امیرعبداللهیان در نشست مطبوعاتی مشترک با فیصل المقداد: جریان مقاومت همه سناریوهای ممکن را برابر خود قرار داده است/ بیانیه اتحادیه عرب ناامیدکننده بود  

  4020721103 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: جریان مقاومت تمام سناریوهای ممکن را در برابر خود قرار داده و از آمادگی و روحیه‌ی بالایی برخوردار است.

جریان مقاومت همه سناریوهای ممکن را برابر خود قرار داده است/ بیانیه اتحادیه عرب ناامیدکننده بود  

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در جریان نشست مطبوعاتی مشترک با فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه در دمشق، در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که اگر جنایت‌های رژیم صهیونسیتی علیه مردم غزه و فلسطین ادامه پیدا کند، چه اتفاقی خواهد افتاد و چه تحولاتی احتمالا در منطقه به همراه خواهد داشت؟، گفت: در جریان سفر به بیروت با آقای سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و همچنین تعدادی از رهبران مقاومت فلسطین دیدار و رایزنی کردیم و در جریان این رایزنی‌ها متوجه شدیم که جریان مقاومت تمام سناریوهای ممکن را در برابر خود قرار داده است و از آمادگی و روحیه بالایی برخوردار است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد بیانیه اخیر اتحادیه عرب در مورد تحولات جاری فلسطین و این که به نظر می‌رسد در این بیانیه تفاوتی بین ظالم و مظلوم  نگذاشته است، تصریح کرد: بیانیه‌ی اخیری که توسط اتحادیه عرب صادر شد، ناامیدکننده بود.

وی ادامه داد: آنچه که در این بیانیه آمده است نظرات قطعی یکایک وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی و عربی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: ایران و عراق و برخی دیگر از کشورهای اسلامی از برگزاری نشست فوق‌العاده وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی حمایت می‌کنند و امیدواریم که این نشست به فوریت در تهران یا یکی از پایتخت‌های کشورهای اسلامی برگزار شود و با صدور بیانیه‌ای قوی به حمایت قطعی کشورهای اسلامی و عربی از مردم فلسطین و مقاومت فلسطین پرداخته شود.

امیرعبداللهیان در بخشی دیگری از صحبت‌های خود در این نشست مطبوعاتی، تاکید کرد که به جنگ‌افروزان علیه غیرنظامیان و کودکان در غزه  هشدار داده می‌شود تا دیر نشده جنایت جنگی در غزه را فورا متوقف کنند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: طبعا جریان مقاومت به وظایف خود در برابر پدیده شوم اشغالگری بر اساس تصمیمات مقاومت و تصمیمات فلسطینی عمل می‌کند.

وی همچنین در این نشست مطبوعاتی تاکید کرد:  رژیم صهیونسیتی و متحدان آن در تلاش هستند که با استمرار قطع آب و برق و محاصره غذایی و دارویی مردم غزه، یک قتل‌عام جمعی را در آنجا رقم بزنند.

امیرعبداللهیان همچنین در این نشست مطبوعاتی تاکید کرد: از دمشق این پیام را به رهبران کشورهای غربی و اسلامی و سازمان‌های بین‌المللی منتقل می‌کنیم که مردم مظلوم و غیرنظامیان غزه نیازمند حمایت‌های  فوری جهانی برای لغو محاصره غیرانسانی و جنایت‌های جنگی رژیم صهیونسیتی هستند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: لحظاتی پیش متوجه شدم که در مناطق مرزی جنوبی لبنان، جمعی از خبرنگاران با حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند و تعدادی نیز زخمی شده‌اند، ضمن ابراز همدردی با خانواده این خبرنگاران و محکومیت اقدام انجام‌شده توسط رژیم صهیونسیتی، از تلاش‌های جامعه خبری برای انعکاس واقعیت‌ها و جنایت‌های رژیم صهیونسیتی تشکر می‌کنم.

وی همچنین با اشاره به رایزنی‌های خود با بشار اسد رییس جمهور سوریه و فیصل المقداد وزیر امور خارجه این کشور عربی، تصریح کرد: سوریه به عنوان یکی از خطوط مقدم در محور مقاومت، همواره نقش اساسی در حمایت از مردم فلسطین و محور مقاومت ایفا کرده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۵۸۴۲۹۰۴:۱۱:۰۴ ۱۴۰۲/۷/۲۲
بنظر میرسد اسراییل با موافقت غرب تصمیم به نابودی غزه گرفته و اما از انجا که از نیروهای حزب الله و سوریه واهمه دارد قصدش این است که بعد از نابودی حماس سراغ حزب الله رود .
ناشناس۳۲۵۸۴۳۵۰۴:۴۱:۲۷ ۱۴۰۲/۷/۲۲
غزه با خاک یکسان شد و اینا تازه بیانیه دادن همه گزینه ها رو میزه
ناشناس۳۲۵۸۴۹۸۰۷:۰۰:۰۵ ۱۴۰۲/۷/۲۲
جریان مقاومت لبنان باید حتما مداخله کند .
ناشناس۳۲۵۸۵۲۲۰۷:۴۲:۳۷ ۱۴۰۲/۷/۲۲
هنیه که می گفت یک بار مردن بهتر از مرگ تدریجی است .
ناشناس۳۲۵۸۶۸۳۰۹:۵۹:۲۵ ۱۴۰۲/۷/۲۲
آیا برای همه سناریوها راه حل هم داشته؟
ناشناس۳۲۵۸۸۳۱۱۱:۵۴:۴۵ ۱۴۰۲/۷/۲۲
متاسفانه در صورت دخالت لبنان و سوریه در جنگ اسرائیل ناو هواپیمابر امریکایی وارد عمل خواهد شد. گسترش جنگ جز بزرگتر کردن قلمرو صهیونیست ها هیچ سودی ندارد . سوریه که خود بشار اسد بر کشور خود تسلط ندارد و پایگاه مردمی هم ندارد. در لبنان هم با توجه به شرایط موجود و عدم تشکیل دولت لبنانی ها حاضر به دخالت در جنگ نمی شوند . بهترین کار الان آزاد کردن گروگان ها برای باز شدن آب و برق غزه و آتش بس برای مذاکرات صلح است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

آخرین عناوین