اعتراض هزاران نفر در فرانسه علیه طرح ضد مهاجرتی ماکرون

  4021102058

هزاران نفر در شهرهای مختلف فرانسه به خیابان‌ها آمدند و علیه طرح بحث برانگیز ضد مهاجرتی امانوئل ماکرون، رئیس جمهور این کشور اعتراض کردند.

اعتراض هزاران نفر در فرانسه علیه طرح ضد مهاجرتی ماکرون

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، تا چند روز دیگر، شورای قانون اساسی فرانسه قرار است در مورد طرح تشدید بحث برانگیز قانون مهاجرت این کشور تصمیم گیری کند. بیش از 75000 فرانسوی روز یکشنبه علیه این قانون مهاجرتی دولت در سراسر کشور به خیابان ها آمدند و اعتراض کردند.

به این ترتیب چند روز قبل از صدور حکم مهم شورای قانون اساسی در مورد قانون بحث برانگیز مهاجرت در فرانسه، ده ها هزار نفر از مخالفان این پروژه در سراسر کشور به خیابان ها ریختند.

به گفته وزارت کشور فرانسه در مجموع 75000 نفر در تظاهرات روز یکشنبه شرکت کردند. اتحادیه CGT، یکی از سازمان دهندگان این اعتراضات، تعداد شرکت کنندگان در این تجمع گسترده را در سرویس آنلاین X، توییتر سابق 150000 نفر اعلام کرد.

به گفته پلیس، 16000 نفر در تظاهرات پاریس شرکت کردند، به گفته اتحادیه CGT تعداد این معترضان 25000 نفر بود. در پوسترهایی نوشته شده بود: "مهاجرت فرصتی برای فرانسه است." در مجموع بیش از 160 تظاهرات برای روز یکشنبه برنامه ریزی شده بود.

بیش از 200 نفر از افراد مشهور از جمله نویسندگان، بازیگران و روزنامه نگاران خواستار این اعتراض شدند. آنها می خواستند بر دولت فشار بیاورند و امیدوار بودند که بتوانند قانون سختگیرانه مهاجرت را که در اواسط دسامبر با رای کل جناح راست حزب پوپولیستی Rassemblement National (RN) تصویب شد، متوقف کنند. یکشنبه گذشته هم هزاران نفر علیه این قانون به خیابان ها ریختند.

این قانون جدید، از جمله، تصریح می کند که خارجی های غیر اتحادیه اروپا در فرانسه تنها پس از پنج سال اقامت می توانند برخی از مزایای اجتماعی را دریافت کنند.

در این فراخوان که نمایندگان چندین اتحادیه نیز آن را امضا کرده اند آمده است: از آنجایی که ما به دنبال اتحاد و همبستگی هستیم تا تفرقه بی پایان در جامعه، از رئیس جمهور می خواهیم که این قانون را تصویب نکند.

پیش از آغاز تظاهرات در پاریس، سیاستمداران چپ به شدت از این طرح دولت انتقاد کردند. اولیویه فور، رهبر حزب سوسیالیست، گفت که این قانون در را به روی ایده های راست افراطی باز کرد.

مادی سیسه، یک سنگالی 59 ساله و کارگر موقت ساختمانی که در این اعتراضات شرکت کرده بود در این باره گفت: بدون ما کار این کشور پیش نمی رود. ما کسانی هستیم که ساعت پنج صبح بیدار می شویم تا کار ساختمان سازی کنیم، زباله ها را جمع کنیم (...). ما حتی دفاتر بخشداری هایی را که از ما اوراق نمی گیرند، تمیز می کنیم.»

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، با توجه به این مخالفت های گسترده اعتراف کرد که این قانون دارای نقاط ضعفی است و باید توسط شورای قانون اساسی بررسی شود. ماکرون قرار است پنجشنبه آینده در این باره صحبت کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

آخرین عناوین