اعطای وام ۵ میلیارد تومانی به تمام پیام‌رسان‌های داخلی

گروه فناوری الف،   3961027157 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیر شورای عالی فضای مجازی از ابلاغ مصوبه شورای عالی فضای مجازی درباره حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی خبر داد

اعطای وام ۵ میلیارد تومانی به تمام پیام‌رسان‌های داخلی

درحالی 5روز از رفع فیلتر دوهفته‌ای شبکه اجتماعی و پیام‌رسان تلگرام با دستور رئیس‌جمهور می‌گذرد که روز گذشته ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای‌عالی فضای مجازی با تایید خبر رفع فیلتر تلگرام به دستور رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس شورای‌عالی امنیت ملی گفت: مدیران تلگرام به تعهدات خود در این خصوص عمل کرده‌اند. اما روز گذشته دبیر شورای‌عالی فضای مجازی که پیش از رفع فیلتر تلگرام بارها با رفع فیلترینگ این شبکه اجتماعی مخالفت کرده بود، حمایت تمام قد خود از پا گرفتن شبکه‌های اجتماعی داخلی را اعلام کرد. به گزارش مهر، او گفت: مصوبه‌ای را شورای‌عالی فضای مجازی درخصوص حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی ابلاغ کرده که براساس آن به تمام پیام‌رسان‌های داخلی وام بدون بهره تا سقف 5میلیارد تومان بدون ضمانت نامه و با سفته اعطا می‌شود. فیروزآبادی گفت: «اکنون نیز برای حمایت از این پیام‌رسان‌ها به تمامی آنها مکان و تخفیف پهنای باند داده شده و هزینه استفاده مردم از پیام رسان‌های داخلی نیز با یک سوم تعرفه عادی محاسبه می‌شود.» او با اشاره به اینکه 5پیام‌رسان منتخب داخلی را اعلام کرده‌ایم، گفت:‌ اعلام اسامی این پیام‌رسان‌های داخلی فعلا به صلاح نیست اما مردم آنها را می‌شناسند. دولت و حاکمیت وظیفه دارند موانع سر راه را بردارند تا مانعی وجود نداشته باشد و با این تسهیلات به شرط کمک بخش خصوصی پیش‌بینی می‌کنیم طی یک سال از انحصار پیام‌رسان خارجی خارج شویم.

فیروزآبادی در حالی این سخنان را مطرح کرده است که به اعتقاد کارشناسان در طول 2هفته فیلترینگ تلگرام، کاربران ایرانی استقبال بسیار کمی از شبکه‌های اجتماعی داخلی داشتند و در مقابل آن بسیاری از کاربران تلگرام به انواع فیلترشکن‌ روی آوردند و حتی در مترو نیز فروش انواع فیلترشکن‌ شروع و با استقبال مواجه شد؛ اتفاقی که موجب شد عملا فیلترینگ تلگرام اثر چندانی نداشته باشد و کاربران این شبکه همچنان پرشمار بوده و با دور زدن فیلترینگ از آن استفاده کنند.

البته حمایت از شبکه‌های اجتماعی داخلی تنها به شورای‌عالی فضای مجازی منتهی نمی‌شود زیرا روز گذشته 170نماینده مجلس هم خواستار حمایت از شبکه‌های اجتماعی داخلی در مقابل پیام‌رسان‌هایی مانند تلگرام شدند و درخواست کردند تا برای محدود‌کردن فیلترشکن‌ها هم فکری شود. در نامه نمایندگان مجلس آمده است: «در چند‌ماه گذشته بدخواهان و دشمنان ملت ایران با سوءاستفاده از برخی زمینه‌های داخلی حداکثر بهره را از پیام‌رسان‌های خارجی برای ایجاد ناامنی و فساد و آشوب در شهرهای کشور برده‌اند. حمله داعش به مجلس شورای اسلامی، ترویج خشونت، ایجاد آشوب‌های خیابانی اخیر، اشاعه اعمال منافی عفت فروش مواد‌مخدر و روانگردان‌ها، تنها گوشه‌ای از اقدامات دشمنان ملت ایران در بستر پیام‌رسان‌های خارجی بوده است. ما نمایندگان مجلس به‌منظور تقویت و حفظ استقلال سیاسی و فرهنگی کشور و پیشگیری از ناامنی و تعدی به حقوق خصوصی آحاد جامعه و صیانت از فرهنگ و هویت ایرانی-اسلامی و تامین حقوق شهروندی و آزادی‌های مشروع، امنیت و آسایش مردم و نیز حمایت از فناوری‌های بومی و توانمندی‌های داخلی، از شما روسای محترم قوا خواستاریم ضمن حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی، دستور فرمایید این پیام‌رسان‌ها جایگزین پیام‌رسان‌های خارجی شوند و نسبت به ساماندهی فیلترشکن‌ها نیز اقدام عاجل به عمل ‌آید.»

همچنین وزیر ارتباطات که در حمایت از شبکه‌های اجتماعی داخلی در یکی از پیام رسان‌ها برای خود در شهریور‌ماه صفحه‌ای راه‌اندازی کرده بود، 2روز پیش بدون نام بردن از تلگرام در متنی نوشت یک پیام‌رسانی که زیرساخت بسیاری از موضوعات است در کشور انحصاری بودنش زیاد مطلوب نیست. ایسنا به نقل از وزیر نوشت: «امروز بنا بر اقتضائاتی، تلگرام برای 2هفته در کشور فیلتر شد، چقدر کسب و کارها صدمه دید؟ اگر این اقدام از طرف مقابل باشد آن وقت چه؟ همه این سوالات و البته موضوعات دیگر ایجاب می‌کند که ما ظرفیت مردم را روی یک پیام رسان نبینیم اما اینکه ما امر کنیم و بگوییم بروید روی فلان پیام‌رسان، واقعا نمی‌شود. مردم باید چارچوب‌های انتخاب و حق انتخابشان درست باشد. برخی از دیدگاه‌ها حاکی از آن است که ما یک پلتفرم انتخاب می‌کنیم و می‌گوییم همه از آن استفاده ‌کنند و همه هم واقعا این کار را می‌کنند. این کار نیازمند همدلی است و همه باید دست به‌دست هم دهند و اتفاقات اخیر هم نشان داد آسیب‌پذیری ما در این زمینه بالاست.»

دیدگاه کاربران

ايراني۲۱۰۷۸۲۱۵:۴۰:۲۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
ببین پول بیت المال را چگونه حیف و میل می کنند و به یک پیام رسانه .. این همه وام بدون بهره می دهند !!! قطعا باز هم دست آقازاده ها پشت این پیام رسانه ها هست !!!
ناشناس۲۱۰۸۲۴۱۶:۰۴:۳۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
بر اساس تجربه شخصی پیش بینی من در مورد این برنامه اینطور است که شرکت های مستحق و واجد شرایط و متخصص برای استفاده از این تسهیلات در هزار توی بروکراسی پس از تحمل زمان طولانی از چرخه گرفتن این پول حذف می شوند و در عوض این پول به شرکت هایی که مثل قارچ رشد کرده اند و شایذ بیستر از روی کاغذ نباشند تعلق گرفته و حیف ومیل می شود و در انتها هیچ چیزی هم دست کشور را نمی کیرد
ناشناس۲۱۰۸۴۷۱۶:۱۴:۳۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
بعد می گویند فساد! وام به پروژه خصوصی که نه به دار است و نه به بار! فهمیدن اینکه هیچ پروژه پیام رسان و یا شبکه اجتماعی ایرانی در ایران موفق نخواهد شد چون باور عمومی این است که در چنین نرم افزاری زیر نظر خواهند بود و این برای جان و مالشان خطرناک است! من یک تروریست نیستم که نگران باشم نقشه بمب گزاریم لو رود، ولی ممکن است بخواهم یک مهمانی بگیرم و نگرانم که فردا تیتر روزنامه شوم که "طی عملیات فنی نهاد X در مهمانی در تهران 20 نفر دستگیر شدند که لباس نامناسب پوشیده بودند"! حالا شما بفرمایید این بسته های 5 میلیاردی قرار است سهم کدام خودی ها شود؟!
ناشناس۲۱۰۸۵۶۱۶:۲۰:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
.. چرا به بقیه کسب و کارهای اینترنتی پرداخت نمیشه ؟؟؟
مهدی۲۱۱۰۸۹۱۹:۳۱:۲۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
اگر تمام درآمد نففت را هم بدهید محال بتوانند مثل تلگرام شوند فقط پول حروم میکنند
ناشناس۲۱۱۲۱۶۲۲:۱۵:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
راه جدید برای حیف و میل پول های مملکت آقازاده ها بشتابید
ناشناس۲۱۱۳۴۲۰۰:۵۶:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
دریغ از سر سوزنی حس وطن پرستی. کسانی که با پیام رسان داخلی مشکل دارند شاید ایرانی نباشند. آنان برای توجیه مخالفت خود در خصوص کمک منطقی به کسب وکار داخلی سخنان خنده دار می گویند. به جای اینا لااقل می نوشتید در صرف وکاربرد این اموال نظارت شود.نه این که از بیخ وبن مخالفت کنید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین