توصیه انتخاباتی اژه‌ای به نمایندگان مجلس/ پاسخ به انتقادات افزایش سن بازنشستگی/ درباره برخورد با فساد در واردات چای

  4020913092 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

توصیه انتخاباتی اژه‌ای به نمایندگان مجلس/ پاسخ به انتقادات افزایش سن بازنشستگی/ درباره برخورد با فساد در واردات چای

توصیه انتخاباتی اژه‌ای به نمایندگان مجلس

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست مشترک مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه گفت: اکنون سال انتخابات است، انتظار می‌رود در سال ۱۴۰۲ یک انتخابات پرشور، با نشاط، دشمن شکن و مایوس کننده دشمنان و خوشحال‌کننده مردم متدین و انقلابی برگزار شود. انتخاباتی که در بستری امن و سالم با مشارکت بالا باشد. برگزاری این انتخابات الزاماتی دارد، بایدها و نبایدهایی دارد که بخش قابل توجهی از آن به قوا باز می‌گردد. بایدهایی که موجب مشارکت بالا و نشاط مردم و ایجاد فضای سالم انتخاباتی می‌شود را باید احصا کنیم. اگر تاکنون احصا نکرده‌ایم دیر است. اکنون باید با هم‌افزایی برای آن راهکار پیدا کنیم.

رئیس قوه قضائیه در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از مسائلی که در خصوص آن گلایه می‌شود بحث فضای مجازی است ما شورای عالی فضای مجازی داریم که سران قوا نیز عضو آن هستند.

رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: این‌که کاندیداها خصوصیات، برنامه‌ها و وظایف‌شان را برای مردم تبیین کرده و توضیح دهند خوب است اما نیازی نیست انسان برای معرفی خود دیگران را تخریب کند.

وی اضافه کرد: ما باید دست به دست هم داده و کمک کنیم به قول معروف حرمت امامزاده را متولی باید نگه دارد که اگر کنترل نشود شرایط سخت خواهد شد. برای جلوگیری از فضاسازی که باعث سوء استفاده دشمنان و بدخواهان می‌شود باید شرایط را مراقبت کنیم انتخابات بالاخره تمام می‌شود و ان شاءالله مثل همیشه خوب خواهد بود اما در نهایت بداخلاقی‌ها می‌ماند و تا بعد از انتخابات هم رسوب می‌کند.

رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: قطعا دستگاه‌های مسئول وظایف خود را انجام می‌دهند و مسئولیت‌ها صورت می‌گیرد اما این‌که بگوییم مثلا کسی به من بد گفته و باید برخورد شود موضوع دیگری است باید بداخلاقی وجود نداشته باشد.

***

عذرخواهی کیهان از آذری جهرمی

کیهان نوشت: «در ستون کیهان و خوانندگان دیروز مطلبی به نقل از یک خواننده آمده بود که در انتشار آن دقت لازم و کافی نشده بود. خواننده‌ای گفته بود:

«رئیس‌جمهور سابق اظهار کرده این روزها کسانی که جنگ ندیده‌اند چقدر ادعا دارند! حتما منظورشان وزرای خودش مثل وزیر ارتباطات جهرمی و ظریف را می‌گوید! یا امثال خودش که در جنگ بودند و افتخار دادن جام زهر به امام را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند!‌».
بدیهی است که سن آقای جهرمی ایجاب نمی‌کرد در جبهه‌های دفاع مقدس حضور داشته باشند که متاسفانه به این نکته توجه نشده و پیام تلفنی مورد اشاره به چاپ رسیده بود. 

کیهان ضمن پذیرش خطای نا‌خواسته خود، پوزش از آقای آذری جهرمی را وظیفه شرعی و قانونی خود می‌داند و امیدوار است این پوزش جبران خطای یاد شده را کرده باشد.»

در حالی که روزنامه کیهان از انتشار آن مطلب عذرخواهی کرده است روزنامه ایران در مطلبی نوشت رسانه ها کنایه روز گذشته کیهان را تحریف کرده اند. 

