فرار از جنگ صلح به بار نمی‌‌آورد

محمد صفری،   3980229033 ۵۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
فرار از جنگ صلح به بار نمی‌‌آورد

آغاز یک جنگ نشانه‌هایی دارد که بدون این نشانه‌ها، نمی‌توان پیش‌بینی کرد که جنگی اتفاق می‌افتد یا نه؟! پرسشی این روزها زیاد مطرح می‌شود که آیا ایران و آمریکا به سوی جنگ پیش می‌روند؟ رجزخوانی‌هایی که از سوی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران می‌شود و پاسخ‌های ایران به آن رجزخوانی‌ها برخی را به هراس انداخته و وادار کرده تا تعبیراتی همچون دوراهی جنگ و صلح را به کار برند.

چنین گروهی باید به این نکته توجه داشته باشند که فرار از جنگ با دشمن قسم خورده، صلح را به همراه نخواهد داشت بلکه تن دادن به خواسته دشمن، باز کردن راه برای آغاز جنگ علیه کشور است. صلحی در کار نخواهد بود چراکه آمریکا از جنگ دوری می‌کند برای این که می‌داند با چه کشور قدرتمندی طرف است، به همین خاطر است که سعی می‌کند با فشارهای اقتصادی و سیاسی ایران را تضعیف کند، چنین روشی دو هدف را دنبال می‌کند یا باعث می‌شود با مشکلات درونی درگیر شود و باعث فروپاشی گردد، یا این که ضعف درونی باعث می‌شود دشمن دست به حمله بزند. 

پس دوراهی جنگ و صلحی وجود ندارد و تنها مقاومت است که می‌تواند از تحمیل هر دو گزینه آمریکا جلوگیری کند. باز می‌گردیم به احتمال جنگ میان ایران و آمریکا که برخی درباره آن هراس و واهمه دارند و پیشنهاد صلح و مدارا با این رژیم را می‌دهند. 

لحن و ادبیاتی که مقامات آمریکایی به کار می‌برند، نشانی از جنگ و حمله نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران ندارد، همه کسانی که در آمریکا بر طبل جنگ می‌کوبند، نخست به این موضوع اشاره دارند که آغازگر حمله نخواهند بود و در انتظار آن هستند تا ایران آغازگر جنگ باشد. البته این نکته را نباید فراموش کرد که آمریکایی‌ها می‌توانند خودزنی کنند و سپس آن را به گردن ایران بیندازند و از این فریب بخواهند که جنگی علیه ایران را شکل دهند، اما از آنجا که از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های نظامی، دفاعی و تهاجمی نیروهای مسلح ایران آگاهی دارند، بعید به نظر می‌رسد که حتی بخواهند از این ترفند کثیف هم بهره ببرند. 

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور رژیم آمریکا، مایک پومپئو وزیر خارجه، جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید، برایان هوک مسئول اتاق ایران هر چند جنگ طلب هستند اما بر این نکته تأکید دارند که آمریکا خواهان جنگ با ایران نیست و آغازگر آن نیز نخواهد بود اما اگر ایران به نیروهای آمریکایی در منطقه حمله کند پاسخ خواهد داد. در آن سوی ماجرا که جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، با وجود آمادگی در همه نیروهای مسلح به خاطر تهدیداتی که از سوی آمریکا می‌شویم، مسئولین سیاسی و نظامی ایران نیز چنین سیاستی دارند که البته با توجه به این که آمریکا درپی بهانه است، سیاست مناسب و منطقی ای از سوی مسئولین ارشد نظام اتخاذ شده است. 

وضعیت کنونی دو کشور با توجه به نشانه‌هایی که دیده می‌شود و براساس تحلیل‌های موجود، نشانی از درگیری و جنگ ندارد اما این موضوع را نباید دور از ذهن داشت که هیچ چیزی در این دنیا مطلق نیست به ویژه درباره آمریکا که نمی‌توان به رفتارهای مقامات آن رژیم اعتماد و اطمینان کرد. به همین خاطر است که ایران همیشه و در همه زمینه‌ها باید آمادگی داشته باشد و این آمادگی در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران سال‌هاست که وجود دارد و روز به روز هم تقویت شده است. 

اکنون وضعیت میان ایران و آمریکا چگونه است آیا به سوی درگیری و جنگ پیش می‌روند یا این که تنها به قدرت‌نمایی و رجزخوانی می‌پردازند؟ 

برخی تحلیلگران و کارشناسان نظامی و سیاسی بر این اعتقاد هستند که وجود درگیری لفظی و تهدیدات زبانی میان دو کشور نشانه‌ای از تصمیم دو طرف برای جنگ است. اما این موضوع سال‌هاست که میان ایران و آمریکا وجود داشته و پس از درگیری محدود آمریکا با ایران در خلیج‌فارس در سال ۶۷ که منجر به سرنگون کردن هواپیمای مسافربری ایران بر فراز خلیج‌فارس شد، تاکنون درگیری نظامی میان دو کشور وجود نداشته است. ضمن آن که همانگونه که گفته شد، آمریکایی‌ها با وجودی که دشمن اصلی جمهوری اسلامی ایران هستند، اما خواهان جنگ تمام عیار با ایران نیستند و این موضوع در رفتار و گفتار آنها وجود دارد. اگر برخی به خاطر اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به خلیج‌فارس به این نتیجه رسیده‌اند که آمریکا در تدارک جنگ با ایران است، این افراد باید بدانند که اعزام این ناو هواپیمابر پیش از آغاز چنین فضایی تصمیم‌گیری شده بود و ارتباطی به جنگ لفظی با ایران ندارد، خلیج‌فارس بارها شاهد ورود و خروج ناوهای جنگی آمریکا بوده است. رژیم آمریکا در منطقه چندین پایگاه نظامی دارد. 

برای یک جنگ گسترده و طولانی نیازمند تدارک و لجستیک بسیار زیاد است، چراکه آمریکایی‌ها با جمهوری اسلامی ایران مرز خاکی و آبی ندارند و هزاران کیلومتر دورتر از جمهوری اسلامی قرار دارند. تحرکات نظامی آمریکا حتی با توجه به اعزام ناو هواپیمابر لینکلن و چند فروند بمب‌افکن ب ۵۲ به منطقه، نمی‌تواند نشانه تدارک جنگ باشد. 

این حجم از تحرکات نظامی آمریکا در خلیج‌فارس، همیشه وجود داشته و ورود و خروج آنها نیز زیر نظر نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران در منطقه قرار داشته است. در واقع این تحرکات عادی است. یک جنگ گسترده مستلزم حضور همه ارکان نیروهای مسلح یک کشور برای آغاز جنگ است، نیروی زمینی، نیروی دریایی و نیروی هوایی باید به طور کامل برای یک جنگ آماده باشند در غیر این صورت چنین پیش‌فرضی نمی‌تواند نشان از تدارک جنگ از سوی آمریکا علیه ایران داشته باشد. 

آیا اکنون چنین واکنش و تحرکی از سوی آمریکا در منطقه دیده می‌شود؟ 

آمریکا در جنگ خلیج‌فارس که به سرنگونی صدام مهره سوخته رژیم ایالات متحده انجامید، از همه ارکان نیروهای خود بهره برد. نیروی هوایی، دریایی و زمینی هر سه حضور داشتند آن هم با حجم و اندازه بالا، تخمین زده می‌شد که ارتش آمریکا ۶۰۰ هزار نفر نیروی زمینی را برای حمله به عراق آماده کرده بود. آنچه که از نشانه‌های دوطرف دیده می‌شود، هر دو از آغاز درگیری دوری می‌کنند، اما هر دو طرف بر این نکته تأکید دارند که اگر حمله به آنها صورت گیرد پاسخ خواهند داد. افزایش جنگ لفظی را نیز نمی‌توان صرفاً به شدت گرفتن تنش‌های میان آمریکا و ایران برداشت کرد چراکه این موضوع، هم می‌تواند زمینه‌ساز جنگ باشد و هم مانعی بر سر آغاز جنگ، که البته نشانه‌های جلوگیری از بروز جنگ آن پررنگتر است. 

وضعیت کنونی آمریکا که در جایگاه دشمن جمهوری اسلامی ایران شناخته میشود، تنها بر اساس جنگ لفظی و جنگ روانی است و نشانه‌ای که ثابت کند آمریکا در تدارک آغاز جنگ با ایران و حمله پیش‌دستانه است دیده نمی‌شود. دو طرف، یکدیگر را زیر نظر دارند، تحرکات نظامی را رصد می‌کنند، نقل و انتقالات همدیگر از چشمان نظامیان دور نیست. شرایط حساس هست به همین خاطر آمریکایی‌ها بیشترین ملاحظه را در این موضوع دارند تا باعث نشوند که درگیری آغاز شود و گسترش یابد. گسترش درگیری و جنگ در منطقه ابعاد فراتر از تصوری خواهد داشت که آمریکایی‌ها به آن واقف هستند. پس نمی‌توان تنش‌های موجود میان آمریکا و ایران را زمینه آغاز جنگ دانست و آنهایی هم که با اظهارنظرات و رسانه‌های خود از دوراهی جنگ یا صلح سخن می‌گویند، مجری همان راهبردی هستند که آمریکا درپی آن است. 

منبع: سیاست‌روز

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۱۲۳۰۰۰۹:۰۳:۴۴ ۱۳۹۸/۲/۲۹
انشاء الله که جنگی صورت نگیرد ولی بهر حال اگر هم جنگی اتفاق بیافتد با تمام توان در مقابل آمریکا خواهیم ایستاد.
ناشناس۹۱۲۳۵۱۰۹:۲۹:۳۸ ۱۳۹۸/۲/۲۹
انشاالله که جنگی صورت بگیرد تا تکالیف دو طرف مشخص شود هیچی مثل بلاتکلیفی بد نیست
ناشناس۹۱۲۴۸۸۱۰:۲۹:۰۷ ۱۳۹۸/۲/۲۹
آمریکا تکلیفش روشنه ما بلاتکلیفیم
سلیمی۹۱۲۷۲۶۱۲:۱۴:۰۹ ۱۳۹۸/۲/۲۹
آقایان ظریف و روحانی! دانشمند ایرانی که در رشته خون شناسی (هماتولوژی) و سلول‌های بنیادی تحقیق می‌کرد توسط موسسه آمریکایی به نام «مایوکلینیک» آمریکا برای انجام تحقیقات تخصصی دعوت شد و اکنون ۸ماه از دستگیری این دانشمند ایرانی می‌گذرد اما هیچ گزارش رسمی از سوی دولت آمریکا اعلام نشده است. این بود عزت پاسپورت شما؟؟؟
ناشناس۹۱۲۹۱۰۱۳:۲۶:۵۴ ۱۳۹۸/۲/۲۹
هرکس طاووس خواهد جور هندوستان کشد. دانشمند ایران نباید به خانه دشمن می رفت.
تورم زده۹۱۲۵۳۶۱۰:۴۸:۳۵ ۱۳۹۸/۲/۲۹
ما مرد جنگیم
ناشناس۹۱۲۸۹۵۱۳:۲۲:۴۹ ۱۳۹۸/۲/۲۹
من مرد صلح و آرامش هستم.
ناشناس۹۱۳۱۲۷۱۵:۲۲:۲۴ ۱۳۹۸/۲/۲۹
هیچ کس با آدم ترسو صلح نمیکنه ترسوها محکوم به مرگن حتی در طبیعت مورچه های قرمز گاو رو میخرن و زرافه با اون هیکل طعمه شیره
ناشناس۹۱۳۲۰۰۱۶:۰۴:۰۴ ۱۳۹۸/۲/۲۹
پس باید برای رسیدن به خواسته ات بجنگی
ناشناس۹۱۲۵۷۹۱۱:۰۷:۱۹ ۱۳۹۸/۲/۲۹
