نقد محکم روزنامه جوان به «حمید رسایی»/ رسایی و ستیزه‌جویی علیه الگوی حاج قاسم

  4021217061 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

رسایی قبلاً با توهین آشکار به قهرمان ملی ایرانیان و مقایسه او با ابوموسی اشعری و کمتر دانستن این شهید بزرگوار از فریب‌خوردگان صدر اسلام، دقیقاً همان رفتار وحدت‌گرایانه حاج قاسم را که خود اکنون خلاف آن عمل می‌کند، زیرسؤال برده بود.

نقد محکم روزنامه جوان به «حمید رسایی»/ رسایی و ستیزه‌جویی علیه الگوی حاج قاسم

به گزارش تسنیم، روزنامه جوان در یادداشتی راجع به حمید رسایی نوشت: "حمید رسایی" در نخستین واکنشی که به انتخاب خود در مجلس داشت، با نوعی حاشیه‌سازی مکروه و ضدمردمی و در جملاتی متوهمانه که نشان می‌دهد خود را یک جریان یا چیزی بیش از یک منتخب، تصور کرده است، از همین‌حالا برای انتخاب رئیس مجلس خط‌ونشان کشید تا نشان دهد نه دغدغه مردم را دارد و نه درکی از خواسته‌های رهبری‌معظم از نمایندگان را و نه چارچوب فکری‌اش کار و انجام وظایف نمایندگی است و بیش‌از هرچیز درگیر توهم قدرت و ریاست شده است.
 
از آنجا که برخی چهره‌های دیگر نیز در همین رویکرد و توهم غوطه می‌خورند، باید گفت این حرف‌ها نه نیاز کشور و نه نیاز مردم است، این‌ها فقط هوای نفس سیاسی است که مردم با آن خوب آشنا هستند و برای همین تا نیمی از نمایندگان هر دوره را کنار می‌ریزند، چون می‌دانند که از این هواگردی‌ها چیزی برای مردم درنمی‌آید.
 
انتظار از یک نماینده متعهد و متخصص که رسایی و برخی همفکران او از هر دو بی‌بهره هستند، آن است که درک درستی از وظیفه نمایندگی و فلسفه سیاسی اسلام و فهم حکومتداری داشته باشند. اینکه اولین پیام یک نماینده به جای عرضه برنامه‌ها و راهکارهای برون‌رفت از مشکلات و تبیین چرایی انواعی از مشکلات اقتصادی و ساختاری، این باشد که با جملاتی به‌واقع خارج از ادب و عرف سیاسی و مشی اسلامی که به‌نوعی هم توهین به شمار دیگری از منتخبان و هم توهین به مردم است، حاشیه‌سازی کند، یک فاجعه تمام‌عیار است.

رسایی -ردصلاحیت‌شده چند دوره پیش - این‌بار با تکرار واژه‌هایی که شبکه‌های صهیونیستی اینترنشنال و منوتو در دهان معاندان انداختند، مثل «کیف‌کشی» و «روابط فامیلی» برخی افراد را «رشدیافته بدون صلاحیت در عرصه سیاست» نامیده است.

این حرف، گزاره بسیار دقیق و درستی است اما مصداق عینی و اول آن، خود اوست و باید نشان دهد که مراحل رشد سیاسی خودش چه بوده و از کجا آغاز کرده تا به اینجا رسیده است که در نخستین سخنان پس از انتخاب، همه دغدغه‌های دلسوزان نظام و رهبری معظم برای وحدت و انجام وظایف نمایندگی بدون ورود به حاشیه‌ها را به کنار زده و با یک فرمان تفرقه‌افکن و توهم قدرت و ریاست مجلس به جلو آمده است.
 
رسایی قبلاً با توهین آشکار به قهرمان ملی ایرانیان و مقایسه او با ابوموسی اشعری و کمتر دانستن این شهید بزرگوار از فریب‌خوردگان صدر اسلام، دقیقاً همان رفتار وحدت‌گرایانه حاج قاسم را که خود اکنون خلاف آن عمل می‌کند، زیرسؤال برده بود. شخصاً در جلساتی حضور داشتم که برخی از همین خودپسندان هنگام انتشار عکس‌های حاج‌قاسم در سوریه بر سر تپه‌ها، شهید بزرگوار را به ریاکاری متهم می‌کردند.
 
رسایی حتی عنوان «مجلس انقلابی» را که رهبر معظم انقلاب به مجلس یازدهم دادند، تحقیر و تخریب کرده و راه عبور از این مجلس را هم تغییر رئیس مجلس دانسته است: «مردم خواستار این هستند که مجلس دوازدهم، تصمیمات غلط مجلس انقلابی یازدهم در مجلس دوازدهم تکرار نشود. خب این امر چگونه و با چه ابزاری محقق می‌شود؟ یکی از راه‌های این مسئله تغییر ویترین مجلس دوازدهم از جمله هیئت رئیسه مجلس و کمیسیون‌ها و مراکز اصلی قوه مقننه مثل مرکز پژوهش‌های مجلس است.»
 
این حد از جسارت و تیکه‌پرانی به عنوان «مجلس انقلابی» که شخصی پس از انتخاب در یک فرآیند، گمان کند مردم او را انتخاب کرده‌اند که رئیس شود و مثلاً جایی از قبیل مرکز پژوهش‌ها را جولانگاه خود قرار دهد، بدون اینکه حتی یک پژوهش علمی و تحقیقاتی در پرونده خود داشته باشد، نباید با سکوت نهادهای انقلاب همراه باشد.

کیست که نداند عنوان «مجلس انقلابی» عنوان مؤکد رهبری معظم به مجلس یازدهم بود که چند بار آن را تکرار و تأکید کردند که بر این عنوان اصرار دارند. حالا یک تازه منتخب با این جسارت بگوید که مردم به من رأی دادند تا تصمیمات غلط مجلس انقلابی تکرار نشود!
 
رسایی در مغالطه‌ای آشکار کاهش رأی پایین امثال قالیباف را نسبت به دوره قبل، نشانه اقبال به خود اعلام کرده است! درحالی‌که رأی مردم در این دوره هم متکثر بود، هم متنوع و هم با میانگین پایین‌تر رأی نسبت به دوره قبل و همه این‌ها موجب پراکندگی رأی مردم شد که اتفاقاً گواهی بر نداشتن مرجعیت سیاسی و حیرت مردم و فقدان آمادگی برای انتخاب یک فهرست واحد بود که این هرچه باشد، از کاسه تفرقه‌افکنان بیرون می‌آید. کافی است بدانیم منتخب اول امسال که سال 94 با 692 هزار رأی نفر پنجاه‌ودوم تهران شد و امسال با صدهزار رأی کمتر نفر اول شد تا معلوم شود آن مغالطه چقدر تأسف‌آور است.
 
رسایی در دوره‌ای که نماینده مجلس بود هم در یک تقابل تفرقه‌افکنانه با حدادعادل، وارد ماجرای تغییر ریاست مجلس شد که بتواند رئیس‌جمهور وقت را راضی کند اما رئیس‌ مجلس جدید او و همفکرانش را دور زد و کار به جایی رسید که او نتیجه کارش را نپذیرفت و یک بازی سیاسی ساده را هم نتوانست درک کند.

اکنون به همه نمایندگان ملت باید هشدار داد که در روزهای پیش‌رو، روش تفرقه‌افکنی و اختلاف‌افکنی را کنار بگذارید و به جای حاشیه‌سازی و سیاسی‌بازی، اگر برنامه و ایده‌ای دارید، آن را اعلام کنید. در غیر این‌صورت همین مردم پاسخ این کج‌روی‌ها و حاشیه‌سازی‌ها و تیکه‌پرانی‌ها را خواهند داد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۱۱۰۶۶۱۵:۳۲:۲۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
شانتاژ خبری قبل انتخابات علیه قالیباف ایجاد کردن
ناشناس۳۴۱۱۰۸۰۱۵:۴۴:۱۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
یک اصول گرای واقعی ، دمش گرم
ناشناس۳۴۱۱۱۰۳۱۶:۰۸:۲۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
بعد قالیباف نوبت کیه؟
مهوان علیدوست۳۴۱۱۱۸۰۱۷:۱۳:۰۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
این لحن تند و مغرضانه به نظر می رسد در حالی که نویسنده یا نویسندگان می توانستند اعتدال و عقلانیترا به همراه خیرخواهی و حسن نیت ، چاشنی انتقاد خود نمایند .تا تاثیر بیشتری بر مخاطب عام و خاص مقاله خود بگذارد . لزوما تاکید رهبری بر انقلابی بودن مجلس به معنی تایید تمام رفتار و کردار و اعمال مجلس و خصوصا تایید مسائل مربوط به مشکلات نمایندگان مجلس و خانواده های آنها و خصوصا رئیس مجلس نیست ، این گونه هزینه کردن از بیانات رهبری و مصداق قراردادن آن به هر چیز ، اگر ظلم به رهبری نباشد مطمئنا ،دفاع بد از شان مجلس هست . خداوند همه ما را به راه راست هدایت کند
امیر حسین سلطان/تهران۳۴۱۱۳۳۳۱۹:۳۷:۵۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
نقد محکمی در کار نیست! همان استفاده از واژه حمله مناسب تر است.(تیتر همین مطلب که ساعاتی پیش روی سایت الف بارگذاری شده بود و ذیل آن کامننتم نیز درج گردید) و بنابراین اگر نقدی در کار باشد و آنهم نقد محکم دقیقا شامل حال همین روزنامه جوان با این لحن تند و بی ملاحظه اش می باشد و نه چیز دیگری!
ناشناس۳۴۱۱۱۸۲۱۷:۱۴:۴۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
قالیباف بدرد پروژه های عمرانی میخوره و خوبه خودش از مجلس بره
ناشناس۳۴۱۲۱۹۸۱۲:۰۸:۰۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
اشتباه نکن بنظرم ..
ناشناس۳۴۱۱۱۸۸۱۷:۲۰:۴۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
الحمدالله دیگه مجلس دست خود شما اصولگراها ست و نمی توانید این اختلافات و توهین‌ها را گردن اصلاح طلبان بیندازید !!
ناشناس۳۴۱۱۲۷۰۱۸:۴۲:۵۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
اگر رسایی این سخنان را در مورد شهید سلیمانی زده پس چطور صلاحیتش تایید شده؟!
ناشناس۳۴۱۱۳۳۴۱۹:۳۸:۲۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
عزیز جان !! اینا و حامیاشون از زمان امام تلاش کردن به قدرت برسن و الان رسیدن !!
ناشناس۳۴۱۱۳۴۲۱۹:۴۴:۱۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
فکر نمی کردن کسی بهش رای بده
ناشناس۳۴۱۱۳۰۹۱۹:۲۱:۳۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
رفتار روزنامه جوان به راحتی افترا میبنده مثل آب خوردن تحریف میکنه آقای رسایی خیلی با صدای رسا حاج قاسم سلیمانی رو مالک اشتر و خالقان فاجعه‌ی برجام رو ابوموسی اشعری نامیده و البته بشکل محترمانه‌ای نامه‌ی دستبوسی سردار سلیمانی رو نقد کرده _____ اگه به آقای قالیباف یا روزنامه‌ی حامی برخورده ، مشکل خودشونه
ناشناس۳۴۱۱۴۲۳۲۱:۰۱:۵۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
اولا رسایی اشتباه کرد که فلان توییت را در مورد سردار دل‌ها منتشر کرد ثانیا همان طور که از متن توییت پیداست، منظورش از ابوموسی اشعری حسن روحانی بوده نه حاج قاسم. نسبت به حاج قاسم لقب مالک اشتر داد که البته انتقادی بوده که انتقاد بیجایی بود.
ناشناس۳۴۱۱۴۵۷۲۱:۳۷:۲۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
امثال رسایی نماینده حدود 3 درصد مردم تهران هستند در همان حد هم باید به او بها داد
ناشناس۳۴۱۲۶۱۷۱۷:۲۵:۲۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
ربطی. ندارد
ناشناس۳۴۱۱۴۷۷۲۱:۵۲:۴۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
رسایی در مورد اون صحبت توضیح داده اخیرا هم در مورد دلیل این مقاله روزنامه جوان توضیح داده کافیه یک سرچ کنید تا مطلب دست تون بیاد
ناشناس۳۴۱۱۴۸۲۲۱:۵۴:۳۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
آقای رسایی گفته که اولا دو تا توییت بوده که یکی شو همه جا پخش میکنن. در توییت اول از سردار سلیمانی تشکر کرده ثانیا در توییت دوم گفته لزومی نداشته لفظ دست بوسی رو بکار می‌برده سردار سلیمانی
ناشناس۳۴۱۱۴۸۵۲۱:۵۶:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
مشکل اینجاست که رسایی دست گذاشته روی کار قالیباف
ناشناس۳۴۱۱۸۹۵۰۸:۰۰:۰۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
این موضوع دعوای جدیدی نیست و به وضوح میشه تکنیک های روانی مرسوم سیاست مداران رو توش دید
ناشناس۳۴۱۲۲۸۲۱۳:۲۴:۱۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
رای آوردن بیشتر ملاک نیست اقبال عمومی کل جامعه مهمه
ناشناس۳۴۱۱۹۸۱۰۹:۱۴:۲۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
رسایی کجا تفرقه افکنی کرده ! حرف تغییر در مجلس حرف درستی است که رای مردم همین را نشان میدهد بهنظر شما چه میشود که یک جوان مثل ثابتی یا کسی مثل رسایی از قالیباف بیشتر رای می آورند؟
ناشناس۳۴۱۲۲۱۷۱۲:۲۳:۴۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
تحصیلات و تخصص آقای رسایی چیست؟
ناشناس۳۴۱۲۲۸۹۱۳:۲۹:۲۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
عرصه سیاست به مدرک تحصیلی ربطی نداره کما اینکه مهندس بازرگان که مهندس عمران بود در کار سیاست هم بود و همچنین اقای خاتمی ۸سال رئیس جمهور بود با مدرک لیسانس فلسفه کلا فهم سیاسی و تحلیل سیاسی به مدرک تحصیلی ربط زیادی نداره هرچند باید یک سیاست مدار مطالعات عمیق و مدوام در مورد مسائل روز و آینده داشته باشه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    9. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    10. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    11. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

    14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

    15. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

    16. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

    17. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

    19. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

    20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

    21. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

    22. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

    23. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

    24. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

    25. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

    آخرین عناوین