ایران نوشت: «روز گذشته روزنامه کیهان در واکنش به اظهارات اخیر حسن روحانی که گفته بود «کسانی که جنگ ندیده‌اند چقدر ادعا دارند» کنایه زده بود که اگر منظور روحانی از جبهه‌‌ندیدگان، جوان‌ها هستند که خود او هم از وزیر جوان (آذری جهرمی) استفاده کرده و اگر منظورش این بوده که عده‌ای بودند و جبهه نرفتند، وزیر خارجه دولت خودش یعنی جواد ظریف نیز سابقه یک روز حضور در جبهه‌ها را نداشته!

این کنایه دندان‌شکن کیهان به رئیس‌جمهور سابق اما به مذاق رسانه‌های زنجیره‌ای خوش نیامد و آنها حتی به این کنایه یک خطی هم رحم نکرده و آن را تحریف کردند!»

***

پاسخ منظور به انتقادات از افزایش سن بازنشستگی

داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه در گفت‌وگو با ایلنا، درباره انتقادات به افزایش سن بازنشستگی برای رفع ناترازی صندوق‌ها و راهکار سازمان برنامه و بودجه برای این امر گفت: ما در بحث صندوق‌های بازنشستگی باید بر اساس اصول بیمه‌ای رفتار کنیم، اصول بیمه‌ای یعنی ورودی صندوق‌ها با خروجی آنها متناسب‌سازی شود و اِلا صندوق‌ها دچار کسری شده و پایداری صندوق تهدید می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: فلذا در لایحه پیشنهاد کردیم برخی اصلاحات ساختاری، سنجه‌ای و حقوقی در صندوق‌ها باید انجام شود تا مطمئن باشیم پایداری صندوق‌ها برای آینده تضمین می‌شود.

وی با اشاره به افزایش سن بازنشستگی بیان کرد: سن بازنشستگی باید متناسب با امید به زندگی شود، زیرا وقتی سن بازنشستگی پایین باشد یعنی میزان پرداخت کسورات بازنشستگی و حق بیمه در دوره کوتاه‌تری انجام می‌شود، اما از آن طرف دوره دریافت مستمری طولانی‌تر می‌شود این‌ها باید با هم نسبت مناسبی داشته باشند.

منظور یادآور شد: در همه دنیا شما نگاه کنید هر چقدر امید به زندگی بالاتر رود، سنوات پرداخت کسورات بازنشستگی بیشتر می‌شود. حالا تدبیری که مجلس اتخاذ کرده است تدبیر خوبی است که پلکانی شود، یعنی برای کسانی که به سن بازنشستگی نزدیک هستند افزایشی نداریم اما آنهایی که فاصله بیشتری دارند در مورد آنها افزایش‌ها همین‌طور بیشتر می‌شود. در مجموع ۳۵ سال سنوات اشتغال برای مردها و ۳۰ سال برای خانم‌هاست این الان با امید به زندگی که در حال حاضر در کشور داریم انتخاب معقولی است یعنی کمک به پایداری صندوق‌ها می‌کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص مدیریت صندوق‌های بازنشستگی و این‌که آیا قرار است دستورالعملی برای انتخاب صندوق‌ها اعمال شود، گفت: بله، باید ظرف یک سال وزارت رفاه دستورالعمل نحوه اداره صندوق‌ها و همچنین مولدسازی منابع صندوق‌ها را ان‌شاالله ابلاغ کند.

***

واکنش کنعانی به شهادت مستشاران ایرانی در سوریه

به گزارش ایسنا ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر «رافائل گروسی» درباره برنامه هسته‌ای ایران و همچنین رایزنی اخیر وزیر خارجه ایران با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: از مدیرکل آژانس انتظار داریم مسائل مربوطه را از لحاظ فنی بیان و به دور از شائبه‌های سیاسی مطرح کند. موضوعات سیاسی ما با اروپا، قابل توجه است، ضمن اینکه اتحادیه اروپا در خصوص موضوعات مرتبط با ایران خصوصا برجام و آژانس با مواضعی که اتخاذ می‌کنند، رویکردی غیرسازنده است.

ما بارها تاکید کردیم، در حالی که ایران ذیل برجام، به تعهدات خود پایبند بود و ۱۵ گزارش آژانس هم موید آن بود، این آمریکا بود که به صورت یکجانبه و غیرقانونی از آن خارج و تحریم‌های ضالمانه علیه ایران اعمال کرد. که نقض آشکار قطعنامه ۲۲۳۱ است. بر اساس برجام، تعهدات، متقابل است. جمهوری اسلامی ایران پس از یک سال خویشتنداری در مقابل اقدامات آمریکا و بی‌عملی اروپا، حقوق خود را در برجام ذیل بندهای ۲۶ و ۳۶ توافق، برخی گام‌های جبرانی را اتخاد کرد.

مدیرکل آژانس و تروئیکای اروپایی مواضعی را اتخاد کردند که اساسا به معنای نادیده گرفتن این واقعیات است. متاسفانه آن‌ها توجهی به عدول آمریکا از تعهدات و بی‌عملی اروپا ندارند و اتهامات یکجانبه‌ای را علیه ایران مطرح می‌کنند.

در گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه با بورل، بحث همکاری با آژانس مورد تبیین قرار گرفت؛ اینکه ایران بر اساس موفقتنامه جامع پادمان به همکاری با آژانس ادامه می‌دهد و همکاری ایران با آژانس سازنده و مبتنی بر مسئولیت‌پذیری ایران بوده و اینکه برخی طرف‌های اروپایی نباید با استفاده از اجلاس‌های آژانس پیگیر رویکردهای سیاسی در قبال ایران باشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ سوالی درباره شهادت ۲ مستشار نظامی ایران در سوریه توسط رژیم صهیونیستی و  واکنش ایران به این موضوع گفت: ایران به هر تعرضی که به منافع کشور در منطقه وارد شود، پاسخ می‌دهد و پاسخ خواهد داد. هیچ اقدامی علیه ایران و منافع ایران و نیروهای مستشاری ما در سوریه، بدون واکنش نخواهد ماند و کسانی که اقدام می‌کنند و اقدام کرده‌اند این موضوع را تجربه کرده‌اند. هیچ اقدام ضد ایرانی از سوی دشمنان، بدون پاسخ نخواهد بود.

***

بازداشت مدیر پیام‌رسان داخلی

مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: «تذکر‌های مکرر و چندین باره به مدیرعامل یکی از پلتفرم‌های ایرانی برای چاره اندیشی در رابطه با انتشار محتوای غیراخلاقی و انتشار تصاویر مستهجن با بی توجهی این پلتفرم همراه بود، در پی این موضوع مقام قضایی در ۲ نوبت از مدیرعامل این پلتفرم برای این مهم دعوت کرد که با بی توجهی فرد مورد اشاره همراه بود.

بر اساس این گزارش در سامانه ابلاغ قضایی، برای مدیرعامل این پلتفرم احضاریه صادر شد که با وجود مشاهده ابلاغیه، مدیر عامل این پلتفرم از مراجعه به مرجع قضایی امتناع کرد. پس از امتناع مدیرعامل این پلتفرم ایرانی برای حضور نزد مقام قضایی سرانجام دستور جلب وی صادر شد.

پس از جلب مدیرعامل این مجموعه عناوین اتهامی تسهیل دسترسی به محتوای مستهجن و فراهم کردن موجبات فساد از طریق بسترسازی و عدم نظارت منتهی به اشاعه فحشا به وی تفهیم شد.

در حال حاضر و پس از تفهیم اتهام متهم با قرار وثیقه آزاد است.»

واکنش وزارت ارتباطات به بازداشت مدیر سروش پلاس

برنا نوشت: صبح امروز در برخی از رسانه‌ها شایعه مبنی بر اینکه فرهاد مرادی، مدیرعامل پیامرسان سروش پلاس، به دلیل دقت کم و تاخیر در حذف محتوا، بازداشت شده است؛ منتشر شد، اما ساعاتی بعد مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به این خبر در صفحه ویراستی خود نوشت: «حمایت و توسعه پلتفرم‌های داخلی از وظایف وزارت ارتباطات بوده و هست و البته التزام به قانون هم وظیفه پلتفرم‌ها است، در حال پیگیری موضوع هستیم و از دستگاه قضایی هم انتظار صبوری بیش‌تری در مواجهه با پلتفرم‌های داخلی داریم همانطور که در موارد مشابه با درایت و نگاه حمایتی به موضوع توجه داشتند».