تکلیف شما که مشخص است ؛ ویلای شمال و یا اروپا / جماعت مردم خوب بلدند که هم با اقتدارشان دشمن را از فکر جنگ باز دارند و هم در صورت اشتباه دشمن او را ادب بکنند
ناشناس۹۱۲۳۹۵۰۹:۴۸:۱۹ ۱۳۹۸/۲/۲۹
با توانایی بالایی که من در خودمان میبینم ، امریکا در کمتر از 6 روز محو خواهد شد
ناشناس۹۱۳۰۹۹۱۵:۰۵:۰۱ ۱۳۹۸/۲/۲۹
6 روز زیاد نیست؟ بهتر نبود می گفتی 6 دقیقه؟؟؟ عقل هم خوب چیزی است !
ناشناس۹۱۲۴۲۵۰۹:۵۸:۳۹ ۱۳۹۸/۲/۲۹
شما بدو برو جنگ تا ژن برترها در لواسان و اروپا و آمریکا لذت ببرند و جشن هالوین بگیرند .راستی ساشا را یادم رفت..سری به فیلم هایش بزن که چطور داره از رندگی لذت می بره...
ناشناس۹۱۳۱۹۱۱۶:۰۱:۴۵ ۱۳۹۸/۲/۲۹
فرار از جنگ باعث صلح نمیشود؟! به فرض که جمله شما درست باشد، اما میتوانید بگویید که در آغوش کشیدن جنگ به صلح منجر میشود یا جنگ؟!
ناشناس۹۱۲۳۰۶۰۹:۰۷:۲۷ ۱۳۹۸/۲/۲۹
آنانی که بر طبل سازش می‌کوبند دیدند که انفجارات الفجیره، حمله پهپادی انصارالله به تأسیسات آرامکو عربستان چگونه پدرخوانده تروریست‌ها را از گنده‌گویی و سخنان تهدیدآمیز بازداشت.
ناشناس۹۱۲۹۱۱۱۳:۲۷:۱۷ ۱۳۹۸/۲/۲۹
آخر چقدر ساده‌ای خودمان با دست خودمان اجماع جهانی علیه خودمان درست می کنیم
ناشناس۹۱۲۳۰۷۰۹:۰۷:۵۹ ۱۳۹۸/۲/۲۹
مردم دیگر از سایه جنگ علیه استکبار جهانی به رهبری آمریکا نمی‌ترسند و می‌دانند که هراس‌افکنی آن عده‌ای که سعی دارند مردم را از سایه جنگ بترسانند برای منافع خودشان است و نه منافع ملی.
ناشناس۹۱۲۳۱۶۰۹:۱۰:۳۳ ۱۳۹۸/۲/۲۹
اینکه ترامپ با صراحت می‌گوید که منتظر است با مقامات ایران تلفنی صحبت کند یک پیام روشن دارد و آن اینکه آمریکا توانایی لازم برای مقابله نظامی و تحریم بر علیه ملت ایران را ندارد.
ناشناس۹۱۲۳۱۷۰۹:۱۱:۰۵ ۱۳۹۸/۲/۲۹
آمریکا وحشت زیادی از درگیری مستقیم با ایران اسلامی دارد و هرچه تحرکات نیروهای مسلح کشور به سمت آرایش جنگی می‌رود، شاهد عقب‌نشینی دشمن هستیم و می‌دانند که ایران به راحتی می‌تواند خلیج‌فارس را گورستان نیروهای تروریست آمریکا و متحدانش کند. در واقع اقتدار نظامی ایران ضامن صلح در این منطقه است.
ناشناس۹۱۳۰۱۲۱۴:۱۲:۴۴ ۱۳۹۸/۲/۲۹
امریکا اینقدر ضعیف است که حتی جنگ جهانی دوم را هم باخت
ناشناس۹۱۲۳۱۸۰۹:۱۱:۳۶ ۱۳۹۸/۲/۲۹
بازی جدید ترامپ با جمله «دوست دارم به من زنگ بزنند» باعث شده عده‌ای در داخل باور کنند که ترامپ به اصطلاح دیوانه به دنبال راهی برای مذاکره است در صورتی که آمریکا نه به دنبال مذاکره است و نه برقراری صلح در منطقه و بارها اعلام کرده است هدفش براندازی انقلاب اسلامی است.
پویا۹۱۲۳۱۹۰۹:۱۱:۴۸ ۱۳۹۸/۲/۲۹
من برای تمام اونهایی که میان اینجا و کامنت منفی میگذارند یک جمله میگم که فقط یک دلیل باعث شد به ایران حمله نشود و آن قدرت معقول نظامی ایران چه در زمینه موشکی و چه نیروهایش در منطقه بود.
ناشناس۹۱۲۷۵۶۱۲:۲۹:۱۴ ۱۳۹۸/۲/۲۹
دلیل حمله نکردنش به ونزوئلا چیه؟!
پویا۹۱۳۰۴۱۱۴:۳۱:۵۵ ۱۳۹۸/۲/۲۹
وفاداری نیروهای مسلح ونزوئلا و شکست کودتا امروزه جنگ با کشور قوی نمی‌شود. با کشور ضعیف جنگیده می‌شود.
جواد۹۱۲۳۲۹۰۹:۱۵:۴۷ ۱۳۹۸/۲/۲۹
نویسنده محترم با دلایل گوناگون اظهار می کنند که جنگ میان ایران و آمریکا با توجه به رصد مجموعه اوضاع منطقه ای محتمل نخواهد بود و تنها راه فشار آمریکا بر ایران همان جنگ اقتصادی است و در ادامه راهکار مقابله را مقاومت می دانند . حال سوال اینجاست این مقاومت دقیقاً معنایش چیست و کدام بخش از جامعه باید مقاومت کنند و این مقاومت چگونه خواهد بود ؟
کارشناس مسائل ژئوپولتیک۹۱۲۳۳۳۰۹:۱۹:۱۸ ۱۳۹۸/۲/۲۹
جنگ اتفاق می افتد و کلا 9 روز و 7ساعت به طول خواهد انجامید
ناشناس۹۱۲۵۲۷۱۰:۴۳:۳۵ ۱۳۹۸/۲/۲۹
جنگ رو شروع کنین تو ۱۰ روز و ۳ ساعت تموم کنین ، ۳ ساعتم برای تمیز کردن خلیج فارس زمان بزار ولی لطفا شروع کنین یا مذاکره کنین یا جنگ بین نداره
ناشناس۹۱۲۵۴۱۱۰:۵۰:۰۸ ۱۳۹۸/۲/۲۹
و 12 ثانیه را فراموش کردی
تحلیلگر نرخ 480 درصدی تورم موجود و افزایش 10 درصدی حقوق علی برکت الله۹۱۲۳۷۲۰۹:۴۱:۰۸ ۱۳۹۸/۲/۲۹
ناوهاشو میاره جلو ؛ میگید : اگه میخواست بجنگه ناوها شو نزدیک نمیوورد ! ناوها شو کمی دورتر متوقف میکنه ؛ میگید : اگه میخواست بجنگه ناوهاشو عقب تر متوقف نمیکرد ! ما که از دست تحلیل های شما .. گیجه گرفتیم :-)
علیرضا۹۱۲۳۹۰۰۹:۴۶:۲۶ ۱۳۹۸/۲/۲۹
تیتر بامفهومی بود ،،،
ناشناس۹۱۲۳۹۴۰۹:۴۷:۴۲ ۱۳۹۸/۲/۲۹
باز هم انتشار دیدگاه طرفداران جنگ و آنهایی که منافعشان در گرو جنگ است در سایت الف!
ناشناس۹۱۲۴۸۲۱۰:۲۵:۳۶ ۱۳۹۸/۲/۲۹
منفعت توی نجومی بگیر مرفه بی درد هم در صلح و استمرار یافتن دریافت حقوقای نجومی نامشروع است
ناشناس۹۱۲۶۷۱۱۱:۴۹:۳۴ ۱۳۹۸/۲/۲۹
این هم نسخه نبوغ آمیز جنابعالی: برای جلوگیری از فساد و ناکارآمدی باید جنگ درست کرد! وصل کردن دو مقوله شدیدا بی ربط به هم اینقدر شیفته جنگ و مصیبت هستید که به ضعیف ترین استدلالها متوسل می شوید.
ناشناس۹۱۲۵۹۸۱۱:۱۲:۲۸ ۱۳۹۸/۲/۲۹
بیشتر سیلبریتیها طرفدار جنگ هستند ؛ آنهم با همسایگان!!
رسول مشهدي۹۱۲۴۰۰۰۹:۴۹:۵۲ ۱۳۹۸/۲/۲۹
فقط صلح و آشتي با تمامي دنيا بخصوص همسايه هاي جنوبي ايران.اگر روابط ايران و عربستان دوستانه و برادرانه باشد خيلي از مشكلات بسادگي قابل حل خواهند بود.
ناشناس۹۱۲۴۰۳۰۹:۵۰:۳۸ ۱۳۹۸/۲/۲۹
ترامپ نشون داده اگر حرفی بزنه حتما بهش عمل میکنه ، اون میخواد بجنگه چون همینطوری داره خسارتی چندین برابر جنگ رو به کشور ما تحمیل میکنه ! ولی بجاست که با حرف ها و رفتارهای نسنجیده باب فتنه و آتش باز نشه
ناشناس۹۱۲۴۲۴۰۹:۵۸:۳۵ ۱۳۹۸/۲/۲۹
هدف کلی و دیرینه آمریکا در منطقه، هزینه سازی برای کشورهای این حوزه به هر شکلی بوده، هست و خواهد بود. وضعیت تعلیقی فعلی، نوعی سوق دادن ایران به سمت افزایش آمادگی مقابله نظامی و کاهش سامان بخشی شرایط اقتصادی داخلی به علاوه محدود سازی از وضعیت کشورهای همسایه هم می‌تواند باشد. هر چه باشد، شرایط چندان مساعدی نیست.
ناشناس۹۱۲۴۳۰۱۰:۰۰:۳۶ ۱۳۹۸/۲/۲۹
ملتی که جلو دشمن زور گو تسلیم شود و مقابله نکند ده برابر بیشتر کشته خواهد داد
ناشناس۹۱۲۴۹۸۱۰:۳۱:۴۸ ۱۳۹۸/۲/۲۹
دنیا بداند ما آمریکا را له و لورده خواهیم کرد علی برکت الله
ناشناس۹۱۲۴۳۱۱۰:۰۰:۴۱ ۱۳۹۸/۲/۲۹
در متن آمده امریکا میداند با چه کشور قدرتمندی طرف است به همین خاطر سعی میکند با فشار اقتصادی و سیاسی ایران را ضعیف کند خوب الان سوال اینجاست ما که اینقدر قدرتمندیم چطور امریکا میتواند به ما فشار بیاورد؟ بهتر نیست به جای رجزخوانی های پی در پی کمی از این توهم خود بزرگ بینی خارج شوید؟ سرنوشت عراق را بخاطر بیاورید بقدری عراق را از داخل ضعیف کردن و با حمله نظامی ظرف فقط 4 هفته یک کشور را فتح کردن. کمی تفکر
ناشناس۹۱۲۴۳۷۱۰:۰۲:۳۷ ۱۳۹۸/۲/۲۹
ما به دنبال جنگ با آمریکا نبستیم. ولی,به شدت به دنبال جنگ با مفسد و اختلاس گر و خائنین به ملت هستیم
ناشناس۹۱۲۴۸۶۱۰:۲۸:۱۷ ۱۳۹۸/۲/۲۹
ای کاش موشک مفت خور زن و موشک نجومی بگیر زن داشتیم
ناشناس۹۱۲۶۰۴۱۱:۲۰:۵۵ ۱۳۹۸/۲/۲۹
بقیه هم باید در امان باشن ( اونایی که زیر 3 میلیون حقوق در ماه دارن )
ناشناس۹۱۲۶۶۶۱۱:۴۸:۲۷ ۱۳۹۸/۲/۲۹
