کیم: دشمنان باید از کره شمالی بترسند

  4020930009

خبرگزاری مرکزی کره‌شمالی امروز (پنجشنبه) به نقل از رهبر این کشور نوشت، در صورت وجود تحریکات هسته‌ای از سوی دشمنان، پیونگ‌یانگ در استفاده از تسلیحات هسته‌ای «تردید نخواهد کرد و دشمنان باید بترسند.»

به گزارش ایسنا، «کیم‌ جونگ اون» رهبر کره‌شمالی درحالی که دستاورد مربوط به پرتاب آزمایشی موفقیت‌آمیز موشک هوآسونگ-۱۸ را جشن می‌گرفت، بیان کرد: حاکمیت و صلح منطقه‌ای صرفا زمانی تضمین می‌شوند که ظرفیت واقعی کشور برای حمله به دشمن در هر جایی فراهم گردد و موجب ترس دشمنان شود.

طبق گزارش خبرگزاری مرکزی کره‌شمالی موسوم به کی‌سی‌ان‌ای، کیم جونگ اون خاطرنشان کرد: آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ توضیح شفافی درباره اقدام متقابل، توسعه استراتژی هسته‌ای و دکترین جمهوری دموکراتیک خلق کره بود تا نشان دهد که اگر دشمن تحریکاتی را در زمینه هسته‌ای انجام دهد، کره‌شمالی در استفاده از تسلیحات هسته‌ای تردید و درنگ نخواهد کرد.

وی افزود: موفقیت پیونگ‌یانگ در آزمایش موشکی، امپریالیست‌های آمریکا و دست‌نشانده‌های آنان را شدیدا غافلگیر کرد؛ افرادی که نابودگر صلح و ثبات هستند و متعهد شده‌اند تا اقدامات مخربی را انجام دهند.

 

کیم: دشمنان باید از کره شمالی بترسند

کیم: دشمنان باید از کره شمالی بترسند

درحالی‌که کره‌شمالی آزمایش موفقیت‌آمیز موشکی خود را انجام داد، ایالات متحده، کره‌جنوبیو ژاپن در پاسخ به این آزمایش، در منطقه قدرت‌نمایی کرده و رزمایش‌هایی را با حضور بمب‌افکن‌های راهبردی بی-۱بی آمریکا برگزار کردند.

روز دوشنبه کره‌شمالی سومین آزمایش موشک «هوآسونگ-۱۸»، موشک بالستیک بین قاره‌ای با سوخت جامد را انجام داد. دو آزمایش پیشین دیگر در ماه‌های آوریل و ژوئن انجام شد.

طبق گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، موشک «هوآسونگ-۱۸» می‌تواند حدود ۸۱۰۰ مایل را طی کند و در عرض نیم‌ساعت به ایالات متحده برسد. در سال‌های اخیر کیم جونگ اون متعهد شد که موشک بالستیک قاره‌پیمایی را توسعه خواهد بخشید که بتواند در مسیری عادی ۱۵ هزار کیلومتر یا حدود ۹۳۲۰ مایل را طی کند.

رهبر کره‌شمالی درحالیکه شاهد آزمایش این موشک بود و آن را نظارت می‌کرد، علاوه بر تهدید نسبت به انجام «اقدامات تهاجمی بیشتر» علیه ایالات متحده، خواستار نابودی «تهدیدات فزاینده ائتلاف نظامی آمریکا-کره‌جنوبی» شد.

کیم: دشمنان باید از کره شمالی بترسند

کیم: دشمنان باید از کره شمالی بترسند

 

طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بیانیه‌های کیم نشان می‌دهند که او در تقویت و تدام آزمایش‌های تسلیحاتی کره‌شمالی مصمم است و ظاهرا به انجام این اقدامات تا انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا ادامه خواهد داد. اما با این حال، برخی ناظران می‌گویند که کره‌شمالی باید آزمایش‌های مهم دیگری را انجام دهد تا اطمینان حاصل کند که موشک‌ها به خوبی کار می‌کنند و قادرند سرزمین اصلی ایالات متحده را هدف قرار دهند.

هفته گذشته آمریکا و متحدان آسیایی‌اش توافق کردند که با افزایش همکاری‌های امنیتی سه‌جانبه (آمریکا، کره‌جنوبی و ژاپن) در منطقه و تقویت رزمایش‌های نظامی ترکیبی که کیم جونگ اون آن‌ها را «تمرینات جنگی» می‌خواند، به اقدامات این کشور پاسخ دهند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین