علی مطهری خواستار افزایش قیمت بنزین شد

گروه سیاسی الف،   3961021102 ۲۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

نایب رئیس مجلس خواستار افزایش قیمت بنزین در سال ۹۷ شد.

علی مطهری خواستار افزایش قیمت بنزین شد

به گزارش تسنیم، علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (پنجشنبه 21دی) در پنجمین کنگره حزب همبستگی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، در سخنانی، اظهار داشت: وجود حزب هم دارای مزایا و معایب است که مزایای آن بر معایبش می‌چربد، البته بستگی به این دارد که با معایب حزب مبارزه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هر حزب، اتاق فکری برای کشور است، گفت: حزب می‌تواند برای حکومت، کادر تشکیل دهد و از ورود افراد فرصت‌طلب در قدرت جلوگیری کند و به مردم آگاهی‌بخشی دهد.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه حزب‌پرستی و از بین رفتن استقلال فکر اعضای حزب، از معایب حزب است، تصریح کرد: پیدا شدن تعصب حزبی مانعی در راه استقلال فکر انسان است و این از معایب حزب محسوب می‌شود.

مطهری با بیان اینکه، امام خمینی و شهید مطهری مخالف تشکیل حزب توسط روحانیون بودند، اظهار داشت: این مخالفت برای این بود که حزب بخشی از جامعه را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به سالگرد درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، افزود: اگر بخواهیم برای مرحوم هاشمی‌رفسنجانی عنوانی ذکر کنیم، باید کلمه مصلح اجتماعی را به‌کار ببریم؛ در این سال‌های آخر دیدیم که مرحوم هاشمی، آنجایی که احساس می‌کرد جامعه راه انحرافی را می‌رود، ایستاد و آگاهی‌بخشی کرد و اجازه نداد، این اتفاق بیفتد و در نهایت پیروز شد و کاری کرد که جریان حاکم در سال 92 کنار رفت.

مطهری عنوان کرد: برداشت درست از ولایت‌فقیه به معنی تعطیلی عقل نیست، چراکه همه باید فکر کنند، اما باید حکم ولایت‌فقیه معیار باشد.وقتی خطایی احساس می‌شود، باید حرف خود را بیان کرد و نیازی به تملق و چاپلوسی نیست که این ویژگی در مرحوم هاشمی بود.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه در مقاطعی بوده که شهید مطهری وارد بحث شده و نظر امام(ره) را تغییر داده است، گفت: در زمان ورود امام(ره) از پاریس به ایران قرار شد، مادر رضایی‌ها، از کشته‌شدگان مجاهدین خلق، پیامی را قرائت کند و این به گوش شهید مطهری رسید که چنین چیزی نباید صورت بگیرد و با پاریس تماس گرفت و به حاج احمد آقا گفت که این به صلاح نیست، اما امام گفتند ما پذیرفته‌ایم و نمی‌توان لغو کرد که مرحوم مطهری با عتاب به حاج احمد گفت مراقب باش بیت امام مثل بیت بروجردی نشود.

مطهری ادامه داد: البته در این ماجرا، قطعا امام نیز موافق نبود، اما حضور بنی‌صدر و قطب‌زاده در پاریس و القای آن نیز کم‌اثر نبود.

وی با بیان اینکه باید نگاهمان به اصل ولایت‌فقیه را اصلاح کنیم، به ذکر خاطره دیگری از شهید مطهری پرداخت و گفت: شهید مطهری درباره حکم لاهوتی نیز مداخله کردند و به امام گفتند که اگر این حکم اجرا شود، انقلاب به دست مجاهدین می‌افتد.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: بعد از حوادث اخیر، دولت و مجلس نباید حالت انفعال پیدا کنند، اگر لازم است، اصلاح اقتصادی انجام شود، اینگونه نباشد که بعد از چند اعتراض، عقب‌نشینی شود و قیمت بنزین را افزایش ندهیم، همین چند روز پیش قیمت بنزین در عربستان 2 برابر و تسهیلاتی‌ هم ایجاد شد، ما هم امروز اگر احساس می‌کنیم که مصلحت جامعه اقتضا می‌کند که قیمت بنزین افزایش یابد، باید قیمت را افزایش دهیم، لذا فضای خوبی بر مجلس و دولت حاکم نیست و انفعالی عمل می‌کنند.

مطهری عنوان کرد: مسئله به رسمیت شناختن اعتراض در کشور به معنی یک گام به پیش است و ما باید اعتراض در کشور را به رسمیت بشناسیم و اعتراض به معنی براندازی نیست و باید مجوز هم دهیم، ما از شعار دادن و توهین مردم به مقامات نباید بترسیم، وقتی فرصت ندهیم، شعارهای مردم منحرف می‌شود و بعد به آتش زدن خیابان می‌انجامد. از طرفی مسئولان ما ارتباط خوبی با جوانان و دانشجویان ندارند.

نایب رئیس مجلس اضافه کرد: ما بخش خصوصی ضعیفی در اقتصاد داریم که این باعث عقب‌ماندگی اقتصادی ما می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: امروز وحدت برای ما ضروری است و باید از سرنوشت عثمانی‌ها درس بگیریم و باید متحد در تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی باشیم.

دیدگاه کاربران

فرخ۲۰۱۹۶۸۱۲:۱۹:۱۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
مخالفت با افزایش قیمت بنزین یک نوع ژست پوپولیسی است
ناشناس۲۰۱۹۷۴۱۲:۲۴:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
این اصلاح اقتصادی رو با کاهش حقوق نمایندگان و سایر نجومی بگیران دولتی شروع کنید من قول میدم نیازی به افزایش قیمت بنزین جهت اصلاح اقتصادی نیست و اینکه چرا هر جا صحبت از اصلاح اقتصادی میشه این مردم قشر ضعیف باید تاوانش و بدهند
ناشناس۲۰۱۹۹۹۱۲:۵۷:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
شما هم حقوق ها را مثل عربستان بالا تر ازتورم ببرید دلاری حقوق بدهید عیبی نداره قیمت بالا ببرید
ناشناس۲۰۲۰۰۶۱۳:۰۹:۵۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
درود بر مطهری عزیز
ناشناس۲۰۲۰۱۷۱۳:۱۸:۰۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
مرد حسابی اونوقت درآمد مردم فقیر ایران با عربستان میخونه؟ تازه همین الان که بنزین تو عربستان 2 برابر شده از ایران کمتره هنوز. بعدش جنابعالی اعتراضی که احیانا" (زبونم لال) رو تعرفه خودروهای وارداتی نداری که؟
ناشناس۲۰۲۰۲۱۱۳:۲۴:۳۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
ممنون که به فکر فقرا هستی
ناشناس۲۰۲۰۲۴۱۳:۲۶:۱۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
درآمد ایرانیا رو برابر با افراد عربستان کنید، خودرو کم مصرف با قیمت واقعی بذارید خریداری کنیم. قیمت بنزینو هم به قیمت اونا بدین یا اصلا دو برابر عربستان بدین.
ناشناس۲۰۲۰۴۱۱۳:۳۸:۰۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
اقای روحانی ۵سال است در مسند کار است اگر هر سال مثل تورم ۱۰ درصد اضافه کرده بود الان شده بود ۱۵۰۰ و زیاد به مردم هم فشار نمی اورد
ناشناس۲۰۲۰۵۸۱۳:۵۳:۲۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
سوال شود حقوق در عربستان نسبت به افزایش بنزین و قیمت خودرو و خانه و دیگر مایحتاج مردم و بیمه سلامت و ....... چقدر است بعد افاضه بفرمایند.
ناشناس۲۰۲۰۸۰۱۴:۰۷:۱۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
صلاح مملکت را مردم بهتر از شما می دانند و با جانشان شب و روز احساس می کنند ، تا حلا کدام یک از راهکارهای اقتصادی شما به ثمر نشسته ، غیر از این بوده که جیب یک عده را یک شبه پر کرده و جیب اکثریت قشر ضعیف و متوسط را یک شبه خالی کرده است ، به جای گران کردن بنزین به شعار اصلاح الگوی مصرف و کاهش آلودگی هوا ، ماشین های تولید داخلی که چندین برابر متوسط جهانی سوخت مصرف می کنند و از قضا همگی وابسته به دولت و ارگانهای دولتی هستند را اصلاح کنید ، خواهشا اینقدر خودتان را علامه اظهار نظر در همه مسائل نشان ندهید... وظیفه اصلی هر حکومت خدمت به رفاه و آسایش مردمش است نه اصرار بر خواسته دولتمردان.
ناشناس۲۰۲۰۹۹۱۴:۲۸:۰۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