***

چرا ایران با راه‌حل دو دولتی مخالف است؟

کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت: «در خصوص راه حل دو دولتی، طبعا ما به چنین راه حلی باور نداریم، چرا که اولا خود اسراییل چنین طرحی را نمی‌پذیرد و از آن حمایت نمی‌کند. ثانیا این راه حل اساسا عملی نیست، زیرا فقط ۲۰ درصد از سرزمین فلسطین اکنون در اختیار فلسطینی‌هاست و حتی در آن ۲۰ درصد هم تعداد زیادی شهرک‌ نشین‌هایی هستند که زمین فلسطینی‌ها را اشغال کرده‌اند.

بنابراین، در واقع عملی نیست و نمی‌توان درباره راه حل دو دولتی صحبت کرد. ما باور داریم که راه حل نهایی، تاسیس حاکمیتی واحد، متشکل از مسلمانان، مسیحیان و یهودیان باشد و تصمیم در این خصوص را باید کسانی بگیرند که اصالتا در این سرزمین زندگی می‌کرده‌اند.

معتقدم این در نهایت تنها طرح منطقی برای رسیدن به راه حل است. برای نمونه، ما مورد آفریقای جنوبی را داریم که نهایتا رژیم آپارتاید در آن برچیده شد و بر سر تشکیل حکومتی دموکراتیک توافق کردند. باید در این خصوص اندیشید. ما اعتقاد داریم که این روزها راه حل حکومت واحد بیشتر در جهان مورد اقبال قرار دارد...

ما موضع خود را داریم، ولی آن را بر دیگران تحمیل نمی‌کنیم. با این حال، به صورت اساسی بر این باوریم که راه حل دو دولت کمک‌کننده و اساسا امکان‌پذیر نیست. البته این موضع فقط مختص نظام کنونی ایران نیست.

حتی در سال ۱۹۴۷ پیش از تاسیس اسراییل نیز موضع ایران در سازمان ملل همین بوده است. در آن زمان، نماینده ایران در سخنرانی خود اعلام کرد که با راه حل دو دولتی هیچ گاه درگیری‌ها خاتمه نخواهد یافت و خونریزی سال‌ ها ادامه خواهد داشت. این پیش بینی صحیح بوده است. از این رو، نهایتا باید حکومتی واحد تشکیل شود که فلسطینی‌ها و دیگران در آن در کنار هم زندگی کنند.»

***

توضیح خاندوزی درباره ادغام موسسه اعتباری نور در بانک ملی

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به گزارش فارس، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در سی‌امین همایش ملی صنعت بیمه و توسعه در جمع خبرنگاران در مورد انحلال موسسه اعتبار ناتراز نور و انتقال آن به بانک ملی اظهار داشت: برای نخستین بار توافق‌نامه‌ای بین بانک مرکزی و بانک ملی منعقد شده که رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد این توافق‌نامه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ امضا کرده‌اند و موسسه اعتباری ناتراز نور به بانک ملی منتقل می‌شود.

وی گفت: همه سپرده‌ها و دارایی‌های قابل نقدشونده موسسه نور هم به بانک ملی منتقل شده و متناظر رقمی که از سپرده‌های مردم در اختیار این موسسه بود، به بانک ملی منتقل شده و دارایی‌هایی که قابلیت نقدشوندگی دارند نیز به بانک ملی منتقل شد. بنابراین بانک ملی می‌تواند طی چند ماه آینده با نقد کردن دارایی‌ها، پشتیبانی از مطالبات مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دهد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: بانک مرکزی مکلف است یک خط اعتباری ویژه برای پرداخت تعهدات موسسه نور در اختیار بانک ملی قرار دهد و هیچ ضرر و زیانی متوجه بانک ملی نخواهد شد.

خاندوزی تأکید کرد: انحلال موسسه اعتباری ناتراز نور و انتقال آن به بانک ملی نخستین انتقالی است که هیچ زیانی برای مردم ندارد.

***

درباره برخورد با فساد در واردات چای

حجت الاسلام درویشیان، رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور در گفت و گو با ایرنا، درباره اقدامات و پیگیری های دولت در تخلف یک شرکت وارد کننده چای تصریح کرد: اواخر سال ۱۴۰۱ به دنبال برخی اطلاعات واصله از جمله نامه جمعی از فعالان صنعت چای به معاون اول رئیس‌جمهور، دستور پیگیری به ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی صادر و همزمان بازرسی ویژه رئیس جمهور و وزارت اطلاعات نیز پیگیری های لازم را به عمل آوردند.

حجت الاسلام درویشیان با اشاره به اینکه بخشی از این تعهدات ارزی این شرکت ایفا و بخشی از تعهدات ارزی منقضی شده و نتوانسته آن را ایفا کند؛ اظهار کرد: طبق قانون اصلاحی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اگر فعالان اقتصادی نتوانند تعهدات ارزی خود را ایفا کند، مشمول مجازات های مربوط به قاچاق کالا و ارز می شوند که تا سقف مبلغ مشخصی از این تخلفات در سازمان تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی واقع می شوند لذا در حال حاضر در این سازمان پرونده هایی علیه این شرکت مطرح بوده و برای همه آنها رأی صادر شده است.

وی با بیان اینکه کارت بازرگانی این شرکت حسب رسیدگی های سازمان تعزیرات تعلیق شده است، گفت: آن بخشی که بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال بوده در دادگاه انقلاب مطرح و در حال رسیدگی است و متهم نیز با قرار وثیقه بازداشت شده و اکنون در زندان بسر می برد و در یکی از شعب دادگاه عمومی تهران، پرونده وی مطرح رسیدگی است.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور گفت: با ورود به‌موقع دولت جلوی این کار گرفته شد و فرد متخلف ممنوع‌الخروج و دستگاه های نظارتی دولت اعم از وزارت اطلاعات، بازرسی ویژه و دبیرخانه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی این فساد را کشف و پیگیری امز را انجام دادند و پرونده از سوی وزارت اطلاعات به عنوان ضابط به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

وی گفت: دادستان عمومی و انقلاب تهران نیز این موضوع را به جد دنبال کرد و در مقطعی مدیر شرکت را ممنوع الخروج کرد و اخیرا و هم وزارت اطلاعات به عنوان ضابط قضایی مسأله را پیگیری کرده اند و در حال حاضر فرد مورد نظر با قرار وثیقه در بازداشت قرار دارد و پرنده وی در دست رسیدگی است.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۱۳۳۴۲۲۲:۰۴:۲۵ ۱۴۰۲/۹/۱۳
در فساد واردات چای صحبت از 140/000 میلیارد تومان ( 1/400/000 میلیارد ریال ) است نه 10 میلیارد تومان ( 100 میلیارد ریال ) که در حال بررسی میباشد .
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۳۱۳۴۵۵۲۳:۵۹:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۱۳
از قاضی القضات جناب اژه ای درخواست میشود در فسادهای مالی سنگین قبل از هر گونه محاکمه عناصر اصلی فساد آن اشخاص و دستگاه های متولی نظارت و بازرسی را دستگیر و محاکمه نمایید کاری که تا حالا کمتر صورت گرفته است دولت همه ساله هزینه سنگینی برای دستگاه های نظارتی هزینه می کند عاقبتش هم فسادهای بزرگ از این دست صورت میگیرد
هوشمند۳۳۱۳۳۵۳۲۲:۱۴:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۱۳
این پاسخ به هیچ وجه مورد قبول نیست چون اینجا زندگی گل و گلستان نبوده و نیست کسری صندوق های بازنشستگی را نباید از سلامتی و جیب مردم جبران کرد والسلام
ناشناس۳۳۱۳۵۴۸۰۶:۰۹:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۱۴
درست می فرمایید مردم نباید هزینه ناکارآمدی و برداشت بی رویه از صندوق های بازنشستگی را بدهند!
ناشناس۳۳۱۳۶۶۶۰۹:۳۳:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۱۴
مانند کاهش دادن در سن میانه 50 سالگی!
ناشناس۳۳۱۳۳۶۲۲۲:۲۰:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۱۳
اشتباه دولت در این است که وضعیت معیشتی مردم ما را با کشورهای دیگه مقایسه می کنند غافل از آنکه قرار نیست مردم با هزینه اروپایی زندگی کنن و حقوق و معیشت ایرانی بگیرند
ناشناس۳۳۱۳۴۶۹۰۰:۰۸:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۱۴
حدود شش سال بود که آقای حاجی دلیگانی نماینده محترم مجلس می خواستند طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی را اجرا نمایند ولی به دلایل نامعلوم و بسیار پیچیده ایشان موفق به اینکار نشدند الان هم بیش از دو سال است نماینده دیگری بنام آقای موسوی لارگانی هم تفحص از بورس را بعد از دو سال بنا به دلایل پیچیده انجام نداده اند و اخیرا هم برای انتخابات بعدی رد صلاحیت شده اند که هنوز خودشان دلیل رد صلاحیت را عنوان نکرده اند
ناشناس۳۳۱۳۳۶۳۲۲:۲۱:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۱۳
شورای نگهبان باید به زورگویی برخی در دولت در مورد افرایش سن باز نشستگی پایان دهد
ناشناس۳۳۱۳۳۶۷۲۲:۲۷:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۱۳
اقای منظور خودتون رو با دنیا مقایسه نکنید.کجای دنیا صندوق های بازنشستگی قلک دولت هاست؟
ناشناس۳۳۱۳۶۷۱۰۹:۳۵:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۱۴
چون هیچ جای دنیا ارز رانتی نمی‌دهند و بابت تامین آن از محل های دیگر تامین شود و فکر می کنید آن ارزهای رانتی به نفع شماست در حالی که خودش عامل تورم ها هست!
ناشناس۳۳۱۳۳۶۸۲۲:۳۰:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۱۳
طی این برخوردها چ مقدار از مبالغ اختلاس شده به بیت المال برگشته؟
ناشناس۳۳۱۳۴۴۶۲۳:۵۱:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۱۳
چرا با این همه فساد در تخصیص ارز نه در مجلس دهم و نه در مجلس یازدهم تفحصی از بانک مرکزی صورت نگرفت آیا پای رانت و امتیاز ویژه در کار بوده است
ناشناس۳۳۱۳۶۱۱۰۸:۲۹:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۱۴
در خصوص تشکیل دو دولت که آقای خرازی گفتند امکان پذیر نیست چون اسرائیل هم قبول ندارد؟!!!! آیا برگزاری رفراندوم از فلسطینیهای ساکن در زمان قدیم با شرایط فعلی امکان پذیر هست؟؟؟ دوم اینکه تشکیل دو دولت پشتوانه بین المللی دارد و حتی غربی ها هم حمایت می کنند. در خصوص پایداری صندوق تامین اجتماعی وقتی دولت بر روی منابع این صندوق که مال بیمه شدگان است چنبره زده و از آن برداشت می کند معلومه که منابع کسری پیدا می کنند . چه دلیلی دارد که وزیر کار در امور شستا دخالت کند ؟ چرا مجبور کردید که بانک رفاه که مال کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی است رو واگذار کنند البته باز وزارت کار دخالت می کند. شما شرتان را از صندوق تامین اجتماعی کم کنید. صندوق پایدار می ماند
ناشناس۳۳۱۳۶۲۵۰۸:۴۳:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۱۴
یک ریال از تمام اختلاسها به جیب مردم بر نگشته در صورتی که همه آنها از جیب این مردم بد بخت مثل بنده بوده است !
ناشناس۳۳۱۳۶۴۹۰۹:۰۷:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۱۴
وقتی میخوان به مردم فشار بیارن یادشون به مقایسه ایران با کشورهای خارجی میفته. یاد اون مرحوم که وقتی میخواست بنزین رو گرون کنه از این مقایسه ها میکرد
ناشناس۳۳۱۳۶۵۱۰۹:۰۹:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۱۴
كاش ناترازي صندوق هاي بازنشستگي را كه در سوء مديريت خودتان ايحاد شده از جيب مردم پر نميكرديد مثلا بخشي از آن را با دلاهاري دبش جبران ميكرديد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین