دلار از ۴۷۰۰ تومان هم عبور کرد/ رئیس جمهور همچنان مکدر، وعده های حباب دار سیف: دلار به زودی ارزان می شود

گروه اقتصادی الف،   3961114209 ۴۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

امروز قیمت فروش نقدی دلار در بازار آزاد تهران از مرز ۴۷۰۰ تومان عبور کرد و به ۴۷۱۴ تومان رسید. صراف‌ها می‌گویند بانک مرکزی مقصر اصلی این گرانی است ولی صرافی بانک ملی اطلاعیه داده که به نیازهای واقعی ارز پاسخ می‌دهیم.

دلار از ۴۷۰۰ تومان هم عبور کرد/ رئیس جمهور همچنان مکدر، وعده های حباب دار سیف: دلار به زودی ارزان می شود

امروز نیز قیمت دلار بر مبنای روال روزهای گذشته سیر صعودی داشت و از 4700 تومان عبور کرد. صرافی‌ها و فعالان بازار ارز معتقدند دلیل اصلی گرانی دلار در این روزها کمبود عرضه و البته افزایش قیمت ارزی است که از سوی صرافی‌های بانک به صرافی‌های منتخب توزیع می‌شود.

این درحالی است که دقایقی قبل صرافی بانک ملی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «کلیه تقاضاهای واقعی ارز توسط صرافی‌های مجاز تا پایان سال جاری پوشش داده می‌شود. فروش اسکناس دلار آمریکا به‌صورت خرد به اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق صرافی‌های منتخب بانکی ادامه دارد».

اما فعالان بازار ارز با وجود صدور این اطلاعیه می‌گویند عملکرد بانک مرکزی و نحوه توزیع ارز مغایر با این اطلاعیه است. فعالان بازار معتقدند که برخی صرافی ها ارزهای دریافتی را دپو می کنند و و آنها را وارد بازار نمی کنند.

با توجه به این وضعیت باید گفت احتمالاً دلیل اصلی بالا رفتن قیمت دلار در هفته ها و ماه های اخیر این بوده است که بانک مرکزی ارز کمتری به صرافی ها می دهد و یا ارز را به قیمت بیشتری به فروش می رساند.

عده ای دیگر از کارشناسان معتقدند دلیل افزایش قیمت ارز جبران کسری بودجه می باشد. در این باره هادی قوامی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه می گوید: « نرخ محاسباتی ارز در بودجه سال 1396، 3 هزار و 300 تومان بود، اما اکنون نرخ مبادله‌ای 3 هزار و 800 تومان است، ‌بنابراین حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان از مابه‌التفاوت نرخ ارز تا پایان سال عاید دولت می‌شود که به نوعی بخشی از کسری بودجه را جبران می‌کند».

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بابیان اینکه در بودجه‌ها ارز به‌عنوان یک منبع درآمد محسوب می‌شود، ‌تصریح کرد: نرخ محاسباتی ارز در بودجه سال 96، 3 هزار و 300 تومان بود، اما اکنون نرخ مبادله‌ای و 3 هزار و 800 تومان است، ‌بنابراین حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان از مابه‌التفاوت نرخ ارز تا پایان سال عاید دولت می‌شود که به نوعی بخشی از کسری بودجه را جبران می‌کند.

خاطر رئیس جمهور مکدر شد ولی ...

گرانی جدید دلار در بازار ارز در حالی ادامه دارد که پیشتر رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرده بود که دلار به‌زودی و طی روزهای آینده ارزان می‌شود.

حسن روحانی، رئیس جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی خود در 2 بهمن ماه تاکید کرده بود که مشکلی از بابت دلار وجود ندارد و مردم خیالشان راحت باشد. روحانی درباره شایعه بالابردن نرخ ارز در پایان سال اظهار داشت: به نفع دولت نیست که دلار را بالا ببرد تا مخارجش را تامین کند. ما اول سال یک پیش بینی درخصوص نرخ ارز می‌کنیم و من به مردم به صراحت می‌گویم دولت به دنبال افزایش نرخ ارز نیست و همواره من در دولت به مقامات مسئول این تاکید را داشتیم چرا که نوسانات مختلفی بر زندگی مردم خواهد گذشت. روحانی تاکید کرد: خیال مردم از بابت دلار راحت باشد.

محمد باقر نوبخت نیز 23 آذرماه در گردهمایی دانشجویان و جوانان حزب اعتدال و توسعه، با بیان اینکه رییس جمهوری در جلسه امروز با وی تاکید کرده که درباره افزایش نرخ ارز بسیار نگران است، ادامه داد: آقای روحانی اصلا و به هیچ عنوان افزایش نرخ ارز را بر نمی تابد و از افزایش آن بسیار مکدر است.

در روزهای اخیر رئیس کل بانک مرکزی نیز گفته بود: تا حدود زیادی کاهش نرخ ارز در بازار ادامه خواهد یافت، البته این کاهش در حد رقم و اعدادی خواهد بود که حبابی در آن وجود نداشته باشد. البته برای کاهش نرخ ارز در بازار نمی‌توان رقم خاصی را اعلام کرد.

ولی‌الله سیف درباره میزان حباب نرخ ارز با توجه به روند کاهشی که در بازار آغاز شده است، گفت: بازار ارز در حال طی کردن شرایط خاص خود است و طبیعی است که بانک مرکزی طبیعتاً نظارت بر این روند دارد؛ البته به‌نظر می‌رسد که یک التهاب در یک تا دو ماه گذشته در این بازار رخ داد که اکنون، در حال تعدیل شدن است.

بازار دلار شبیه بمب ساعتی شده است

محسن جلال‌پور، رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران درباره وضعیت بازار ارز گفت: وضعیت بازار دلار شبیه به یک بمب ساعتی شده است که هر چه زمان می‌گذرد قدرت تخریبش بیشتر می‌شود. مطمئنا عواملی از جمله واسطه‌گری‌ها هم در بازار تاثیرگذار است اما علت اصلی نیست و در واقع سیاست‌های خودمان در حدود چهار سال گذشته باعث این اتفاقات شده است.

جلال‌پور اظهار کرد:‌ دولت روال درست و طبیعی را در مورد بازار ارز پیش نمی‌برد. این عدم روال درست برای نرخ دلار و مصنوعی نگه داشتن آن باعث بروز اتفاقات اخیر در بازار ارز می‌شود.

وی درباره اینکه گفته می‌شود دولت برای جبران کسری بودجه و تامین برخی هزینه‌ها نرخ دلار را بالا می‌برد؟ گفت: امسال هم مشکل کمبود بودجه برای دولت پیش آمده است و صحبت از 30 هزار میلیارد تومان کمبود در بودجه است. اگر دولت چنین سیاستی را اتخاذ کرده است برای گذر از جریان هزینه‌های پایان سال است و دولت در یک شرایط عادی و طبیعی این کار را انجام نمی‌دهد.

به گزارش الف، ادامه نوسانات نرخ ارز باعث بی ثباتی بازار و شکل گیری بی اعتمادی در بین بازیگران اقتصاد خواهد شد و همان طور که رئیس جمهور گفته بود زندگی مردم را نیز تحت الشعاع قرار خواهد داد. همچنین بی ثباتی بازار ارز بر شاخص های دیگر اقتصاد نظیر سرمایه گذاری، تولید و اشتغال تاثیر منفی خواهد داشت. اما به نظر می رسد با این وضعیت و علی رغم وعده های دولتمردان فعلاً نباید انتظار ثبات در بازار و جلوگیری از افزایش لحظه ای نرخ ارز را داشته باشیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۳۳۲۵۰۲۰:۲۱:۴۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
بابا ملت چقدر داد بزنند سیف و نوبخت را بفرستید یکجایی که نتوانند نظری بدهند از ریس جمهور انتظار داریم سریعا این دو نفر را که عامل پیش امدن اشوب ها شدند را برکنار کنند
ناشناس۲۳۳۴۷۲۲۳:۴۳:۵۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
وضیعت ارزی و ذخیره اسکناس بانک مرکزی با توجه به خطر تحریمهای جدید ترامپ اصلا خوب نیست و هر لحظه ممکن است کنترل بازار ارز از کنترل به طور کامل خارج شود. بانک مرکزی برای کنترل خرید و فروش و اهسته کردن روند معاملات سیستم پوز را اهسته کرده تا شاید بتواند معاملات سفته بازان ارزی و در کل سرعت جریان پول در اقتصاد ایران را در استانه خرید سال نو و مهلت ترامپ اهسته کند
ناشناس۲۳۳۶۰۰۰۷:۰۸:۳۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
علی برکت اله
ناشناس۲۳۳۶۵۰۰۸:۱۲:۰۷ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
با این سیاست خارجی شرایط همینطور خواهد ماند و البته رو به بدتر شدن، هرکس دیگری هم رییس جمهور بشه فرقی نخواهد کرد.
ناشناس۲۳۳۲۵۲۲۰:۲۳:۲۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
تکرار دور دوم در زمان احمدی نژاد
ناشناس۲۳۳۲۵۳۲۰:۲۳:۳۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
عاقبت تورم تک رقمی اغنیا غنی تر فقرا فقیرتر
ناشناس۲۳۳۲۵۷۲۰:۲۸:۵۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
دلار در دولت مهر ورز شما از ۹۲۰ تومان به ۳۷۰۰ تومان رسید یعنی چهار برابر شد. شما سکوت کردید حال اگر دلار از ۳۷۰۰ تومان به ۱۴۸۰۰ تومان رسید شما حق اعتراض ندارید اگر اعتراضی هست که هست میبایست از طرف مردم باشد و نه شما
ناشناس۲۳۳۵۶۹۰۵:۳۲:۵۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
واقعا از خواندن چنین نظراتی بیشتر از همیشه احساس ( جهان سومی ) بودن میکنم .
ناشناس۲۳۴۰۸۴۱۳:۱۳:۲۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
کاش حداقل جهان سومی بودیم الان که جهان چهارمی هم نیستیم به پول افغانستان و عراق و آذربایجان نگاه کن حسرت جهان سومی ببر متاسفانه سیاستهای غلط در ...
ناشناس۲۳۳۵۸۲۰۶:۲۷:۲۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
شما پر از تناقض هستید. بهتره حرف نزنید.
ناشناس۲۳۳۶۵۸۰۸:۱۵:۲۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
نگرانی شما مردم نیست. دولت ما و دولت شما است.
حسن۲۳۳۹۲۴۱۱:۴۱:۰۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
حالت خوبه؟؟؟؟
ناشناس۲۳۳۲۶۲۲۰:۳۱:۲۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
ی چوپانی بود ........،)))))))
ناشناس۲۳۳۲۶۴۲۰:۳۴:۲۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
مجلس هم خیلی وقته خوابه نه سئوالی نه استیضاحی و کلا همه تو دوربین ها و روزنامه ها در چشم مردم دروغ میگویند ان وقت با این بی ثباتی انتظار دارید سرمایه گذاری و تولید شود و فقط وعده و وعید و گول زدن اگر نمیتوانید مدیریت کنید بروید کنار و مجلس هم که نشان داد که اصلا نمیدانند چه میگذره و ادعای راس امور را فقط یدک میکشند مردم اثرات این گرانی بین سه تا شش ماه به شما خواهد رسید وقتی دارو و یا دکتر و یا مواد غذایی میخرید
ناشناس۲۳۳۲۶۶۲۰:۳۶:۵۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
روحانی مچکریم! تقدیم به همه رای دهندگان به تعقل.
ناشناس۲۳۳۲۶۷۲۰:۴۱:۲۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
اقتصاد کشور چرخهاش ترکیده بانک ها در حال ورشکست شدن و گرانی ها در انتظار مردم و اینده تاریک اقتصادی و مدیران و وزیران و مجلسیان همه در خواب و اثرات ان چالش های اجتماعی و سیاسی و اقتصادی را خواهیم دید
ناشناس۲۳۳۲۸۳۲۰:۵۳:۵۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
به والله طوطئه ای بزرگ در کار است تا با گرانی و نارضایتی مردم را سرازیر خیابانها کنند حاضرم یک به صد شرط ببندم و عده ای در داخل با دشمنان خارجی هم پیمان شده اند و به نقطه حساسی دست گذاشتند اقتصاد و تحمیل تورم ونزوئلایی و فقط ماندم این مردم تاوان چه چیزی را باید پس بدهند که این مقدار فشار اقتصادی جامعه در حال انفجار است از فقر و نداری طبقه متوسط هم در حال نابودیست
ناشناس۲۳۳۸۶۸۱۰:۴۸:۰۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
اگر همچین فکری هم درست باشه فقط ناکارآمدی و عدم توان مسئولین رو در کنترل شرایط نشون میده که از نظر من توطئه ای در کار نیست و فقط فساد... باعث این وضعیت شده الان وضعیت از زمان جنگ که بدتر نیست
ناشناس۲۳۳۲۸۵۲۰:۵۵:۲۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
اگر از کانال 5 هزار رد شود حبابی و تا 8 هزار تومان بالا میرود
ناشناس۲۳۳۲۸۸۲۰:۵۷:۴۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
تبریک ویژه به تیم اقتصادی اگه دلارهای ازاد شده برجام و فروش نفت نبود الان ونزویلا بودین
ناشناس۲۳۳۹۹۵۱۲:۲۹:۴۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
دقیقا بخاطر همون دلارهایی که آزاد شد و مال دولت سابق بود، الان باید پاسخگو باشند این درامد کجا رفت؟! دلار نفتی هم که زیاد شد باز کجا رفت؟!
ناشناس۲۳۳۲۸۹۲۰:۵۸:۰۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
میگم رئیس جمهر چطور میتونه سرش را بالا بگیره و حرف بزنه بعد از مصاحبه اخیر دیگر اعتبار خود را نابود کرد
ناشناس۲۳۳۲۹۹۲۱:۰۶:۱۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
خوب داره یواش یواش همه اقتصاد از کار میفته به شکر این دولت و باند رانتی
ناشناس۲۳۳۳۰۰۲۱:۰۶:۳۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
پیشنهاد می دهم اقای سیف کلن هیچ کاری نکنند تا ببینیم چی میشه
ناشناس۲۳۳۳۱۲۲۱:۲۱:۰۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
دارم به این نتیجه می رسم که حکم دروغ گفتن در اسلام تغییر کرده و احتمالا بر اساس فتاوی جدید باید ثواب برآن مترتب باشد. چون مسولین به این راحتی و درجمع و جلوی دوربین که ثبت تاریخ میشود گفتند در بهمن قیمت ارز پایین میآید اما میبینیم مدام درحتل بالا رفتن است..
ناشناس۲۳۳۳۲۵۲۱:۲۹:۱۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
اشتباهات سیف پایان ندارد . اول سود بانکی رو کیلویی 7% کاهش داد که باعث ایجاد ایجاد تورم در سکه و مسکن شد حالا هم که نوبت افزایش دلار ! دو روز دیگه تورم میشه 30%!!!
مصطفي۲۳۳۳۴۹۲۱:۴۵:۲۷ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
من که تخصصی در بحث ارز ندارم ولی با توجه به تجربه بیست سال گذشته رفتار مسئولین بانک مرکزی و حرفهای انان ، سه ماه پیش بیش بینی دلار ۵،۵۰۰ تومنی رو کردم مطمئن باشید قصد اقایان رانت خوار همینه
شاملو۲۳۳۳۵۵۲۱:۴۸:۴۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
از اینکه سیف نتوانسته دلار را به 5000 تومان برساند روحانی بسیار مکدر است .
ناشناس۲۳۳۴۲۶۲۲:۵۰:۱۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
کی سیاه بازی اینها تموم میشه؟ من یک سوالی دارم صادقانه از آقای احمد توکلی میپرسم؛ امیدوارم کار به دادگاهی کردنش نکشد: اگر بنا بود مقامات روحانی هم دروغ بگویند، پس چرا انقلاب کردیم؟ خب شاه و دور و بری هاش هم لباسشان قشنگ تر بود هم اگر دروغ میگفتند با دو سه زبان خارجی هم بلد بودند دروغ بگویند نه با زبان فارسی و در لوای لباس روحانی و احکام دین.
ناشناس۲۳۳۴۴۹۲۳:۱۹:۳۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
تصادفا این رقم افزایش درآمد که حدود 11 هزار میلیارد تومان میشود با رقم 11 هزار میلیارد تومن پرداخت شده به سهامداران موسسات مالی اعتباری یکی است.
ناشناس۲۳۳۴۵۱۲۳:۲۰:۲۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
سیف آدم بسیار خطرناکیه ببینید کی گفتم
ناشناس۲۳۳۴۵۵۲۳:۲۵:۳۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
مهم آقای نوبخت هست که دلار با این قیمت را قبول نداره! شما تشریف ببرید صرافی اگر دلار گرون بود بگید نوبخت قبول نداره فوری بهتون دلار ارزون میدن!!!
ناشناس۲۳۳۵۰۱۰۰:۲۳:۴۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
تکدر رئیس جمهور نه برای مردم آب و نون می شه نه کار و دارو!
نمیدونم۲۳۳۵۳۲۰۱:۴۴:۴۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
آقای روحانی مردم به شما رای دادن تا اوضاع بهتر بشه نه اینکه وخیم تر شه. یعنی اینقدر آقایان سیف و نوبخت مدیر و کار بلدن که حتی حاضر نیستید ذره ای صدای مردم رو بشنوید و دست از لجاجت بردارین اینارو عزل کنین.
ناشناس۲۳۳۵۳۴۰۲:۰۲:۳۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
هروقت به درخواست اعتراضات مردم رسیدگی کردن ، قیمت دلار هم میاد پایین و سیف و نوبخت هم برکنار میشن.
ناشناس۲۳۳۵۳۷۰۲:۰۴:۴۷ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
سیف هیچ کاره است.
ناشناس۲۳۳۵۴۵۰۲:۲۷:۱۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
تصمیم های غلط و اشتباهه سیف کم نیست ، به مشکلات هم دامن میزنه. بدتر اینه که اینم بره یکی بدتر از سیف میاد. مشکل اصلی نبود عزم جدی برای برخورد و تصمیم درست و رضایت دولت از این وضعیته. گرونی دلار به نفع دولت و سود جویان کلانیه که همیشه با آرامش کامل از این آشفته بازار خوشحالند و راضی.
ناشناس۲۳۳۵۴۷۰۲:۳۶:۱۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
با تشکر از آقای سیف و نوبخت که همه جوره واقعا به فکر مردمن. تو رو خدا استعفا ندین دلخور میشیم.
ناشناس۲۳۳۵۸۶۰۶:۴۴:۱۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
هرکسی بیاد همینه! درست بشو نیست
ناشناس۲۳۳۵۴۹۰۲:۵۶:۰۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
بازی دو سر برده. هم دولت راضیه و خوشحال که کسری بودجه حله و برده. هم نه اینکه پول نفت سر سفره هاست، دیگه نیاز به دلار نبود و دولتم گفته میایم میبریم بدیم بانک مرکزی مردمم گفتن نه زحمت نکشین خودمون میبریم. جفتمون بردیم.
ناشناس۲۳۳۵۷۴۰۵:۵۳:۵۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
در سی و نه سال اخیر تعدادی از کشورهای جهان تنهای تنها با اتکا به سرمایه های انسانی خود و نه سرمایه هایی مانند نفت ‌تا ان اندازه پیشرفت کرده اند که احتمالا برای خودشان هم غیر قابل باور است از ان جمله چین ، هند ، کره جنوبی ، ترکیه ، ........ اما در طی همین سی و نه سال کشور ایران با کسب هزاران میلیارد دلار از محل فروش نفت تنها توانسته بازار بسیار ایده آلی برای مصرف کالاهای همان کشورهای ذکر شده باشد و دیگر هیچ .
ناشناس۲۳۳۶۰۸۰۷:۳۴:۵۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
ما شا الله هفت تومنی تحویل گرفتید ها یکی از دستاوردهای بزرگ تو ن
ناشناس۲۳۳۶۳۱۰۸:۰۰:۰۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
این سیبشه منتظر گلابیشیم. روحانی مچکریم
ناشناس۲۳۳۶۶۶۰۸:۱۹:۱۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
اگر یادتان باشه دلار سال 90 حدودا 1600 بود، اون موقع بهمنی میگفت ارزان میشه نخرید.
ناشناس۲۳۳۶۷۵۰۸:۲۳:۲۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
ترامپ یه کلمه حرف میزنه تمام دنیا ماستشون کیسه می کنند اونوقت رئیس کل بانک مرکزی و رئیس جمهور ما خبر از ارزانی دلار می دن کسی تره هم براشون خرد نمی کنه.
ناشناس۲۳۳۷۹۲۰۹:۴۹:۴۷ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
دستاورد برجام: almost nothing!
ناشناس۲۳۴۰۸۹۱۳:۱۷:۴۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
به هر حال دولت فروشنده انحصاری است ومابه التفاوت خوبی نصیبش میشود و کسری بودجه ریالیش را جبران میکند.
ناشناس۲۳۴۱۹۵۱۴:۱۱:۳۷ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
4800 شد!
شاهرخ۲۳۴۳۳۵۱۵:۱۶:۲۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
کاری به این دولت اون دولت نداریم.......چرا باید اینطور باشه؟؟؟؟؟ چرا کسی یقه مسببین این بدبختی که ارزش پول و دارایی مردم رو به خاک سیاه مینشانند نمی گیره..... یعنی جرمی بالاتر ازین که در طول چند روز مردم فقیر و فقیرتر می شوند....؟؟؟؟..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. من عجله ندارم!

  4. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  5. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  7. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  8. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  10. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  11. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  12. چرا این همه بد اخلاقی؟

  13. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  14. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  15. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  16. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  17. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  18. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  19. دور باطلی که تمامی ندارد!

  20. برای این عکس شما تیتر بزنید

  21. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  22. تضادی عجیب و پر ابهام!

  23. درباره توبه تتلو

  24. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  25. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

آخرین عناوین