مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها؛ از پس لرزه‌‌های «طوفان‌الاقصی»

  4020826056 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

روندهای تاریخی نشان داده هرگاه میزان ناامنی در رژیم صهیونیستی گسترش یافته بر مهاجرت معکوس نیز افزوده شده است. از این‌رو می‌توان گفت، گسترش پدیده مهاجرت معکوس و فرار صهیونیست‌ها از فلسطین اشغالی از بارزترین پیامدهای عملیات «طوفان الاقصی» برای رژیم صهیونیستی خواهد بود.

مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها؛ از پس لرزه‌‌های «طوفان‌الاقصی»

به گزارش فارس، موضوع جمعیت همواره برای صهیونیست‌های سراسر جهان حیاتی و بنیادین تلقی می‌شود؛ زیرا رژیم صهیونیستی بدون جمعیت کاملاً بی‌معناست. برای تحقق این هدف، صهیونیست‌ها در سال‌های گذشته با پذیرش و جا دادن به صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی با وعده بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی و دستیابی به زندگی آرمانی، سعی کرده‌اند اهداف راهبردی خود را محقق کنند.

بن‌گوریون، نخستین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در زمینه ضرورت مهاجرت یهودیان سراسر جهان به سرزمین فلسطین گفته بود، مهاجرت به فلسطین به منزله خونی است که ادامه حیات رژیم صهیونیستی را بیمه می‌کند و ضامن امنیت و آینده آن است. وی همچنین دلایلی امنیتی برای مهاجرت یهودیان بیان کرد، ازجمله اینکه آنها اراضی فلسطین را به اشغال خود درآورده‌اند، اما بدون اسکان صهیونیست ها هیچ ارزش واقعی نخواهد ‏داشت.

در راستای همین راهبرد، رژیم صهیونیستی در دهه گذشته تلاش کرده است علاوه بر حفظ جمعیت موجود و جلوگیری از مهاجرت آنان، یهودیان سایر مناطق جهان را نیز با شگردها و تاکتیک‌های خاص به فلسطین اشغالی بکشاند. در این میان مهم‌ترین سیاست و تاکتیک تل‌آویو برای جذب مهاجران و جلوگیری از مهاجرت معکوس، بهره‌برداری از بحران‌های داخلی کشورهای مختلف جهان به وسیله ایجاد رعب و وحشت میان یهودیان ساکن در این کشورها بوده است تا به این وسیله بتواند از مهاجرت معکوس جلوگیری و یهودیان کشورهای دیگر را وادار به مهاجرت به سرزمین‌های اشغالی کند.

رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته با بهر‌ه‌‌برداری از حوادث تروریستی شارلی ابدو، حوادث تروریستی کپنهاگ، جنگ داخلی اتیوپی و جنگ اوکراین توانست بخشی از یهودیان این کشورها را به سرزمین‌های اشغالی بکشاند. با وجود این اقدامات، در سال‌های اخیر آمار مهاجرت به سرزمین‌های اشغالی نه تنها کاهش چشم‌گیری داشته است، بلکه با افزایش مهاجرت معکوس، این رژیم بنیان خود را در معرض خطر و تهدید می‌بیند.

گرچه پدیده مهاجرت معکوس از پنج سال اخیر شدت گرفته است، اما با روی کار آمدن کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی این روند بیش از پیش تسریع شده است. به دنبال روی کار آمدن کابینه راست‌افراطی، درخواست صهیونیست‌ها برای اخذ تابعیت اروپایی به طرز عجیبی افزایش یافت؛ به طوری که گزارش‌ها نشان داد 68 درصد صهیونیست‌ها خواستار اخذ تابعیت پرتغال، 13 درصد فرانسه و 10 درصد لهستان و آلمان بودند. هم‌زمان مؤسسه موسوم به «وزارت جذب و مهاجرت و آژانس صهیونیستی» گزارش کرد، مهاجرت به فلسطین اشغالی در سال جاری میلادی به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

