کامنت‌های برتر مخاطبان الف؛ عده‌ای سعی دارند مردم را از سایه جنگ بترسانند/ ترامپ نه دنبال مذاکره است و نه صلح/ به مردم آدرس غلط ندهید، مساله اول فساد است/ چرا یک عده اشراف‌زاده کشور را ارث پدر خودشان بدانند؟

گروه سیاسی الف،   3980302088 ۳۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

در هفته جاری اتفاقات زیادی رخ داد و با توجه به وظیفه‌مان آن‌ها را پوشش دادیم؛ از آنجا بینندگان محترم الف با ارائه نظرات خود در ذیل اخبار و گزارشات منتشر شده، در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت کردند که در ادامه برخی از نظرات برتر را انتخاب کرده و در ادامه مشاهده‌ می‌کنید.

 عده‌ای سعی دارند مردم را از سایه جنگ بترسانند/ ترامپ نه دنبال مذاکره است و نه صلح/ به مردم آدرس غلط ندهید، مساله اول فساد است/ چرا یک عده اشراف‌زاده کشور را ارث پدر خودشان بدانند؟

به گزارش الف، بامداد روز پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت سال جاری دو اتومبیل پورشه، در خیابان کارگر اصفهان در حال کورس گذاشتن با یکدیگر بوده‌اند که یکی از خودروها منحرف شده و با یک دستگاه خودروی پراید اصابت میکند، پراید واژگون شده و راننده‌اش کشته میشود. اما آنچه بیش از خود این اتفاق مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت سخنانی است که راننده ماشین پورشه بر زبان آورده است. الف نظر کاربرانش را درباره سخنان این راننده در خبری با عنوان «کشتیم که کشتیم دیه‌شو میدیم! / نظر شما درباره‌ی این فیلم چیست؟!» جویا شد که برخی از نظرات را می‌خوانیم:

*مقصر اصلی این وسط قوانین راهنمایی و رانندگی ماست که ناقص است و امنیت شهروندان را تضمین نمی‌کند. همه ما وقتی پشت فرمان ماشین می‌نشینیم همین حالت طلبکارانه این دختر را داریم زیرا یک بیمه‌ای هست که پول را می‌دهد و آسیبی متوجه ما نیست، در حالی که نقض قوانین خیلی کوچک در یک کشور پیشرفته ممکن است زندگی طرف را نابود کند دقیقا به همین دلیل که وقتی پشت فرمان می‌نشینند با تمام وجودشان مراقب اطراف‌شان هستند و کم کم این رعایت قوانین تبدیل به فرهنگ شده است.

*این قشر مرفه جامعه به هیچ چیزی احترام نمی‌گذارند چون پولدارند. همه دنیا را از دریچه و نگاه پول می‌بینند و می‌خواهند با پول تمام موانع را از سر راهشان بردارند، حتی کشتن یک انسان بی‌گناه و داغدار کردن چند خانواده را می‌خواهند با پول حل کنند. با ماشین‌های آخرین مدل توی خیابان‌های شلوغ دور دور می‌کنند تا فخر بفروشند بدون اینکه برایشان مهم باشد که برای جامعه مزاحمت ایجاد می‌کنند.

*این رفتار غلط از کجا سرچشمه گرفته است؟ از فساد، از پارتی بازی، فکر می‌کنید این دختر چقدر در بازداشت می‌ماند؟ مطمئنا که باباش دیه را می‌دهد و حلش می‌کند !....

*به نظر من تعدد نوکیسه‌های بی‌فرهنگ و خودخواه در شرایط نابسامان و هرج و مرج اقتصادی فعلی منجر به ایجاد چنین صحنه‌هایی در جامعه می‌شود. بایستی فضای احکام قضایی به سمتی برود که این دست افراد خود شیفته و خود برتر پندار متوجه بشوند خیلی چیزها با پول قابل خریداری نیست. به نظر من حتما علاوه بر دیه و جریمه سنگین بایستی حبس طولانی مدت برای فرد خاطی در نظر گرفته شود. چند دقیقه خودمان را جای خانواده جوان از دست رفته بگذاریم!

*وقتی پدر این دختر بخاطر وضعیت اسفبار اقتصادی این مملکت و هرج و مرج حاکم بر فضای اقتصادی، به ثروت‌های باد آورده آنچنانی می‌رسد، فرزندش هم دیگر خدا را بنده نمیشود و فکر می‌کند هر شکری می‌تواند بخورد و قانونی هم نیست که جلودارش باشد؛ چون جلودار باباش هیچی نبود. دختر کمترین تقصیر را دارد....

*بی لیاقتی مدیران نظام که باعث بوجود آمدن قشری فوق ثروتمند شده و باقی مردم فقط بردگان سیاست‌ها شده‌اند.

* چرا باید ماشین‌های بالاتر از دویست یا سیصد میلیون وارد شود که شکاف طبقاتی را به صورت عیان در متن جامعه به نمایش گذارد؟ پیشنهاد می گردد طبق قانونی بر صاحبان ماشین‌های گران قیمت مالیات بسیار سنگینی وضع گردد و هزینه سوخت آنها نیز ده برابر محاسبه گردد.

*....مرگ دلخراش یک انسان، در ماه مبارک رمضان را با پول کثیف جبران می‌کنند. چرا کسی از پدر نامحترم این راننده وحشی ، اطلاعی نمی‌دهد؟ چرا نام این راننده خاطی و قاتل فاش نمی‌شود؟ گرفتار یک فساد سیستمیک و عدم شفاف سازی گسترده شده‌ایم. اعتقاد دارم که این روحیات فاسد به طور عمده ناشی از لقمه‌های حرامی است که توسط سیستم ربوی بانک‌ها وارد سفره های مردم شده است. می‌ترسم که در این جوّ ناسالم، مطبوعات هم به عنوان چشم و گوش مردم نتوانند به وظیفه خود عمل کنند.

*اولا این قتلی که اتفاق افتاده صرف یک تصادف نیست، بلکه قتل عمده است دوما باید پیگیری بشود این پول‌های حرام از کجا آمده و مرحله به مرحله با دزدان بیت المال برخورد بشود. سوما این دختر در ملأ عام به خاطر حرفی که زده شلاق تعزیری بخورد تا ادب شود و زخم مردم التیام پیدا کند. چهارم باید ببینیم چرا جامعه ما مثل اروپای قرون وسطی شده که یک عده اشراف زاده وجود داشته باشند و کشور و مردم را ارث پدر خودشان بدانند؟ اینجا مملکت صاحب الزمان عج هست و کسی غلط می‌کند بخواهد این‌طوری رفتار کند. دیگر واقعا وقتش رسیده که مردم همتی کنند و این وحوش را  از تسلط بر مقدرات مردم به زیر بکشند و کشور رو از اشغال این جماعت فاسد مفسد رانتخوار لیبرال خودفروخته حقیر نجات بدهند.

*الناس علی دین ملوکهم، وقتی دولتی با ژست و شعار تدبیر و امید می‌آید ولی عملا تزویر و ریا را بکار می‌برد، وقتی رییس جمهور کشور این‌قدر بی پروا وعده‌های خود فراموش می‌کند، وقتی ربا آن هم از نوع ربه مرکب بوسیله بانکها مثل سرطان به همه جامعه سرایت کرده و داد علما و مراجع اعظام هم بجایی نمی‌رسد این رفتارها اصلا عجیب نیست؛ بلکه نوع عملکرد این دولت خیلی عجیب است که از اول تیشه به ریشه فرهنگ و اقتصاد و سیاست و ... این مملکت زد.

