سندرز: آمریکا در تخریب غزه «همدست» است

  4020923039

سناتور برنی سندرز با این استدلال که تهاجم نظامی دولت نتانیاهو «به شیوه ای عمیقاً غیراخلاقی انجام می‌شود»، بایدن را تحت فشار قرار داد تا از کمک نظامی ۱۰.۱ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی خودداری کند.

سندرز: آمریکا در تخریب غزه «همدست» است

به گزارش ایسنا، سناتور برنی سندرز در نامه‌ای به بایدن گفته است: واکنش نظامی اسرائیل در غزه به یک «جنایت جمعی» تبدیل شده است و ارائه ۱۰.۱ میلیارد دلار کمک نظامی اضافی فراتر از «سیستم های دفاعی» غیرمسئولانه خواهد بود.

 این سناتور ورمونت با اشاره به اینکه از ۷ اکتبر تاکنون ۱۸۰۰۰ غیرنظامی کشته و ۴۹۰۰۰ نفر زخمی شده‌اند که ۷۰ درصد آنها زن و کودک هستند، هشدار داد: کارزار نظامی اسرائیل در میان برخی از تاریک ترین فصل های تاریخ مدرن ما به یادگار خواهد ماند.

سندرز در نامه جدید از بایدن خواست خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۳۴ کارمند سازمان ملل در غزه کشته شده‌اند و ۱.۹ میلیون غیرنظامی یعنی ۸۵ درصد از جمعیت غزه آواره شده‌اند.

براساس گزارش هیل، او همچنین تاکید کرده که ۴۰ تاسیسات سازمان ملل در غزه توسط نیروهای اسرائیلی هدف حمله قرار گرفته‌اند، علیرغم اینکه مختصات خود را با فرماندهان اسرائیلی در میان گذاشته تبودند ا از حملات تصادفی جلوگیری کنند.

سندرز نوشت که ارائه ۱۰.۱ میلیارد دلار کمک نظامی دیگر به رژیم بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، ادامه بمباران گسترده و بی‌رویه دولت نتانیاهو را ممکن می‌کند.

وی با اشاره به درخواست بودجه ۱۰۶ میلیارد دلاری بایدن برای اسرائیل، اوکراین و منطقه هند و اقیانوسیه نوشت: بنابراین، از شما می‌خواهم حمایت خود را از آن بخش از بودجه درخواستی از کنگره لغو کنید.

سندرز گفت که ویرانی در غزه اکنون از «آستانه کابوس‌» تخریبی که در درسدن، آلمان و شهرهای ژاپن در طول جنگ جهانی دوم مشاهده شد، فراتر رفته است. او نوشت: «اتکای اسرائیل به بمباران‌های گسترده و بی‌رویه، از جمله با دستورات انفجاری عظیم در مناطق شهری پرجمعیت، غیرمعقول است».

سناتور آمریکایی تصریح کرد که ایالات متحده در این تخریب «همدست» است زیرا زرادخانه عظیمی از سلاح و مهمات را فراهم کرده است که اکنون برای ایجاد رعب و وحشت علیه غیرنظامیان فلسطینی استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ارتش اسرائیل از بمب‌های ۲۰۰۰ پوندی MK-۸۴، بمب‌های ۱۰۰۰ پوندی MK-۸۳ و گلوله‌های توپخانه ۱۵۵ میلی متری ساخت آمریکا استفاده کرده است. او به گزارش های وال استریت ژورنال و واشنگتن پست اشاره کرد که نشان می دهد ایالات متحده از ۷ اکتبر بیش از ۱۵۰۰۰ بمب و ۵۷۰۰۰ گلوله توپ ۱۵۵ میلی متری در اختیار اسرائیل قرار داده است و اسرائیل بیش از ۲۲۰۰۰ بمب تهیه شده توسط آمریکا را بر روی غزه پرتاب کرده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

آخرین عناوین