واکنش حجتی به انتشار ویدئو برنجکار گیلانی

گروه اقتصادی الف،   3960927243 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر جهادکشاورزی با انتشار پیامی درباره حواشی ایجاد شده بابت انتشار یک فیلم در فضای مجازی، «از این که شائبه توهین به بندگان خدا حتی به ذهنش خطور کرده باشد، به خداوند متعال پناه برد».

واکنش حجتی به انتشار ویدئو برنجکار گیلانی

به گزارش ایرنا، محمود حجتی در پیامی که روز دوشنبه منتشر شد، اعلام کرد: «خدا نیامرزد حجتی را اگر خدای نکرده شائبه توهین به بندگان خدا را در سر خود بپروراند؛ چه رسد به کشاورز دلسوخته و زحمت کشی که تلاش می کند افت قیمت حاصل تلاش سالانه محصولش (برنج) را به گوش مسئولین برساند».

در پی بازدید وزیر جهادکشاورزی از کارخانه شالیکوبی یک مجتمع صنایع غذایی در لنگرود، برخی با تقطیع تصاویر و انتشار گزینشی آن، قصد تخریب دولت دوازدهم را داشتند.
این کارخانه شالیکوبی که در زمینه تولید سبوس برنج فعال است، چندی پیش محصولات خود را برای وزیر جهادکشاورزی ارسال کرد که نتیجه آن بازدید حجتی از این کارخانه بود.
نگاهی به تصویر کامل این بازدید نشان می دهد که در جریان بازدید حجتی از این کارخانه که جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، دست اندرکاران درباره خواص سبوس برنج و اینکه این محصول از ویتامین «ب» بوده و برای آرامش اعصاب و کاهش دهنده قند خون مفید است، به وزیر توضیحاتی ارایه کرده اند.
پس از آن یک شالیکار اهل گیلان با گلایه از واردات بی رویه و افت قیمت برنج خواستار ممنوعیت واردات آن شد که وزیر جهادکشاورزی با هدف ترویج مصرف دارویی سبوس و آرام کردن کشاورز برنجکار، پیشنهاد به مصرف سبوس خوراکی دارویی کرد.
با این حال برخی رسانه ها با هدف حاشیه سازی برای دولت اقدام به تقطیع فیلم و انتشار گزیده ای از آن کردند تا چنین به نظر برسد که وزیر جهادکشاورزی زحمات کشاورزان و دلمشغولی های آنها را نادیده گرفته است.
سبوس برنج از محصولات جانبی صنعت تولید برنج در ایران به شمار می رود که مصرف دارویی و خوراکی دارد.

دیدگاه کاربران

حسین۱۷۰۸۰۶۱۵:۲۳:۳۸ ۱۳۹۶/۹/۲۷
یعنی چی ارزان شدن برنج؟ برنج رو کشاورز کیلویی ۱۰‌هزار تومان داره میفروشه اونوقت برنج پاکستانی با کیفیت از هزاران کیلومتر اون‌ ور تر میاد کیلویی شش هزار تومن چرا به جای رقابت به دنبال حذف رقبا هستیم ؟
ناشناس۱۷۰۸۹۴۱۶:۴۳:۱۹ ۱۳۹۶/۹/۲۷
برنجی که از کشاورز 10 هزار تومان خریده شود، من مصرف کننده باید 13 تا 15 هزار تومان بخرم، این کجایش ارزان است؟! 4 کیلیو برنج و 4 کیلو مرغ در ماه می شود 150 هزار تومان، این را بگذارید کنار ماست و نان و پنیر و آب و برق و گاز و حمل و نقل و کرایه خانه، خوب مگر چقدر حقوق می گیریم ما؟!! چه اشکال دارد اگر من بتوانم برنج 6 تومانی وارداتی بخرم و متمولان برنج 15 تومانی؟! مگر ما چند کشاورز داریم که 80 میلیون جمعیت را محروم کنیم چرا که از نظر ایشان برنج 15 هزار تومانی برای مصرف کننده نهایی ارزان است؟!! نان و برنج و دارو که دیگر خودرو نیست بگوییم اکثریت به جهنم، بسوزند و بسازند!
ناشناس۱۷۰۹۲۸۱۷:۰۹:۵۰ ۱۳۹۶/۹/۲۷
چه ربطی داره کشاورز بیچاره ازش خواسته واردات برنج رو جلوش رو بگیره وزیر بجای پرداختن به اصل موضوع رفته سراغ سبوس دارویی مثلا خواسته خوشمزگی کنه؟
ali۱۷۱۲۴۲۲۳:۰۸:۲۲ ۱۳۹۶/۹/۲۷
بعنوان فعال اقتصادی ، قیمت برخی کالاهای ساخت داخل از قیمت جهانی آن بیشتر است. مثلا ماهی، چای، برنج...دلیل ان هم تولید بشکل سنتی است. باید هزینه تولید پایین بیاید. یک کارمندساده با خانواده ساده نمیتواند برنج ایرانی بخرد.
ناشناس۱۷۱۲۵۶۲۳:۲۲:۴۱ ۱۳۹۶/۹/۲۷
گیلان سرزمین برکت هست اما متاسفانه کشاورزان تنها بلدند سه ماه کارکنند وبرنج کشت کنند .بقیه نه ماه رو هم استراحت کنند.پرورش ماهی و دامداری وتولید صنایع دستی و فروش مرغ و تخم مرغ هم میشه جزو درامد البته برای کسی که اهل کار باشه به جای قهوه خانه نشستن.
حسین۱۷۴۷۳۰۰۸:۵۹:۲۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲
دولت اصولا نمی تواند در مقابل آقازاده ها مقاومت کند و اگر جلوی واردات برنج گرفته شود ، مجوز واردات لوبیا داده می شود و اگر جلوی واردات لوبیا گرفته شود مجوز واردات سیب و ... داده می شود. اضافه کنید به اینها سیاست کاش کلزا در مناطق سردسیر که علیرغم اینکه سالهاست کلزا در این مناطق کاشته شده و کشاورزان را دچار خسارت می کند سیاست دولت توسعه کاش کلزا به هر بهانه ای است فارغ از اینکه کشاورزی ضرر کند یا نکند؟ کسی نیست به این حضرات عرض کند چرا فکر اساسی برای کشاورزی کشور نمی شود؟ در حالی که در کشورهای پیشرفته در هر مزرعه یک آزمایشگاه تجزیه خاک و گیاه وجود دارد در کشور ما هنوز کشاورزان ما با آزمایشات تجزیه خاک و آب بیگانه اند و بجز چند آزمایشگاه که در مزاکر استانها مستقرند ، امکان دسترسی کشاورزان به این آزمایشگاهها وجود ندارد و با این امکانات می خواهیم محصولات سالم و رقابت پذیر تولید کنیم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

    25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    آخرین عناوین