نظر شما در مورد عملکرد سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان چیست؟/ آیا به ظایف خود عمل می‌کند؟

گروه اقتصادی الف،   3971117147 ۶۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

با توجه به جایگاه قانونی و وظایف سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و با توجه به وضعیت بازار‌ها در این روزها و افزایش قیمت‌‌ها، نظرتان در مورد عملکرد و کارکرد این سازمان چیست؟؛ البته الف پیرو پاسخ به سوالات مخاطبان و مردم مکاتباتی با این سازمان داشت تا ریاست آن سازمان، مهمان ویژه الف شود و به سوالات مخاطبان پاسخ دهد، اما از پاسخگویی شفاف خودداری کردند.

نظر شما در مورد عملکرد سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان چیست؟/ آیا به ظایف خود عمل می‌کند؟

به گزارش الف، امروز همه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را می‌شناسند و با وظایف آن آشنا هستند. سازمانی که باید باشد، اما برخی به عملکرد آن انتقاد جدی دارند، سازمانی که باید هم از مصرف کننده حمایت کند و هم تولیدکننده؛ یعنی هوای هر دو را داشته باشد.

مصرف کنندگان حقوق گوناگون دارند و دولت‌ها باید از حقوق آنها حمایت کنند و این نقش را با تاسیس سازمان‌های کنترلی و حمایتی ایفا می‌کنند. سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در ساختار اجرایی دولت وجود دارد و اکنون زیرمجموعه وزارت صمت است. بر اساس قانون، نقش حمایت از حقوق هر دو سمت عرضه و تقاضای بازار (مصرف کننده و تولید کننده) را بر عهده دارد. البته این سازمان تلاش‌هایی را در جهت وظایف خود انجام می‌دهد، امروز شاهد اتفاقاتی در بازار خودرو و... هستیم؛ آیا واقعا کارا هست؟

مانند سازمان حمایت در کشورهای دیگر نیز وجود دارد که البته جدا از دولت هستند، اما در کشور ما حمایت دوجانبه از تولیدکننده و مصرفکننده عملا کارکرد این سازمان را زیر سوال برده است و اصلاح عملکرد این سازمان در راستای تصمیم گیری برای منافع مردم جزء ضروریات است.

عملکرد سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده بر مبنای نظارت و کنترل کمیت و کیفیت خدمات و کالاهای عرضه شده در کشور است. انتقاداتی به عملکرد این سازمان وارد است؛ البته سازمان حمایت عمدتا به قیمت گذاری در برخی بازارها بسنده می‌کند؛ درحالی‌که وظیفه اصلی آن باید قاعده گذاری مناسب و اقدام برای عملیاتی شدن قوانین است.

اهداف ذکرشده در اساسنامه سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، اهدافی ایده‌ال برای سازمانی است که می‌خواهد حامی تولیدکننده و مصرف کننده باشد؛ اما برخی معتقدند عملکرد این سازمان نشان می‌دهد نه تنها واقف به اهداف و وظایف خود نیست، بلکه گاهی متناسب با نام خود نیز عمل نکرده و فراموش می‌کند که قرار بر این بوده که حامی باشد نه ناظر مطیع!

چنان که گفته شد برخی اقتصاددان‌ها از روش قیمت گذاری توسط سازمان حمایت و وجود آن در کشور انتقاداتی دارند و آن را مغایر با اصول اقتصاد آزاد می‌دانند و از طرفی دیگر برخی‌ دیگر معتقدند وجود چنین اهرمی از ملزومات برقراری عدالت و جلوگیری از گران فروشی و تخلف در ارائه‌ی خدمت است.

در ماده ۷ اساسنامه در مورد وظایف و اختیارات این سازمان

۱ - حمایت از تولید و فرآورده‌های داخلی و عرضه خدمات متناسب در جهت افزایش آن‌ها.

۲- حمایت از مصرف‌کنندگان در قبال نوسانات نامتناسب قیمت‌های داخلی و خارجی و کنترل آن‌ها.

