تفاوت طراحی سایت وردپرس با کدنویسی

گزارش بازرگانی، 285976،   4030208046

https://file.tesmino.ir/images/2024/04/images_1714042676_662a3734b3f4b.jpg

شاید شما هم جز آن دسته از افرادی باشید که در شبکه های اجتماعی چالش ها و بحث هایی که بین طراحی سایت وردپرس و کدنویسی است را شنیده باشید و دچار سردرگمی شده باشید که کدام یک از آن ها بهتر است. طراح سایت وردپرسی قطعا cms های وردپرسی و طراح سایت اختصاصی هم cms های کدنویسی شده را قبول دارد. اما این که واقعا کدام یک از آن ها برای کسب و کارهای مختلف بهتر است موضوعی است که قرار است در این مطلب راجع به آن بحث کنیم و بگوییم که این دو cms چه تفاوت هایی با هم دارند؟

طراحی سایت وردپرسی چه تفاوتی با سایت کدنویسی دارد؟

سایت های اختصاصی سایت هایی هستند که به واسطه طراحان و متخصصان کد نویسی می شوند. اما سایت های وردپرسی در واقع یک سیستم مدیریت محتوای آماده به همراه یک مجموعه کدهای آماده هستند که همه افراد چه متخصص و چه غیر متخصص می توانند یک سایت وردپرسی طراحی کنند. در سایت های کدنویسی چون همه چیز به صورت اختصاصی و سفارشی سازی شده طراحی می شود، تنوع بیشتری وجود دارد این در حالی است که شما در طراحی سایت وردپرسی مجبور هستید از یک سری قالب ها و امکانات آماده استفاده کنید و خیلی نمی توانید تغییری در آن ایجاد کنید. اما نکته تشابهی که بین این دو وجود دارد این است که اجزای سازنده هر دو نوع سیستم مدیریت محتوا یکی است. یعنی زبان های css، html، جاوا اسکریپت و غیره در کنار هم قرار می گیرند و صفحات اینترنت را به وجود می آورند.

مزایا و معایب سایت های وردپرسی چیست؟

اگر بخواهیم از مزایای سایت های وردپرسی بگوییم اولین چیزی که باید به آن اشاره کنیم این است که این سیستم مدیریت محتوا به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد. افراد می توانند با آموزش های مبتدی خودشان برای خود یک سایت وردپرسی طراحی کنند بدون این که لازم باشد که حتما تخصص خاصی را یاد بگیرند و یا هزینه ای بابت آن بپردازند. از دیگر مزایای ان هم این است که شما می توانید از مخزن وردپرس هر قالب، امکانات، افزونه و غیره که بخواهید به صورت رایگان و یا پولی برای خود تهیه کنید. یعنی تمام این عناصر به صورت کاملا آماده در اختیار شما قرار می گیرد و لازم نیست هیچ گونه کدنویسی برای آن انجام دهید. تنوع این این عناصر هم به قدری زیاد است که هر کسب و کاری می تواند امکانات و قالب هایی که مربوط به کسب و کار خود است را تهیه کند.

اما قطعا هر چیزی در این دنیا بدون عیب و ایراد نیست. اگر بخواهیم از معایب طراحی سایت وردپرسی بگوییم باید به این موضوع اشاره کنیم که شما خیلی نمی توانید تغییرات ظاهری خاصی در این سایت ها ایجاد کنید. همچنین امنیت سایت های وردپرسی نسبت سایت های کدنویسی شده کمتر است. معمولا هم افرادی که به طراحی سایت های وردپرسی استفاده می کنند بیشتر از این که یک کدنویس باشند یک وبلاگ نویس یا نویسنده محسوب می شوند.

مزایا و معایب سایت های کدنویسی شده چیست؟

در مورد مزایای سایت های کدنویسی شده هم باید به این موضوع اشاره کنیم که امنیت این سایت ها بیشتر است و حریم خصوصی آن ها بهتر عمل می کند و کمتر ممکن است مورد حملات سایبری قرار بگیرند. چون تمام کد نویسی های سایت توسط یک طراح سایت متخصص انجام می شود، افراد می توانند هر تغییری که بخواهند در تمام اجزا و عناصر سایت به وجود دارند و هیچ محدودیتی ندارند. در واقع شما می توانید هر عنصری را در این مدل سایت ها به صورت کاملا اختصاصی و سفارشی سازی شده تغییر دهید.

اما از معایب طراحی سایت های کدنویسی شده باید بگوییم که طراحی چنین سایتی نیاز به دانش و تخصص بالایی دارد و هر فرد مبتدی نمی تواند به طراحی بپردازد. چرا که برای ایجاد هر نوع قالب و امکانات و افزونه ای باید با زبان کدنویسی و برنامه نویسی که شامل زبان هایی همچون html، css و غیره می شود، آشنا بود. یاد گرفتن این زبان ها نیاز به زمان و صرفه هزینه های زیادی دارد و کار پیچیده ای است. همچنین طراحی چنین سایت هایی چون به صورت اختصاصی و زمان بر است، نیاز به بودجه و هزینه زیادی دارد و باید حداقل 6 ماه منتظر بود تا یک سایت کدنویسی شده طراحی شود.

طراحی سایت اختصاصی بهتر است یا وردپرس؟

با توجه به مزایا و معایبی که از طراحی هر کدام از سایت ها گفتیم قطعا تا به الان متوجه شدید که چه تفاوت هایی با هم دارند. اما این که بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که طراحی سایت وردپرسی بهتری است یا کدنویسی شده مسئله ای است که کاملا به خودتان و بودجه ای که برای طراحی سایت در نظر گرفته اید دارد. در حالت کلی هیچ برتری خاصی بین این دو سیستم مدیریت محتوا وجود ندارد بلکه این نوع کسب و کار شما، مخاطبین و بازار هدف شما، آینده ای که برای سایت خود می بینید، این که اصلا سایت شما چه نوعی سایتی باشد مثلا خبری، فروشگاهی، آموزشی و غیره باشد، همه این ها در انتخاب نوع طراحی سایت موثر خواهد بود.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر می خواهید یک سایت پربازدید طراحی کنید و روزانه تراکنش های زیادی در سایت شما توسط کاربران انجام خواهد شد مانند بسیاری از سایت های فروشگاهی بزرگ، بهتر است یک سایت کدنویسی شده و اختصاصی برای خود طراحی کنید. اما اگر می خواهید یک سایتی طراحی کنید که جامعه هدف شما محدود است و بیشتر جنبه اطلاع رسانی و آموزشی و یا وبلاگ نویسی دارد، بهتر است به سراغ همان سایت های وردپرسی بروید.

همچنین اگر نظر بودجه محدودیتی ندارید و می توانید رقم بالا هزینه کنید، همان سایت کدنویسی شده را انتخاب کنید اما اگر از نظر بودجه دارای محدودیت هستید، پیشنهاد ما به شما سایت های وردپرسی است.

قیمت طراحی سایت با وردپرس و کدنویسی

معمولا هزینه طراحی سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد از اصلی ترین عوامل این است که شما با وردپرس یا کدنویسی اختصاصی سایت خود را خواهید طراحی کنید . هزینه طراحی با کدنویسی معمولا بیشتر بوده و به همین دلیل معمولا به سایت های وردپرسی روی می آورند.

هزینه و قیمت طراحی سایت با وردپرس معمولا به صرفه تر بوده و به سابقه شرکت تیم طراحی ، نمونه کارها ، نوع وبسایت مانند فروشگاهی ، شرکتی و دیگر عوامل بستگی دارد . مجموعه های طراحی سایت میلان استودیو ، وب پویا ، وب مرز از سر کت های معتبر طراحی سایت وردپرسی بوده و در این زمینه میتوانند شما را راهنمایی کنند .

تلگرامفیس‌بوکتوییترلینکدیننسخه‌ی متنی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  2. آیا این دو زن در آمریکا زلزله به پا می کنند؟

  3. دستور بسیج همه امکانات برای یافتن دختر ۲۴ ساله در میامی

  4. کنایه زاکانی درباره واگذاری ودیعه مسکن دوره‌های پیشین/ واکنش وحیدی به احتمال صدور گواهینامه موتور برای بانوان

  5. دستورالعمل دادستانی کل کشور درباره طرح نور به زودی ابلاغ می‌شود

  6. ساخت و ساز در پارک لاله با ورود شورای شهر متوقف شد

  7. وزارت بهداشت: محموله روغن آلوده به سموم مجوز مصرف ندارد

  8. رئیس‌جمهور: منزوی کردن زنان را قبول نداریم

  9. مصرف انرژی کشور دو برابر استاندارد مصرف جهانی است

  10. سفیدشویان غرب  مشغول کارند

  11. بازگشت شاخص‌های پولی به پیش از تحریم

  12. دستور ویژه رئیسی برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری

  13. دختربچه ۱۰ ساله همبازی‌اش را سلاخی کرد

  14. بهادری: دولت در حوزه تسهیلات تکلیفی با کسی شوخی ندارد

  15. غربی‌ها قبل‌از عملیات وعدهٔ صادق به ما گفتند اگر می‌زنید، محکم نزنید!

  16. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی : حج به صحنه برائت از طواغیت تبدیل می‌شود

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  7. درباره توبه تتلو

  8. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  9. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  10. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  12. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  13. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  14. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  15. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  16. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  17. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  18. تنوری که هنوز سرد است...

  19. ایثارگران را بدنام نکنید !

  20. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  21. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  22. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  23. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  24. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

  25. آیا این دو زن در آمریکا زلزله به پا می کنند؟

آخرین عناوین