بعد از روی کار آمدن کابینه راست‌افراطی نتانیاهو کمپین «بیایید با هم رژیم صهیونیستی را ترک کنیم» به راه افتاد. این کمپین بعد از آغاز عملیات «طوفان‌الاقصی» فعالیت‌های خود را تشدید کرد و در رسانه‌های اجتماعی از صهیونیست‌ها می‌خواهد در جهان به دنبال مقصد امنی برای خود باشند. این کمپین شامل گروه‌های بزرگی در برنامه های کاربردی واتساپ و سایر رسانه‌های اجتماعی است که سازمان‌‌دهندگان آن بیشتر صهیونیست های ثروتمندی هستند که در کشورهای اروپایی، آمریکا و کانادا زندگی می‌کنند.

این کمپین با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» و فقدان چشم‌اندازی برای امنیت صهیونیست‌ها فعالیت‌های خود را گسترش داد و به کسانی که گذرنامه صهیونیستی دارند، برای فرار از فلسطین اشغالی کمک می‌کند. بعد از عملیات «طوفان الاقصی» حدود 5 هزار صهیونیست به کمپین مذکور پیوسته‌اند و از مسئولان کمپین کمک می‌خواهند تا آنها را به خارج از فلسطین اشغالی منتقل کنند.

بنیان‌گذار اصلی کمپین «بیایید با هم رژیم صهیونیستی را ترک کنیم» تاجر ثروتمند صهیونیست به نام مردخای کاهاناست که در سال های اخیر فعالیت گسترده‌ای برای جذب صهیونیست ها برای مهاجرت به فلسطین اشغالی انجام داده است. وی اکنون به این نتیجه دست یافته در تعیین هدف و مقصد خود اشتباه کرده و صهیونیست ها باید از فلسطین بروند. در حقیقت، کاهانا به همان میزان که در گذشته مصمم به آوردن یهودیان به فلسطین اشغالی بود، امروز قاطعانه تصمیم دارد آنها را از این سرزمین خارج کند.

طبق اظهارات و توئیت‌های بنیان‌گذاران کمپین «بیایید با هم رژیم صهیونیستی را ترک کنیم» که اکنون به صورت جنبش فعالیت می‌کند، هدفشان تشویق صهیونیست‌ها به مهاجرت معکوس و انتقال تقریباً 10 ‌هزار صهیونیست از فلسطین اشغالی به آمریکا در مرحله نخست بوده است و بعد از آنکه شرایط سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی بدتر شد، نوبت به یافتن وطن جایگزین برای صهیونیست‌ها می‌رسد.

به طور کلی دلایل متعددی در مهاجرت معکوس شهرک‌نشینان از فلسطین اشغالی مطرح است. احساس ناامنی و نگرانی‌های امنیتی ناشی از حملات راکتی گروه‌های مقاومت فلسطینی و شرایط نابسامان اقتصادی نظیر افزایش مالیات، بیکاری و فقر، وجود اختلاف طبقاتی و تبعیض‌های آشکار از دلایل عمده مهاجرت معکوس از سرزمین‌های اشغالی است.

در این میان بحران امنیت از عوامل اساسی افزایش مهاجرت معکوس از رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود. امنیت نخستین شرط زندگی و مهاجرت است. امنیت شهروندان راه را برای ثبات، توسعه انسانی و اقتصادی فراهم می‌آورد. در فقدان امنیت امیدی برای رشد و توسعه وجود ندارد. مهاجرت صهیونیست‌ها به فلسطین نیز ظاهراً به خاطر کسب آرامش، آسایش، رشد اقتصادی و شکوفایی سرمایه‌ای بود که در نهایت به استقرار طولانی مدت آنها انجامید، اما اکنون متوجه شده‌اند آرامش با این بهانه‌ها محقق نخواهد شد.

از جمله شعارها و اهداف بزرگ جنبش صهیونیسم، ایجاد پناهگاه امن برای سراسر صهیونیست های جهان بود، اما برخلاف اندیشه تئودور هرتزل که معتقد بود با پیدایش رژیم جدید، وطن امن صهیونیست ها ایجاد خواهد شد، وطن امن پدید نیامد و رژیم صهیونیستی هم‌اکنون در قرن بیست و یکم در تدارک امنیت مورد نظر خود شکست خورده است.

در حقیقت، افزایش ناامنی یکی از دغدغه‌های اصلی صهیونیست‌ها به‌ویژه در سال‌های اخیر بوده است. مهاجرانی که قرار بود با آمدن به سرزمین های اشغالی از زندگی خوب و مرفه برخوردار باشند، اکنون با خلأ در نخستین نیاز بشری یعنی امنیت مواجه هستند و سیاست‌های جنگ‌طلبانه تل‌آویو باعث شده است مهاجران هرچه بیشتر با ناامیدی مواجه شوند و سودای رفتن به سایر کشورها را در سر بپرورانند.

صهیونیست‌ها با نصب سپر دفاعی موشکی و سامانه گنبد آهنین در این سرزمین قصد داشتند اراضی اشغالی را برای صهیونیست ها امن‌ترین سرزمین جلوه دهند، ولی با ناکام ماندن این پروژه و اصابت موشک‌های حماس و حزب‌الله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین، موج مهاجرت معکوس از سرزمین های اشغالی با شدت بیشتری ادامه یافته است.

آمارهای رسمی حاکی از آن است، در نیمه نخست سال جاری میلادی 28 نظامی و شهرک‌نشین صهیونیست در عملیات‌های مقاومت فلسطین در کرانه باختری، قدس و سرزمین‌های اشغالی 1948 به هلاکت رسیده اند. پس از عملیات «طوفان الاقصی» نیز مشخص شد صهیونیست‌ها در حفظ امنیت ساکنان اراضی اشغالی ناتوان هستند، همین موضوع موجب محسوس‌تر شدن روند مهاجرت معکوس شد تا جایی که از همان روزهای ابتدایی آغاز عملیات فرودگاه‌های رژیم صهیونیستی مملو از کسانی شد که در صف خروج از اراضی اشغالی بودند.

از زمان آغاز جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس بیش از 10 هزار راکت به سمت رژیم صهیونیستی شلیک شده و آژیرهای خطر در 654 شهرک صهیونیست‌نشین به صدا در آمده است. مرکز مطالعات امنیت داخلی وابسته به دانشگاه تل‌آویو هفته گذشته اعلام کرد، بیش از 250 هزار صهیونیست از آغاز جنگ در هفتم اکتبر در جنوب و شمال رژیم صهیونیستی آواره شدند. از زمان آغاز جنگ 64 شهرک صهیونیست‌نشین در شمال و جنوب تخلیه شده است و آوارگان صهیونیستی اکنون در هتل‌ها و مهمان سراها اقامت دارند.

یئیر لاپید، سردسته مخالفان و نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی به تازگی گفت، رژیم صهیونیستی مکانی امن نیست. طبق آخرین آمار موجود در جنگ کنونی غزه بیش از یک هزار و 550 صهیونیست کشته و 5 هزار و 450 صهیونیست دیگر مجروح و دست کم 242 صهیونیست به اسارت گروه‌های مقاومت فلسطینی درآمده‌اند. به طور کلی عملیات «طوفان الاقصی» اعتماد عمومی صهیونیست‌ها را به این رژیم از بین برده است، زیرا یقین حاصل شد دیگر در این رژیم امنیتی برای صهیونیست‌ها وجود نخواهد داشت.

علاوه بر بحران امنیت، بحران اقتصادی نیز همواره یکی از قوی‌ترین انگیزه‌ها را برای مهاجرت معکوس ایجاد می‌کند و این مقوله در نظر ساکنان رژیم صهیونیستی اهمیت ویژه‌ای یافته است. افزایش مالیات و کاهش درآمد در سال‌های اخیر پیامدهای نامطلوبی بر زندگی صهیونیست‌ها به‌ویژه طبقه متوسط جامعه گذاشته و این در شرایطی است که صهیونیست ها با سیاست‌های تبعیض‌آمیز رژیم صهیونیستی مواجه هستند.

با توجه به ضعف اقتصادی رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر مهاجرت معکوس سرعت بیشتری گرفته است. در واقع مهاجرانی که با وعده‌های رؤیایی به سرزمین اشغالی آمده‌اند، با افزایش مشکلات مربوط به امنیت و اقتصاد در حال فرار هستند و مهاجرت به شکل معکوسی از سرزمین‌های اشغالی به کشورهای دیگر به ویژه آلمان و آمریکا در جریان است.

بدون تردید روند صعودی مهاجرت معکوس از رژیم صهیونیستی بعد از جنگ فعلی غزه به مراتب بیشتر خواهد شد. وزارت کار رژیم صهیونیستی هفته گذشته در بیانیه ای رسمی خبر داد، تا 26 روز پس از اجرای عملیات «طوفان الاقصی» بیش از 760 هزار شهروند شغلشان را از دست دادند. در این بیانیه آمده است، 26 روز پس از حمله حماس به رژیم صهیونیستی 18درصد از نیروی کار شغلشان را از دست دادند و این جنگ باعث تعطیلی بسیاری از مشاغل به ویژه در شمال و جنوب رژیم صهیونیستی شد.

وزارت کار رژیم صهیونیستی همچنین تأکید کرد، 276 هزار نیروی ذخیره که مشاغل خود را رها کرده‌اند در حال حاضر بیکارند و 127 هزار نیروی کار در جنوب و مرزهای لبنان مجبور به ترک این مناطق شدند. طبق این بیانیه، 70 درصد شاغلان در دوره مرخصی بدون حقوق قرار گرفتند و بقیه افراد برای همیشه از کار خود اخراج شدند.

در همین راستا مردخای کاهانا، تاجر صهیونیستی- آمریکایی به‌تازگی اعلام کرد، ده‌ها درخواست از صهیونیست‌ها برای کمک به مهاجرت از سرزمین‌های اشغالی دریافت کرده که عمدتاً از سوی کسانی است که شرکت‌های فناوری کوچکی اداره می‌کنند و می‌خواهند دفاتر خود را به آمریکا منتقل کنند.

بحران امنیتی و اقتصادی ناشی از جنگ غزه در آینده موجب می‌شود موج جدید مهاجرت معکوس در رژیم صهیونیستی شکل بگیرد. بدیهی است انتشار هرگونه آمار و اخبار در زمینه تمایل صهیونیست‌ها به مهاجرت موجب تسریع و شدت‌گیری این روند خواهد شد؛ لذا رژیم صهیونیستی تنها بعد از پایان جنگ آمار پیرامون مهاجرت را اعلام خواهد کرد.

در جنگ 51 روزه که آمار کشته شدگان رژیم صهیونیستی به مراتب کمتر و شرایط اقتصادی آن زمان مناسب‌تر بود، شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، 30 درصد صهیونیست‌ها به مهاجرت از اراضی اشغالی فکر می‌کنند. در حقیقت، روندهای تاریخی نشان داده هرگاه میزان ناامنی در رژیم صهیونیستی گسترش یافته بر مهاجرت معکوس نیز افزوده شده است. از این‌رو می‌توان گفت، گسترش پدیده مهاجرت معکوس و فرار صهیونیست‌ها از فلسطین اشغالی از بارزترین پیامدهای عملیات «طوفان الاقصی» برای رژیم صهیونیستی خواهد بود. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۹۵۴۶۰۱۱:۲۶:۰۵ ۱۴۰۲/۸/۲۷
و همین روندهای تاریخی نشون میده هر وقت از شدت حملات به غزه کاسته شده شما رجزخوانی رو شروع کردین
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  9. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  10. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  11. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  16. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  17. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  21. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  22. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  23. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  24. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

  25. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

آخرین عناوین