عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با الف مطرح کرد: سوال از رئیس جمهور برای افزایش نرخ ارز در دستور کار مجلس/ سیف: عوامل بیرون و داخلی، عامل افزایش قیمت دلار است

گفتگو از معصومه پورصادقی،   3961115180 ۴۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دو عامل داخلی و بیرونی سبب افزایش قیمت دلار شده است، گفت: ورود عرض به کشور دلیل برخی مسائل با مشکل مواجه شد؛ او به مردم توصیه کرد وارد بازار ارز نشوند؛ چرا که قطعا آنها متضرر خواهند شد.

سوال از رئیس جمهور برای افزایش نرخ ارز در دستور کار مجلس/ سیف: عوامل بیرون و داخلی، عامل افزایش قیمت دلار است

به گزارش الف، قیمت دلار بر مبنای روال روزهای گذشته سیر صعودی خود را همچنان دارد و در محدوده 4800 تومان است؛ صرافی‌ها و فعالان بازار ارز معتقدند دلیل اصلی گرانی دلار در این روزها کمبود عرضه و البته افزایش قیمت ارزی است که از سوی صرافی‌های بانک به صرافی‌های منتخب توزیع می‌شود.

این در حالی است که توزیع دلار دولتی که با نرخ 4500 تومان توسط برخی صرافی‌ها آغاز شده باعث شده تا ازدحام جمعیت قابل توجهی در روز گذشته در میدان فردوسی ایجاد شود؛ نکته جالب در میان انبوه جمعیت در مقابل صرافی‌های توزیع‌کننده دلار این است که اغلب خریداران دلالان و خانم‌های خانه‌دار هستند؛ به اعتقاد تجمع‌کنندگان این روش اجرا شده توسط بانک مرکزی چندان نمی‌تواند دوام بیاورد و موجب کاهش قیمت هم نخواهد شد.

در این مورد بیشتر بخوانید:

دلار از ۴۷۰۰ تومان هم عبور کرد/ رئیس جمهور همچنان مکدر، وعده های حباب دار سیف: دلار به زودی ارزان می شود

 

 در همین راستا، حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی عصر یکشنبه (15 بهمن) طی تذکری شفاهی، خطاب به وزیر اقتصاد، گفت: در روزهای اخیر شاهد بازار آشفته ارز هستیم در حالی که اگر می‌خواهیم اقتصاد صادرات محور داشته باشیم باید بازار ارز کشور ساماندهی شود.

معصومه آقاپور علیشاهی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف؛، در مورد افزایش قیمت دلار و اینکه کمیسیون اقتصادی در این مورد چه تمهیداتی درنظر گرفته است، گفت: کمیسیون امنیت ملی جلسه مفصلی با مسئولین اقتصادی کشور و همچنین آقای سیف رییس بانک مرکزی در این خصوص برگزار کرد؛ افزایش قیمت دلار به دو دلیل عوامل بیرونی و عوامل داخلی است که در این جلسه رییس بانک مرکزی این توصیه را کردند.

وی تصریح کرد: موضوعی که مشخص است اینکه ما در طول چهار سال گذشته، اگر بخواهیم در مجموع حساب بکنیم افزایش قیمت دلار حداکثر یعنی با نوسان های متفاوتی که داشتیم نهایتا 35 تا 40 درصد افزایش داشته است؛ اما سرمایه گذاری ها در بخش خصوصی و در بخش سهام ها و یک سری موارد در بخش تولید و خدمات 80 درصد نرخ رشد داشتیم.

آقاپور علیشاهی با بیان اینکه ما از مردم می خواهیم که حتما با احتیاط پیش بروند، گفت: مردم فکر نکنند که باید در این شاخه سرمایه گذاری شود چراکه متاسفانه، افراد خرد در این شاخه با سرمایه گذاری های کم وارد می شوند و متضرر میشوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد:‌ در مورد عوامل خارجی باید گفت که بالاخره شرایط خاص بحران منطقه تاثیرگذار است. ما مشکلاتی با چند کشور در خصوص واردات ارز داشتیم، همچنین مشکلاتی که با بانک ترکیه وجود داشت و اینها باعث شد که ورود ارز با مشکلاتی روبرو شود.

آقاپور افزود: در مورد عوامل داخلی هم باید گفت یکی از موضوعاتی که موجب شد نرخ ارز افزایش پیدا کند، تقاضای بیش از اندازه ارز بود. به دلیل بحرانی که در موسسات مالی، بانکی و اعتباری پیش آمد، مردم درجه اطمینانشان نسبت به سیستم بانکی کاهش پیدا کرد و چون هنوز بستر لازم برای جذب این نقدینگی در بازار پول و سرمایه وجود ندارد. به همین دلیل این حباب به هر سمت که حرکت کند آنجا را خراب می کند، به سمت سکه، مسکن ، دلار رفته و باعث افزایش بی رویه قیمت میشود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:اغلب سرمایه گذاری در داخل کشور متاسفانه به علت بورکراسی های خاص اداری که در کشور وجود دارد، چه از سرمایه های خرد و تاسیس بنگاههای اقتصادی کوچک و متوسط دچار مشکل می‌شود و همین قانون موجب می شود که چنین اتفاقی بیفتد و شاهد افزایش نرخ دلار داشته باشیم. یکی از مشکلاتی که در بنگاههای اقتصادی به وجود آمد درمورد قوانین مالیات ها بود که در واقع قوانین مالیات ها و سازو کارهایی که در شرایط خاص برای یک کشور به وجود آمد، در واقع  تولید کننده قیمت کالاهای تولیدی اش و مزیت نسبی اش نسبت به این کالاها در کشورهای همسایه پیدا نکرد و بنگاههای اقتصادی متاسفانه سرمایه های خود را به بانک ها هدایت کردند و زمانی که از سمت بانک ها عدم اطمینان پیش بیاید، اینها به سمت بازار دلار، ارز و طلا میروند و تنش به وجود می آید.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در مورد افزایش قیمت ارز، سوال از رییس جمهور در دستور کار قرار دارد یا خیر؛ گفت: در حال حاضر در کمیسیون ها در حال بررسی است.

معصومه آقاپور در پاسخ به این سوال که چه نظارتی قرار است صورت بگیرد و چرا وعده های رییس بانک مرکزی در مورد اینکه قیمت ارز افزایش پیدا نخواهد کرد، عملیاتی نشد، گفت:‌ برخی هستند که این شرایط را بدتر می کنند اما مطمئن باشدید که با کنترل و نظارت ها و اقداماتی که در حال انجام شدن است و با جذب سرمایه گذاری های خارجی و قراردادهای پابیندی که در این چند هفته اخیر انجام خواهد شد تنش این بازار به حداقل میرسد.

وی در پایان به مردم توصیه کرد که با این سفته بازی ها  وارد این بازار نشوند، مخصوصا افرادی که سرمایه کم و خرد دارند چراکه قطعا آنها متضرر خواهند شد.

دیدگاه کاربران

ا۲۳۵۸۱۳۱۴:۱۱:۲۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
واقعاااااااااااًًًً//////؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۲۳۶۱۱۸۱۶:۴۵:۵۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
.. دلار 70 ریال حالا دلار 47800 ریال چیزی نیست همش حدود 628.8 برابر شده این دلار در برابر ریال ما، نمی دونیم ..
ناشناس۲۳۶۱۵۲۱۷:۱۰:۰۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
پاسخ های هشت من نه شاهی طبق سنوات قبل
ناشناس۲۳۶۶۹۵۰۳:۳۶:۵۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
----------------- استیضاحات این دوره ی مجلس ، به سناریوهای نمایشی شبیه ترند تا بازخواست و مطالبات ملی .
ناشناس۲۳۷۹۹۴۱۰:۴۰:۱۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
عجب جواب فوق تخصصی ! مجموعه ای از عوامل خارجی و داخلی باعث افزایش قیمت شده ! بنظرم مادر بزرگ منم میتونه رئیس بانک مرکزی بشه
ناشناس۲۳۵۸۱۷۱۴:۱۴:۰۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
ملت در حال نابود ارزش پول ملی . خوب این همه چیز چرا ارز میخرید ؟ برید سکه بخرید حداقل !!! کسی با گرانی دلار سود نمیکنه همه زیان میکنن چون همه چیز ده برابر میشه
استاد دانشگاه تهران۲۳۵۸۲۶۱۴:۱۷:۲۷ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
راهکار های اقتصادی وسیاسی از یکدیگر جدا نیستند.
جلال۲۳۵۸۳۰۱۴:۱۹:۲۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
وقتی وابستگان درجه یک و بی تجربه مقامات سیاست گذاران و مجریان ارزی کشور هستند وضع از این هم بدتر خواهد شد
ناشناس۲۳۶۹۷۳۱۱:۰۷:۵۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
خودشون کاملا بی صلاحیت هستند و به کمک رانت و پارتی هم مدرک دانشگاهی گرفته اند و هم در راس قرار گرفته اند و دوست و فامیل و بچه محل هاشون رو هم بالا کشیده اند و وضعیت امروز مملکت رو به وجود آورده اند
ناشناس۲۳۵۸۴۰۱۴:۲۲:۲۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
مشکل کشور نبود ارز نیست . نبود ارز کاغذی . با افزایش ورود ارز کاغذی دلار تا 3800 پایین میاد
موسي۲۳۵۸۴۱۱۴:۲۲:۵۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
رانت و طمع و اینهمه زیاده خواهی تا به کی؟!
رضا۲۳۵۸۴۳۱۴:۲۳:۳۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
دولت در سالهای گذشته یک نرخ مبادلاتی داشته که هنوز هم برای واردات کالاهای اصلی و حیاتی داده می شود اما به تدریج بسیاری از کالاها را از این گردونه خارج کرده تا به زعم خود زمینه ساز تک نرخی شدن ارز باشد .اما با توجه به نرخ بالای رشد نقدینگی و مشگلات بانکی عملا تک نرخی کردن ارز امری محال است.لذا باید برای واردات دیگر کالاها و خدمات هم یک نرخ مشخص و با نوسان مشخص مثلا 4200 تومان تعیین شود و هر کالایی که ارز مبادلاتی نمی گیرد مشروط به ورود قانونی به کشور از این ارز استفاده کند. پس از آن نرخ بی قاعده آزاد فقط برای قاچاق کالا و خروج سرمایه از کشور باقی خواهد ماند که هرچه بالاتر باشد بهتر است اگرچه به تجربه ثابت شده در صورت انجام این کار حتی این نرخ سوم هم شدیدا کاهش خواهد یافت چون اگر کالای قاچاق گران شود خریداری نخواهد داشت.
محمد۲۳۵۸۴۶۱۴:۲۳:۴۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
جواب اظهر و من الشمس است , تا وابسته سالاری جای خود را به شایسته سالاری ندهد امروز بدتر از دیروز خواهد بود
ناشناس۲۳۵۸۵۳۱۴:۲۶:۴۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
بیچاره احمدی نژاد تو اوج تحریم ها هم ، این وضع افتضاح را نداشتیم..
ناشناس۲۳۶۰۴۱۱۵:۵۷:۲۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
اره فقط دلار 4 برابر شد ! هر وقت دلار شد 16000 هزار تومن شما بیا این حرف رو بزن
ناشناس۲۳۶۲۸۲۱۸:۵۹:۰۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
میشه بگی کی 4برابر شد؟
ناشناس۲۳۶۴۱۶۲۰:۴۱:۱۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
بر فرض احمدی نژاد سوء مدیریت داشت ، باعث تحریم ها بود ، باعث خراب شدن روابط بین المللی شد الان که به خیال خودشون رئیس جمهور و مدیرانش همه لایق اند ، به خاطر برجام تحریم ها برداشته شده ، روابط بین المللی عالی شده حتی آمریکا را منزوی کردیم حالا چرا همه چیز بالا میره با توجه به شرایط نگاه کنیم همین مقدار افزایش به مراتب بیشتر از افزایش دوره احمدی نژاد میشه
ناشناس۲۳۷۳۶۳۱۵:۴۵:۱۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
راست میگه ...من به روحانی رای دادم ولی الان ببین اوضاع از دوره احمدی نژاد بدتره! یکم فکر کن!
ناشناس۲۳۶۱۸۶۱۷:۳۶:۲۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
اسمشو نیار هرچی می کشیم از سیاستهای بی منطق وغیر عاقلانه او می کشیم !
محمد۲۳۶۸۸۷۱۰:۰۲:۰۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
برجام رو خدا اورد... هر چی می کشیم از یک عده منحرف سرمایه دار غرب زده هست...چه این دولت و چه دولت قبل... واقعیت این هست که در این دولت همه سرمایه دار و ثروتمند کلان هستند!
ناشناس۲۳۵۸۵۶۱۴:۲۷:۲۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
سیف هر روز یه حرفی میزنه..... یه بار میگه بعد از سال نوی مسیحی قیمت دلار پایین میاد و مشکال ارزی نداریم! یه بار میگه با شروع بهمن و اسفند قیمتها پایین میاد و خزانه پر از ارزه! یه بار میگه مشکل داخلی و خارجی داریم....! بهتره بگوید نمیتوانم و نمیدانم.... استعفا بده و کار را به دیگری بسپارد.
ناشناس۲۳۵۸۵۸۱۴:۲۸:۱۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
در دوره ریاست جمهوری ۹و دهم این روند رو به صعود ارز اتقاق افتاد ایشان سود بانکی که کاهش داده بود افزایش داد ظاهرا تنها راه کنترل است جناب سیف
ناشناس۲۳۵۸۶۲۱۴:۳۰:۲۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
گرانی ارز از زمانی آغاز شد که دولت ارز مسافرتی را قطع کرد. این یعنی اینکه دولت با کمبود منابع ارز روبرو شده است. این امر یا به خاطر تحریم ها است یا دادن خرج....
ناشناس۲۳۵۸۷۳۱۴:۳۸:۴۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
چقدر رو دارید..هنوز هم می گویید مردم ضرر می کنند نخرند..
ناشناس۲۳۶۰۸۹۱۶:۳۰:۵۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
میگن مردم نخرند که کم نیاد که خودشون با ژنهای خوب به اندازه کافی بخرند
شاهرخ۲۳۵۸۸۶۱۴:۴۸:۴۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
طرح این سوال باید خیلی زودتر از اینها اتفاق میافتاد و ربطی به دولت فعلی و قبلی نداره....... تبعات این نوسانات ارز بزرگترین آسیب رو به جامعه و کسانی که فاقد رانت هستن میزنه به نوعی اکثریت 70 میلیون جمعیت ایران ازین بی ثباتی و بلاتکلیفی آسیب می بینن...... ولی سوال اینجاست این نمایندگان محترم تا بحال کجا بودن؟؟؟؟؟؟ چرا فکر نمی کنن این شائبه بین مردم ایجاد می شه حالا که ..؟؟؟؟؟
سمیرا۲۳۵۹۰۱۱۴:۵۷:۵۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
عجب ادعایی تو سوال اولیش از روحانی درمورد مالباخته های موسسات موندید دومی پیشکش
ناشناس۲۳۵۹۲۸۱۵:۱۰:۰۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
دولت کاری میکند تا مردم به دلار ۴۷۰۰ تا اخر سال راضی و خوشحال اند
هوشیار۲۳۵۹۵۷۱۵:۲۲:۱۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
آقایون مجلس شما سوال بکنید ولی جوابی جز مدح برجام نخواهید شنید
ناشناس۲۳۵۹۸۹۱۵:۳۳:۵۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
سرمایه مردم رو نابود کردن! ۲۰ درصد تا الانش از سرمایه مردم همین دو ماهی کم شده! به درد بی درمون همتون گرفتار شید،
ناشناس۲۳۶۴۷۰۲۱:۴۰:۳۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
33 درصد اخوی حسابت خیلی ضعیفه
ناشناس۲۳۶۰۳۲۱۵:۵۲:۴۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
حقیقتا آقای سیف از نخبگان است چرا که "شیره را خورد و گفت شیرین است". نمی دانستیم که عواملی غیر از داخلی و خارجی هم برای این وضعیت اسفبار کاهش ارزش پول دخیل است . طبق نظر ایشان ممکن است روزی از کره مریخ هم در کاهش ارزش پول ملی دخیل شود ولی خوشبختانه با درایت ایشان تا به این لحظه فقط عوامل داخلی و خارجی باعث این مسئله شده و جای نگرانی نیست.
ناشناس۲۳۶۰۴۲۱۵:۵۹:۳۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
ما چه طور حرفهای شما را قبول کنیم در حالی که گفته های خیلی از متخصصین و نرخ تورم و تجربه های 40 ساله، همه موید گران تر شدن دلار است
آزاده۲۳۶۰۴۶۱۶:۰۳:۰۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
تنها فقط چند ماه از انتخابات نگذشته اینطور روحانی همه چیز رو بهم ریخت . بواقع چرا اخیرادور دوم رییس جمهور ایرا انقدر خراب کاری میکنن
امین۲۳۶۹۹۰۱۱:۲۱:۵۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
نه که دور اول خیلی کار کرده بود بادیوار کشیدن و شجریان و سایه جنگ و کنسرت رای اورد
ناشناس۲۳۶۲۵۷۱۸:۳۵:۴۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
دست ما کوتاه و خرما بر نخیل
ناشناس۲۳۶۲۸۱۱۸:۵۶:۳۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
آقای سیف دلیل اصلی گرانی دلار بی کفایتی مدیرانی مثل شماست . ای کاش نمایندگان مجلس به جای ... با شما کمی به فکر مردم باشن واقعا جای نمایندگانی همچون دکتر توکلی و حاجی بابایی در مجلس خالیه.
ناشناس۲۳۶۳۱۱۱۹:۱۹:۰۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
هیچکدام از این توضیحات قانع کننده نیست. اما یک چیز در این یکدهه گذشته مشهود و عیان است. ستاندن مالیات مضاعف از اقشار ملت بخصوص قشر ضعیف جامعه. بی ارزش کردن پول داخل جیب مردم همان دستبرد به دارایی مردم است و فرقی با آن ندارد.
ناشناس۲۳۶۳۳۷۱۹:۳۹:۱۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
دقیقا موافق نظر اون دوست عزیز هستم. ناپایداری وضعیت سیاست داخلی و خارجی کشور و انتظار بروز بحران در روابط بین المللی ایران عامل مهم نوسانات شدید نرخ ارز است.
ناشناس۲۳۶۴۲۳۲۰:۴۵:۳۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
به خدا کسی از مسولین حرف نزنه هم ارامش بازار حفظ میشه هم مردم
ناشناس۲۳۶۴۳۴۲۱:۰۶:۵۷ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
کشور از نظر اقتصادی در وضعیت قرمز قرار داره!
ناشناس۲۳۶۴۵۳۲۱:۲۳:۳۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
فقط می توان متاثر بود از اینکه نمایندگان تا بدین حد از دانش اقتصاد بی بهره اند سقوط پول ملی نشانه ای است از مجموعه ای از عوامل اقتصادی و سیاسی که دولت مسئولیت بخشی از آنرا عهده دار است این اجماع بین المللی در حال شکل گیری برعلیه ایران عدم اقبال سرمایه خارجی اثراتش را دارد نشان میدهد باید دید که جریانات موثر داخلی حاضر به حل این مسائل هستند .
ناشناس۲۳۷۷۵۷۰۰:۵۳:۳۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
دخالت ناشیانه دولت قبل در تزریق بیست ملیارد دلار در صرافی های دبی و ترکیه برای مقابله با سقوط ریال در آن دوره باید تجربه ای باشد که ارزش پول ملی را نمیتوان با این قبیل اقدامات دولتی حفظ کرد .
ناشناس۲۳۶۵۰۷۲۲:۲۵:۵۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
یا عامل داخلی مقصراند یا خارجیها پس شما چه ... می کنید که ماهی چندین میلیون حقوق میگیری که به این کارها برسید
ناشناس۲۳۶۶۱۷۰۰:۰۳:۳۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
این چه تحلیل عجیبیه که مردم با سرمایه خرد نیان که ضرر میکنن بابا ما عقل داریم قد شما الان از ۳۷۰۰ شده ۴۸۰۰ چه جوری میشه کسی ضرر کنه حتی اگه ۱ دلار خریده باشه ضرر اون کسی میکنه که پولش تو بانک باشه
نعمت الله جوکار۲۳۶۶۶۱۰۱:۲۳:۱۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
جادارد دراین بحران اقتصادی ایجادشده که موجب گرانی کالاهاوخدمات مرتبط با قیمت ارزشده مانند قیمت داروهای خارجی لوازم یدکی و... دادستانی محترم به نمایندگی ازمردم،وبه عنوان مدعی العموم‌، مدیران مالی ودست اندرکاران دولتی را به اتهام قصور ویاحتی تقصیراداری و تشویش اذهان وسلب اعتماد عمومی و ایجادزیان به اقتصادو ارزش پولی ملی واخلال دراموراقتصادی کشور به پای میزمحاکمه بکشاند...
پرویز۲۳۶۶۸۳۰۲:۳۳:۳۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
تنها راه کار استعفا سیف و نوبخت و محاکمه تنها.
ناشناس۲۳۶۹۷۹۱۱:۱۲:۲۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
امیدوارم که همه ما یاد بگیریم که رئیس جمهور فقط باید یک دوره رئیس جمهور باشد!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

    آخرین عناوین