بیانیه مجلس خبرگان: جمهوری اسلامی ایران الگوی تمام‌عیار مردم‌سالاری دینی است

  4021216142 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مجلس خبرگان رهبری در بیانیه‌ پایانی سیزدهمین اجلاسیه دوره پنجم خود، تأکید کرد جمهوری اسلامی ایران در عمر نزدیک به نیم قرن خود نشان داد یک الگوی تمام‌عیار مردم‌سالاری دینی است.

بیانیه مجلس خبرگان: جمهوری اسلامی ایران الگوی تمام‌عیار مردم‌سالاری دینی است

به گزارش فارس، در بیانیه پایانی اجلاسیه سیزدهم مجلس خبرگان که امروز چهارشنبه شانزدهم اسفند ۱۴۰۲ توسط آیت‌الله عباس کعبی نسب عضو هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری قرائت شد، آمده است: مجلس خبرگان رهبری در آخرین اجلاس رسمی خود در دوره پنجم با سپاس به درگاه خداوند متعال و طلب پاداش الهی برای مردم عزیز کشورمان که علی‌رغم همه مشکلات و تبلیغات گسترده بیگانگان، با حضور حماسی خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن و شرکت مجاهدانه در انتخابات یازدهم اسفند ماه، صحنه‌های باشکوه دیگری را از همراهی با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی رقم زدند بر مسائل زیر تأکید می‌کند:
همچنین در این بیانیه آمده است: در شرایطی که دشمنان جمهوری اسلامی از همه توان خود برای ایجاد یأس و ناامیدی و منصرف کردن مردم از شرکت در انتخابات استفاده کرد و مردم عزیزمان را در یک جنگ روانی سنگین مورد هجوم قرار داد، این انتخابات نیز بحمدالله با موفقیت، سلامت، امنیت و مشارکت مهّم ملت فهیم ایران برگزار شد. 
مجلس خبرگان رهبری، ضمن ارج نهادن به حضور حماسی مردم هوشیار و آگاه این سرزمین مقدس که با بصیرت و زمان‌شناسی، بار دیگر صحنه‌های دیدنی از غیرت و حمیت ایرانیان را در عرصه انتخابات به رخ جهانیان کشیدند، اقدامات ضدمردمی دشمنان پلید خارجی و برخی جریان‌های منفعل سیاسی داخلی را به شدت محکوم می‌کند.
مجلس خبرگان در بیانیه پایانی اجلاسیه سیزدهم بار دیگر تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران در عمر نزدیک به نیم قرن خود نشان داد که یک الگوی تمام‌عیار مردم‌سالاری دینی است. در واقع، امروز نظام اسلامی ما با دو ویژگی اساسی «خاستگاه مردمی» و «تعهد اسلامی» تعریف می‌شود که در استمرار و استحکام خویش بدان وابسته است.
مجلس خبرگان رهبری، ضمن تأکید بر حفظ و تقویت این ویژگی‌های بارز، نسبت به تضعیف یا کمرنگ شدن هر یک از «پشتوانه جمهوری» و «محتوای اسلامی» نظام مقدس جمهوری اسلامی، هشدار می‌دهد.
در بیانیه پایانی اجلاسیه سیزدهم مجلس خبرگان آمده است: با تبریک به نمایندگان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بر این نکته تأکید می‌شود که «تقوای الهی و عدالت» مبنای مشروعیت مسؤولان در نظام اسلامی است و آن‌ها باید ضمن رعایت تقوی و عدالت در زندگی شخصی و اجتماعی، تلاش خود را جهت مبارزه با تبعیض و امتیازطلبی در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی که مصداق بارز «ظلم» است به کار برند و همواره خداوند متعال را ناظر بر اعمال و گفتار خویش بدانند و اعتماد مردم را پاس بدارند.
مجلس خبرگان ضمن قدردانی از قوای سه‌گانه که برای رشد و اعتلای ایران اسلامی و پاسخگویی به مطالبات مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی‌ورزند به دولت مردمی و خدمتگزار توصیه کرد با اتکال به خداوند و با حفظ روحیه مدیریت جهادی و انقلابی و افزایش روند خدمت‌رسانی که انصافاً از ابتدا تاکنون، کارنامه موفقی را برای دولت سیزدهم رقم زده، از موقعیتی که مردم با رأی اعتماد خود برای دولتمردان پدید آورده‌اند، کمال استفاده را کرده و با جدیت موانع و مشکلات داخلی و خارجی کشور در همه بخش‌ها به ویژه اشتغال، رشد تولید، بهره‌وری، مدیریت منابع و تأمین نیازهای معیشتی و اقتصادی مردم و کاهش دخالت دولت در اقتصاد و مردمی کردن آن و ترمیم ساختارهای اداری، مخصوصاً اصلاح بسترهای فسادزا را پیگیری و حل و فصل کند.
مجلس خبرگان در بیانیه پایانی اجلاسیه سیزدهم از مسئولان خواست برای تعمیق و گسترش فرهنگ و سبک زندگی اسلامی جهت مبارزه با هنجارشکنی‌های فرهنگی و به ویژه بی‌حجابی که مطالبه به حق مردم مؤمن، متدین و انقلابی است، تلاش مضاعف کنند و جهت صیانت از اصول، مبانی و اهداف نظام مقدس اسلامی با تمام وجود مجاهدت و فداکاری کرده و با برنامه‌ریزی دقیق در مقابل دسیسه دشمنان برای انحرافات اخلاقی به ویژه از طریق ترویج فرهنگ منحط غرب مخصوصاً در عرصه عفاف و حجاب، ایستادگی کنند.
مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: حملات وحشیانه و مداوم رژیم اشغالگر و متجاوز صهیونیستی به مردم مظلوم غزه در ۵ ماه اخیر از بی‌شرمانه‌ترین و کثیف‌ترین فجایع تاریخ بشریت است که با حمایت‌های جنون‌آمیز آمریکا و انگلیس و اعمال حقّ وتوی آنان و سکوت مجامع مدعی بین‌المللی غربی و همراهی یا بی‌تحرکی برخی سران سازشکار کشورهای عربی همراه شده است. اما قتل‌عام زنان و کودکان فلسطینی، ترور شخصیت‌های جبهه مقاومت، تخریب گسترده خانه‌ها، بیمارستان‌ها و مدارس و صدها جنایت از این دست، هرگز نمی‌تواند فریاد مقاومت را ساکت کند و این مردم مظلوم با عملیات افتخارآمیز طوفان‌الاقصی خود نشان دادند که دوران امنیت اشغالگران به پایان رسیده و امروز ملت‌های آزاده دنیا هم با رویکردی متفاوت از گذشته صدای مظلومیت و آزادی‌خواهانه فلسطینیان را شنیده و به این واقعیت پی برده‌اند که این ملت مظلوم اما مقتدر، شکست ندارد و لذا فریاد استکبارستیزی و بیداری جهانیان، امروز رساتر از همیشه به گوش می‌رسد.
این بیانیه یادآور شد: در اینجا ضمن حمایت از جبهه مقاومت و حزب‌الله لبنان و عراق و به ویژه انصارالله یمن که با کمترین امکانات، مجاهدانه در برابر جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و حامیان او ایستاده و امنیت این رژیم جنایتکار را مختل کرده‌اند تشکر و قدردانی می‌کنیم و انتظار داریم کشورهای اسلامی و دولت‌های عربی ضمن تحریم همه‌جانبه اسرائیل جهت شکستن محاصره غزه و آتش‌بس فوری و سپس بازسازی سریع آن اقدام عاجل و مؤثر کنند.
مجلس خبرگان رهبری در آستانه حلول ماه مبارک رمضان و فرارسیدن عید نوروز، با تبریک ماه میهمانی خدا و سال نو به تمام هم‌میهنان عزیز از آنان خواست با حفظ شعائر دینی، این ماه شریف و پربرکت را تعظیم کرده، همچون همیشه با دستگیری از محرومان و کمک به نیازمندان، سالی توأم با شادی و معنویت را آغاز کنند.
این بیانیه تأکید کرد: اینک که مجلس خبرگان رهبری اجلاس اختتامیه دوره پنجم را برگزار می‌کند تأکید می‌کنیم در این دوره با اشراف بر مسائل داخلی و بین‌المللی، نگاه کلان راهبردی و برگزاری جلسات منظم و کمیسیون‌های فعال و هیأت اندیشه‌ورز مؤثر و مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی و رصد و پایش مستمر، اعلام می‌دارد، که بحمدالله رهبری حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (دام ظله الوارف) با اقتدار و هوشمندی و فراست و نورانیت و حکمت و تقوا و مدیریت کلان راهبردی و ارزشی، مسیر پیشرفت و عدالت و حرکت به سمت خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی را به نحو احسن پیش می‌برد و خدا را بر نعمت ولایت فقیه شکرگزار هستیم. درود و سلام الهی بر روح بلند حضرت امام خمینی(اعلی‌الله مقامه الشریف) بنیانگذار جمهوری اسلامی و تمامی شهیدان راه حق و آزادی، مدافعان حرم و شهدای حادثه تروریستی کرمان که در مراسم
سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به فیض شهادت نائل شدند و گرامیداشت یاد و خاطره اعضای فقید دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری و آرزوی علوّ درجات برای امام راحل (قدس سره) و طول عمر با برکت همراه با صحت و سلامت برای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای «مدظله‌العالی»، توفیقات روزافزون و سربلندی و پیروزی اسلام و مسلمین به ویژه ملت شریفمان را از خداوند بزرگ مسألت می‌کنیم.
اختتامیه سیزدهمین اجلاسیه رسمی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، امروز چهارشنبه (۱۶ اسفند) برگزار شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۱۰۲۵۷۲۲:۴۹:۴۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
خدا همه ما رو هدايت كند
امیر حسین سلطان/تهران۳۴۱۰۵۰۷۰۶:۴۱:۳۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
بیانیه بالا و بلندی که فقط بخش آخر و آنهم به طور مجمل به کارکرد مجلس خبرگان پرداخته است می طلبد بیش از اینها کارنامه دوره پنجم این مجلس در معرض رویت ملت قرار بگیرد. والله اعلم
ناشناس۳۴۱۰۷۱۵۱۱:۰۰:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
احسنت
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  23. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

آخرین عناوین