 

****

دستور دادستان اصفهان برای جلوگیری از دوچرخه‌سواری بانوان باع شد درباره قانونی‌بودن این تصمیم، سوالاتی در افکار عمومی شکل بگیرد. در یادداشت «آیا دوچرخه سواری بانوان جرم است؟» این موضوع بررسی شد. برخی از نظرات مخاطبین درباره این موضوع خواندنی است:

*بازار خودرو بسیار نابسامان است و بخشنامه‌های شبانه فعالان اقتصادی را دچار سردرگمی کرده است، قیمت کاغذ افزایشی نجومی داشته، وضعیت قاچاق و اقدامات سازمان خصوصی‌سازی در حراج بیت المال از مشکلات امروز ما هستند، پس بدانیم هیاهوهای پیرامون دوچرخه سواری زنان و پوشش دانشجویان جز برای تحت شعاع قراردادن مطالبات اصلی مردم نیست. واقعا چه کسی چه جریانی چه گروهی با این اقدامات مطالبات اصلی مردم را تحت الشعاع قرار می‌دهد؟

*......ما اگر فقط در صدی از عدالت را اجرا کنیم و بتوانیم جلوی دزدی‌های بزرگ را بگیریم کافیست.

* دادستان محترم اصفهان بهتره بروند یقه محتکرین و گران فروش‌ها و اختلاس کننده‌ها را بگیرد نه اینکه بخواهد خوارک خبری برای آمریکا بسازد. قوه محترم قضاییه تو را به خدا به معیشت مردم برسید و دولت را کمک کنید؛ مردم خودشان همه چیزه‌های اخلاقی و شرعی را بلد هستند و رعایت می‌کنند.

*متاسفانه زمان برخوردهای سلیقه‌ای به پایان نمی‌آید. دوچرخه سواری علاوه بر اینکه یک ورزش است، در شرایط فعلی آلودگی هوا و مصرف روز افزون بنزین، استفاده از دوچرخه یک ارزش نیز محسوب می‌شود. که متاسفانه به عنوان یک جرم جدید شناخته شده است و درخصوص بانوان که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند. بوجود آوردن چنین ممنوعیتی مایوس کننده است.

 

****

آیا توافق جدید با آمریکا امکانپذیر است؟ یادداشت «برجام؛ ترامپ و توافق جدید» درپی پاسخ به این سوال بود و با نظرات مختلف کاربران الف همراه شد:

*خوب ظاهرا دولت تدبیر و امید پیام‌های ترامپ و خود دریافت کرده که اصرار دارد اختیاراتش بیشتر شود تا بتواند مشکلات را حل کند؟! آقای روحانی باز هم دنبال مذاکره است به نظر می‌رسه که برجام درس عبرت نشده است.

*سلام باید اول تکلیف برجام روشن شود بعد برجام‌های بعدی طرح شود؛ تازه، نه این که بخواهیم بر سر موضوعات بعدی توافق کنیم. این گوساله برجام پس از ۶ سال که وقت دولت را گرفت هنوز گاو نشده است.

*ما فقط یک راه برای مقابله با سیاست‌های تجاوزکارانه آمریکا علیه ایران داریم؛ به خاطر سربلندی و استقلال ایران فقط و فقط روی افزایش تقویت توان داخلی: براساس نیروهای انسانی، منابع خدادادی طبیعی و استعدادهای ناشاخته و پنهان کشور تمرکز و توجه کنیم. همه ما فارغ از هر گرایش دینی، مذهبی و اندیشه‌ای که داشته باشیم باید با اتحاد ملی " برای مردم و برای استقلال ایران بزرگ تلاش‌هایی در حد فدارکاری جان داشته باشیم". نه آمریکا، نه چین و نه روسیه و نه هیچ کشور دیگری به فکر مردم و کشور ما نیست و هر کشوری به دنبال منافع ملی خودش است. باید دست از شعار و هیاهو و سود جویی و منفعت طلبی فردی برداریم و هرشب را با این فکر که برای بهتر شدن اوضاع مردم و بهبودی شرایط کشور؛ فردا را چگونه باید آغاز کنیم. با این تفکر ما یک ملت مستقل و آزاد و کشوری آباد و سربلند خواهیم داشت.

*شما هم به مردم آدرس غلط می‌دهید. اساساً برجام یک آدرس غلط است که بود و نبودش مساله واقعی و موثر کشور نیست و کسانی که بر برجام می‌تازند نیز فریب این بازی کثیف را خورده‌اند. مساله اول مملکت فساد داخلی است. عفونتی که نظام‌های مالی، اداری و اجتماعی را فراگرفته است.

*حدود یک سال ونیم زمان ریاست اوباماکه برجام هم امضا شده بود، عملا از برجام هم ارتباطات بانکی و صنعتی قابل توجهی از برجام منافعی عاید ایران شده بود؟ پس صبر کنیم ببینم که فرضا دور بعد ترامپ انتخاب نشود و به فرض محال همان دولت اوباما هم سر کار بیاید باز هم چیزی گیر ما نمی ‌آید.

 

*****

یادداشتی با عنوان «فرار از جنگ صلح به بار نمی‌‌آورد» در الف بازنشر شد. چند کامنت مخاطبین الف را درباره این یادداشت می‌خوانیم:

*مردم دیگر از سایه جنگ علیه استکبار جهانی به رهبری آمریکا نمی‌ترسند و می‌دانند که هراس‌افکنی آن عده‌ای که سعی دارند مردم را از سایه جنگ بترسانند، برای منافع خودشان است و نه منافع ملی.

*اینکه ترامپ با صراحت می‌گوید که منتظر است با مقامات ایران تلفنی صحبت کند یک پیام روشن دارد و آن اینکه آمریکا توانایی لازم برای مقابله نظامی و تحریم بر علیه ملت ایران را ندارد.

*آمریکا وحشت زیادی از درگیری مستقیم با ایران اسلامی دارد و هرچه تحرکات نیروهای مسلح کشور به سمت آرایش جنگی می‌رود، شاهد عقب‌نشینی دشمن هستیم و می‌دانند که ایران به راحتی می‌تواند خلیج‌فارس را گورستان نیروهای تروریست آمریکا و متحدانش کند. در واقع اقتدار نظامی ایران ضامن صلح در این منطقه است.

*بازی جدید ترامپ با جمله «دوست دارم به من زنگ بزنند» باعث شده عده‌ای در داخل باور کنند که ترامپ به اصطلاح دیوانه به دنبال راهی برای مذاکره است در صورتی که آمریکا نه به دنبال مذاکره است و نه برقراری صلح در منطقه و بارها اعلام کرده است هدفش براندازی انقلاب اسلامی است.

*هدف کلی و دیرینه آمریکا در منطقه، هزینه سازی برای کشورهای این حوزه به هر شکلی بوده، هست و خواهد بود. وضعیت تعلیقی فعلی، نوعی سوق دادن ایران به سمت افزایش آمادگی مقابله نظامی و کاهش سامان بخشی شرایط اقتصادی داخلی به علاوه محدود سازی از وضعیت کشورهای همسایه هم می‌تواند باشد. هر چه باشد، شرایط چندان مساعدی نیست.

*در متن آمده امریکا می‌داند با چه کشور قدرتمندی طرف است به همین خاطر سعی می‌کند با فشار اقتصادی و سیاسی ایران را ضعیف کند، خوب الان سوال اینجاست ما که این‌قدر قدرتمندیم چطور امریکا می‌تواند به ما فشار بیاورد؟ بهتر نیست به جای رجزخوانی های پی در پی کمی از این توهم خود بزرگ بینی خارج شوید؟ سرنوشت عراق را بخاطر بیاورید بقدری عراق را از داخل ضعیف کردن و با حمله نظامی ظرف فقط ۴ هفته یک کشور را فتح کردند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۲۴۶۵۷۱۵:۱۲:۴۲ ۱۳۹۸/۳/۶
كاش روابط ما با امريكا انقدر خوب بشه كه سفري به امريكا داشته باشيم از نزديك اقازاده هاي مرفع بي دردمان را نزديك ببينيم نگران از اين هستيم ديدار ما به قيامت بيفتد با تشكر داماد و عمه و خاله و دائي اقازداگان
ناشناس۹۲۴۶۶۸۱۵:۲۱:۳۹ ۱۳۹۸/۳/۶
مسئله اول کشور تحریم
فرامرز۹۲۵۲۰۵۲۲:۵۰:۵۰ ۱۳۹۸/۳/۶
مسئله اول کشور‌ مدیران بی کفایت! چون اگر تحریم هم نباشیم اینها منابع کشور را هدر میدهند
محمد۹۲۴۶۹۹۱۵:۴۳:۰۳ ۱۳۹۸/۳/۶
دوچرخه سواری زنان در ملا عام اسمش ورزش نیست بلکه خودنمایی است . بانوان کشورم برای ورزش می تونن از مکان های پوشیده استفاده کنند نه خیابان و پارک . چرا الف سلیقه ی امثال من رو بین نظرات قرار نداده .
ناشناس۹۲۵۱۳۳۲۱:۵۱:۴۳ ۱۳۹۸/۳/۶
کشور فقط برای مردها نیست محدودیت برای همه ایجاد کردین مشکل دارین از خونه بیرون نیا!
ناشناس۹۲۵۱۹۳۲۲:۳۲:۲۹ ۱۳۹۸/۳/۶
دوست عزیز، نظر شما قابل احترام. اما یک سوال. خدا وکیلی فکر می کنی چند درصد مردم با نظرت موافق هستند؟
ناشناس۹۲۵۲۰۹۲۲:۵۳:۵۳ ۱۳۹۸/۳/۶
موتور سواری چطور؟
ناشناس۹۲۴۷۱۷۱۵:۵۰:۵۹ ۱۳۹۸/۳/۶
دوقطبی سازان جنگ‌وصلح عامل جنگ روانی و گرانی های بی ارتباط به قیمت ارز هستند چرا حتی ارز ثابت است باز همه چیز گران میشود
ناشناس۹۲۴۷۱۸۱۵:۵۱:۱۶ ۱۳۹۸/۳/۶
جریان اشرافی ژن برتر ، به مردم مشوق جنسیتی و کنسرت میدهد و از جریان انقلابی می ترساند تا از انها برای حقوق نجومی و رانت خواری خود ، بیعت بگیرد..
ناشناس۹۲۴۷۲۱۱۵:۵۳:۰۹ ۱۳۹۸/۳/۶
ترس يا عدم ترس مردم از جنگ تاثيری بر سياستهای جناحی آقايون ندارد.
نادریان۹۲۴۷۳۰۱۵:۵۸:۲۸ ۱۳۹۸/۳/۶
آیا رابطه ای بین دهها میلیارد دلار جهانگیری که رانتی توزیع شد و وفور مولتی میلیاردرها پورشه سوار در چندسال اخیر وجود دارد؟ این پولهای نامشروع باید برگردانده شود
کمالی۹۲۴۷۳۲۱۶:۰۱:۲۰ ۱۳۹۸/۳/۶
از ۴۰سال انقلاب ۳۲سال امور مالی و اجرایی کشور دست موسوی و هاشمی و خاتمی و روحانی بود یعنی دست یک جریان خاص خودتان قضاوت کنید
ناشناس۹۲۵۱۹۴۲۲:۳۴:۲۱ ۱۳۹۸/۳/۶