جناب می دانند که گران شدن بنزین یعنی افزایش تورم در همه چیز اول حقوق ملت را مثل دنیا کنید بعد ارز را تک نرخی کنید بعد قیمت بنزین را جهانی عجیب است که فقط دستور گرانی می دهید جلوی قاچاق را با گران کردن نمی توانید بگیرید بنزین صد تومان هزار تومان شد چه اتفاقی جز فقر بیشتر مردم و اختلاف طبقاتی افتاد
ناشناس۲۰۲۱۲۵۱۴:۵۶:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
چرا در طی این ۵سال اقای روحانی به تدریج هر سال ۱۰ درصد اضافه نکرد؟
ناشناس۲۰۲۱۳۵۱۵:۰۳:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
تمام شجاعت ایشان برای ایستادگی در مقابل مسولین بخاطر حمایت از حقوق ملت مختص دولت احمدی نژاد بوده ؟ ما رو باش که ایشون رو شخصی شجاع و مدافع حقوق ملت میدونستیم. اما مثل اینکه اشتباه فکر میکردیم و از موقعی که دولت روحانی سرکار آمده ایشان شدن طرفدار سر سخت دولت و شخص ایشان تا ملت!! بنظرم نائب رئیسی مجلس لای دندانهای ایشان هم مزه کرده
ناشناس۲۰۲۱۸۱۱۵:۴۹:۰۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
چرا موضوع را می پیچونید بنزین و برق و گاز... را 100 یا 200 یا... گران کنید و به همان نسبت حقوقها را بالا ببرید از بهزیستی تا کارگر تا قضات و رئیس جمهور ، مشاغل آزاد
ناشناس۲۰۲۲۰۷۱۶:۲۳:۱۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
حرف غیر منطقی نزده
ناشناس۲۰۲۲۷۵۱۷:۴۲:۱۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
آنانکه زمستان را از پشت پنجره‌‌ دیده‌اند و گرسنگی را هم فقط در کتابها‌ ‌خواندند ، نخواهند توانست که نمایندگانی شایسته برای دفاع از حقوق مردم باشند. شهید بهشتی
ناشناس۲۰۲۳۳۵۱۸:۵۶:۰۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
هرگز کشوری که برنامه ای برای اقتصاد نداره با گران کردن سوخت به جایی نمی رسه به جز گرفتاری بیشنر مردمش چرا متوجه نمی شید
ناشناس۲۰۲۳۵۱۱۹:۲۲:۰۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
آقای مطهری چه می داند از درد نداری، بی پولی، فقر ، کرایه نشینی،بیکاری، و.......
بازنشسته۲۰۲۴۳۲۲۰:۵۹:۱۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
مطهری مگر اقتصاددان است ؟ مطهری می داند به دنبال افزایش قیمت بنزین چه طبعاتی اقتصادی دارد ؟ دولت عربستان اگه قیمت بنزین را افزایش داد کارهای دیگری برای افزایش قدرت خرید مردم از جمله بازنشستگان و کارمندان نیز انجام داد . آیا دولت عرستان به لحاظ اقتصادی و قدرت خرید مردم و تحریم ها با ایران یکسان است ؟ نسخه یکسان برای دو کشور متقاوت بی عقلی است . لطفا بگذارید کارشناسان اصلح در باره این مسائل صحبت کنند . صحبت های مطهری دهن کجی به مشکلات ملت عزیز ایران است . به نظرم رهبری فرمودند مشکلات را حل کنید نه اینکه آنها را بیشتر کنید . هیچ وقت ساز مطهری با جامعه کوک نبوده است .
ناشناس۲۰۲۵۱۰۲۲:۰۰:۳۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
با گران شدن بنزین باید یارانه ها هم افزایش یابد وگرنه از تورم بنزینی سالهای گذشته مردم خاطرات بدی دارند
محمد۲۰۲۵۵۳۲۳:۰۴:۰۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
امیدواریم بقیه نمایندگان هم دیدگاههای عوامگرایانه رو کنار بگذارند و از افزایش قیمت بنزین و تمام سوخت‌ها حمایت کنند. چرا دولت ورشکسته‌ی ما باید برای سوخت سوبسید بدهد و پنجمین سوخت ارزان دنیا را داشته باشیم؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. لحظۀ پیداشدن لاشه بالگرد توسط تیم پهپادی

  2. شهادت رییس جمهور در حادثه بالگرد/ پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی شهادت رئیسی

  3. خوشحالی مجری شبکه ۱۴ اسرائیل از خبر شهادت رئیس جمهور ایران

  4. سخت، اما گذرا...

  5. عملکرد سیاه آمریکا در تحریم ها از نگاه ظریف/ توضیحاتی درباره انتخابات ریاست جمهوری/ آرامش در بازار ارز

  6. محل تدفین شهید آیت‌الله رئیسی مشخص شد/ اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر رئیس‌جمهور و همراهانش

  7. شناسایی هویت شهدای سانحه بالگرد رئیس‌جمهور/ تایید سوختگی پیکرها/ آیت‌الله آل‌هاشم یک‌ساعت پس از حادثه زنده بوده است

  8. رهبر انقلاب: ایران خدمتگذار صمیمی، مخلص و باارزشی را از دست داد/ اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم

  9. شهدای خلبان حادثه بالگرد رئیس‌جمهور

  10. انتخابات ریاست‌جمهوری ۸ تیر برگزار می‌شود

  11. زندگی‌نامه رئیس‌جمهور شهید سید ابراهیم رئیسی

  12. جزئیات درگیری خونین پلیس با اشرار و اراذل در نارمک

  13. بازتاب های گسترده بین المللی در پی شهادت رئیس جمهور کشورمان

  14. صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ورق خورد

  15. کارنامه خدمات شهیدان حسین امیرعبداللهیان و سید محمدعلی آل‌هاشم

  16. جلسه فوق العاده هیأت دولت به ریاست مخبر آغاز شد

  17. واکنش ظریف به شهادت رئیس جمهور

  18. سیدالشهدای خدمت!

  19. پیام تسلیت دکتر احمد توکلی در پی شهادت آیت الله رئیسی

پربحث‌های هفته

  1. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  2. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  3. حالا زمان مذاکره است

  4. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  5. لحظۀ پیداشدن لاشه بالگرد توسط تیم پهپادی

  6. محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ شهادت رئیس جمهور به همراه همراهانشان

  7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  8. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  9. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  10. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  11. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  12. شهادت رییس جمهور در حادثه بالگرد/ پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی شهادت رئیسی

  13. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  14. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  15. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  16. مأمور خاطی بازداشت شد

  17. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  18. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  19. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  20. خوشحالی مجری شبکه ۱۴ اسرائیل از خبر شهادت رئیس جمهور ایران

  21. پاسخ حماس به توهم صهیونیست ها

  22. پلیس این ۵ گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند

  23. لنگرگاه جمهوری اسلامی در بحران‌ها کجا است؟!

  24. تعطیلی روز شنبه مانعی ندارد

  25. اژه‌ای: توطئه دشمن در حوزه حجاب به جایی نمی‌رسد

پربحث‌های هفته

  1. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  2. حالا زمان مذاکره است

  3. محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ شهادت رئیس جمهور به همراه همراهانشان

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  5. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  6. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  7. شهادت رییس جمهور در حادثه بالگرد/ پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی شهادت رئیسی

  8. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  9. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  10. لنگرگاه جمهوری اسلامی در بحران‌ها کجا است؟!

  11. سخت، اما گذرا...

  12. رئیس جمهور: باید گره های ذهنی در رابطه با تشکیل خانواده و افزایش جمعیت باز شود

  13. عملکرد سیاه آمریکا در تحریم ها از نگاه ظریف/ توضیحاتی درباره انتخابات ریاست جمهوری/ آرامش در بازار ارز

  14. آیت‌الله علم‌الهدی: ولایت مقدم بر عدالت است

  15. رحیم‌پور ازغدی: قبلا به شوخی می‌گفتند کاخ سفید را حسینیه می‌کنیم الان اما در حال رخ دادن است

  16. مخالفت آیت‌الله سبحانی با تعطیلی شنبه

  17. آخرین تصمیم دولت برای حمایت از نهضت ملی مسکن

  18. خاری در چشم دشمنان

  19. برائت نامه محمدعلی رامین از پسرش یاسین و مهناز افشار

  20. حل يك ابرچالش نظام

  21. محکومیت‌وزیر‌سابق جهادبه ۳ سال حبس/ احضار ۲ وزیر ‌در چای‌دبش 

  22. تعطیلی شنبه‌ها در مجلس رأی آورد/ نمایندگان چه گفتند؟

  23. محل تدفین شهید آیت‌الله رئیسی مشخص شد/ اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر رئیس‌جمهور و همراهانش

  24. تعطیلی پنجشنبه در مجلس رأی نیاورد/ نمایندگان چه گفتند؟

  25. شناسایی هویت شهدای سانحه بالگرد رئیس‌جمهور/ تایید سوختگی پیکرها/ آیت‌الله آل‌هاشم یک‌ساعت پس از حادثه زنده بوده است

آخرین عناوین