عراقچی: ظرف روزهای آینده تبادل مالی از طریق اینستکس انجام خواهد شد

گروه سیاسی الف،   3980407115 ۳۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون سیاسی وزیر خارجه با بیان اینکه ظرف روزهای آینده تبادل مالی از طریق اینستکس انجام خواهد شد، گفت: طرف های باقیمانده در برجام تعهد کردند در جدول زمانی مشخص شده ساخت راکتور جدید اراک به پایان برسد.

عراقچی: ظرف روزهای آینده تبادل مالی از طریق اینستکس انجام خواهد شد

به گزارش فارس، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان عصر امروز (جمعه) پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام در وین در جمع خبرنگاران و در تشریح گفتگوهای انجام شده در این نشست گفت: ما امروز یک جلسه طولانی داشتیم بیش از سه ساعت، در مجموع جلسه مثبت و سازنده ای بود و نسبت به جلسات گذشته ما یک گام به جلو به شمار می آید، البته هنوز تا خواسته های جمهوری اسلامی فاصله قابل توجهی وجود دارد و با دستاوردهای ملموسی که جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد، هنوز فاصله داریم.

*تصمیم گیری با تهران است/به زودی ظرف روزهای آینده تبادل مالی از طریق اینستکس انجام خواهد شد

وی در عین حال خاطرنشان کرد: با این حال قدم های رو به جلویی که در کمیسیون برداشته شد را بررسی کامل خواهیم کرد و من اینها را به تهران منتقل خواهم کرد و هرگونه تصمیم گیری با تهران خواهد بود.

معاون وزیر خارجه درباره مباحثی که در نشست امروز وین درباره آن بحث شد نیز عنوان کرد: مهمترین موضوعی که در این جلسه بحث شد، موضوع اینستکس و کانال مالی که اروپایی ها درست کردند، بود. سه کشور اروپایی توضیحات مبسوط و مفصلی را در این زمینه دادند.

عراقچی گفت: اینستکس الان دیگر عملیاتی شده و 2 سه تا کیس (مورد) کاری هم الان در حال انجام شدن است و به زودی ظرف روزهای آینده تبادل مالی از طریق اینستکس انجام خواهد شد.

معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه کشورهای اروپایی دیگری هم اظهار علاقه کردند به عنوان سهام دار به این مکانیسم و شرکت محلق شوند، بیان کرد: کشورهای اروپایی در نظر دارند اعتباراتی را برای اینستکس در نظر بگیرند و الان در حال حاضر به روی همه کشورهای اروپایی باز است و آنها می توانند از طریق آن با ایران معامله انجام دهند.

به گزارش فارس، سید عباس عراقچی ادامه داد: قول دادند به زودی در حال بررسی هستند که اینستکس به روی کشورهای دیگر هم باز شود و این کشورها نیز بتوانند از طریق این سازوکار با ایران معامله داشته باشند.

این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه این پروسه شروع شده، یادآور شد: اگرچه این پروسه خیلی دیر شروع شده و کمتر از انتظارات ما، ولی الان دارد مراحل نهایی خود را طی می کند و به مرحله عملیاتی شدن، رسیده است.

*بدون خرید نفت از ایران و یا در نظر گرفتن اعتبارات خاص، اینستکس نمی تواند انتظارات ما را برآورده کند

وی در عین حال متذکر شد: البته بدون اینکه خرید نفت از ایران صورت بگیرد یا اعتبارات خاصی برای اینستکس در نظر گرفته شود، اینستکس نمی تواند به صورت کامل انتظارات ما را برآورده کند. انتظار داریم کشورهای اروپایی به صورت جدی بحث فروش نفت ایران را هم مدنظر داشته باشند.

عراقچی با بیان اینکه انتظارات ما به صورت کامل برآورده نشده، گفت: فکر می کنیم قدم های مثبتی که برداشته شده، ارزش بررسی کردن را دارد، لذا من اینها را به تهران منتقل خواهم کرد.

*تعهد اعضا برای پایان رساندن ساخت راکتور جدید اراک در جدول زمانی مشخص شده

معاون سیاسی وزیر خارجه با ذکر این نکته که غیر از موضوع اینستکس ما در بحث راکتور اراک هم پیشرفت های خوبی داشتیم، اظهار داشت: همه اعضا تعهد کردند که در جدول زمانی مشخص شده ساخت این راکتور جدید به پایان برسد.

*نشست وزرای خارجه ایران و 1+4 به زودی برگزار می شود

وی با بیان اینکه در برخی حوزه های دیگر پیشرفت هایی داشتیم، اظهار داشت: در نهایت تصمیم گرفته شد جلسه وزرای خارجه کشورهای باقیمانده در برجام به زودی برگزار شود. درباره محل و زمان دقیق آن تصمیم گیری نشده است، از طریق مجاری دیپلماتیک تصمیم گیری و به اطلاع خواهد رسید.