دوست عزیز، هر کدام از این رییس جمهورها با دیگری کلی تفاوت دارند. چطور همه را تو یک گروه قرار میدی؟
ناشناس۹۲۵۱۹۵۲۲:۳۴:۳۶ ۱۳۹۸/۳/۶
اون 8 سال که دست محمود جووووون شما بود را هم دیدیم !
ناشناس۹۲۵۲۰۶۲۲:۵۲:۰۳ ۱۳۹۸/۳/۶
منفی دادن هنر نیست پاسخ منطقی بدهیم
ناشناس۹۲۴۷۴۴۱۶:۰۷:۰۲ ۱۳۹۸/۳/۶
جهت اطلاع مذاکره شروع شده و حسن رفت تو بغل ترامپ چند روزه دیگر خواهید فهمید
ناشناس۹۲۵۱۳۹۲۱:۵۵:۳۰ ۱۳۹۸/۳/۶
سرخود که نرفته عزیز دل برادر!!
پرایدسوار۹۲۴۷۵۴۱۶:۱۲:۵۹ ۱۳۹۸/۳/۶
دولت روحانی با فریب از ما رای گرفت اما فاصله طبقاتی را چندبرابر‌ کرد
ناشناس۹۲۵۲۱۴۲۳:۰۸:۳۹ ۱۳۹۸/۳/۶
محمود هم همینطور
ناشناس۹۲۴۸۰۸۱۶:۴۱:۰۹ ۱۳۹۸/۳/۶
کسی که کشتیم که کشتیم دیه اش زو میدیم رو اظهار بدارد در واقع مرتکب قتل عمد شده است. به عبارت دیگر قتل دیگری برایش اهمیتی نداشته و قصد قتل را داشته است.
ناشناس۹۲۴۸۱۳۱۶:۴۸:۲۷ ۱۳۹۸/۳/۶
جیب ملتو با پایین اوردن ارزش پول زدین حالا دنبال شلوغ بازی هستین تا اب از اسیاب بیوفته
ریز سنج۹۲۴۸۲۰۱۶:۵۳:۴۰ ۱۳۹۸/۳/۶
آدرس اشتباه ندهید ! فعلا که یه عده گدازاده مملکت را ارث پدری خودشان می دانند . ای کاش اشراف زاده بودند !
ناشناس۹۲۴۸۴۶۱۷:۱۶:۳۵ ۱۳۹۸/۳/۶
فساد همیشه در اقتصاد بوده تحریم ها جدید اقتصاد را فلج کرده
مریم۹۲۵۲۰۸۲۲:۵۳:۲۴ ۱۳۹۸/۳/۶
نخیر چون تحریم آخر دوره محمود شدیدتر بود ولی اینگونه مملکت رها و فسادزده و غرق گرانی نبود
ناشناس۹۲۴۸۷۱۱۷:۳۶:۴۷ ۱۳۹۸/۳/۶
تا قبل از آمدن ترامپ همه چيز در ايران عادي وخوب بود اينكه هنوز ميگوييد قبل از ترامپ هم برجام براي ايران چيزي نداشت إنكار روز روشن است
ناشناس۹۲۴۹۱۳۱۸:۰۹:۱۱ ۱۳۹۸/۳/۶
جنگ جز ويراني وبدبحتي نعمت نيست همانطوريكهً تحريم نعمت نيست
ناشناس۹۲۵۲۳۳۲۳:۳۶:۵۰ ۱۳۹۸/۳/۶
برای خودی ها جشن عروسی است
ناشناس۹۲۴۹۵۱۱۸:۳۵:۳۷ ۱۳۹۸/۳/۶
ترامپ داشت نیروهاشو میبرد که ظریف با توییتهای تحریک کننده به ترامپ باعث شد ناو لینکون بیارند
ناشناس۹۲۵۰۰۱۱۹:۲۴:۱۶ ۱۳۹۸/۳/۶
در راس کسانی که مردم را از جنگ ترسانده مشت حین خودمان است که میگفت اگه ما نباشیم جنگ میشه
ناشناس۹۲۵۰۴۱۲۰:۰۲:۴۹ ۱۳۹۸/۳/۶
افراط و تفریط پدر ما رو در میاره
ناشناس۹۲۵۰۵۷۲۰:۱۰:۱۵ ۱۳۹۸/۳/۶
منظورم این بود که ایران را تهدید نشان میدهد که اسلحه بفروشد به عربستان و امارت......
ناشناس۹۲۵۵۲۱۰۸:۵۴:۲۰ ۱۳۹۸/۳/۷
اتفاقا مردم ایران هم از استمرار این شرایط گرگ و میش خسته اند و تعیین تکلیف میخواهند!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  23. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  24. یک سیلی برای تنبیه

  25. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

آخرین عناوین