بهترین پارک های استانبول ترکیه

گزارش بازرگانی،   3980227090 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

گرچه زندگی در شهری وسیع همواره با رویارویی جمعیتی عظیم، ترافیک های پی در پی و آلودگی و ... همراه است اما در عوض امکانات شهری قابل توجه نیز، دست آدمی را برای گریز از شهر و دیار و پناه بردنی همیشگی به کوه و جنگل و آغوش طبیعت سخت می کند.

اگر ساکن شهری وسیع و شلوغ هستید و از حجم اتفاقات شهری خسته شدید و دلتان قدری آرامش سبزگون خواست، کافیست خود را به یکی از پارک های وسیع شهر برسانید و به دور از دغدغه های شهری، هوای تمیز را نفس بکشید. اگر ساکن تهران باشید، ممکن است پل طبیعت و پارک جمشیدیه انتخاب های شما باشند و یا سری به پارک های تهران بزنید و خود را میهمان طبیعت سبز و رنگین شهر کنید. اما اگر چند روزی است به استانبول  و تور استانبول سفر کردید و یا نه، ساکن این کلان شهر دوست داشتنی هستید و دیگر تاب مناظر شهری را ندارید، باید سری به پارک های استانبول بزنید.

پارک جنگلی ییلدیز

پارک جنگلی «ییلدیز» (Yildiz) در منطقه بشیکتاش یکی از تاریخی‌ترین و قدیمی‌ترین پارک‌های استانبول به حساب می‌آید. این پارک عظیم که بین محله‌های اورتاکوی و بشیکتاش و در فاصله کاخ‌های چراغان و ییلدیز واقع شده، در زمان حکومت عثمانی احداث شده و در طول تاریخ میزبان سلاطین عثمانی مختلفی بوده است. این پارک زمانی شکارگاه سلطان سلیمان بوده است. در زمان سلطان عبدالحمید دوم فضای پارک برای اقامت ساکنان کاخ سلطنتی اختصاص داده شده بود. در اوایل قرن ۱۹ کاخ ییلدیز در میانه پارک احداث گردید و نام پارک به ییلدیز شهرت یافت. در این زمان علاوه بر کاخ، دیوارهایی بلند در اطراف پارک کشیده شد و دریاچه‌های مصنوعی و خانه‌های کوچکی نیز در فضای این پارک جنگلی بزرگ احداث شد.

در حال حاضر پارک ییلدیز با تنوع گیاهی بسیار بالا از اقصی نقاط دنیا و همچنین در برداشتن درختان کهن که قدمت بعضی از آنها به دوران عثمانی می‌رسد یکی از ارزشمندترین منابع طبیعی استانبول محسوب می‌شود. همچنین عمارت‌های معروف چادیو و مالتا و شاله که قدمت آنها به زمان عثمانی باز می‌گردد نیز از نقاط دیدنی این پارک به حساب می‌آیند. برای بازدید از این پارک زیبا گردشگران باید خود را به محله بشیکتاش برسانند و با کمی پیاده‌روی خود را به یکی از زیباترین پارک‌های جنگلی استانبول برسانند.

پارک گلحانه

پارک گلحانه یکی از پر بازدید کننده ترین پارک های استانبول است. این پارک در شبه جزیره تاریخی واقع شده است. پارک گلحانه زمانی باغ بیرونی کاخ توپکاپی بود و مردم برای برپایی پیک نیک زیر درختان و لذت بردن از منظره گلدن هورن و دریای مرمره به اینجا می آمدند. این پارک استخرها و باغ های مختلفی دارد و به بازدید کنندگان با فضایی زیبا خوش آمد می گوید

پارک‌ جنگلی امیرگان

پارک جنگلی «امیرگان» (Emirgan) به دلیل مشرف بودن بر تنگه بسفر و فضای سبز بسیار دلنشین و میزبانی فستیوال لاله‌ها در فصل بهار از محبوبیت خاصی در میان شهروندان استانبول و گردشگران برخوردار است. پارک امیرگان با وسعت تقریبی ۳۲۵,۰۰۰ مترمربع در فاصله محله‌های ایستینیه و امیرگان قرار گرفته است. این پارک در قرن ۱۷ به دستور سلطان موراد چهارم احداث شده است.

در پارک امیرگان، سه عمارت با معماری و قدمت دوران عثمانی به جای مانده است. عمارت سفید، عمارت صورتی و عمارت زرد که هر سه در زمان عثمانی و در قرن ۱۹ بنا شده‌اند، تا به امروز به خوبی حفظ شده‌اند و در حال حاضر به عنوان کافه رستوران‌هایی لوکس و البته گران قیمت به بازدیدکنندگان خدمت‌رسانی می‌کنند. فضای سبز خاص و هنرمندانه، دید تنگه بسفر در اقصی نقاط پارک و تنوع بالای پوشش گیاهی سبب منحصر به فرد شدن پارک امیرگان هستند.

شهربازی و پارک تفریحی اسفانبول (ویالند سابق) در استانبول

برای اطلاع از تغییرات جدید این پارک هیجان‌انگیز، به این لینک سر بزنید: شهربازی و پارک تفریحی اسفانبول

اسفانبول (ویالند سابق) بزرگترین پارک تفریحی و شهر بازی استانبول است که در هنگاه افتتاح با نام ویالند مشغول به کار شد اما اخیرا نام این پارک آبی به اسفانبول (isfanbul) تغییر پیدا کرده است.

ویالند در قسمت Golden Horn استانبول که بخش اروپایی این شهر را به دو قسمت تبدیل می کند، واقع شده است. این مجموعه از میدان تکسیم تقریبا 13 کیلومتر فاصله دارد.

این سرزمین بازی، سرگرمی و تفریح دارای پارک، مرکز خرید، پارک آبی و پارک موضوعی یا تم پارک (Themepark) و هتلVialand Palace Hotel است و در فضایی به وسعت یک میلیون متر مربع بنا شده است.

ساخت این مجموعه عظیم از سپتامبر 2011 آغاز شد و در تاریخ 26 می 2013 درهای این مجموعه به روی علاقمندان باز گردید.

اردوغان در جشن افتتاح ویالند گفت بین سال های 1994 تا 1998 که وی شهردار استانبول بوده، این منطقه به عنوان معدن سنگ مورد استفاده قرار می گرفت. در مورد تور استانبول بیثشتر بخوانید.

آقای اردوغان با اشاره به این که حزب عدالت و توسعه به وعده های خود پایبند است گفت ده سال پیش چه کسی باور می کرد که در این منطقه یک مرکز سرگرمی برپا شود؟

در این پارک اسباب تفریح و وسایل بازی فراوانی وجود دارد: Splash Coaster (ترن هوایی آبی) که ترکیبی است از آبشارهای طبیعی با لذت استفاده از ترن هوایی؛ Family Coaster (رولر کستر خانوادگی) یک تجربه لذتبخش خانوادگی؛ Rafting Ride یک ماجراجویی 700 متری در وسط یک آبشار وحشی، تونل وحشت، جت اسکی، سینما، King Kong در ارتفاع 15 متری و بولینگ از آن جمله است. . برای ابنکه بدانید چرا با تور استانبول سفر کنید به سایت سفر باتو سر بزنید.

جنگل بلگراد

جنگل «بلگراد» (Belgrad) در ۱۵ کیلومتری شمال غربی استانبول در منطقه Çatalca Peninsula واقع شده و یکی از بکرترین و زیباترین جنگل‌های استانبول به شمار می‌آید. این جنگل با درختان سر به فلک کشیده‌اش و مسیرهای پیاده‌روی بسیار زیبا، محل تفریح و ورزش ایده‌آلی به شمار می‌آید. در دل جنگل بلگراد ویرانه‌هایی از زمان عثمانی‌ها، رومیان و بیزانتین (امپراطوری روم شرقی) به چشم می‌خورد که نشان از قدمت بالای این جنگل دارد. اگرچه جنگل بلگراد کمی از مرکز شهر دور است ولی طبیعت بکر، آرامش محیط و فضای دلنشین جنگل ارزش پیمودن مسافت ۱۵ کیلومتری را دارد.

جنگل بلگراد در تمامی فصول با زیبایی‌های خاص خود محل مناسبی برای تفریح است. برای رفتن به جنگل بلگراد سریع‌ترین و آسان‌ترین روش استفاده از تاکسی یا خودروی شخصی است. فاصله مرکز شهر تا جنگل بلگراد حدود ۳۵ دقیقه است. البته از میادین اصلی مثل تکسیم نیز اتوبوس‌هایی به مقصد جنگل بلگراد وجود دارد. اتوبوس‌های مسیر Sarıyer به Bahçeköy نیز می‌توانند شما را به بلگراد برسانند. همچنین در آخر هفته‌ها تورهای مختلفی برای سفر به این مکان زیبا وجود دارند که می‌توان از آنها استفاده کرد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۱۰۱۴۸۱۰:۵۵:۵۲ ۱۳۹۸/۲/۲۷
..تبلیغ ترکیه همین عنوان رو تا حالا برای ایران زدید؟ ..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    12. کمی دیر نیست؟

    13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

    24. اسراییل چه باید بکند؟ 

    25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

    آخرین عناوین