طور جیغ نمی کشیدین
ناشناس۱۱۲۹۸۶۸۱۶:۰۷:۳۱ ۱۳۹۸/۷/۲۱
ما مردم کاری با ورزشگاه نداریم و شما رسانه ها هم خوش باشید
ناشناس۱۱۲۹۹۰۵۱۶:۲۰:۱۰ ۱۳۹۸/۷/۲۱
از طرف مردم مایه نذار
ناشناس۱۱۲۹۹۵۱۱۶:۴۸:۲۸ ۱۳۹۸/۷/۲۱
خطاب به مایه نذار برو تو خیابان و نه در اینترنت ببین چند نفر می روند و خواهان رفتن به ورزشگاه هستند آن وقت بیا مایه بذار!!!!
الهام۱۱۳۰۰۷۱۱۸:۲۱:۰۴ ۱۳۹۸/۷/۲۱
من به استادیوم نمیرم ولی با هر نوع محدودیت بی منطق و رفتار سلیقه ای به شدت مخالفم یه نگاه به کشورهای دیگه مثلا کشورهای مسلمان دوست و برادر بکنید کدام یک از اونها برای موضوعات چنین پیش پا افتاده این همه بحران و آبرو ریزی و هزینه ایجاد کرده اند ؟؟؟ مگه قران و پیامبر ما یکی نیست ؟؟ دلیل این همه تفاوت در قوانین شرعی در چیست ؟؟؟ ما مسلمان تریم خیر سرمون با این اوضاع گل و بلبل مملکت ؟؟
ناشناس۱۱۳۰۲۵۴۲۱:۵۴:۵۹ ۱۳۹۸/۷/۲۱
الهام خانم متاسفانه مفسران دین ما افراطی هستند وهرکسی به زعم برداشت خودش دین را تفسیرمیکند وهمین موجب شد تا دین اسلام وتشیع اینقدر شاخه شاخه شود شماحساب کن هرکدام ازعلمای قم به درجه ایت الله میرسند به زعم وبرداشت خودشان دین را تبلیغ میکنند
ناشناس۱۱۳۰۶۳۸۰۹:۴۲:۵۲ ۱۳۹۸/۷/۲۲
از اونهایی که کیهان میخرند خیلی بیشترند تازه خیلی از اونهایی که میخوانند که از این هم کمترند
ناشناس۱۱۲۹۸۷۴۱۶:۰۹:۱۶ ۱۳۹۸/۷/۲۱
روزنامه کیهان در تمام سال های گذشته حتی به اذعان مخالفانش به اثرگذاری و عموما «دقت نظر» سیاسی شناخته شده است. این تحلیل رو از کجا آوردید؟؟ دقیقا چه میزان از مخالفان کیهان در مورد دقت نظر کیهان چنین نظری دارند؟ میزارم پای اینکه وقتی اسم کیهان وسط میاد باید خیلی احتیاط کرد.
ناشناس۱۱۲۹۹۳۸۱۶:۴۲:۱۴ ۱۳۹۸/۷/۲۱
مردم؟ مردم مگر روزنامه می خوانند؟ در ضمن الانش هم با اینکه بعضی وقت زیاده روی می کند معروف است به روزنامه آینده در بین رسانه ای ها
ناشناس۱۱۲۹۸۷۶۱۶:۰۹:۵۵ ۱۳۹۸/۷/۲۱
گسلهای سلیقه ای را دستکاری نکن خطر دارد حسین جان. مردم را نباید به هم بدبین کرد.
ناشناس۱۱۲۹۸۸۷۱۶:۱۱:۳۴ ۱۳۹۸/۷/۲۱
چه عجب بالاخره یک مطلب از الف در نقد کیهان دیدیم. معمولا این گونه سایتهای خبری، نقد یکدیگر را خط قرمز خود می دانند.
سارا۱۱۲۹۸۸۹۱۶:۱۲:۴۱ ۱۳۹۸/۷/۲۱
"روزنامه کیهان در تمام سال های گذشته حتی به اذعان مخالفانش به اثرگذاری و عموما «دقت نظر» سیاسی شناخته شده است " وای خدا خیرتون بده چقدر با این جمله خندیدم
ناشناس۱۱۲۹۸۹۳۱۶:۱۴:۱۶ ۱۳۹۸/۷/۲۱
کیهان خودش را زده به خواب. خودتون را خسته نکنید نمیتونید بیدارش کنید.
احمدرضا۱۱۲۹۹۱۲۱۶:۲۳:۱۲ ۱۳۹۸/۷/۲۱
سلام اولا بانوان محترم زائر امام حسین(ع)، چند درصد کل بانوان کشور هستن؟ دوما، اولین سال پیاده روی اربعین چند درصد بانوان محترم بودن؟ سومأ، اولین حضور رسمی بانوان بود و باید گفت چند درصد کل فوتبال دوستان بودن؟ چرا اگه کیهان هم صدا با نتانیاهو بگه برجام پاره بشه، خوبه، ولی اگر عده ای همصدا با فلان مخالف نظام بگن حضور زنان خوبه، دنیا به آخر رسیده. بخدا همه کسانی که بین مردم دو دستگی ایجاد میکنن، باید جوابگو باشن در پیشگاه خداوند. درکش خیلی سخته که دو قطبی سازی، حامیان نظام رو، روز به روز کمتر میکنه؟؟؟؟ ایشالا همه عاقبت بخیر بشن
ناشناس۱۱۲۹۹۱۸۱۶:۲۶:۱۳ ۱۳۹۸/۷/۲۱
کیهان ریاضیش از منو شما بهتره فقط دوست داره خودشو به ندونستن بزنه
ناشناس۱۱۲۹۹۲۷۱۶:۳۶:۱۹ ۱۳۹۸/۷/۲۱
خداییش برای دیدن بازی با کامبوج 3500 صندلی از 4000 صندلی تخصیص یافته پرشده؟ مگر چند صندلی از اون 96000 تای باقیمانده پرشده؟
صمصام۱۱۲۹۹۲۸۱۶:۳۶:۲۹ ۱۳۹۸/۷/۲۱
یکی در صفحه اینستاگرامش یه عکسی گذاشته بود از مبارزات قبل انقلاب دو تا زن که یکی چادری و یکی بی حجاب بودن که هر دو داشتند شعار میدادند و انقلاب پیروز شد اما یکی از دردهای تلخ این انقلاب و نظام این است که برخی فکر میکنند انقلاب حاصل دست آنها بوده و چون اینطور فکر میکنند گمان میکنند انقلاب ملک آنهاست و بقیه هم باید حراف آنها را تایید کنند درست مثل تفکر ترامپ! و حالا هم کیهان فکر میکند و هم تفکر خودسرانه خودش را قبول دارد و هم توقع دارد همه بگویند صحیح است !!!! ای کاش به جای سرزنش توهین آمیز چند هزار زن که خواستار تماشای بازی کشورمان بودند به تشویق چند میلیون زنی میپرداخت که به شوق اربعین به کربلا رفته اند .
ناشناس۱۱۳۰۷۱۹۱۱:۱۱:۱۰ ۱۳۹۸/۷/۲۲
عجب !!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۱۲۹۹۲۹۱۶:۳۶:۳۸ ۱۳۹۸/۷/۲۱
احسنت به حاج حسین خوب راست میگه
ناشناس۱۱۲۹۹۳۴۱۶:۴۰:۱۹ ۱۳۹۸/۷/۲۱
چرا چهره دختران تماشاچی را محو کرده اید ؟
ناشناس۱۱۲۹۹۴۰۱۶:۴۳:۱۹ ۱۳۹۸/۷/۲۱
یک سوال به ادعای کیهان ۴۶۰۰ بلیط سهمیه بلیط بانوان بوده ۳۶۰۰ بلیط فروش رفته پس اینهمه بانوان پشت در استادیوم برای چی بودن؟ حداقل ۱۰۰۰ تاشون که میتونستن بلیط بخرن نیان الاف بشن حالا یکبار برای یک بازی فقط به بانوان اونم بصورت حضوری نه اینترنتی که هر وقت دلتون خواست سایت رو ببندید اونوقت ببینید چقدر بانوان میان بلیط بخرند باز همون درصد ناچیز ؟
ناشناس۱۱۲۹۹۴۵۱۶:۴۵:۱۳ ۱۳۹۸/۷/۲۱
کیهان چرا ازدزدیها وچپاول اموال ملت حرفی نمیزند بنظرم حق زنان هست که به ورزشگاه بروند مگر باید همه یکجورباشند بزرگترین افتخار علمی بدست زنان بوده است
ناشناس۱۱۲۹۹۴۸۱۶:۴۷:۰۵ ۱۳۹۸/۷/۲۱
خیلی از همون دختران مثلا مومن وچادری هم به واسطه شغل پدر چادری هستند ومدارج ترقی علمل وکاری واستخدام رو خیلی خوب طی می کنند والبته مومن هم هستند...اون دخترانی هم که به ورزشگاه میرن والبته شاید کمی هم بی حجاب باشند دختران همین سرزمین هستند که خوشبختانه نه رانت پدر دارند وداشتند البته خیلی هم باسوادتر ازاونها ودنبال کار واستخدام ......
ناشناس۱۱۳۰۳۰۲۲۲:۴۵:۲۶ ۱۳۹۸/۷/۲۱
احسنت مثل دختر همون آقایی که مسئول فرهنگی بود اما دخترش تو آمریکا لباس بابانوئل پوشیده بود و عکس خانوادگی گرفته بود .
محمد۱۱۲۹۹۵۰۱۶:۴۸:۰۴ ۱۳۹۸/۷/۲۱
کیهان رو بی خیال
ناشناس۱۱۲۹۹۶۶۱۷:۰۰:۲۰ ۱۳۹۸/۷/۲۱
خود ش ميدونه چه گفته، ماهم میدانیم، هرکی نمی دونه بماچه
ناشناس۱۱۲۹۹۶۷۱۷:۰۱:۰۲ ۱۳۹۸/۷/۲۱
نه الف نه كيهان هر كدومتون از يه طرف بوم افتادين!
ناشناس۱۱۲۹۹۷۹۱۷:۰۷:۴۰ ۱۳۹۸/۷/۲۱
تعدادصندلیهای اختصاص یافته به بانوان محدود بود وگرنه بیشتر می آمدند .
ناشناس۱۱۳۰۰۱۰۱۷:۲۸:۲۶ ۱۳۹۸/۷/۲۱
هر وقت اتفاقی باب میل جناحی نباشه ،به همین روش برخورد میکنند. از اونجایی که هیچ استدلال منطقی ندارند با استدلال خنده دار سعی در توجیه دارند(توجیه نسبت جمعیت زنان به تعداد تماشاگر واقعا خنده دار است )حتما انتظار داشتن دخترا برای این بازی بلیط تهیه کنه. اگر فقط کمی، کمی انصاف داشته باشند حضور این تعداد خانوم رو بیش از انتظار می بایست برآورد کنند.
ناشناس۱۱۳۰۰۱۵۱۷:۳۴:۳۵ ۱۳۹۸/۷/۲۱
اولا دوقطبی سازی از شگردهای دولت روحانی بوده و هست، دهها مثال میشه آورد از صحبت هاش در مناظرات انتخاباتی بگیرید تا سخنرانی هایش در جمع مردم و میتینگ ها حالا حامیانش که در سال 88 با آن رفتارهای ضددموکراسی خودشان حتی فضای خانواده ها را دوقطبی کرده بودند و مردم رو به جان هم انداخته بودند، از تیتر کیهان بابت دوقطبی سازی، نگران و برآشفته شده اند؟!! تا این حافظه تاریخی ضعیف ما وجود داره جای مثبت و منفی همیشه در کشور ما جابجا میشه و بدهکار طلبکار میشه. الف منتشر کن
ناشناس۱۱۳۰۰۴۵۱۷:۵۷:۵۶ ۱۳۹۸/۷/۲۱
حالا نمیشه هر کس دلش خواست بره ورزشگاه و هر کس دلش خواست بره پیاده روی اربعین و کسی رفتار و انتخاب مردم را نقد نکنه ؟؟؟؟ بعد سالها درک این موضوع که اعمال زور و بگیر و ببند و این نوع تبلیغات هیچ تاثیری بر عقاید مردم نداره نبوغ خاصی نمی خواد
ناشناس۱۱۳۰۰۴۶۱۷:۵۹:۲۱ ۱۳۹۸/۷/۲۱
این دو قطبی ها از سال ۸۸ شروع شد و تا حالا هم ادامه داره. زمانی همین قیافه هایی که تو ورزشگاه دیدیم شدن پیاده نظام دشمن. اتفاقا شما خوب منظور حاج حسین رو متوجه شدید منتها خودتون رو به اون راه میزنید. روی صحبت حاج حسین با جریان منافق و پررو و بی عرضه ای است که با وجود زاویه ای که با نظام دارد با سوءاستفاده از این تیپ آدمها و طرح اولویت های دسته چندم رای جمع میکنه و بعد از گند زدن ادعای عدم اختیار کافی دارند.
ناشناس۱۱۳۰۲۴۵۲۱:۴۶:۲۶ ۱۳۹۸/۷/۲۱
پیاده نظام کدام دشمن؟
ناشناس۱۱۳۰۰۵۸۱۸:۱۱:۱۴ ۱۳۹۸/۷/۲۱
حتی اگر یک زن هم برای دیدن بازی به ورزشگاه میرفت بازهیچ اشکالی نداشت چرا که ورود زنان به ورزشگاه حق مسلم آنان است.جالب اینکه تعداد زنان بیشتر ازمردان درورزشگاه حاضر بودند
مصطفی۱۱۳۰۰۷۵۱۸:۳۱:۱۰ ۱۳۹۸/۷/۲۱
این عکس وپرچم دست اون خانم چادری خیلی مشکوک می زنه!!! یا من چشمام ودیدم ایراد پیدا کرده بقیه مخالف وموافقین هم خوب بررسی کنند.
مرتضی۱۱۳۰۰۹۳۱۸:۵۷:۲۷ ۱۳۹۸/۷/۲۱
متاسفانه کیهان با وجود ادعای انقلابی اکثر ا تو دام رسانه های خارجی میفته و دقیقا مشغول اختلاف افکنی بین مردم و بخصوص جوانها میشه که این موضوع صد در صد ضرر نظامه.
ناشناس۱۱۳۰۱۱۴۱۹:۲۵:۵۵ ۱۳۹۸/۷/۲۱
چقدر عجیبه که هر چی کیهان به نکاتی اشاره میکند که مورد قبول عامه نیست ..
ناشناس۱۱۳۰۱۲۸۱۹:۴۲:۳۰ ۱۳۹۸/۷/۲۱
دشمنان به اجبار از توان نظامی ایران دفاع می کنند چون اگر این کار را نکنند چگونه باید پاسخ افکار عمومی خود را بدهند که در مقابل نظام قدرتمند ایران کم آورده اند اما همین دشمنان که برای ورود زنان مسلمان در ورزشگاه و اختلاط نامحرم کف می زنند به خاطر این نیست که افکار عمومی ملت خود را راضی نمایند بلکه به این خاطر است که گامی هرچند کوچک در تضعیف عقاید یک زن مسلمان برداشته اند وعده ای پادو در ایران هم به اسم آزادی آنان را همراهی می نمایند، نویسنده محترم باید از شخصیتی که دلسوز دین و کشور است حمایت کند نه این که انتقاد نمایددست مریزاد سایت الف!!!
ناشناس۱۱۳۰۱۳۱۱۹:۴۳:۲۴ ۱۳۹۸/۷/۲۱
حرف کیهان اتفاقا بسیار هم درست است. مگه خودتان نمی بینید امریکا و زن شاه و همه رسانه های دشمن ملت ایران از رفتن زنان به استادیوم پشتیبانی می کنند . هیچ فکر کرده اید چرا اینقدر حامی این حرکت شده اند ولی رفتن میلیونی مردم به کربلا را سانسور می کنند؟
ناشناس۱۱۳۰۳۶۲۰۰:۰۰:۴۳ ۱۳۹۸/۷/۲۲
ناتانیاهو و ترامپ و بن سلمان هم به برجام لعنت می فرستند و در آخر هم پاره اش کردند، حال شما بفرمایید نظر کیهان به کدام نزدیکتر بود و هست؟!
ناشناس۱۱۳۰۱۵۵۲۰:۰۵:۴۱ ۱۳۹۸/۷/۲۱
استفاده ابزاری از دستگاه امام حسین گناه بسیار بزرگیست. لطفا .. بازیهای خودتون را وارد مراسم اربعین نکنید.
ناشناس۱۱۳۰۱۶۳۲۰:۰۹:۲۶ ۱۳۹۸/۷/۲۱
ميگم پيش خودمون باشه ، شما كه غريبه نيستي !! بنده هر روز صفحه اول و نيز تيتر اول روزنامه كيهان نگاه مي كنم براي چي ؟!! براي اينكه شم سياسي و يا اطلاعات عمومي و آگاهي ام بالابره ؟ !!! نه برادر ، فقط و فقط براي تفريح !!! باور كن !!
ناشناس۱۱۳۰۱۶۵۲۰:۰۹:۵۸ ۱۳۹۸/۷/۲۱
اصولا برای از بین بردن دین بهترین روش قرار دادن آن مقابل هر چیزی از جمله استادیوم رفتن، دوچرخه سواری و است که بخوبی این کار در حال انجام است!!!
نخود هر آش !!!۱۱۳۰۱۸۵۲۰:۲۴:۳۷ ۱۳۹۸/۷/۲۱
روزنامه آساهي شيمبون ژاپن ٦ ميليون و ٦٠٠ هزار نسخه در روز يو ميوري شيمبون ژاپن ٩ ميليون نسخه و گاهي تا ١٤ ميليون نسخه !!! ديگه .كدام روزنامه ؟!!... خيلي پرتيراژ داريم ... بقيه اش ... !! ..
مهدی۱۱۳۰۲۰۷۲۰:۴۶:۳۲ ۱۳۹۸/۷/۲۱
با سلام کیهان اگر نبود پس چه کسی باید وسط میامد و جلوی ولنگاری فرهنگی را می گرفت؟
ناشناس۱۱۳۰۲۱۱۲۰:۴۹:۴۵ ۱۳۹۸/۷/۲۱
استدلالهای کیهان متین و درسته مگر اینگه کسی بخواد خودشو بخواب بزنه که خب تکلیفش روشنه
ناشناس۱۱۳۰۲۶۰۲۲:۰۲:۵۸ ۱۳۹۸/۷/۲۱
متاسفانه ما دهها هزار مفسردین داریم نه براساس منطق بلکه براساس زعم سواد خودشان هرکسی افراطی تر مفسرباشه برای بعضی ها مورد احترام ولی افسوس دین گریزکردن مردم
عابد۱۱۳۰۳۰۳۲۲:۴۶:۰۲ ۱۳۹۸/۷/۲۱
کیهان را دوست دارم... گاهاً اشتباه هم میشه... بهتره ولی تکرار نشه
عمران۱۱۳۰۳۲۵۲۳:۰۷:۱۱ ۱۳۹۸/۷/۲۱
چه بسا افرادی که هم به استادیوم بروند و هم به پیاده روی اربعین، چه بسا افرادی که به هیچکدام نروند. وانگهی اینها افراد عاقل و بالغی هستند که برای وقت فراغتشان تصمیم می‌گیرند چه کار کنند، حالا به دیگر افراد چه ارتباطی دارد؟ هنوز بعد از این همه سال یک عده یاد نگرفته اند که بر زندگی خودشان تمرکز کنند و وضعیت خودشان را بهبود ببخشند به جای دخالت در کار دیگران!
سید۱۱۳۰۳۳۳۲۳:۲۵:۴۲ ۱۳۹۸/۷/۲۱
شاید این دفعه جواب نداد ولی اطمینان داشته باشید طراحی فتنه اندلس در حال بوقوع پیوستن است
ناشناس۱۱۳۰۳۶۱۰۰:۰۰:۱۶ ۱۳۹۸/۷/۲۲
حاج حسین ! بگرد دنبال نقش جورج سوروس تو این قضیه .
رضا۱۱۳۰۳۹۳۰۱:۴۳:۱۴ ۱۳۹۸/۷/۲۲
وقتی خودمون دوقطبی ایجادمی کنیم .وقتی بامقایسه های الکی به خودمون وکشورمیزنیم نیازی به دشمن خارجی نداریم خودمون دشمن ترین دشمنان هستیم .کیهان زشته هرادمی بایدجوابگوی وجدان خودش باشه .
ناشناس۱۱۳۰۴۰۷۰۲:۴۱:۴۹ ۱۳۹۸/۷/۲۲
کیهان دیگه . سخت نگیرین.
ناشناس۱۱۳۰۴۷۶۰۷:۰۵:۵۶ ۱۳۹۸/۷/۲۲
جدا از نظر سیاسیون فرهنگ ایرانیان با غیرت همیشه این بوده که بانوان با نجابت و وقار و آرامش همراه با شخصیت شخصیت باشند نه صد تاسف برای اغراض سیاسی بخواهند این فرهنگ با جلوه گری تضعیف کنند
ناشناس۱۱۳۰۴۷۷۰۷:۰۷:۱۵ ۱۳۹۸/۷/۲۲
مشکل اصلی رفتن یا عدم رفتن به استادیوم نیست مشکل پافشاری بر یک وهم و خیال غلط است
ناشناس۱۱۳۰۵۹۰۰۹:۰۸:۰۱ ۱۳۹۸/۷/۲۲
اگر مردان هم نتونن وارد ورزشگاه های زنانه بشن این عین ظلمه و ما در برابرش ساکت نخواهیم نشست!
ناشناس۱۱۳۰۶۷۶۱۰:۳۴:۲۷ ۱۳۹۸/۷/۲۲
فکر خوبیه ! این آبروریزی و سر تیتر خبرهای جهان شدن برای چنین موضوع .. ای کم بود یه آبرو ریزی دیگه هم شما راه بیندازید خلاصه نباید از عربستان متعصب .. که چند وقت پیش به زنان حق رانندگی داد .. کم بیاریم که ! عجب گرفتاری شدیم از دست شماها !
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  14. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  15. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  16. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  17. به تنهایی نمی توانست

  18. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  19. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  20. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  21. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  22. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  23. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  24. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  25. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

آخرین عناوین