معاون وزیر خارجه کشورمان همچنین در پاسخ به سوال دیگری عنوان کرد که هیچ جدول زمانی از سوی کشورهای حاضر در نشست امروز در وین برای خرید نفت از ایران اعلام نشده است.

عباس عراقچی در پاسخ به سوالی دیگر توقف برخی تعهدات برجامی از سوی ایران از جمله عدم رعایت محدویت‌های مربوط به نگهداری ذخایر اورانیوم غنی شده 3.67 را در چارچوب برجام خواند و بار دیگر بر تصمیم تهران در صورت برآورده نشدن خواسته هایش در برداشتن گام بعدی تأکید کرد.

به گزارش فارس، نشست کمیسیون مشترک برجام امروز در سطح معاونان وزرا و مدیران کل سیاسی ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و هلگا اشمید معاون موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در هتل پله کوبورگ شهر وین برگزار و بیش از سه ساعت به طول انجامید.

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۷۶۵۱۱۲۳:۳۵:۳۱ ۱۳۹۸/۴/۷
دوباره کوتاه اومدید!!
ناشناس۹۷۶۶۱۳۰۲:۱۸:۰۴ ۱۳۹۸/۴/۸
اولین تبادل مالی با اینستکس در حال انجام است...این چیزیست که عراقچی و معاون موگرینی گفتند
ناشناس۹۷۶۶۷۹۰۸:۳۰:۳۶ ۱۳۹۸/۴/۸
این عراقچی دو طرفه عمل میکند تا ایران تصنیمی قاطع میگیرد دو باره موضوع را به گفتگو و وقت تلف کردن و خریدن زمان میکشاند نیروهای امنیتی دقت نظر داشته باشند
ناشناس۹۷۷۰۵۱۱۴:۲۷:۰۸ ۱۳۹۸/۴/۸
خودش در مذاکرات و برادرزاده ش در بانک مرکزی ، همه رو بیچاره کردن !!!
ناشناس۹۷۶۷۱۶۰۹:۴۵:۲۳ ۱۳۹۸/۴/۸
مبلغش چقدره؟ این مهمه. نکنه ۵۰۰۰ یورو باشه.
ناشناس۹۷۷۰۶۶۱۴:۳۶:۰۳ ۱۳۹۸/۴/۸
بیچاره فتحعلیشاه قاجار . بدبخت جنگید و شکست خورد و مملکت رو فروخت . این دولت که نجنگیده ، همه چی رو فروخت و رفت پی کارش .
ناشناس۹۷۷۱۶۲۱۵:۴۷:۴۳ ۱۳۹۸/۴/۸
اینستکس در مقابل تعهدات اروپا هیچ نیست. باید تعهدات خودشان را انجام دهند و باید جور تعهدات امریکا را هم بکشند یا اینکه لااقل امریکا را صریح و محکم محکوم کنند
ناشناس۹۷۶۹۶۳۱۳:۲۳:۴۸ ۱۳۹۸/۴/۸
راهی دیگر وجود ندارد.احمدنژاد کجایی این کاغذ پاره ها ما چه میکنند
ناشناس۹۷۷۰۶۸۱۴:۳۶:۲۳ ۱۳۹۸/۴/۸
واقعا مسخره ست .
ناشناس۹۷۶۵۱۷۲۳:۴۱:۵۰ ۱۳۹۸/۴/۷
مردم دیگه گول نمیخورند که فقط بگید اینستکس درست شد و مثلا FATF رو پذیرفتیم تا همین الان هم در این دو سال کلی ضرر مالی و روحی روانی بهمون وارد شده و باید تاثیر محسوس ببینیم اگر میگید درست شد! به محسوسیه بالا رفتن قیمتها و تورم با همان سرعت باید اوضاع درست بشه وگرنه مردم رو مسخره نکنید
ناشناس۹۷۷۰۵۲۱۴:۲۷:۲۹ ۱۳۹۸/۴/۸
خواب دیدی خیر باشه
ناشناس۹۷۶۵۲۴۲۳:۴۹:۴۵ ۱۳۹۸/۴/۷
روزهای اول برجام یادتون هست میگفتن سوئیفت برقرار شده و به کسانی که به راستی میگفتن این ادعا دروغ هست برچسب کاسب تحریم میزدن؟ چند سال وقت مملکت را گرفتن آخرش هم هیچ، حالا بازی جدید سر سیستم تبادل مبالی با اروپا شروع شده، دولتی ها و عراقچی امروز و فردا خواهند کرد و ادعا خواهند کرد که مبادلات انجام خواهد شد ولی من به شما قول میدن، برای ثبت در تاریخ میگن، بعد از هدر دادن زمان بسیار این هم به نتیجه نمیرسد، حتی اگر واقعا اروپا بخواهد که این سیستم راه اندازی شود، آمریکا با تحریم شرکتهایی که وارد این سیستم مالی بشن، جلوی آنرا میگیرد.
ناشناس۹۷۷۰۰۷۱۴:۰۰:۰۴ ۱۳۹۸/۴/۸
موضوع‌ برجام خیلی پیچیده تر از این حرفاست
ناشناس۹۷۶۵۳۰۲۳:۵۶:۳۷ ۱۳۹۸/۴/۷
میدونید روزهای آینده دقیقا یعنی کی؟ روزهای آینده یعنی هر روزی حتی یک روز بعد از ضرب العجل ایران، وقتی که ایران از ضرب العجل عبور کرد دیگه این ضرب العجل ها تاثیری نخواهد داشت چون ثابت خواهد شد تصمیم گیران ثابت قدم نیستن و همچنان با وعده میشه راضیشون کرد. مثل روز روشن است که این سیستم راه اندازی نخواهد شد و فقط دنبال وقت خریدن هست. از یک سوراخ چند بار نیست میخورید؟ تا حالا چند تا از این وعده ها دادن که در آینده نزدیک فلان و بهمان خواهد شد؟! میگن یکبار گولم زدی شرم بر تو، دوباره گولم زدی شرم بر من.
ناشناس۹۷۶۵۳۴۰۰:۰۰:۳۸ ۱۳۹۸/۴/۸
آقای عراقچی میگن《 ظرف چند روز آینده تبادل مالی از طریق اینستکس انجام خواهد شد 》تجربه نشون داده تقریبا همه این ظرف زمانهایی که ازش نام میبرین همش باد هواست ؛ کار به عمل بر آید به سخنرانی نیست ، باید عمل کرد بقیه همش دروغ
ناشناس۹۷۷۰۵۳۱۴:۲۸:۱۴ ۱۳۹۸/۴/۸
عراقچی و تخت روانچی و ظریف و روحانی از اول هم میدونستن همه اینها بازی !!!
آزاده۹۷۶۵۶۰۰۰:۲۸:۲۲ ۱۳۹۸/۴/۸
میبایست خواست حداکثری ایران عمل شود با وعده وعید نمیشه به غربیها اعتماد کرد
ناشناس۹۷۶۵۷۶۰۱:۰۱:۴۶ ۱۳۹۸/۴/۸
( به قول آقای جهانگیری ) مردم یادتان هست که در روز اول برجام با سر و صدای بسیار زیادی از آغاز موفقیت آمیز همکاری بانکهای اروپایی با سیستم بانکی ایران خبر دادند و بعد مشخص شد که تماماً ....... بود .
ناشناس۹۷۷۰۵۴۱۴:۲۹:۱۶ ۱۳۹۸/۴/۸
همون شب اول هزار ال سی باز شد . اینها هم جشن گرفتن و تا صبح رقصیدن و جیغ زدن که ما عاشق آمریکاییم . صبح فرداش هم صبح بدون تحریم بود .
مهدی۹۷۶۵۸۳۰۱:۱۰:۵۴ ۱۳۹۸/۴/۸
باز هم با حرف های زیبا فریبتان دادند آذری ها ضرب المثل دارند که می گویند تا رودخانه را ندیدید پارجه شلوارتان را بالا نزنید
ناشناس۹۷۷۰۵۵۱۴:۳۰:۰۷ ۱۳۹۸/۴/۸
اینها همش بازیه . از روز اول اینها در برابر غربیها کوتاه اومدن . فقط جلوی ملت شعار دادن که ما خودکار پرت میکنیم
ناشناس۹۷۶۵۸۶۰۱:۱۵:۳۵ ۱۳۹۸/۴/۸
این جلسه چرا در ایران نباشد؟.
امید۹۷۶۵۹۹۰۱:۴۵:۳۷ ۱۳۹۸/۴/۸
بسم الله الرحمن الرحیم برگشت به سال 82 تا 84 . باز همان وعده های اروپایی‌ها . خودوتون روتون میشه این همه سر کارتون می زارن باز هم میگید اروپا داره به وعده هایش عمل می کنه ؟
ناشناس۹۷۶۶۱۵۰۲:۳۲:۳۱ ۱۳۹۸/۴/۸
امان ازدست این دولت بی تدبیر،ناامید،واداده ودروغگو!!
ناشناس۹۷۶۶۳۱۰۴:۵۰:۰۲ ۱۳۹۸/۴/۸
به نظر میاد تیم دیپلماسی ایران پر از نفوذی و خائن است کسانی که یا عامدانه یا سهوا دارن به حیثیت و شعور و منافع کشور ضربه وارد میکنند
محسن۹۷۶۶۴۳۰۷:۰۲:۵۷ ۱۳۹۸/۴/۸
اروپا ، عملا" نوچه آمریکاست و قادر به تصمیم گیری مستقل نیست ولی خروج از برجام هم عملی بی فایده است ، غنی سازی زیادی هم کردیم ، انبارها را پر از اورانیم و آب سنگین کردیم ، چه تاثیری بر قدرت اقتصادی و یا نظامی ما دارد ؟
ناشناس۹۷۶۷۳۸۱۰:۱۳:۲۹ ۱۳۹۸/۴/۸
ایران با خروج از برجام می تواند اروپا و امریکا را تنبیه نماید.
امیر۹۷۶۶۵۲۰۷:۲۹:۰۷ ۱۳۹۸/۴/۸
دلار شد ۱۲۰۰۰
ناشناس۹۷۶۶۶۴۰۷:۵۸:۳۳ ۱۳۹۸/۴/۸
بزک نمیر بهار میاد کمبزه به خیار مباد
ناشناس۹۷۶۶۶۸۰۸:۰۴:۳۲ ۱۳۹۸/۴/۸
برای مقایسه سیاست اروپا با جهان سوم کافی است پراید با مرسدس مقایسه شود به هر حال دلار 3200 از مردم جدا شد مثل روحانی.
هويج و چماق۹۷۶۶۷۰۰۸:۰۵:۵۷ ۱۳۹۸/۴/۸
ميشه يه كم از اين ابنبات اروپايي هم به من بديد ؟
ناشناس۹۷۷۰۵۹۱۴:۳۲:۳۱ ۱۳۹۸/۴/۸
آبنبات فقط مال خواهرزاده ها و برادرزاده هاشونه
ناشناس۹۷۶۷۰۳۰۹:۱۲:۵۹ ۱۳۹۸/۴/۸
حالا میشه 200 دلار فرستاد خارج؟ نفت در برابر غذا و دارد نباشد؟
ناشناس۹۷۶۹۷۷۱۳:۳۳:۵۶ ۱۳۹۸/۴/۸
بازهم وعده سر خرمن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  3. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  7. درباره توبه تتلو

  8. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  9. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  10. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  11. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  12. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  13. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  14. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  15. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  16. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  17. تنوری که هنوز سرد است...

  18. ایثارگران را بدنام نکنید !

  19. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  20. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  21. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  22. کنایه زاکانی درباره واگذاری ودیعه مسکن دوره‌های پیشین/ واکنش وحیدی به احتمال صدور گواهینامه موتور برای بانوان

  23. آیا این دو زن در آمریکا زلزله به پا می کنند؟

  24. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

  25. نگرانی شبکه اماراتی از دیپلماسی پهپادی ایران/ اختیار چهار پایتخت عربی، در دست تهران است!

پربحث‌های هفته

  1. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  2. چرا این همه بد اخلاقی؟

  3. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  4. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  5. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  6. تنوری که هنوز سرد است...

  7. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  8. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  9. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  10. کنایه زاکانی درباره واگذاری ودیعه مسکن دوره‌های پیشین/ واکنش وحیدی به احتمال صدور گواهینامه موتور برای بانوان

  11. پاسخ طحان‌نظیف به انتقادات روحانی از شورای نگهبان/ رقیب جدید قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم

  12. رئیسی: برخی به‌دنبال معامله بر سر موشک‌هایمان بودند/ به‌بهانه دورکردن سایه‌جنگ،برجام‌های ۲ و ۳ را دنبال می‌کردند

  13. دستور ویژه رئیسی برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری

  14. کمال خرازی: اگر موجودیت ایران تهدید شود، ناچاریم دکترین هسته‌ای خود را تغییر دهیم

  15. درخواست مهم ایران از طالبان درباره مهاجران افغان

  16. تبلیغات پرحجم قدرت‌های بزرگ به وسیله دانشجویان غرب رنگ باخت

  17. شهادت یکی از پاسداران نیروی زمینی سپاه در جنوب‌شرق کشور

  18. رئیس‌جمهور: منزوی کردن زنان را قبول نداریم

  19. شناور سپاه از خط استوا عبور کرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی

  20. رئیسی: «وعده صادق» از نقاط عطف اجماع‌ساز میان مردم بود/ هیچوقت میز مذاکره را ترک نکردیم

  21. "مصلحت قطعی" همچنان در انتظار تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام

  22. واکنش آمریکا به اظهارات هسته ای کمال خرازی

  23. هر چقدر رأی بیشتر باشد، مجلس قوی‌تر است/ مرحلهٔ دوم انتخابات به‌اندازهٔ مرحلهٔ اول اهمیت دارد

  24. افشاگری رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی علیه «احمد علیرضابیگی»

  25. رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند

آخرین عناوین