موشک مفت خورزن و نجومی بگیر هم داریم ولی آنها یک سپر موشکی دارند به نام (تدبیر امید+ برجام)
ناشناس۹۱۲۴۴۲۱۰:۰۳:۴۲ ۱۳۹۸/۲/۲۹
میشه بفرمایید به چه صورت باید مقاومت کرد؟ و این مقاومت فقط از طرف مستمندان و اقشار ضعیف جامعه باید باشد؟ کارگری که تو این گرونی نمی تونه اجاره خانه پرداخت کندشما راضی به مقاومت ایشون می شوید؟
ناشناس۹۱۲۴۴۹۱۰:۰۶:۲۷ ۱۳۹۸/۲/۲۹
اتفاقا مردم امروز هیچ مشکلی با جنگ جنگ تا پیروزی ندارن چون حقیقتا تو شرایطی که الآن دارن زندگی میکنن اگر بدتر از شرایط جنگی نباشه مطمئنا بهتر هم نیست!
ناشناس۹۱۲۴۵۴۱۰:۱۱:۲۰ ۱۳۹۸/۲/۲۹
یه دونه جنگ مونده بود که بعد اینهمه فلاکت سرملت نیاوردین که اونم خداروشکر داره جور میشه
ناشناس۹۱۳۰۰۷۱۴:۰۸:۰۹ ۱۳۹۸/۲/۲۹
البته جنگ دوم هست جنک اول رو از سر گدروندیم
ناشناس۹۱۲۶۷۹۱۱:۵۲:۲۶ ۱۳۹۸/۲/۲۹
ترامپ همهتونو گذاشته سرکار تاایران واین ملت .روزبروز فقیرتر وناتوانتر بشن ودرنهایت تسلیم وازاین نادانی وسادگی وبی سیاستی ما استفاده میکنه بطوریکه کل منطقه رو به سیطره خودش دربیاره بدون جنگ و درگیری
ناشناس۹۱۲۷۱۲۱۲:۰۹:۱۰ ۱۳۹۸/۲/۲۹
مبادا سر این موضوعات پیش پا افتاده (جنگ، سازش یا مقاوت) یه وقت از ظرفیت رفراندوم استفاده کنیم، حیفه!
ناشناس۹۱۲۷۴۹۱۲:۲۵:۲۲ ۱۳۹۸/۲/۲۹
خواب دیدی خیر باشه، کم کم به اجرای برنامه نفت در برابر غذا و منطقه پرواز ممنوع نزدیک میشیم. و بعد شبیه همسایه غربی ....
ناشناس۹۱۲۷۶۳۱۲:۳۱:۴۳ ۱۳۹۸/۲/۲۹
تنها راه نجات ملت ایران نه جنگ ونه مذاکره بلکه اتحاد وهمدلی بعد ان وقت که دشمن نا امید میشه
ناشناس۹۱۳۱۱۰۱۵:۱۲:۲۷ ۱۳۹۸/۲/۲۹
به امید حق علیه باطل جنگ بشه و بزنیم دمار از روزگار آمریکا دربیاریم ، فقط یه مشکل پیش میاد . بعد از شکست و نابودی آمریکا شکست ها و مشکلات را گردن کی بندازیم؟!
ناشناس۹۱۳۱۸۳۱۵:۵۷:۵۵ ۱۳۹۸/۲/۲۹
یا جنگ و یا صلح، این برزخ بین این دو فقط به نفع مفسدین اقتصادی و اختلاسگران و رانتخورها و دلالان است و مردم قشر متوسط و ضعیف به شدت اذیت میشوند. یا جنگ و یا صلح
ناشناس۹۱۳۱۹۲۱۶:۰۱:۴۵ ۱۳۹۸/۲/۲۹
اینکه می فرمایید مقاومت تنها راه حله کاش توضیح می دادید که بیکاران چه جوری در این مقاومت همراهی کنند؟ بازنشستگان، مستاجران، حداقل بگیران، .... چطور مقاومت کنند؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین