چگونه در دام اخبار جعلی ارز دیجیتال نیوفتیم؟

گزارش بازرگانی، 272904،   4021222031 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

اخبار جعلی ارز دیجیتال از عوامل ضرر مالی سرمایه‌گذاران

در دنیای نوپای ارزهای دیجیتال، کلاهبرداری‌های زیادی رخ می‌دهد و یکی از رایج ترین روش‌ها، استفاده از اخبار جعلی است. روزانه صدها شایعه و خبر جعلی در این فضا منتشر می‌شود که باعث نگرانی و حرکات هیجانی بین سرمایه گذاران می‌شود.

با ما همراه باشید تا هم روش شناخت اخبار جعلی از واقعی را تشخیص دهیم و هم بهترین منابع برای اخبار را بشناسیم.

 

چطور اخبار جعلی ارز دیجیتال را تشخیص دهیم؟

اخبار ارز دیجیتال به شدت در روند بازار موثر است .به این معنا که یک خبر مهم و مثبت می‌تواند قیمت ارزهای دیجیتال را پامپ و یک خبر منفی می‌تواند قیمت ارزهای دیجیتال را دامپ کند. به همین دلیل، باید بتوانید اخبار جعلی را از اخبار واقعی تشخیص بدهید تا تحت تاثیر قرار نگیرید. در ادامه روش‌هایی برای تشخیص این اخبار جعلی آورده شده است. یک خبر منفی در بازار ریزشی باعث کاهش قیمت شدید و یک خبر خوب در بازار افزایشی باعث افزایش شدید قیمت می‌شود.

بررسی منبع

اولین قدم در شناسایی اخبار جعلی ارزهای دیجیتال، بررسی دقیق منابع اطلاعاتی است. رسانه‌های خبری معتبر، اعلامیه‌های رسمی پروژه‌های بلاک چین و نظرات کارشناسان شناخته‌شده معمولا قابل اعتماد هستند.

مراقب شبکه‌های اجتماعی فیک، انجمن‌ها یا وبلاگ‌های تایید نشده و بدون اعتبار باشید. اطلاعات را از چندین منبع معتبر خارجی مثل کوین تلگراف یا منابع داخلی مانند صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت بررسی کنید تا صحت آن را تایید کنید.

بررسی اطلاعات

دومین قدم برای شناسایی اخبار جعلی ارزهای دیجیتال، بررسی دقیق منابع اطلاعاتی است. رسانه‌های خبری معتبر، اعلامیه‌های رسمی پروژه‌های بلاک چین و اظهارات کارشناسان شناخته‌شده صنعت، عموما قابل اعتماد هستند. مراقب پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی، انجمن‌ها یا وبلاگ‌های تایید نشده که فاقد اعتبار هستند، باشید. اطلاعات را از چندین منبع معتبر بررسی کنید تا صحت آن‌ها تایید شود.

بررسی زمان خبر

زمان‌بندی در بازار ارزهای دیجیتال بسیار مهم است و اخبار جعلی معمولا در لحظات خاص مثل لحظه صعود بازار یا سقوط بازار برای دستکاری قیمت‌ها یا تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی منتشر می‌شوند.

نکته: هر خبری را در زمانی که بازار ریزش یا صعود شدید داشته باور نکنید.

 

معرفی منابع معتبر اخبار ارز دیجیتال

چند وبسایت ایرانی و خارجی وجود دارند که قبل از شما صحت اخبار را بررسی می‌کنند و اخبار معتبر را منتشر می‌کنند. در ادامه مروری بر این منابع خواهیم انداخت.

صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت

صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران است و بیشتر از 1 میلیون کاربر از خدمات آن استفاده می‌کنند.

این صرافی، بخش خبری نیز دارد و اخبار به روز و مهم در مورد دنیای ارزهای دیجیتال، قانون‌گذاری‌ها در داخل و خارج ایران، استخراج و وضعیت بازار را به صورت دقیق منتشر می‌کند. اگر علاقمند به خواندن اخبار به زبان فارسی هستید، صرافی ایرانیکارت گزینه مناسبی برای شما است.

