حملات تند روزنامه جوان به حمید رسایی: توهم ریاست مجلس را دارد

  4021216044 ۲۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

روزنامه جوان با جملاتی تند حمید رسایی را به‌دلیل اظهاراتش علیه برخی چهره‌های اصولگرا مورد سرزنش و حمله قرار داد.

حملات تند روزنامه جوان به حمید رسایی: توهم ریاست مجلس را دارد

روزنامه جوان نوشت: حمید رسایی در نخستین واکنشی که به انتخاب خود در مجلس داشت، با نوعی حاشیه‌سازی مکروه و ضد‌مردمی و در جملاتی متوهمانه که نشان می‌دهد خود را یک جریان یا چیزی بیش از یک منتخب، تصور کرده است، از همین‌حالا برای انتخاب رئیس مجلس خط‌ونشان کشید تا نشان دهد نه دغدغه مردم را دارد و نه درکی از خواسته‌های رهبری‌معظم از نمایندگان را و نه چارچوب فکری‌اش کار و انجام وظایف نمایندگی است و بیش‌از هرچیز درگیر توهم قدرت و ریاست شده است. از آنجا که برخی چهره‌های دیگر نیز در همین رویکرد و توهم غوطه می‌خورند، باید گفت این حرف‌ها نه نیاز کشور و نه نیاز مردم است، این‌ها فقط هوای نفس سیاسی است که مردم با آن خوب آشنا هستند و برای همین تا نیمی از نمایندگان هر دوره را کنار می‌ریزند، چون می‌دانند که از این هواگردی‌ها چیزی برای مردم درنمی‌آید.  

انتظار از یک نماینده متعهد و متخصص که رسایی و برخی همفکران او از هر دو بی‌بهره هستند، آن است که درک درستی از وظیفه نمایندگی و فلسفه سیاسی اسلام و فهم حکومتداری داشته باشند. اینکه اولین پیام یک نماینده به جای عرضه برنامه‌ها و راهکار‌های برون‌رفت از مشکلات و تبیین چرایی انواعی از مشکلات اقتصادی و ساختاری، این باشد که با جملاتی به‌واقع خارج از ادب و عرف سیاسی و مشی اسلامی، که به‌نوعی هم توهین به شمار دیگری از منتخبان و هم توهین به مردم است، حاشیه‌سازی کند، یک فاجعه تمام‌عیار است.  

رسایی -ردصلاحیت‌شده در یکی از دوره‌های پیشین - این‌بار با تکرار واژه‌هایی که شبکه‌های صهیونیستی اینترنشنال و منوتو در دهان معاندان انداختند، مثل «کیف‌کشی» و «روابط فامیلی» برخی افراد را «رشدیافته بدون صلاحیت در عرصه سیاست» نامیده است. این حرف، گزاره بسیار دقیق و درستی است، اما مصداق عینی و اول آن خود اوست و باید نشان دهد که مراحل رشد سیاسی خودش چه بوده و از کجا آغاز کرده تا به اینجا رسیده است که در نخستین سخنان پس از انتخاب، همه دغدغه‌های دلسوزان نظام و رهبری‌معظم برای وحدت و انجام وظایف نمایندگی، بدون ورود به حاشیه‌ها را به کنار زده و با یک فرمان تفرقه‌افکن و توهم قدرت و ریاست مجلس به جلو آمده است.  

رسایی قبلاً با توهین آشکار به قهرمان ملی ایرانیان و مقایسه او با ابوموسی اشعری و کمتر دانستن این شهید بزرگوار از فریب‌خوردگان صدر اسلام، دقیقاً همان رفتار وحدت‌گرایانه حاج قاسم را که خود اکنون خلاف آن عمل می‌کند، زیرسؤال برده بود. شخصاً در جلساتی حضور داشتم که برخی از همین خودپسندان هنگام انتشار عکس‌های حاج‌قاسم در سوریه بر سر تپه‌ها، شهید بزرگوار را به ریاکاری متهم می‌کردند.  

رسایی حتی عنوان «مجلس انقلابی» را که رهبر‌معظم انقلاب به مجلس یازدهم دادند، تحقیر و تخریب کرده و راه عبور از این مجلس را هم تغییر رئیس‌مجلس دانسته است: «مردم خواستار این هستند که تصمیمات غلط مجلس انقلابی یازدهم در مجلس دوازدهم تکرار نشود. خب این امر چگونه و با چه ابزاری محقق می‌شود؟ یکی از راه‌های این مسئله تغییر ویترین مجلس دوازدهم از جمله هیئت رئیسه مجلس و کمیسیون‌ها و مراکز اصلی قوه مقننه مثل مرکز پژوهش‌های مجلس است.» 

این حد از جسارت و تیکه‌پرانی به عنوان «مجلس انقلابی» که شخصی مثل رسایی مرتکب شود و پس از انتخاب در یک فرآیند، گمان کند مردم او را انتخاب کرده‌اند تا رئیس شود و مثلاً جایی از قبیل مرکز پژوهش‌ها را جولانگاه خود قرار دهد، بدون اینکه حتی یک پژوهش علمی و تحقیقاتی در پرونده خود داشته باشد، نباید با سکوت نهاد‌های انقلاب همراه باشد. کیست که نداند عنوان «مجلس انقلابی» عنوان مؤکد رهبری‌معظم به مجلس یازدهم بود که چندبار آن را تکرار و تأکید کردند که بر این عنوان اصرار دارند. حالا یک تازه منتخب با این جسارت بگوید که مردم به من رأی دادند تا تصمیمات غلط مجلس انقلابی تکرار نشود!

رسایی در مغالطه‌ای آشکار کاهش رأی پایین امثال قالیباف را نسبت به دوره قبل، نشانه اقبال به خود اعلام کرده است! درحالی‌که رأی مردم در این دوره هم متکثر بود، هم متنوع و هم با میانگین پایین‌تر رأی نسبت به دوره قبل، و همه این‌ها موجب پراکندگی رأی مردم شد که اتفاقاً گواهی بر نداشتن مرجعیت سیاسی و حیرت مردم و فقدان آمادگی برای انتخاب یک فهرست واحد بود که این هرچه باشد، از کاسه تفرقه‌افکنان بیرون می‌آید. کافی است بدانیم منتخب اول امسال که سال ۹۴ با ۶۹۲ هزار رأی نفر پنجاه‌ودوم تهران شد، امسال با صدهزار رأی کمتر نفر اول شد تا معلوم شود آن مغالطه چقدر تأسف‌آور است.

رسایی در دوره‌ای هم که نماینده مجلس بود، در یک تقابل تفرقه‌افکنانه با حدادعادل، وارد ماجرای تغییر ریاست مجلس شد که بتواند رئیس‌جمهور وقت را راضی کند، اما رئیس‌مجلس جدید او و همفکرانش را دور زد و کار به جایی رسید که او نتیجه کارش را نپذیرفت و یک بازی سیاسی ساده را هم نتوانست درک کند.  

اکنون به همه نمایندگان ملت باید هشدار داد که در روز‌های پیش‌رو روش تفرقه‌افکنی و اختلاف‌افکنی را کنار بگذارید و به جای حاشیه‌سازی و سیاسی‌بازی، اگر برنامه و ایده‌ای دارید، آن را اعلام کنید. در غیر این‌صورت همین مردم پاسخ این کج‌روی‌ها و حاشیه‌سازی‌ها و تیکه‌پرانی‌ها را خواهند داد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۰۹۲۷۵۱۱:۵۴:۰۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
رسایی حرف حق زده گرچه به مذاق رانت خواران خوش نباشد.
علی۳۴۰۹۳۲۸۱۲:۱۷:۵۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
اتفاقاً خیلی هم درست گفته، و مردم اگر از عملکرد رییس مجلس فعلی و نمایندگان فعلی راضی بودند، ایشان نفر اول میشدند. رهبری هم با هیچکس عقد اخوت نبسته اند که شما پای مجلس انقلابی را به میان می کشید.
ناشناس۳۴۰۹۸۱۹۱۶:۴۸:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
نفر سوم با رای 5 درصد مردم واجد شرایط هنر نیست که رسایی آن را کسب کرده رسایی اگر بالای یک میلیون رای می اورد تازه می رسید به قالیباف دوره قبل رسایی را بزرگ نکنید رای 5 درصد مردم را اورده
امیر حسین سلطان/تهران۳۴۱۰۱۰۷۲۰:۴۸:۱۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
در مقام دفاع از آقای حمید رسایی نیستم و هیچوقت هم انتخاب اینجانب ایشان نبوده، نیست و نخواهد بود! اما از اینکه ایشان مواضع شان را رک و صریح ابراز کرده اند ارزشمند است و در لفافه صحبت نمی کنند و لذا ایشان را مستحق اینقدر انتقاد و مواخذه نمی دانم. اگر رعایت ادب و نزاکت و عدم حرمت شکنی واجب است در مورد روسای سابق مجلس شورای اسلامی نیز به طریق اولی میبایست واحب شمرده شود و تنها منحصر به رئیس مجلس یازدهم محدود نمی شود ضمن آنکه همین روزنامه جوان هم بعضا با مواضع تندروی و یکطرفه خودش باعث شده است طی سالهای اخیر یکی دو بار با دفتر این روزنامه تماس بگیرم و صریحا ابراز ناخشنودی ام را ابراز دارم ....................... سئوالی که در اینجا از روزنامه جوان قابل طرح است اینکه چرا باید نحوه تایید صلاحیت ها و نهایتا انتخاب نمایندگان مجلس توسط مردم طوری باشد که به زعم این روزنامه در هر دوره نیمی از نمایندگان مجلس باید تغییر کنند؟!
علی رضانوروزی۳۴۱۱۵۷۴۲۳:۲۲:۰۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
رسایی خیلی ازقالیباف ارشدتروفهیمتروپاکدستروباشهامتراست
فرهان۳۴۰۹۵۴۹۱۴:۰۵:۴۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
پس چطور تایید صلاحیت شده؟
عبدالله۳۴۰۹۵۸۹۱۴:۲۵:۴۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
هنوز مجلس شروع به کار نکرده ، دعوا شروع شده!!
ناشناس۳۴۰۹۷۹۳۱۶:۳۰:۰۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
دعوا و بلوا راه انداختن برای ریاست مجلس و کمیسیونهای مختلف اینجانب اصلا و ابدا لحن و ادبیات غیرمحترمانه ی روزنامه ی جوان را در اینمورد اصلا نمیپسندم
ناشناس۳۴۰۹۶۷۳۱۵:۰۳:۳۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
خدا را شکر
ناشناس۳۴۰۹۶۸۱۱۵:۰۷:۵۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
حالا مونده که نتیجه اینگونه رد صلاحیتها رو ببینین
ناشناس۳۴۰۹۷۵۴۱۵:۵۴:۴۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
رسایی ۶ درصد ر ا ی واجد شرایطین در تهران رو آورده بهتره دچار اعتماد بنفس زیادی نشه!
ناشناس۳۴۱۰۲۳۳۲۲:۲۹:۱۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
چه ربطی دارد؟
ناشناس۳۴۱۰۴۷۲۰۵:۰۷:۳۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
مگر بقیه شان چند درصد آورده اند؟!
ناشناس۳۴۰۹۷۷۴۱۶:۱۴:۴۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
ایشان با رای بسیار بالایی که آوردند حدود ۷ درصدی توهم صلاحیت ریاست مجلس و بعد ریاست جمهوری و بالاتر رو دارند دیگه!
ناشناس۳۴۰۹۸۰۸۱۶:۴۰:۲۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
باور نکنید.
ناشناس۳۴۰۹۸۱۵۱۶:۴۶:۵۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
با هم آشتی باشید همتون انقلابی و مومن هستین ...
نام آشنا۳۴۰۹۹۲۱۱۸:۲۰:۴۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
این جناب اقا حمید رسایی را میشود ادامه آقا محمود احمدی نژاد فرض کرد.
بنده خدا اصل۳۴۱۰۰۱۶۱۹:۱۶:۲۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
اتفافا رسایی برای ریاست مجلس دوازدهم خیلی هم عالی است. ....
ناشناس۳۴۱۰۰۱۹۱۹:۱۸:۴۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
اى بابا شما كه تا ديروز با هم كنار ميو مدين چى شد كه الان با هم دعواتون شده ؟
ناشناس۳۴۱۰۰۴۹۱۹:۴۸:۴۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
با سلام باعث تاسفه ، یک روزنامه انقلابی به سمت نیروی انقلابی و منتخب جدید مردم توهین کند ، این توهین به مردم است ، اگر ایشان از انتخاب مردم ناراضی اند بهتره خود را اصلاح کنند و ادای انقلابی ها را درنیاورند ، اگر اشتباهی می بینند بهتر است به خود ایشان بگویند نه اینکه جنجال راه بیندازند
ناشناس۳۴۱۰۳۱۱۲۳:۳۷:۵۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
کارهای بزرگ را نباید به آدم‌های کوچک سپرد
معلم تاریخ۳۴۱۰۳۴۶۰۰:۱۱:۴۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
تاریخ بخوانید تا از این رویدادها متعجب نشوید.تاریخ ایینه عبرت و چراغ راه اینده است .
ناشناس۳۴۱۰۳۷۱۰۰:۴۴:۳۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
قالیباف به خاطر شانتاژ رسانه ای قبل انتخابات رای پایین تری آورد
ناشناس۳۴۱۰۳۸۴۰۰:۵۲:۱۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
اینا سر رئیس مجلس شدن بحث میکنن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  2. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  3. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  4. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  5. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  6. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  7. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  8. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  9. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  10. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  11. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  12. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  13. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  14. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  15. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  16. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  17. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  18. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  9. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  10. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  11. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  16. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  17. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  20. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  21. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  22. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  23. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  24. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  25. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

آخرین عناوین