۳ - همکاری و تحقیقات لازمه در تشویق صادرات محصولات و فرآورده‌های داخلی با سازمان‌های مربوطه و شناسایی امکانات بازارهای خارجی‌در جذب تولیدات داخلی.

۴ - بررسی و تعیین و تعدیل و کنترل قیمت انواع خدمات و محصولات تولیدی اعم از کشاورزی صنعتی و معدنی و همچنین بررسی‌های لازمه‌در جهت کنترل قیمت کالاهای وارداتی در سطح عمده‌فروشی و خرده‌فروشی.

آمده است.

 الف پیرو پاسخ به سوالات مردم در خصوص وضعیت بازار و نقش حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده مکاتباتی با این سازمان انجام داد تا ­عباس تابش رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مهمان ویژه الف باشد و مردم و مخاطبان بتوانند پاسخ سوالات خود را از این طریق دریافت کنند، اما بعد از پیگیری‌های متعدد راه به جایی نبردیم و ظاهر این سازمان تمایلی به ارائه پاسخ به سوالات را نداشت و ندارد.

با توجه کارکرد و نقش سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده؛ نظر شما در مورد آن چیست؟ پیشنهادتان برای کارا‌تر شدن این سازمان چیست؟ آیا به ظایف خود عمل کرده است یا نه؛ و ایراد کار را در کجا می‌دانید؟

اهداف سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده

 

رویکرد‌های سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۶۲۴۰۰۱۴:۱۷:۴۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
فقط هوای خودروسازان را دارد همین
سعید۷۶۲۷۳۰۱۷:۰۲:۳۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
مشکل قیمت های درج شده روی محصولات است. نرخی که هیچ مبنایی ندارد، تولید کننده نرخ الکی میزند برخی فزروشندگان تخفیف می دهند با تبلیغات برخی با همان قیمت میفروشند برخی گرانتر و مشکل دوم فاکتوربازی و گران خریدن و گرانتر فروختن است. باید قیمت درب کارخانه با نظارت روی محصولات درج شود. مردم خود بر بازار نظارت خواهند کرد
ناشناس۷۶۲۹۰۹۱۸:۳۵:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
مثلا پژو 405 نزدیک 33 سال قبل در فرانسه توقف تولید شده ولی سازمان.. خواب است که این ماشین چه طور با تکنولوژی عقب افتاده محیط زیست و منابع انرژی را نابود می کند
ناشناس۷۶۳۱۲۲۲۰:۰۹:۳۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
در حال حاضر این دو سازمان را می توان تعطیل کرد: 1. سازمان برنامه و بودجه. 2. سازمان حمایت از مصرف کننده.
بیرامی۷۶۳۵۳۷۰۳:۰۰:۵۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
هردو این سازمانها چرخ پنجم درشکه هستند.
ناشناس۷۶۳۳۶۶۲۳:۱۷:۵۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
نمونه اش هم اینکه ۲۰۷ هاچ بک ۵۴ تومنه و ۲۰۷ صندوقدار به خاطر یه صندوق ۱۰۴ میلیون!!!! اینهمه همه شکایت کردیم و تجمع کردیم آقای تابش رئیس حمایت هیچ کاری نکرد. هر چی گفتیم لیست فاکتور بدید این ماشین چی بیشتر از هاچ بکش داره ندادند. از اسفند پارسال ۲۷ میلیون از ما گرفتن هنوز ماشین ما رو ندادن
ناشناس۷۶۳۳۶۸۲۳:۱۹:۲۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
الف من ده ساله سایتتون رو میخونم. تو رو به خدا درباره ۲۰۷ صندوقدار مطلب بنویسین. ما از کجا بیاریم ۵۰ میلیون پول اضافه بدیم؟ با حقوق ۲ تومنی
وثوق۷۶۳۵۸۱۰۷:۲۳:۵۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
با پرچم حمایت از مصرف کننده 200% خودرو را گران کردند و هرساله در جاده ها باعث تقریبا 20 هزار قتل .... و بعد 40 هزار میلیارد وام تازگی پاداش گرفتن.
ناشناس۷۶۴۰۱۲۱۱:۳۹:۲۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
یک جمله برای کل این سازمان کافیست تا زیر سوال برود. «جمع اضداد محال است. » این جمله از علمای فلسفه هست . حالا باقیمانده عملکرد این سازمان را بخوان
سروش۷۶۲۴۰۵۱۴:۱۸:۲۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
از اسم این سازمان مشخصه چقدر دچار پارادوکسه آخرش حمایت از مصرف کننده یا تولید کننده؟؟؟
ضد و نقیض۷۶۲۶۲۴۱۶:۱۳:۱۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
درست مثل این میمونه که بگی؛ سندیکای کارگری و کارفرمایی! هیچ کارمون شیبه ادمیزاد نیست، بعد رو زمین و هوا و فضا و اقیانوس ها دنبال دشمن میگردیم، تا بی لیاقتی هامون رو گردنش بندازیم. التماس تفکر و تعقل!!!
ناشناس۷۶۳۳۷۴۲۳:۲۵:۴۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
ضد تولید کننده ی غیررانتی و حقیقی ضد مصرف کننده ی واقعی حامی وارداتچی ها و مونتاژکارها و سرمایه دارها
ناشناس۷۶۳۵۶۴۰۷:۰۰:۴۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
خیلی قشنگ نوشتید. مرسی مرسی
ناشناس۷۶۲۹۲۳۱۸:۴۳:۵۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
یعنی ان کسی که دارد ومصرف میکند نه ملتی که ندارند تا مصرف کنند
حسین۷۶۳۹۶۴۱۱:۲۴:۵۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
خب معلومه دیگه داداش . به اسم مصرف کننده به کام تولید کننده . البته بهتره بگیم مونتاژ کننده.
ناشناس۷۶۲۴۰۶۱۴:۱۸:۳۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
مگر در ایران حمایتی هم از مصرف کننده می شود؟!
ناشناس۷۶۲۴۱۹۱۴:۲۵:۳۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
به خوبی از تولید کننده ها حمایت میکنه
ققنوس۷۶۲۴۳۲۱۴:۲۸:۴۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
عملکرد ان شبیه عملکرد دبیر کل سازمان ملل هست فقط ابراز نگرانی و ناراحتی از وقایع پیش امده!!!!!!!
ناشناس۷۶۲۴۳۵۱۴:۳۰:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
روز‌ها آنقدر حمایت از مصرف‌کننده در کشورمان کمرنگ شده که تقریبا همه یادشان رفته که سازمانی به اسم سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده نیز در کشورمان وجود دارد!
ناشناس۷۶۲۴۳۶۱۴:۳۰:۲۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
در این چند روز اخیر که مردم گرانی‌های لحظه‌ای را تجربه کردند، هر مسئول یا نهادی توپ سوءمدیریت خود را به زمین دیگری انداخت و تلاشی برای حل مشکلات اقتصادی نکرد. در این میان که وظیفه اصلی دو سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و همچنین تعزیرات رسیدگی به حقوق مصرف کنندگان بوده هیچ تلاش جدی برای کاهش و ثبات قیمت کالا‌ها صورت نگرفته است!
ناشناس۷۶۲۴۳۸۱۴:۳۰:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
بود و نبود سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد و به نظر می‌رسد که وجود این سازمان فقط برای گول زدن مردم است. بهتر است که سازمان حمایت منحل شود تا هزینه‌هایی که بر کشور متحمل کرده است نیز حذف شود.»
ناشناس۷۶۲۴۴۰۱۴:۳۱:۲۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
همه را اخراج و این سازمان منحل بشه چرا باید بیخودی به اینها حقوق داد ؟
خبرنگار۷۶۲۴۴۷۱۴:۳۲:۴۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
گفتنی است که خبرنگار «جوان آنلاین» با غلامرضا کاوه، سخنگوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان تماس گرفت تا علت بی‌تفاوتی این سازمان نسبت به گرانی‌های اخیر را جویا شود. اما پس از دو روز پیگیری؛ او گفت که در جلسه است و پس از آن نه تنها جواب تلفن خبرنگار ما را نداد، بلکه شماره را نیز مسدود کرد! پس از آن با دفتر او تماس گرفته شد، اما شخصی که تلفن را جواب داد گفت که ایشان صحبت نمی‌کنند! www.yon.ir/JH5f5
هموطن۷۶۲۴۵۰۱۴:۳۳:۰۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
اینی که گفتی یعنی چی
ناشناس۷۶۲۴۵۲۱۴:۳۳:۳۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
باید خصوصی سازی بشه تا کار درست را انجام بدن
ناشناس۷۶۲۴۶۳۱۴:۳۹:۱۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
اصلا اساس این سازمان در یک بازار انحصاری مثل بازار کشور ما، اجتماع نقیضین است. (مثلا بین مصرف کننده خودرو و تولید کننده خودرو هیچگاه عادلانه برخورد نمی شود لذا باید دو نهاد جداگانه باشند که هر یک از ذینفع خود حمایت کنند و حمایت از دو بخش که تضاد منافع شدیدی دارند همزمان غیرممکن است). لذا در عمل می بینیم که نه تنها هیچگاه به طور موثر از مصرف کننده (که بر خلاف تولید کننده، دارای زر و زور و لابی قدرت نیست) حمایتی نکرده است، بلکه به صرف وجود چنین سازمانی (صرف نظر از عملکردش) همیشه بزرگترین اجحافها در حق مصرف کننده صورت گرفته است. لذا پیشنهاد بنده انحلال این سازمان است و بخشی از وظایف آن را می توان به وزارت بازرگانی، بخشی را به سازمان استاندارد و بخش دیگر را به تشکلها و انجمن های صنفی محول کرد.
ناشناس۷۶۲۴۶۶۱۴:۴۰:۱۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
کاری که از کسی برنمیاد حداقل اسمش را عوض کنید سازمان حمایت از مافیا خودرو و حومه
ناشناس۷۶۲۴۷۶۱۴:۴۲:۲۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
مصرف کنندگان فقط خدا رادارند.
ناشناس۷۶۲۴۸۰۱۴:۴۵:۳۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
سازمان دکوری.
ناشناس۷۶۲۴۹۰۱۴:۵۱:۴۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
من به این سازمان نمره صفر میدم باید حقوقی که از بیت المال می گیرند به خزانه پس داده بشه
ناشناس۷۶۲۵۲۳۱۵:۰۹:۴۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
اصلا مگه کاری هم می کنه؟
ناشناس۷۶۲۵۳۲۱۵:۱۴:۴۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
اتفاقا اگه به وظایف خود عمل نکند شرایط بهتر می شودچون اقتصاد دستوری حل نمی شود!
ناشناس۷۶۲۵۳۶۱۵:۱۷:۱۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
مگر میشود سازمان وابسته و زیر نظر دولت هم زمان حامی تولید کننده و مصرف کننده باشد؟؟؟!!! مگه داریم؟ مگه میشه؟ هیچ کجای دنیا مشابه این سازمان پیدا نخواهید کرد!!؟ ضرر اصلی با وجود این سازمان فقط متوجه مصرف کننده است و بس،چرا که بیشتر تولید کنندگان بزرگ واصلی و نه خرده پا با رانت و نفوذ و لابی از حمایت سازمان وابسته دولتی و نه مردمی بر خوردار هستند و قطع به یقیین به اهداف خود میرسند..
ناشناس۷۶۲۵۷۰۱۵:۳۹:۱۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
این سازمان فقط اسمش مونده و در اصل هیچ کاری نمیکنه چون مصرف کننده مهم نیست حال باید دید سیاستی که وجود داره و این گرونی ها از اساس مقبول دولت ، مجلس هست یا خیر؟ که بطور یقین همه با این گرونی ها موافقند در بحث فولاد ظرف یک هفته گذشت ۱۰ ای ۱۵ درصد گرونی بوجود اومده که هیچ ناظری نداره و اساساً خود کارخانجات فولاد که تماماً دولتی هستند مسبب و صحنه گردان آن هستند به قول جناب زنگنه وزیر نفت تا جایی که مردم تحمل کنند گرونی ادامه داره حال باید دید مردم چقدر تحمل میکنند
امید۷۶۲۵۷۶۱۵:۴۴:۵۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
سازمانهای من درآوردی ماشاله خیلی زیاده، اینم یکی از اوناس.وقتی علم اقتصاد همه چیز رو مبتنی بر عرضه و تقاضا می دونه من متوجه سازمانی به این نام نمیشم.
رضا - املش۷۶۲۶۲۰۱۶:۱۲:۱۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
عملکرد بسیار ضعیف این سازمان نزد افکار عمومی باعث بدبینی مردم نسبت به مسئولین نظام گردیده که این امر انتقاد و اعتراض دلسوزان نظام اسلامی را به همراه داشته است
کارگر۷۶۲۶۵۸۱۶:۲۷:۴۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
با سلام اخه سازمانی که رئیسش خود دولت مشخص می کنه ... دیگه !!! سایتشم برید قیمت ها مال 1-2 سال پیش
اسدي۷۶۲۶۷۱۱۶:۳۶:۵۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
با سلام، به نظرم اگر سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان با سازمان تعزیرات ادغام و زیر نظر قوه قضائیه مدیریت شود، خیلی به نفع مردم خواهد بود. بیطرف نبودن سازمان حمایت که خود زیر مجموعه وزارت صمت می باشد، در نظرات همه عزیزان اشاره شده، مخصوصاً در موضوع خودرو و حمایت وزارت صمت از خودروسازان و سکوت سازمان حمایت را مشاهده نمودیم.
ناشناس۷۶۲۶۸۶۱۶:۴۱:۲۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
تعطیلش کنید بره
عوام۷۶۲۷۰۶۱۶:۵۱:۰۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
خدا رو شکر نه مصرف کننده راضیست نه تولید کننده (مگر تعداد معدودی از تولید کنندگان رانت خوار) ظاهرا بودن و نبودن این سازمان تاثیر خاصی در مملکت ندارد.
امین سرگزی۷۶۲۷۳۱۱۷:۰۲:۴۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
این سازمان بهترین عملکرد را در حمایت از تولیدکنندگان داشته است.اسم آن باید عوض شود و سازمانی مردم نهاد که وظیفه خاص آن حمایت از حقوق مصرف کنندگان باشد ایجاد شود.با وجود فساد ....این سازمان تا باشد اوضاع سروسامان پیدا نمیکند و باید این سازمان باید منحل شود.
زارعی مرودشت۷۶۲۷۴۷۱۷:۱۰:۴۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
تا حالا فقط از تولید کننده حمایت کرده به هیچ کدومشون هم نه نگفته
علی۷۶۲۷۹۹۱۷:۴۱:۱۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
شریک... و البته به زبان ساده
احمد۷۶۲۹۲۹۱۸:۴۷:۵۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
هیچ گونه قدرت اجرایی در مقابل خودروسازها نداره و رییسشون فقط .. قول هایی میده که نمیتونه عمل کنه
رضا۷۶۲۹۶۱۱۹:۰۶:۱۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
سلام حمایت واقعی از مصرف کننده زمانی است که از تولید حمایت شود و میزان تولید هر کالای مهم و اساسی و استراتژیک در حد نیاز یا حتی بیشتر از نیاز واقعی جامعه باشد و همینطور با گسترش فروشگاههای بزرگ که خریدشان را مستقیما از کارخانجات یا کشاورزان انجام می دهند دست واسطه ها کوتاه شده و نهایتا از مصرف کننده حمایت واقعی میشود و الا در شرایط فعلی ده ها سازمان حمایت هم کارا نخواهند بود
ناشناس۷۶۲۹۶۲۱۹:۰۶:۲۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
با سلام با توجه به عملکرد بسیار ضعیف این سازمان، تعطیلی این سازمان موجب صرفه جویی در هزینه های دولت می شود.
ناشناس۷۶۲۹۶۴۱۹:۰۸:۳۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
مشکل مجلس و قوانین غلط و موازی هست و همچنین رانت دولتی
ناشناس۷۶۳۰۳۶۱۹:۳۲:۴۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
اگر کار بلد بودن که ...
ناشناس۷۶۳۰۴۱۱۹:۳۴:۲۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
سازمان حمایت از کی دقیقا؟؟؟؟ از مردم که نیست. شما بگین از کی حمایت میکنند؟!
ایرج۷۶۳۰۸۶۱۹:۵۲:۳۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
بودجه این سازمان درنهایت از جیب مصرف کننده است ؟؟
عل کریمی۷۶۳۲۶۶۲۱:۴۰:۲۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
در هیچ کشوری یک تشکل نمی تواند حقوق دو جامعه با اهداف متضاد را مدیریت کند. این تشکل از نظر شکلی مشکل دارد و جز ایجاد هزینه برای تولید کننده و مصرف کننده هیچ کارکردی نداشته و نخواهد داشت. انحلال آن هر چه زودتر بهتر.
ناشناس۷۶۳۲۶۷۲۱:۴۰:۲۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
هردو برای حمایت از تولید کننده فعالیت میکنند مصرف کننده هیچ حقی ندارد یک پراید در یک سال قیمتش 200درصد افزایش داشته آیا این حق مصرف کننده است خودتون رو برای خودروسازان مدیون یک ملت میکنید
ناشناس۷۶۳۲۷۶۲۱:۴۶:۲۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
بهترین نام سازمان حمایت از دلالان است
ناشناس۷۶۳۳۰۷۲۲:۱۶:۱۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
یک بار اضافه رودوش بودجه عمومی ملت
ناشناس۷۶۳۴۰۸۲۳:۵۷:۰۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
اگر این سازمان را منحل کنند کلی صرفه اقتصادی برای دولت دارد و آب از آب تکان نمی خورد.
ناشناس۷۶۳۴۳۴۰۰:۱۲:۵۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
اسمشو عوض کنید سازمان خیانت به مصرف کننده نه حمایت
مرادزاده۷۶۳۵۵۴۰۶:۰۰:۰۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
حمایت از مصرف کننده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بعنوان یک مصرف کننده اعلام میدارم : کارش بیسته. بیست . باور کنید.
ناشناس۷۶۳۵۵۵۰۶:۰۵:۲۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
ماهیت این سازمان در نتاقض است، نمیشود یک سازمان هم حمایت کننده از تولید کننده باشد و هم مصرف کننده. مثل اینکه یک وکیل در دادگاه هم وکیل شاکی باشد و هم متشاکی.
محمدرضا وثوق۷۶۳۵۷۳۰۷:۱۸:۰۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
عمل کرد سازمان حمایت از مصرف کنند همانند...بانک ها با شعار بانکداری اسلامی است. که به قرض الحسنه می گیرند و ربا پس می دهند.
ناشناس۷۶۳۶۹۷۰۹:۱۸:۳۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
تفکر کدخدامنشی ,بینابینی ,نه سیخ بسوزه نه کباب ,راه میونه را بگیر ,باعث شده یک تشکیلات عریض طویلی درست کنیم که این بندگان خدا خودشون هم موندن باید چکار کنند اخه سیستمی که قرار در حمایت از مصرف کننده بر کار تولید که ن توزیع کننده نظارت کنه که با اسمش مغایرت داره باید از اون هم حمایت کنه پس نتیجه میگیریم باید سازمان حمایت از مصرف کننده به صورت قاطع در حمایت از بازار مصرف بر کار تولید و از ان مهم تر توزیع نظارت دقیق کنه .
ناشناس۷۶۴۱۹۸۱۲:۴۶:۴۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
سلام ضمن تشکر به نظرم نیازی به سازمان فوق نیست پیشنهاد می گردد انقلاب در صنعت خودرو شامل سهام شرکت ایران خودرو و سایپا در سریع ترین زمان به بخش خصوصی ( به شکل تعاونی ، سهام عدالت ) واگذار و نظارت توسط نمایندگان مردم ، وزارت صنعت ، مجلس و....اجرا و آیین نامه ، دستورالمعل های صنعت خودرو مجدا بازبینی گردد. ضمنا مدیران آنها شامل مدیران عامل ، هیات مدیره های آنها و مدیران میانی از طریق فراخوان انتخاب و پذیرش شوند .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین