مبلغ و زمان پرداخت پژوهانه به اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها اعلام شد

  4020908028

وزیر علوم گفت:طی هفته‌های آتی برای هر عضو هیات علمی رشته‌های طبیعی ۶۰ میلیون تومان، هر عضو هیات علمی رشته‌های نظری ۳۰ میلیون تومان به حساب دانشگاه‌ها واریز می‌شود.

مبلغ و زمان پرداخت پژوهانه به اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها اعلام شد

به گزارش مهر به نقل از وزارت علوم محمدعلی زلفی‌گل در جلسه‌ای با تعدادی از روسای دانشگاه‌ها ‌ها با اشاره به پیام حضرت امام (ره) در خصوص تشکیل بسیج دانشجویی و طلاب و تاکید بر مطالعه آن گفت: امام خمینی (ره) در این پیام می‌فرمایند اگر در کشوری ندای دلنشین تفکر بسیبج طنین‌انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهان خواران از آن دور خواهد ماند.

وی افزود: امام در این پیام به بسیجیان تاکید می‌کنند که پاسدار اصول نه شرقی، نه غربی باشند و اگر مسئولان نظام اسلامی از آنها غافل شوند به آتش الهی خواهند سوخت.

وزیر علوم در مورد انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی نیز به چند نکته اشاره کرد و گفت: برای ایجاد شور و نشاط باید تحمل و سعه صدر دانشگاه بالا برود.

وی خطاب به روسای دانشگاه‌ها تاکید کرد: تریبون آزاد در دانشگاه‌ها را با مدیریت برگزار کنید. برنامه شور و نشاط انتخاباتی را به گونه‌ای در نظر بگیرید که جنبه افزایش سواد اجتماعی و دانایی انتخابات در آن لحاظ شود و از این طریق یک کلاس سواد اجتماعی برای دانشجویان باشد.

زلفی‌گل همچنین به روسای دانشگاه‌ها تاکید کرد: از معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها بخواهند برای انجمن‌های علمی، تشکل‌ها، سمن‌ها، هیئات مذهبی و حتی کانون‌های صنفی هر کدام نسخه ویژه برای انتخابات طراحی کنند و تبلیغات محیطی هم جدی گرفته شود. همچنین برای رویداد ۱۶ آذر برنامه‌ریزی‌های لازم با کمک تشکل‌ها انجام شود.

وزیر علوم با اشاره به تشکیل قرارگاه جهاد تبیین یادآور شد: افتخارات دانشگاه‌ها باید بیان و مطرح شود. تلویزیون اینترنتی، یکی از نمونه‌های خوب اقدامات در این زمینه است.

زلفی‌گل به دو اقدام مثبت معاونت فرهنگی، وزارت علوم اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی سامانه فرنما و ایجاد کارنامه فرهنگی دانشجویی فرنامه است که آمار به‌روز فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها را در آن می‌توان دید و باید این دو اقدام را در روز دانشجو و شوراهای فرهنگی دانشگاه‌ها اشاره کرد تا دانشجویان به‌ خوبی از آن مطلع شوند.

زلفی‌گل در ادامه اظهار داشت: اعتباری که قرار بود به استادان دانشگاه پرداخت شود، در حال نهایی شدن است. بر همین اساس طی هفته‌های آتی برای هر عضو هیات علمی رشته‌های طبیعی ۶۰ میلیون تومان، هر عضو هیات علمی رشته‌های نظری ۳۰ میلیون تومان به حساب دانشگاه‌ها واریز می‌شود. دانشگاه‌هایی که هنوز کارت پژوهانه دریافت نکرده‌اند باید آن را تهیه کنند و این پول به حساب کارت پژوهانه ریخته شود.

وی خواستار مشارکت بیشتر دانشجویان در امور دانشگاه مانند هفته پژوهش و روز دانشجو شد و گفت: اگر این کار انجام شود، همه برنامه‌ها و جلسات و برنامه‌ها به بهترین نحو ممکن انجام می‌شود. باید مشارکت کارکنان را هم جدی گرفت.

زلفی‌گل با اشاره به ابلاغ دستورالعمل انتخاب دانشجویان سرآمد یادآور شد: اگر دانشجویان برتر هر دوره ورودی در هفته پژوهش امسال معرفی شوند، باعث شور و نشاط در محیط دانشگاه و تشویق بقیه دانشجویان خواهد بود.

وی گفت: بورس صنعت را که سال گذشته جدی‌تر گرفتیم، نتایج مثبتی داشت. دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و علمی‌کاربردی هم در این زمینه اقدامات خوبی داشتند. روسای دانشگاه‌ها با صنایع مختلف باید جلساتی برگزار کنند و بیشتر ارتباط بگیرند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین