معرفی پنج لنز برتر برای دوربین های فول فریم سونی

گزارش بازرگانی، 201894،   4020523030

کمپانی سونی از مشهورترین برندهای دوربین و لنز در بین عکاسان مبتدی و حرفه‌ای است. یکی از دلایل مهم این محبوبیت، تنوع بالای لنزهای سونی برای عکاسی و فیلمبرداری می‌باشد. به طور کلی لنزهای سونی به دو دسته لنزهای مانت FE و لنزهای مانت E تقسیم می‌شوند. در این بین بسیاری از لنزهای سونی مخصوص دوربین‌های فول فریم طراحی شده‌اند و در توصیف آن‌ها از عبارت FE استفاده می‌کنند. این عبارت چه مفهومی دارد؟ عبارت FE اشاره به این دارد که لنز دارای مانت E بوده و به منظور استفاده در دوربین‌های فول فریم طراحی شده است. در این مطلب 5 مورد از برترین لنزها برای دوربین‌های فول فریم سونی را بررسی می‌کنیم.

لنز سونی FE 24-70mm f/2.8 GM

لنز FE 24-70mm f/2.8 GM از لنزهای رده بالای سونی است. در صورتی که به دنبال لنزی همه‌کاره هستید که به همراه ثبت تصاویر باکیفیت، کیفیت ساخت آن هم بالا باشد و بتواند به خوبی با دوربین‌های حرفه‌ای Sony مانند سری‌های آلفا هماهنگی داشته باشد، پیشنهاد می‌شود این لنز را خریداری کنید.

لنز FE 24-70mm f/2.8 GM، یکی از لنزهای رده بالای سونی

دیافراگم f/2.8 و 11 تیغه این لنز می‌توانند زیباترین بوکه‌ها را در اطراف سوژه ایجاد کنند. به همین خاطر هم می‌توان گفت که لنز جی مستر کمپانی سونی، لنزی همه‌کاره است. لنز FE 24-70mm f/2.8 GM می‌تواند نیازهای شما را از مدلینگ تا عکاسی خیابانی پوشش دهد.

از ویژگی‌های برتر لنز FE 24-70mm f/2.8 GM می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • قابلیت فوکوس خودکار

  • قفل زوم

  • برخورداری از 4 موتور فوکوس

  • 20 عنصر اپتیکی

  • ضد گرد و غبار و رطوبت

لنز FE 85mm f/1.4 GM؛ از برترین لنزهای پرایم سونی برای سری‌های آلفا

عکاسان بسیاری مشتاق استفاده از لنزهای پرایم هستند. زیرا تصاویری که با این نوع لنزها مانند لنز 85 سونی ثبت می‌شود، می‌تواند عمق بسیار خوبی را هم به پس زمینه و همه به سوژه بدهد. این لنز پرایم سونی به شکل اختصاصی برای دوربین‌های سری آلفا طراحی و تولید شده‌ است. لنز FE 85mm f/1.4 GM به دلیل داشتن فاصله کانونی 85 میلی‌متری در بین عکاسان سبک پرتره طرفداران زیادی دارد.

از جمله خصوصیات لنز FE 85mm f/1.4 GM می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • رینگ تنظیم دیافراگم به همراه رینگ فوکوس

  • موتور فوکوس التراسونیک

  • مقاومت بالا در برابر رطوبت و ذرات گرد و غبار

  • عدم وجود تاری

  • مناسب برای مدلینگ، عکاسی عروسی، پرتره‌گرافی و عکاسی خیابانی

لنزSony FE 16-35mm f/2.8 GM؛ لنزی با سیستم فوکوس قدرتمند

لنز FE 16-35mm f/2.8 GM در سال 2017 معرفی شد. لنزی که با داشتن عناصر مختلف اپتیکی که کیفیت بالایی دارند و به همراه سیستم فوکوس قوی موفق شده است تا به یکی از پرفروش‌ترین لنزهای کمپانی سونی تبدیل شود. با استفاده از لنز 16 35 سونی می‌توانید زیباترین تصاویر را با بک‌گراندی محو شده و با بوکه‌ای فوق‌العاده ثبت کنید.

در بسته‌ترین حالت هم دریچه دیافراگم این لنز f/22 است. این یعنی می‌توانید تصاویری را با زاویه دید بین 63 تا 107 درجه ثبت کنید. با در نظر گرفتن مشخصاتی که این لنز سونی دارد، می‌توان گفت که برای سبک‌های عکاسی مناسب است که در آن به تصاویر عریض یا همان واید نیاز است.

بعضی از ویژگی‌های لنز FE 16-35mm f/2.8 GM به شرح زیر هستند:

  • بدنه با کیفیت ساخت بالا

  • امکان استفاده بدون نیاز به سه پایه

  • دارای کمترین میزای خطای اپتیکی و اعوجاج

  • سیستم فوکوس خودکار شناور سوپرسونیک

  • بهره‌مندی از پوشش نانو Ar

لنز FE 16-35MM F/4 ZA OSS؛ بهترین گزینه برای ثبت تصاویر با زاویه واید

لنزهای واید اولترا را می‌توان جزو بهترین لنزهای برای ثبت تصاویری با زاویه عریض دانست. عموما از لنز FE 16-35MM F/4 ZA OSS سونی برای عکاسی نجومی، معماری و طبیعت استفاده می‌کنند. این لنز که در سال 2014 عرضه شده است، امکان استفاده در دوربین‌های کراپ‌دار و فول فریم سونی را دارد. بازترین میزان دیافراگم این لنز f/4 و بسته‌ترین دیافراگم آن نیز f/22 است. همچنین این لنز می‌تواند بر روی انواع سوژه‌ها تا فاصله 28 سانتی‌متری فوکوس داشته باشد که رقم بسیار مناسبی است.

از جمله ویژگی‌های لنز Sony FE 16-35mm f/4 ZA OSS می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برخورداری از عناصر اپتیکی فوق‌العاده که در بین آن‌ها، 5 عنصر اسفریکال و 3 عنصر ED جلب توجه می‌کنند. با استفاده از چنین عناصری، خطاهای رنگی و اپتیکی در تصاویر به حداقل ممکن می‌رسند

  • استفاده از موتور فوکوس قدرتمند و بدون صدا که می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن بر روی انواع سوژه‌ها بیشترین فوکوس را داشته باشد

  • لنز Sony FE 16-35mm f/4 ZA OSS دارای نشان زایس آلفا سونی یا ZA است. لنزهای دارای نشان ZA یا به بیانی دیگر همان زایس آلفا جزو بهترین لنزهای کمپانی سونی به شمار می‌آیند و شما می‌توانید با استفاده از آن زیباترین و باکیفیت‌ترین تصاویر را ثبت کنید

  • برخورداری از وزن کم و ظاهری کلاسیک از جمله ویژگی‌های لنز FE 16-35MM F/4 ZA OSS هستند که باعث شده بتوان از این لنز بدون هیچ نگرانی در سبک‌های مختلف عکاسی استفاده کرد. برای مثال اگر می‌خواهید تصویری در حال حرکت از معماری فضاهای شهری بگیرید، این لنز با وزن کم و ابعاد کوچکی که دارد، بهترین گزینه برای شما خواهد بود

لنز Sony Vario-Tessar T* FE 24-70mm f/4 ZA OSS؛ لنز محبوب عکاسان

لنز سونی Vario-Tessar T* FE 24-70mm f/4 ZA OSS به علت داشتن اپتیک باکیفیت، محدوده کانونی چند منظوره و همچنین لرزش‌گیر قدرتمند، انتخابی محبوب در بین عکاسان است. این لنز به شکل اختصاصی برای دوربین‌های فول فریم E-mount طراحی شده‌ است.

لنز Sony Vario-Tessar T* FE 24-70mm f/4 ZA OSS، لنز محبوب عکاسان

استفاده از لنز Vario-Tessar T* FE 24-70mm f/4 ZA OSS برای سبک‌های مختلف عکاسی

از لنز Sony Vario-Tessar T* FE 24-70mm f/4 ZA OSS می‌توانید در سبک‌های مختلف عکاسی مانند خیابان، پرتره و منظره استفاده کنید. این لنز سونی به شما تضمین ثبت تصاویری با حداقل لرزش، تاری و انحراف را می‌دهد. پوشش ضد انعکاسی این لنز باعث کاهش تشکیل شبح در در شرایط عکاسی در نور شدید می‌شود. از طرفی باید به دیافراگم این لنز هم اشاره داشته باشیم. ماکسیمم دیافراگم ثابت لنز Sony Vario-Tessar T* FE 24-70mm f/4 ZA OSS، f/4 می‌باشد که می‌تواند قابلیت نوردهی ثابتی را در سرتاسر محدوده زوم برای شما ایجاد کند.

از دیگر خصوصیات لنز 24 70 سونی vario می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عملکرد اپتیکال این لنز بسیار بالا است. زیرا با داشتن 12 عنصر در 10 گروه، از جمله عنصر شیشه‌ای ED و پنج عنصر غیرکروی می‌تواند تصاویری با وضوح و شفافیت بالا و حداقل انحراف رنگی به شما بدهد که یک مزیت بسیار مهم است

  • استفاده از سیستم لرزش‌گیر تصویر Optical SteadyShot که به کاهش لرزش و تاری در شرایط عکاسی دستی کمک بسیار زیادی می‌کند؛ به‌گونه‌ای که حتی می‌توانید در کم‌نورترین شرایط هم تصاویری با کیفیت بالا بگیرید

  • سیستم فوکوس اتوماتیک فوق سریع که توسط موتوری تغذیه شده و بی‌صدا است

  • نفوذناپذیری لنز نسبت به رطوبت و ذرات گرد و غبار

چند نکته مهم درباره لنزهای FE سونی

شما می‌توانید از لنزهای FE به راحتی در دوربین‌های کراپ سانسور یا همان APS-C استفاده کنید. هر چند باید توجه داشته باشید که در این شرایط یک کراپ 1.5×را خواهید داشت. به این معنا که برای نمونه لنز FE که فاصله کانونی 20 میلی‌متری را دارد اگر بر روی یک دروبین کراپ سانسور نصب کنید، فاصله کانونی که در اختیار خواهید داشت، 30mm=1.5×20 می‌باشد. در ضمن لنزهای FE سونی از لنزهای E کیفیت بسیار بیشتری دارند. گفتنی است که لنزهای رده بالای سونی از سری G و GM می‌باشند.

کالکشنی از انواع لنز دوربین‌های سونی

فلاشیران؛ باسابقه‌ترین مرجع تخصصی فروش انواع لنز دوربین‌های سونی

فلاشیران یکی از باسابقه‌ترین فروشگاه‌های تجهیزات عکاسی از جمله لنزهای دوربین‌های فول فریم سونی است. شما از طریق سایت فلاشیران می‌توانید بعد از مطالعه در خصوص ویژگی‌های انواع لنز دروبین فول فریم سونی، این محصولات را با ضمانتنامه اصالت کالا و با بهترین قیمت خریداری و در کمترین زمان ممکن در منزل تحویل بگیرید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین