افشای واقعیت های تازه از آزادی بیان غربی!

گروه جهان الف،   4020906115 ۲۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

عمق جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه که به زعم بسیاری از ناظران و تحلیلگران بایستی آن را نمودی عینی از "نسل کشی" و "پاکسازی قومیتی" دانست، به قدری تکان دهنده است که شمار قابل ملاحظه ای از هنرمندان غربی نیز به اعتراض علیه جنایات صهیونیست ها دست زده اند و خواستار حمایت گسترده از ملت فلسطین شده اند. 

 افشای واقعیت های تازه از آزادی بیان غربی!

به گزارش الف؛ بیش از یک و نیم ماه از اجرای موفقیت آمیز عملیات "طوفان الاقصی" توسط جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و وارد آمدن ضربات جدی بر پیکره رژیم صهیونیستی و متعاقبا، آغاز حملات نظامی گسترده و همه جانبه صهیونیست ها به نوار غزه می گذرد. حملاتی که تاکنون منجر به شهادت‌رسیدنِ بیش از 15 هزار فلسطینی(که اغلب آن ها را زنان و کودکان تشکیل می دهند) و وارد آمدن خسارت های جدی به نوار غزه شده‌اند(بر اساس ارزیابی ها، بیش از نیمی از ساختمان های مناطق شمالی نوار غزه، بر اثر حملات صهیونیست‌ها دچار آسیب شده است). 

در این راستا، افکار عمومی بین المللی در اقصی نقاط جهان، اعتراضات و راهپیمایی های گسترده ای را در حمایت از ملت فلسطین انجام داده و می دهند. رویدادی که مخصوصا وقوع آن در کشورهای غربی نظیر آمریکا، انگلستان، فرانسه، آلمان و ایتالیا، چشمگیر بوده است. جالب اینکه دولت های این کشورها، از جمله حامیان اصلی رژیم اشغالگر قدس در تداوم جنایاتش علیه ملت فلسطین هستند. 

با این همه، وسعت و عمق جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه که به زعم بسیاری از ناظران و تحلیلگران بایستی آن را نمودی عینی از "نسل کشی" و "پاکسازی قومیتی" دانست، به قدری تکان دهنده است که شمار قابل ملاحظه ای از هنرمندان غربی نیز به اعتراض علیه جنایات صهیونیست ها دست زده اند و خواستار حمایت گسترده از ملت فلسطین شده اند. 

به عنوان مثال، همزمان با تشدید حملات زمینی ارتش اسرائیل عیله نوار غزه، شماری از ستارگان مطرح سینما و تلویزیون آمریکا که در میان آن ها 55 ستاره سینمای هالیوود نیز حضور داشته اند، در نامه ای خطاب به رئیس جمهور آمریکا، خواستار توقف فوری جنگ و درگیری در نوار غزه شده اند. این اقدام ستارگان هالیوودی به قدری قابل توجه بوده که برخی ناظران و تحلیلگران عنوان کرده اند که اعلام موضع گیری این تعداد از هنرمندان آمریکایی از یک پدیده سیاسی و اجتماعی در جهان، رویدادی بی‌سابقه بوده است. 

کما اینکه حتی در زمان جنگ های عراق و افغانستان نیز شاهد شکل گیری اجماع هایی اینچنینی در آمریکا در میان هنرمندان آمریکایی نبوده ایم. 

هنرمندان سرشناسی نظیر سوزان ساراندن، کیت بلانشت، واکین فینیکس، کریستین استوارت، ماهرشا علی، اسکار ایزاک، مارک روفالو، جنینگ تاتوم، اندرو گارفیلد و جیسکا چستن هم از جمله افرادی بوده اند که نامه انتقادی که پیشتر به آن اشاره شد را خطاب به رئیس جمهور آمریکا(جو بایدن) امضا کرده اند. 

جالب اینکه در بریتانیا نیز هنرمندان سینما و تلویزیون این کشور در نامه ای مشابه که به امضای بیش از 2000 چهره مطرح این کشور نیز رسیده، خواستار توقف جنایات صهیونیست ها در نوار غزه شده اند. فیلمسازان شناخته‌شده ای نظیر مایک لی و مایکل وینترباتم، از جمله امضای کنندگان نامه مذکور بوده اند. افرادی نظیر پیتر مولتان و استیو کوگان نیز این نامه انتقادی را امضا کرده اند. نکته قابل توجه اینکه "جیسون استاتهام" هنرپیشه شناخته شده بریتانیایی نیز در مدت اخیر در اقدامی جالب، پرچم فلسطین را روی ماشین خود نصب و اقدام به تردد می کند. 

در کنار همه این ها، نکته قابل تامل اینکه هنرمندان و بازیگران شناخته شده ای نظیر مِل گیبسون و جورج کلونی نیز در موضع گیریهای شخصی خود، به صراحت به انتقاد از جنایات اسرائیل علیه نوار غزه پرداخته اند و خواستار توقف فوری درگیریها در این منطقه و کمک به انسان های بیگناه شده اند. 

با این همه، از میان خِیل عظیم حامیان ملت فلسطین در میان جامعه هنرمندان غربی، شماری نیز بوده اند که به دلیل این مساله(حمایت از فلسطینی ها)، مجبور به پرداخت بهایی سنگین شده اند. مثلا سوزان ساراندن بازیگر آمریکایی برنده جایزه اسکار و یا ملیسا باررا، بازیگر شناخته شده مجموعه فیلم های جیغ، به دلیل مواضع خود در حمایت از ملت فلسطین و طرح انتقاد از صهیونیستها، با قطع همکاری از سوی شرکت های هالیوودی رو به رو شده اند. 

به طور خاص ملیسا باررا که از پروژه فیلم "جیغ" کنار گذاشته شده تاکید کرده که قطعا سکوت، گزینه وی در مواجهه با جنایات اسرائیل در نوار غزه نخواهد بود. او به تازگی اسرائیل را به نسل کشی و پاکسازی قومیتی متهم کرده است. در این راستا، شرکتی که مدیریت برنامه های سوزان ساراندن را برعهده دارد نیز در موضع گیری تاکید کرده که به دلیل حضور و سخنرانی وی در یک تجمع حمایت از ملت فلسطین در آمریکا، به همکاری خود با وی خاتمه داده است. 

نکته جالب اینکه "مها دخیل" از مدیران یک شرکت هالیوودی نیز به تازگی به دلیل موضع گیریهای خود در حمایت از مردم غزه، از سِمت خود اخراج شده است. مساله ای که با واکنش تند "تام کروز"، هنرپیشه شناخته‌شده هالیوودی رو به رو شده است و او به حمایت از مها دخیل پرداخته است. در این راستا، نشریه "ورایتی" در گزارشی به این نکته اشاره کرده که جریان قابل توجهی از تقابل با آن دسته از هنرمندان و فعالان هالیوودی که به نوعی به حمایت از مردم فلسطین در بحبوحه جنگ غزه می پردازند، شکل گرفته است. موضوعی که از چالشی قابل توجه در سینمای هالیوود و سازوکارهای سازمانی آن خبر می دهد. 

در این میان، نکته قابل تامل این است که برخورد با اغلب هنرمندان و مدیرانی که در سینمای هالیوود به حمایت از ملت فلسطین پرداخته اند، با این توجیه صورت گرفته که این افراد "یهودی ستیز" هستند. این تاکتیک کهنه صهیونیست ها و لابیهای حامی آن ها است که منتقدان خود را یهودی ستیز خطاب می کنند و بر همین اساس، برخورد با آن ها را نیز مشروعیت بخشی می کنند. 

تاکتیکی که رژیم اشغالگر قدس در بیش از هفت دهه اخیر که از حیات و تشکیل رژیم جعلی اش می گذرد، به صورت مداوم از آن استفاده کرده است. در این راستا، فردی نظیر مل گیبسون هنرمند شناخته شده هالیوودی، زمانی با ساخت فیلم "مصائب مسیح"، انتقادات جدی را از سوی لابی صهیونیستی از خود برانگیخت و این مساله موجب شد تا وی به مدت یک دهه از صحنه فعالیت های هنری در هالیوود کنار گذاشته شود. 

اکنون در رابطه با مها دخیل، ملیسا باررا و سوزان سارندن نیز سناریوی مشترکی از سوی لابیهای صهیونیستی در پیش گرفته شده و در تمامی موارد، برخورد با آن ها مستند به ادعای پوشالی یهودی‌ستیز بودنِ آن ها شده است. این در حالی است که نقد و انتقاد اصلی آن ها متمرکز بر خونخوار بودن ایدئولوژی صهیونیسم و نه یهودیت است. در این رابطه، باید از دولت های غربی پرسید که چرا ادعاهای دور و دراز آن ها در زمینه حمایت از آزادی بیان، وقتی به رژیم اشغالگر قدس و دفاع از مردم مظلوم فلسطین می رسد، فراموش می شود و با قهری‌ترین شیوه های ممکن با حامیان فلسطین برخورد می شود؟ آیا این خود یک رسوایی بزرگ برای جهان غرب نیست؟ 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۰۷۱۷۷۰۰:۱۲:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۸
اسرائیل و امریکا برای تمدید مدت زمان اتش بس دست به دامان قطر شدند بازنده اصلی این جنگ رژیم صهیونیستی بود.
ناشناس۳۳۰۷۱۸۱۰۰:۱۶:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۸
مردم کشورهای غربی و هنرمندان اونها به همراه بقیه مردم دنیا جنایات صهیونیست ها در غزه و نسل کشی مردم فلسطین را محکوم کردند اما متاسفانه دولت های غربی مدعی حقوق بشر از این رژیم کودک کش حمایت کردند.
ناشناس۳۳۰۷۵۵۳۱۱:۰۱:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۸
کلا مردم همیشه دوست دارن خلاف دولت ها باشن
ناشناس۳۳۰۷۵۹۵۱۱:۴۰:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۸
در مورد همه کشورها صدق نمیکند ،فقط دولتهایی که اقداماتشان علیه منافع مردم است
احسان۳۳۰۷۸۵۶۱۳:۴۷:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۸
چه حرف بی اساسی
ناشناس۳۳۰۷۲۷۹۰۵:۳۵:۲۵ ۱۴۰۲/۹/۸
کسی که مطلب رو نوشته ظاهرا مفهوم آزادی بیان رو نمی‌دونه، یک: اخراج این افراد کار غلطی بوده و قابل دفاع نیست. دو: آزادی بیان مفهومش این که طرف به خاطر بیانش زندان یا جریمه از طرف دولت نشه.
ناشناس۳۳۰۷۳۷۸۰۸:۲۳:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۸
شرکت های خصوصی هر سیاستی که دلشان بخواهد رو می تونن داشته باشن و به کسی ربطی نداره. مثلا من شرکت تاسیس می کنم و شرط میزارم هر کی می خواهد تو شرکت من کار کنه باید لباس بنفش بپوشه. آیا این به کسی ربطی داره؟ تنها دولت باید بی طرف باشه و از قدرت علیه شهروندان استفاده نکنه
ناشناس۳۳۰۷۴۷۱۰۹:۴۲:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۸
مثل اینکه شما نمیدونی آزادی بیان چیه - اونجا هر کی از فلسطین حمایت کنه اخراج میشه و یا جریمه
ناشناس۳۳۰۷۵۳۰۱۰:۳۹:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۸
شما هم مثل اینکه نمی دونی شرکت خصوصی یعنی چی
ناشناس۳۳۰۷۵۴۰۱۰:۴۸:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۸
پس چرا صداوسیما داره هر روز تو اخبار تظاهرات مردم کشورهای غربی رو در حمایت از فلسطین نشون میده ؟
ناشناس۳۳۰۷۵۶۲۱۱:۰۷:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۸
کشورهای غربی برای کسانی که در حمایت از مردم مظلوم فلسطین راهپیمایی برگزار می کنند جریمه نقدی در نظر گرفتن.
ناشناس۳۳۰۷۶۸۸۱۲:۵۴:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۸
خیر جناب، راهپیمایی های مردمی حمایت از غزه اونجا ده ها برابر شلوغ تر از راهپیمایی های اینجا یا هر کشور مسلمان دیگری بود! پس در حمایت از فلسطین آزاد هستند ولی اگر به جای جنگ را متوقف کنید بگویند نسل کشی را متوقف کنید، آنوقت با ایشان برخورد میشه(در واقع برخورد هایی که در مقاله اشاره شد اکثرش مربوط به استفاده از لغت نسل کشی) و یک مورد هم اینکه گفته شد یهودی های اینجا که الان دارن با ترس زندگی می کنند حالا می فهمند چطور فلسطینی ها ده ها سال با ترس زندگی کردند، این توئیت هم یهود ستیز معرفی شد!
ناشناس۳۳۰۷۵۵۵۱۱:۰۲:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۸
آزادی بیان رو هم دیدیم بلایی سر ایلان ماسک آوردن که خودش رفت دست بوسی نتانیاهو یاد بگیره دیگه انتقاد نکنه
ناشناس۳۳۰۷۳۱۰۰۷:۰۸:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۸
جالبه که در کشور ما ، خانم مرضیه برومند که یک حمایتی از جریان فلسطین کرد ،از طرف بعضی هنرمندها چه به سرش که نیاوردند !!! بطوریکه مجبور شد استعفا دهد ....!! دنیای وارونه وارونه که میگن ...همینه
ناشناس۳۳۰۷۳۸۰۰۸:۲۴:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۸
چطور فقط خانم برومند حق اظهار نظر دارن و بقیه حق اظهار نظر ندارن؟
ناشناس۳۳۰۷۵۵۸۱۱:۰۳:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۸
کدوم بقیه؟ اگه درستی می زنی برو هرجایی که میخواهی مطرح کن اما بخواهی از کودک کشی اسرائیل دفاع کنی قابل قبول نیست.
ناشناس۳۳۰۷۶۹۸۱۲:۵۷:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۸
کودک کشی جنایت است و ملیت هم ندارد! .... کودک کشی دلاورانه یا بزدلانه ندارد! کودک کشی مجاز یا غیر مجاز ندارد!
ناشناس۳۳۰۷۵۶۳۱۱:۰۹:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۸
بقیه هم اظهار نظر می کنند اما برخلاف خانم برومند.
ناشناس۳۳۰۷۳۱۳۰۷:۱۲:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۸
عقلا می دانند که در غرب بدترین و پیچیده ترین نوع دیکتاتوری وجود دارد و البته عشاق غرب عکس آن فکر می کنند . بین این دو هم تا قیامت تفاهم حاصل نخواهد شد . ایران را باید درست اداره کنند که کمتر شاهد متلک پرانی غربگراها باشیم . افرادی که دست چپ و راستشان را نمی شناسند اما با مشاهده ی امورات نامناسب مملکت ، ژست من افلاطونم می گیرند .
ناشناس۳۳۰۷۳۲۵۰۷:۲۸:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۸
اگه تعدادی از سلبریتی های ما بدون هیچ قصد و غرض سیاسی و صرفا به منظور دلسوزی برای فلسطینی هایی که کشته شدند نامه ای بنویسند و اقدام حماس را به عنوان آغاز کننده حنگ محکوم کنند و یا حتی کمتر فقط اون رو زیر سوال ببرند شما و یا هر سایت اصولگرای دیگه اون رو بالا می آورید؟ یا اصلا همین کامنت رو بالا می آورید؟ واقعیت این هست که نه!
ناشناس۳۳۰۷۳۸۶۰۸:۲۷:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۸
چی رو با چی مقایسه می کنی؟ نسل کشی را با شروع جنگ برای بیرون راندن اشغال گران از سرزمینت؟
ناشناس۳۳۰۷۴۷۲۰۹:۴۳:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۸
حماس اغاز کننده جنگ نبود - اخبار رو نخواستی بشنوی - قبلا شروع شده بود
ناشناس۳۳۰۷۵۰۰۱۰:۰۴:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۸
اینکه به خاطر غیرانسانی بودن کاری به آن توجه نشود غیر از کاری است که امریکاییها و اروپاییها می‌کنند. آنها با اینکه میدانند صهیونیستها دارند جنایت میکنند اما نه خود حرفی میزنند و نه اجازه میدهد هنرپیشه‌ها و دیگران حرفی بزنند
ناشناس۳۳۰۷۵۶۰۱۱:۰۵:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۸
الان این بچه های که خانواده هاشون جلوشون تیکه و پاره شدن چند سال دیگه به اسراییل حمله کنن شما میگی اونا شروع کننده بودن دیگه نمیگی چند سال قبلش اسرائیل عزیزانشون رو کشته بوده
ناشناس۳۳۰۷۵۶۸۱۱:۱۱:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۸
حماس اغاز کننده جنگ نبود رژیم صهیونیستی هر روز به مسجد الاقصی حمله می کرد و فلسطینیان را قتل عام و ضرب و شتم می کرد حماس پاسخ جنایات اسرائیل را داد.
ناشناس۳۳۰۷۳۴۶۰۷:۵۵:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۸
شرکت های فیلم سازی و کلا کمپانی های بزرگ و کوچک غربی خصوصی هستند و می توانند سلیقه ی خود را اعمال کنند و این ربطی به آزادی بیان که مسئولش دولت است ندارد.
ناشناس۳۳۰۷۴۴۰۰۹:۱۷:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۸
شاید ازادی بیان در غرب نقایصی داشته باشد ولی وجود دارد!
ناشناس۳۳۰۷۵۶۹۱۱:۱۲:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۸
چرا در غرب تحقیق در مورد هلوکاست جرم است و مجازات دارد ؟!
ناشناس۳۳۰۷۴۹۰۰۹:۵۷:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۸
آنها اجاره نمی دهند منافعشون به خطر بیفتد و واکنش نشان می‌دهند اما اینجا برعکس هست و راحت هم هستند و تازه دوباره همکاری
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

آخرین عناوین