وبسایت Cointelegraph

کوین تلگراف بزرگترین منبع خبری دنیای ارزهای دیجیتال در فضای اینترنت است. Cointelegraph که به دلیل تعهد به دقت و تجزیه و تحلیل عمیق اخبار مشهور است، یک منبع قابل اعتماد برای علاقه مندان و سرمایه گذاران است. اگر قصد دارید بدانید که چگونه در دام اخبار جعلی ارز دیجیتال نیفتیم، یکی از راه‌ها چک کردن اخبار در این وبسایت است.

این پلتفرم طیف گسترده ای از موضوعات را پوشش می‌دهد و با کارشناسان زیادی در دنیای ارزهای دیجیتال ارتباط دارد. بسیاری از اخبار ابتدا در این وبسایت منتشر می‌شوند و بعد در فضای اینترنت فراگیر می‌شوند. کوین تلگراف چندین بار اخبار مهم در مورد قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال و صرافی‌های ایرانی را منتشر کرده است.

 

وبسایت Coindesk

Coindesk یکی دیگر از وبسایت‌هایی است که نزدیک به 10 سال است که در فضای اینترنت اخبار ارز دیجیتال را منتشر می‌کند. این وبسایت هم تا به حال خبری جعلی در فضای ارزهای دیجیتال منتشر نکرده است و اگر به خبری مشکوک باشد یا آن را منتشر نمی‌کند و یا منبع آن را در متن پیام ذکر می‌کند.

این وبسایت بخش‌های آموزش بلاکچین و سرمایه‌گذاری هم دارد. کوین دسک یک شبکه تلویزیونی هم دارد و تمامی رویدادهای مهم ارزهای دیجیتال را پوشش می‌دهد.

 

اخبار جعلی ارز دیجیتال چه تبعاتی دارد؟

ارزهای دیجیتال دارایی‌هایی با نوسان قیمتی بسیار بالا هستند. هر نوسان اتفاقی و خارج از پیش بینی ممکن است که برای شما ضرر مالی جبران ناپذیری داشته باشد. در ادامه مروری بر تبعات این اخبار برای سرمایه‌گذاران خواهیم داشت.

نوسانات بازار

اطلاعات جعلی ارز دیجیتال می‌تواند باعث فروش یا خرید هیجانی یا نوسان شدید قیمت در بازار ارزهای دیجیتال شود. معامله‌گرانی که به اخبار جعلی واکنش نشان می‌دهند، ممکن است تصمیمات عجولانه بگیرند که نوسانات قابل توجه قیمت را به دنبال دارد. این مسئله در مورد ارزهای دیجیتال جدید با حجم معاملات کم بیشتر است.

ضرر سرمایه گذار

افرادی که بر اساس اخبار جعلی عمل می‌کنند دچار ضررهای مالی هنگفت می شوند. اگر آن ها بر اساس اخبار جعلی تصمیم به سرمایه گذاری بگیرند، ممکن است دارایی‌ها را با قیمت‌های نامناسب بخرند یا بفروشند که منجر به از دست دادن سرمایه می‌شود.

اقدامات قانونی

در فضای ارزهای دیجیتال قانون‌گذاری حضور کمرنگی دارد و اخبار جعلی می‌تواند توجه نهادهای نظارتی را به خود جلب کند. گزارش‌های نادرست در مورد تحولات نظارتی ممکن است باعث شود که مقامات نظارتی، دولت‌ها یا قانون‌گذاران واکنش‌های شدیدی داشته باشند و قوانینی را تصویب کنند که کار سرمایه‌گذاران را برای کسب سود در بازار ارزهای دیجیتال سخت کند.

 

نتیجه‌گیری

در این مطلب مروری بر این مسئله داشتیم که چگونه در دام اخبار جعلی ارز دیجیتال نیفتیم. بازار ارزهای دیجیتال با اخبار دچار تغییر می‌شود و هر تغییر قیمت ممکن است که باعث سود یا ضرر مالی شما بشود. پس مرور اخبار کاری ضروری در بازار ارزهای دیجیتال است.

شما می‌توانید اخبار دقیق ارزهای دیجیتال را از طریق صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت دنبال کنید تا در سرمایه‌گذاری‌های خود تصمیمات درستی بگیرید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

آخرین عناوین