توضیح قالیباف درباره افزایش سن بازنشستگی/ واکنش فضائلی به سخنان اخیر معاون رئیس‌جمهور/ نظر وزیر ارشاد درباره سلبریتی‌سازی

  4020829076 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

توضیح قالیباف درباره افزایش سن بازنشستگی/ واکنش فضائلی به سخنان اخیر معاون رئیس‌جمهور/ نظر وزیر ارشاد درباره سلبریتی‌سازی

توضیح قالیباف درباره افزایش سن بازنشستگی

به گزارش ایسنا، جعفر قادری، نماینده شیراز در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در خصوص افزایش سن بازنشستگی از هر کدام از دوستان که سوال کردیم گفتند که در کمیسیون تلفیق مطرح نشده است. از سوی دیگر اگر هم در تلفیق بررسی شده امروز به قضیه فیثاغورث تبدیل شده است که سوال‌ها و و ابهامات زیادی در خصوص آن مطرح است؛ انتظار می‌رود این مصوبه به صحن مجلس شورای اسلامی باز گردد تا مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: بنده در خصوص این موضوع روز گذشته توضیح دادم آنچه که خروجی مصوبه مجلس شورای اسلامی است این بوده که سن بازنشستگی برای مردها ۶۲ سال و حداکثر سنوات خدمتی که انجام می‌دهند ۳۵ سال است این برای مردهایی که اکنون در حال خدمت هستند به صورت میانگین اعمال می‌شود که تقریبا حدود دو ماه تا دو ماه و نیم می‌باشد یعنی فردی که در سال ۱۴۰۳ استخدام شود حداکثر سنوات خدمتی آن۳۵ سال است و سن بازنشستگی برای آن ۶۲ سال است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: برای خانم‌ها نیز سن بازنشستگی ۵۵ سال بوده و حداکثر سنوات خدمتی ۳۰ سال است این بحث کاملا شفاف است و نقل قول‌های دیگری که پیرامون آن مطرح می‌شود صحت ندارد.

مصوبه مجلس در مورد سن بازنشستگی ابهام دارد

احمدامیرآبادی فراهانی، نماینده قم در گفت‌وگو با ایلنا، درباره انتقادات نسبت به افزایش سن بازنشستگی و این‌که چرا باید برای جبران ناترازی صندوق‌های بازنشستگی سن بازنشستگی افزایش پیدا می‌کرد، گفت: صندوق‌ها مشکلات اساسی از باب مدیریت و زیر‌ساخت‌ها دارند و آن‌ها باید اصلاح شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هنگامی که هر حزب، گروه و جریانی بر سرکار می‌آید و یکسری آدم‌هایی که تخصص ندارند برسرکار می‌آورند و در هیات مدیره‌ها می‌گذارند، این‌ها باعث می‌شود ارزش افزوده و درآمد صندوق‌ها کاهش پیدا کند؛ در واقع این‌ها مشکلات اساسی صندوق‌ها است.

وی تاکید کرد: این باندها و رانت‌های قدرتی که بعضاً شکل می‌گیرد، باعث می‌شود رفقا و هم حزبی‌های‌شان را می‌برند. این‌ها گرفتاری‌های صندوق‌ها است نه افزایش سن بازنشستگی. 

وی ادامه داد: متاسفانه می‌خواهم بگویم آن چیزی که مجلس در حال حاضر درباره‌اش بحث کرده است به نظرم درست نبود و ما درخواست داشتیم که ابهام برطرف شود و تلاش می‌کنیم دوباره یک اصلاحیه در موردش انجام شود، چراکه ابهام دارد؛ بعضی‌ها می‌گویند ۴۲ سال شده، برخی هم می‌گویند ۳۵ سال شده است. معتقدم مصوبه ابهام دارد و این باید درست شود.

صندوق های بازنشستگی درحال نابود شدن هستند

مهدی طغیانی،سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو‌ با برنا با اشاره مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه در مورد افزایش سن بازنشستگی،گفت: پیشنهاد دولت در لایحه برنامه هفتم این بود که سن بازنشستگی به ۳۲ افزایش یابد، و این دو سال به همه کارمندان و کارکنان بدون پلکانی شدن اضافه شود. اما مجلس پیشنهاد ۳۵سنوات را با پلکانی کردن مصوب کرد که در واقع کسانی که  به پایان دوره بازنشستگی نزدیکتر هستند کمتر تحت تاثیر قرار می گیرند و کسانی که فاصله شان زیاد است به میزان فاصله تحت تاثیر قرار می گیرند. 

وی، اظهار کرد: ضریب جانشینی صندوق های بازنشستگی از بحران عبور کرده است. امید کسانی که می خواهند بازنشسته شوند به مستمری است و اگر این صندوق ها ورشکسته شوند قطعا متضرر اصلی بازنشستگان هستند. این صندوق ها از ورشکستگی عبور کرده اند و درحال نابود شدن هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به بدهی دولت به این صندوق ها،گفت: فرض کنیم دولت همه بدهی اش را به این صندوق ها بدهد، اما باز هم تعهدات صندوق ها سنگین است و بار زیادی روی دوش اینهاست که باید تدبیری کرد.

وی ادامه داد: زمانی که قانون تامین اجتماعی تصویب شده است، امید به زندگی در ایران 55 سال بوده و الان 77 سال است که سن خانم ها جدا و آقایان جدا در نرخ پایداری صندوق اثر می گذارد چراکه امید به زندگی افزایش داشته است.

***

کیهان: نظر احمدی‌نژاد درباره سوریه مثل اصلاح‌طلبان بود

در میانه سرمقاله امروز کیهان آمده است: «عجیب بود، ولی برخی سیاستمداران رقیب که به بهانه انتخابات ۱۳۸۸، در حد پدرکشتگی با هم درگیر شدند و هزینه هنگفتی را برای کشور رقم زدند، حالا درباره عدم حمایت از مقاومت منطقه، همنوا شده بودند!

چنان که یک دولتمرد ارشد گفت «طرفین جنگ سوریه در زمین آمریکا بازی می‌کنند و سلاح‌شان را آمریکا تامین می‌کند»! او حاضر نشد برای حمایت از سوریه در برابر جنگی که هدفش ایران بود، به دمشق برود، یا یکی از همکارانش را اعزام کند. (هم او بعدها که شهدای مدافع حرم مایه آبرو شدند، در یادواره شهدای مدافع حرم در آمل سخنرانی کرد!).

همزمان، برخی سران طیف مدعی اصلاحات و اعتدال که سابقه فتنه ۸۸ و شعار صهیونیستی «نه غزه، نه لبنان» را داشتند، مدافعان حرم را می‌نواختند و به تقلید از غرب، سوریه را متهم می‌کردند.»

***

واکنش زارع‌پور به اختلالات اخیر اینترنت

به گزارش ایرنا، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات در حاشیه دهمین همایش سالیانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت درباره قطعی اینترنت در روزهای اخیر افزود: حادثه امر طبیعی است و قطعی اینترنت به دلیل مشکل فنی در زیرساخت کشور رخ داد، به‌طوری که به مدت ۳۰ دقیقه نزدیک به ۲۵ درصد از ظرفیت کشور دچار مشکل شد، اما بلافاصله مشکل برطرف شد.

وی با تکذیب وقوع حمله سایبری، تصریح‌کرد: به همکاران تاکید هم مردم که دیگر شاهد اتفاقات از این دست نباشیم.

وزیر ارتباطات گفت: در وزارت ارتباطات تلاش می کنیم که زیرساخت‌های پرسرعت، با کیفیت و پایدار برای مردم فراهم کنیم؛ در همین پیوند هفته گذشته در شهر ساوه پروژه فیبر نوری افتتاح شد که ۷۰ تا ۸۰ برابر سرعت فعلی اینترنت است.

زارع‌پور بیان‌داشت: یکی از اولویت‌های ما در دولت سیزدهم برای توسعه عدالت ارتباطی این است که زیرساخت‌های ارتباطی را تا دورترین مناطق فراهم کنیم.

***

واکنش فضائلی به سخنان اخیر معاون رئیس‌جمهور

محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور اخیرا در یک سخنرانی گفت: «دولت خودش را در مقابل مقام معظم رهبری عددی نمی‌داند، خودش را صفر می‌داند، خودش را نوکر ولایت می‌داند.»

مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در واکنش به اظهارات منصوری، جمله‌ای از رهبر انقلاب را بازنشر کرد: 

«رهبرانقلاب: فلسفه وجود بنده و امثال بنده و دیگر مسؤولان، خدمت است. ما نوکر و خدمتگزار مردم هستیم. اعتبار و آبروی ما به این است. اسلام این را برای ما معیّن کرده است. ما حقّی به گردن مردم نداریم؛ مردم به گردن ما حق دارند.»

***

روایت فرزین از عملیات روانی برای اخلال در بازار ارز

به گزارش مهر محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی در دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با اشاره به انتظارت منفی در جامعه گفت: تیمی در خارج کشور با عملیات روانی در حال تلاش برای متلاطم کردن بازار هستند؛ تا بازار آرامش دارد فوراً مصاحبه‌هایی را به نقل از مقامات آمریکا و قطر و … علیه ایران منتشر می‌کنند؛ فنر مجازی درست کردند و مدام دارند انتظارات تورمی را برای فعالان اقتصادی زنده نگه می‌دارند و مدام میگویند فنر ارز فشرده شده و تا آخر سال رها می‌شود.

وی با بیان اینکه نه تنها عملیات روانی بلکه عملیات واقعی می‌کنند، گفت: طی روزهای اخیر توافقات بسیار خوبی با وزارت صمت و شهرداری تهران برای واردات خودروهای برقی داشتیم زیرا که منابع ارزی ما در شرایط خوبی است؛ هیچ مشکلی در بازار ارز نداریم؛ تسلطمان نیز در حوزه ارز بسیار افزایش یافته است. ارزمان را به مفتی خرج نمی‌کنیم و بابت زیر ساخت‌های کشور خرج می‌کنیم؛ ارز را مفت به کسی نمی‌دهیم، ارز دست هر کسی هم هست باید برگرداند. زیرا که ارز کالایی عمومی است و همه ارز باید به کشور برگردد. این موضوع بخشی از سیاست تثبیت ماست.

وی همچنین از کاهش نرخ رشد نقدینگی از بالای ۴۰ به ۲۶ درصد خبر داد و گفت: سیاست تثبیت سیاست قطعی ماست و کوتاه هم نمی‌آییم؛ انتظارات‌تان را با سیاست تثبیت هماهنگ کنید و به فنرهای خیالی که می‌سازند توجه نکنید. به تئوری‌های الکی توجه نکنید.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: انتظارات برای ما خیلی مهم است و اگر مردم به ما اعتماد نکنند و به این تئوری‌های الکی و فنرهای ساختگی توجه کنند، کار سخت می‌شود ولی اگر اعتماد داشته باشند این تیم هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند.

در سال ۹۰ بالاترین میزان تراز تجاری را داشتیم ولی با فضاسازی روانی بازار بهم ریخت؛ هر شب این آقایان روایت دارند و زمان تعیین می‌کنند که فلان تاریخ جهش خواهیم داشت.

***

انتقاد روزنامه اصولگرا از معاون رئیسی

جوان نوشت: «انسیه خزعلی، معاون امور زنان رئیس‌جمهور اخیراً از لزوم آموزش به زنان طلبه برای ورود به عرصه فیلم و بازیگری سخن گفته که بازتاب‌های زیادی نیز داشته است.

ایشان گفته است: «وقتی زنان طلبه هستند چرا ما باید اسیر سلبریتی‌‎ها باشیم. زنان طلبه‌ای که در عرصه‌های هنری مانند ساخت فیلم، بازیگری و فیلمنامه استعداد دارند، معرفی شوند تا آموزش‌های لازم را فرا بگیرند.»

نگاه معاون محترم امور زنان ریاست جمهوری به مسئله سلبریتی‌ها نشان می‌دهد ایشان مانند بسیاری از دلسوزان نظام و انقلاب دغدغه‌های مشترک و درستی دارند، اما راه‌حلی که ارائه داده‌اند تا حدود زیادی غیرکارشناسانه به نظر می‌رسد.

اساساً از دلایل اصلی اینکه رفتار برخی سلبریتی‌ها در کشور تبدیل به معضلی فرهنگی شده، این است که بدنه آموزشی کشور آنطور که باید در انجام وظایف اصلی خود موفق نبوده است. اخیراً رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت بحث تبلیغ از سوی مبلغان و طلبه‌ها در سراسر کشور سخن گفته‌اند و برای بار چندم این قشر را به اهمیت وظایف و تکالیف خود در جامعه ارجاع داده‌اند.

بازیگری و به‌ویژه فیلمسازی و فیلمنامه‌نویسی مقوله‌ای است که نیاز به آموزش‌های حرفه‌ای دارد که اساساً نظام آموزشی کشور در این زمینه دچار ضعف و کاستی‌های جدی است.

اصولاً مشکل کار این نبوده و نیست که فیلمسازان یا فیلمنامه‌نویسان ما از میان طلبه‌ها نبوده‌اند؛ چه بسیار طلبه و طلابی که با ورود به ساحت سینما دچار فضای پدیده‌ای غربی، چون سینما شده‌اند و به مرور تن به استحاله داده‌اند که مصادیق آن بسیار است. سینما در ایران در برهه‌های مختلف مانند اژد‌هایی دهان باز کرده و بسیاری از نیرو‌هایی را که با انگیزه‌های خوب وارد این ساحت شده‌اند به کام خود کشیده است.»

نظر وزیر ارشاد درباره سلبریتی‌سازی

محمدمهدی اسماعیلی در گفت و گو با ایرنا در پاسخ به این سوال که با توجه به ظرفیتی که در حوزه فرهنگی خصوصا فعالان قرآنی در کشور وجود دارد و نیز اظهاراتی که در خصوص طلبه‌های خانم در حوزه ورود به سینما شده است جا دارد که قشری به نام سلبریتی‌های فرهنگی در کنار کار سینما داشته باشیم و این که وزارت فرهنگ آیا به فکر این قضیه هم است یا خیر؟ اظهار داشت: این موارد بیشتر پروژه نیست. دوستانی که در چنین بحث‌هایی اظهارنظر می‌کنند تصور دارند که کار پروژه‌ای است.

وی افزود: شکل گرفتن سلبریتی پروسه‌ای است که باید در یک فرآیند متداول و طبیعی اتفاق بیفتد. خیلی نقش مهندسی و مدیریت در اینجا کار را جلو نمی‌برد. بلکه فضای عمومی است که شکل می‌گیرد و مردم و هنرمندان غالبا در یک فضاهای ویژه‌ای به نقطه‌ای می‌رسند که به چهره‌های خاص تبدیل می‌شوند.

اسماعیلی گفت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بنای ما این است که همه عناصر فرهنگی شناخته شده و ناشناخته فرصت کنشگری داشته باشند. این که کدام چهره در منظر عمومی بیشتر مورد اقبال قرار می‌گیرد به ذائقه مخاطب و نقش‌آفرینی خود این بازیگران، کنشگران و چهره‌ها برمی‌گردد.

وی تصریح کرد: شرایط عمومی جامعه این را تعیین می‌کند و دستوری نیست و توقعی هم نیست دستگاه‌های دولتی بخواهند چنین کاری کنند.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: باید تلاش کنیم همه چهره‌ها در حوزه‌های مختلف اجتماعی کنش‌های متناسب با اقتضائات زیست بوم ایرانی - اسلامی داشته باشم و این وظیفه ماست. اما چهره‌سازی مهندسی نیست و خیلی با این ادبیات در این حوزه موافق نیستم.

***

کارگزاران به دنبال مشارکت مشروط در انتخابات؟

مشرق نوشت: «حزب کارگزاران سازندگی راهبرد انتخاباتی خود را در شورای مرکزی اش تصویب و به اطلاع جبهه اصلاحات ایران رسانده است.

گفته می‌شود کارگزارانی‌ها در جلسات شورای مرکزی خود انتخابات ۱۴۰۴ را انتخاباتی مهم توصیف کرده و لزوم کنشگری جدی و اثرگذاری در آن را عدم تحریم آن از سوی اصلاح طلبان ارزیابی کرده و معتقدند در صورت عدم مشارکت در انتخابات مجلس دیدگاه حاکمیت نسبت به جریان اصلاحات متفاوت تر شده و زمینه کنشگری این جریان در انتخابات ۱۴۰۴ کاهش خواهد یافت.

کارگزارانی‌ها در همین راستا ضمن تاکید بر مشارکت در انتخابات تصریح کرده اند که باید سایر اصلاح طلبان را متقاعد کرد افرادی که احتمالاً حوزه‌هایی تایید صلاحیت می‌شوند و صلاحیت‌شان مورد تایید اصلاح‌طلبان است را مورد توجه قرار دهیم و در آن حوزه‌ها در انتخابات مشارکت کنیم، از نگاه این حزب اصلاح‌طلب این مشارکت مشروط خواهد بود و باید منتظر نتیجه نهایی بررسی صلاحیت‌ها ماند!»

***

واکنش معاون رئیسی به خبر وجود کالاهای اسرائیلی در بازار ایران

محمد دهقان معاون امور حقوقی رئیس جمهور درباره وجود کالا‌های رژیم صهیونیستی در کشورمان به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در داخل کشور وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی امور کالاهاست. بعید می‌دانم که در داخل کشورمان چنین کالا‌هایی وجود داشته باشد، اما بازهم وزارت صنعت پیگیری خواهد کرد که اگر جایی چنین کالا‌هایی وجود داشته باشد برخورد و تحریم شود.

وی ادامه داد: کشور ما با چنین سبقه ضد رژیم صهیونیستی اصلا نباید چنین کالا‌هایی داشته باشد. البته برخی از کالا‌ها صرفا یک نوع اسم دارند و به معنی اسرائیلی بودنشان نیست و در داخل کشور تولید میشود.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۹۸۳۹۰۲۳:۳۳:۱۸ ۱۴۰۲/۸/۲۹
مجلس فقط مجاز است برای کسانی که تازه استخدام میشوند قانون جدید را اجرایی کند
ناشناس۳۲۹۸۴۱۲۲۳:۵۱:۰۶ ۱۴۰۲/۸/۲۹
از وزیر فهیم ارشاد درخواست میشود یکبار برای همیشه تکلیف این افرادی را که از کیسه ملت و بیت المال شهرتی یافته اند و خود را فراموش کرده اند و هوا و توهم برداشته اند را مشخص کند
ناشناس۳۲۹۸۶۲۱۰۷:۳۶:۱۱ ۱۴۰۲/۸/۳۰
مجلس باشعار بهبود وضعيت معيشت ازمردم راي گرفت ولي از روزي كه سركار اومد مردم رو بدبختر كرد
علی۳۲۹۸۶۷۱۰۸:۱۵:۵۴ ۱۴۰۲/۸/۳۰
اظهار نظرهای غیر کارشناسی خانم خزعلی به هیچ عنوان تقصیر ایشان نیست،بلکه بکارگیری افراد غیر متخصص در پستهای کلیدی کشور خطایی بس نابخشودنی است که متاسفانه در تمام دولتها در حال تکرار است و هزینه ی این اظهارات ، ایجاد دوقطبی ها، و تنش ها را مردم باید بپردازند. و اینکه بهتر نبود خانم خزعلی و امثال ایشان در حوزه کاری خود مشغول خدمت میشدند. البته هنوز هم دیر نشده
ناشناس۳۲۹۸۷۱۵۰۸:۴۶:۵۳ ۱۴۰۲/۸/۳۰
بدهی دولت به صندوق تامین اجتماعی چقدر است و چند سال عقب افتاده با نرخ تورم الان چقدر باید پرداخت کند مشکل ناترازی صندقوها از اینجاست. کارگر می پردازد دولتی که بدهیش را نداده، مدیر منصوب میکند بدون نظارت کارگر، ، صندوق خالی میشود!
علی۳۲۹۸۷۶۴۰۹:۱۵:۲۵ ۱۴۰۲/۸/۳۰
قرارداد رو نمیشه یکطرفه به نفع خود تغییر داد تاوان گند کاری و ورشکستگی صندوق ها را شاغلین نباید بدن برید رو شیوه پرداخت بازنگری کنید بالاخره این مستمری یه جایی باید قطع بشه الان تقریبا تبدیل شده به ارثی و منتقل میشه خیلی ها طلاق میگیرن تا مستمری بگیرن زنیکه ازدواج مجدد کرده جرا باید تا ۵۰ سال حقوق شوهر سابقو بگیره اونوقت شاغل بیچاره نتونه ۱۰ سال از حقوق بازنشستگی استفاده کنه
ناشناس۳۲۹۸۹۱۳۱۱:۰۵:۱۱ ۱۴۰۲/۸/۳۰
ایران انقدر ثروتمنده که نفت و گاز و معدن و جاذبه های گردشگری و.. داره که الان باید همه مردم ایران ثروتمند میشدن نه اینکه صندوق بازنشستگی پول نداشته باشه!!! همه دولت هایی که مدیریت کردند! با ایران و ملت ایران چه کردید؟؟
ناشناس۳۲۹۸۹۹۸۱۲:۰۳:۳۰ ۱۴۰۲/۸/۳۰
,به لحاظ قانونی که البته در مملکت وجود ندارد هیچ نهادی نمی تواند قراردادفی مابین کارگر و شرکت بیمه گزار را بهم بزند وغش در معامله کند قانون عطف به ماسبق نمی شود شرکت بیمه گزار میتواند در سال جدید با مردم قرارداد سی وپنج ساله ببندد افراد هم مختارند خود را بیمه کنند یا نکنند .
ناشناس۳۲۹۹۰۸۳۱۳:۰۳:۲۵ ۱۴۰۲/۸/۳۰
‏افرادی که شاسی‌بلند رانتی خارج‌نوبت سوار می‌شوند تصویب کردند: جوانانی که از امروز شاغل شوند باید به جای ۳۰ سال، ۳۵ سال کار کنند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  21. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  9. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  10. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  11. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  16. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  17. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  21. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  22. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  23. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  24. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

  25. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

آخرین عناوین