دروغ ۶۰ درصدی

  4021214022 ۳۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

محسن مهدیان مدیر روزنامه همشهری نوشت، ضدانقلاب بعد از حماسه جمعه در تقلاست و می گوید:"اینکه ۴۱ درصد شرکت کردند، پس ۵۹ درصد مقابل نظام اند." این ادعای مشحون از  بلاهت نیاز به توضیح ندارد. اما چون برخی در داخل دانسته یا نادانسته آنرا تکرار می کنند مختصری توضیح می دهیم.

دروغ ۶۰ درصدی

یکم. با چی مقایسه می کنید؟
 
معیار مقایسه نرخ مشارکت با متوسط مشارکت است؛ نه عدد 100. متوسط نرخ مشارکت در مجلس طی یازده دوره گذشته57 درصد است. جهت اطلاع متوسط نرخ مشارکت در اتحادیه اروپا 50 درصد و در آمریکا زیر 50 درصد است. 

تفاوت نرخ مشارکت در انتخابات ها نیز به شرایط سیاسی اجتماعی وقت مرتبط است و اساسا از عدم مشارکت هیچ وقت درصد مخالفان نظام در نمی آید.

خاطرتان هست نرخ مشارکت رفراندوم اول انقلاب چقدر بود؟ 96 درصد. اما چند ماه بعد مشارکت در انتخابات مجلس به 52 درصد رسید. این یعنی مردم چند ماهه از انقلاب برگشتند؟ مضحک نیست؟ 

سال 76 مشارکت ریاست جمهوری 80 درصد بود. چند ماه بعد مشارکت مجلس به 67 درصد رسید. باید چی می گفتیم؟ 

دوم. هرکس رای نداد ضدانقلاب است؟

و اما کسانی که رای نمی دهند چند دسته اند:

الف. بخشی به هر دلیل ناتوان از حضورند.

ب. بخشی آرای معترض امااصلاح گرند. آرائی که نظام را قبول دارند اما به خطا معتقدند قهر بیشتر از رای جواب می دهد. 

تا اینجا این دودسته که مخالف نظام نیستند. هستند؟ 

ج. دسته سوم آرای هیجانی اند. آرائی که سرشان به کار خودشان است و عمدتا در شرایط دوقطبی ترغیب به رای می شوند. تخمین این افراد چقدر است؟ 

یک مثال برای اینکه متوجه شویم از چه جماعتی حرف می زنیم:
بالاترین نرخ مشارکت در سال 88 و برای انتخابات دوقطبی احمدی نژاد- موسوی است؛ با نرخ مشارکت 85 درصد. فاصله این عدد با نرخ 66 درصدی متوسط مشارکت ریاست جمهوری، سهم آرائی است که در شرایط دوقطبی زنده می شوند؛ 22 درصد.

آیا آرائی که در شرایط هیجانی زنده می شود ضدانقلاب است؟ 
  
د. دسته دیگر آرای مردد است که ممکن است با آرای هیجانی در دوقطبی ها هم پوشانی داشته باشد و به هر دلیل به جمع بندی نمی رسد که در انتخابات شرکت کند. این آرا در انتخابات اخیر حدود 29 درصد است. این عدد از کجا آمده است؟ 

نزدیک ترین پیش بینی مشارکت به واقعیت، مربوط به نظرسنجی ایسپا است. ایسپا مشارکت را 41 درصد پیش بینی کرد. 

حالا؛ همین نظرسنجی نرخ مرددین را 29 درصد برآورد کرد. این نرخ را نظرسنجی صداووسیما 28 درصد اعلام کرده بود. 

آیا مردد یعنی ضدانقلاب؟ چنین ادعایی از سر حماقت نیست؟ 

ه. بله. بخشی از آرا نیز البته برای مخالفان نظام است که با دسته بندی بالا وزن شان روشن است که در اقلیت است.

سوم. و اما چرا رای غائب؟

آرای معترض و مردد چطور شکل گرفته است؟ 

اینجاست که باید به جنگ ترکیبی تمام عیار دشمن طی ماه های گذشته اشاره کرد. هم جنگ اقتصادی و هم جنگ رسانه ای. با جنگ اقتصادی تلاش کردند روز به روز سفره مردم کوچکتر شود. چه کسی است که نداند تورم امروز رابطه مستقیم با تحریم نفتی دارد؟ 
با جنگ رسانه ای نیز تمام تلاش خود را برای تبلیغ انسداد سیاسی در ایران بکار بستند. اینکه کشور را سیاهی و فلاکت و فساد گرفته است و طبیعتا هیچ امیدی به آینده نیست. 
این ماجرا وقتی جالبتر می شود که توجه کنیم همین رسانه ها نرخ مشارکت در انتخابات را زیر 20 درصد تخمین می زدند تا جائی که رسانه معتبر گاردین باور کرد و نرخ مشارکت را حداکثر 27 درصد پیشبینی کرد.  

و اما لازم است در کنار این جنگ ترکیبی به عنوان مسبب اصلی به دو دلیل داخلی نیز اشاره کرد. 
اول اینکه خدمات دولت و مجلس با همه تلاش هائی که داشتند هنوز به صورت محسوس سر زندگی مردم احساس نشده است و این سوال مطرح می شود که رای های قبلی ما چه اثری داشت که اینبار مجدد رای دهیم. 
و اما دلیل دوم اینست که برخی بداخلاقی ها در رقابت های ایام انتخابات باعث شد که اساسا مردم از هردو گروه تنفر پیدا کنند. تهمت زدن ها و بی آبرو کردن ها و دروغ گفتن ها و مجادلات پیاپی بسیار مشارکت سوز است. 
- با این توضیح علیرغم اینکه حتی کاهش یک رای برای جمهوری اسلامی اهمیت دارد اما باید توجه داشت که با این شرایط، آرای 41 درصدی آرای غیرتمند و پرقدرت محسوب می شود و دژ مستحکم انقلاب اسلامی را شکل می دهند و می تواند در آینده موتور محرکه و شتابدهنده رشد مشارکت در کشور باشند.
خلاصه اگر ترکیب غائبین روشن شود، حماسه 25 میلیونی نیز به روشنائی خورشید خواهد بود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۰۵۷۴۶۰۹:۵۲:۴۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
نگارنده محترم ظاهرا متوجه نیست که همین 41 درصد هم خیلی ها رای باطله دادند !
ناشناس۳۴۰۶۱۸۱۱۳:۵۹:۲۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
آنهایی که رای باطله هم دادن می توانند مطالبه کنند
محمد۳۴۰۶۹۲۲۲۳:۰۰:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
من رای دادم رای باطله هم ندادم ولی شدیدا به مجموعه حکمرانی مخصوصا دولت و مجلس معترضم
ناشناس۳۴۰۵۸۱۶۱۰:۳۰:۲۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
اگر مردم در یک کشور اروپایی از انتخابات زیاد استقبال می کنند به بیان ساده تر هر حزبی راس کار بیاید باید در جارچوب منافع جامعه کار کند.
ناشناس۳۴۰۶۰۶۹۱۲:۵۸:۱۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
آنها دشمن ندارند که صبح تا شب به طور مستقیم و غیر مستقیم بگویند رای ندهید .
ناشناس۳۴۰۶۴۴۶۱۷:۰۶:۰۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
باید ما هم کم کم باید برای آن کشورها نسخه بدهیم وقتی برای ما نسخه می‌دهند و عده ای را همراه خود می کنند
ناشناس۳۴۰۵۸۳۴۱۰:۳۹:۳۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
به جای اینهمه بند بازی چرا واقعیت را نمی پذیرید ؟!
ناشناس۳۴۰۵۸۴۵۱۰:۴۴:۳۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
به این استاد عزیز بفرمایید ذوق زده نشوند وبه دنبال توجیه نباشند همه چیز واضح وروشن است درد اصلی مردم اقتصادیست و این نمایندگان هم کاری از پیش نخواهند برد .
ناشناس۳۴۰۶۰۶۱۱۲:۵۴:۳۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
از رسانه های دشمن خودت فاصله بگیر مشکلات اقتصادی کمتر به چشم می اید!!!
ناشناس۳۴۰۶۱۶۳۱۳:۴۹:۵۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
یه جمله رو همه جا کپی میکنی
ناشناس۳۴۰۶۲۴۵۱۴:۵۲:۱۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
مشکل معیشتی به چشم آمدنی یا نیامدنی نیست که لاپوشانی شود استاد! بلکه هر روز با آن مواجهیم.
ناشناس۳۴۰۶۵۴۹۱۸:۲۵:۲۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
عزیز وقتی مشکلات اقتصادی باشد و می نشینی رسانه های آنان را می بینی خیال می کنی فشار اقتصادی تصاعدی چند برابری شده!
مهدی جوادی فر۳۴۰۶۱۰۱۱۳:۱۵:۳۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
اولا مجلس جایگاه نمایندگان ملت است نه نمایندگان دولت ، در کشور ما دولت برخی چیزها را از مردم به سود خود مصادره کرده ، از سازمان تامین اجتماعی که به واسطه بدهی های کلان دولت وضع خوبی ندارد تا مجلس که باید درد مردم را بداند ثانیا مجلس در قانون در راس امور است ولی در مجلس یازدهم بسیاری از قوانین مصوب با رای ماده هشتاد و شش اگر اشتباه نکنم به تصویب رسید بنابر این ما دارای مجلسی هستیم که حرف مردم را نمی‌زند .
درصد۳۴۰۵۸۴۶۱۰:۴۵:۴۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
ببینید عیب کار کجاست انتخاباتی برگزار شده که بالاترین رای را کاندیدای تهران اورده اونم ششصد هزار تا حتی با گذشت دو سه روز ارای باطله را دقیق اعلام نمیکنید .
ناشناس۳۴۰۵۸۷۳۱۰:۵۵:۳۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
جناب مهدیان !شما مثلا رسانه این کشور هستید به جای اینکه کمک کنید صدای اعتراض مردم شنیده شود تمام سعیتان را میکنید تا مشکلات مبتلابه مردم را به استدلالهای پوچ و بی اساس لاپوشانی کنید ؟!
ناشناس۳۴۰۶۰۳۸۱۲:۴۱:۳۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
تا به امروز هرکس باید میدانست دانست .
ناشناس۳۴۰۶۰۶۳۱۲:۵۶:۱۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
کسانی که رای ندادن گفتند نمی خواهند در امور مملکت مشارکت کنند و اعتراض آنها هم نادیده گرفته خواهد شد
ناشناس۳۴۰۶۳۲۰۱۵:۴۳:۰۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
خوب عزیز دل تا به امروز اعتراضها چه سودی برای مردم داشته؟
ناشناس۳۴۰۶۳۵۸۱۶:۰۲:۲۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
خودتان هم میدانید برخی مردم اعتراض دارن
ناشناس۳۴۰۵۸۸۲۱۱:۰۰:۳۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
هرآنچه کارشناس محترم فرمودند صحیح، اما یک سوال مهم و اساسی. چرا وقتی دولت مطلوب ما مستقر نیست اثر تحریم ها را بر اقتصاد کشور کمتر از10 درصد می دانیم ولی حالا دائماً صحبت از تحریم و جنگ تمام عیار اقتصادی و... است؟؟؟
ناشناس۳۴۰۵۹۰۵۱۱:۲۴:۵۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
همیشه همینطور بوده. به جای اینکه خطاها را بپذیرید و درصدد جبرانش برآیید، به جای اینکه بیماری را قبول کنید و به فکر درمانش باشید، به جای اینکه بپذیرید مسیر باید تصحیح شود، به جای کمی تعقل، کمی فروتنی، مدام با آمارها بازی کنید.
ناشناس۳۴۰۵۹۱۴۱۱:۲۸:۱۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
خداییش مردم چکار باید بکنند تا شما قبول کنید؟
ناشناس۳۴۰۵۹۱۹۱۱:۲۹:۱۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
20 درصد عموم ملت را کلا باید فاکتور بگیرند چون کاری به سیاست و انتخابات ندارند
ناشناس۳۴۰۵۹۲۰۱۱:۲۹:۲۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
اینقدر پیچوندن نداره که برادر من. یکسری تا سر کوچتون بزن و برگرد آمار مخالف و موافق دستت میاد. اینکه بشینی پشت میزت و تحلیل کنی که نه به نظر من اینطوری نیست نمیشه که
ناشناس۳۴۰۵۹۲۲۱۱:۳۰:۲۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
این همه تبلیغ کردن برای رای ندادن و آخرش مانند دوره قبل شد که دولت غربگرا با آن کارهایی که کرد.. باز تو دهنی زده شد به دشمنان
ناشناس۳۴۰۵۹۳۳۱۱:۳۵:۲۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
خوب نظر نویسنده مقاله در مورد آرای قالیباف، نبویان و مطهری چیست آیا توضیحی دارند یا احساس نیاز به تحلیل نمی بینند .
ناشناس۳۴۰۵۹۷۰۱۱:۵۶:۰۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
احسنت به مردم بصیر وصبور
امید یاوری دارانی۳۴۰۶۰۱۶۱۲:۲۶:۴۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
من معتقدم ان افرادی که دستی بر اتش دارند و وظیفه قانونیشان تجزیه و تحلیل مسائل کلان است باید همه این اعداد و ارقام را تحلیل جامع کنند و برای ارکان حاکمیت پاسخ ارائه کنند که چه سلسله اقداماتی منجر به چنین کاهش عملکردی شده است؟ و اما اگر به جنگ ترکیبی اعتقاد دارید پس لاجرم باید پذیرفت که این جنگ هم تلفات مادی و معنوی دارد از جمله اینکه در این جنگ زخمی هم داریم و ان زخمیها همین افرادی هستند که بدلایل گوناگون از شرکت در انتخابات خودداری کرده اند پس نباید انها را در زمین دشمن نهاد.
ناشناس۳۴۰۶۰۴۰۱۲:۴۳:۵۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
مشکلات اقتصادی و بی توجهی مسئولین به نیازهای ملی ایرانیان ، باعث نارضایتی در جامعه شده است.
ناشناس۳۴۰۶۱۷۱۱۳:۵۲:۳۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
چه عجب قبول کردین تحریم اثر داره
ناشناس۳۴۰۶۱۹۲۱۴:۰۲:۴۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
از همین امروز روی مساله گرانی وتورم سرسام آور ارزاق عمومی ،مسکن وهزینه های درمانی وارزش پول ملی متمرکز شوید وبه جای حرف وارائه آمارارقام که حتی اگر صحیح باشند مردم نهایتش به سفره های خود نگاه می کنندعمل کنید مطمئن باشید شرکت در رای گیری ها به بالای ۷۰ درصد خواهد رسیدالان ارز مملکت را دراختیار پولدارهایی قرار داده اید که بروند سفر خارج ودر هیچ رای گیری هم مشارکت نمی کنند.
ناشناس۳۴۰۶۲۸۴۱۵:۲۲:۱۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
باسلام اولین گام برای درمان هر دردی ، به رسمیت شناختن درد است.
علی کریمی۳۴۰۶۳۲۳۱۵:۴۶:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
قبل از هر انتخاباتی همه مسئولان بدون استثناء اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را به طور علنی مطرح می کنند و آنرا برای نظام سیاسی کشور در جهان مهم می دانند بر همین اساس طبیعی است که بعد از هر انتخابات میزان مشارکت مردم در انتخابات بیشتر از نتایج بدست آمده مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. در سایر کشورها اصولا میزان مشارکت مورد توجه مسئولان نیست و آنها فقط به دنبال پیروزی هستند ولو ناپلئونی.
ناشناس۳۴۰۶۴۱۵۱۶:۴۹:۱۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
تا ۳ روز قبل از انتخابات مطمئن بودم که در انتخابات شرکت می کنم. دیگران را نیز به انتخابات دعوت میکردم. ولی از پله ها سقوط کردم و حالم آنقدر بد یود که نتوانستم در انتخابات شرکت کنم. کاش هر طور بود، با برانکارد یا هر وسیله دیگری شرکت کرده بودم .
ناشناس۳۴۰۶۴۸۶۱۷:۳۸:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
با توجه به اینکه امروزه در مملکت معاملات ریز و درشت با استفاده از سامانه های دیجیتال رقمی انجام میشود در انتخابات هم می توان از این شیوه دقیق بهره جست. بخصوص که با کد ارسالی تایید بر گوشی همراه افراد می توان با دقت و صحت وارد سامانه و سیستم انتخابات شد.
ناشناس۳۴۰۶۵۱۶۱۸:۰۰:۵۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
براستی بعضی افراد سالمند دجار انواع بیماری گوناگون بخصوص دردهای ارتروز و مفصلی بوده توان ایستادن جند دقیقه ای را هم ندارند
ناشناس۳۴۰۶۶۵۷۱۹:۵۹:۲۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
نویسنده محترم زیاد عجله نکن انتخابات ریاست جمهوری هم نزدیکه
ناشناس۳۴۰۶۷۵۵۲۱:۰۰:۵۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
انشالله ریاست جمهوری ۱۴۰۴
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  2. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  3. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  4. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  5. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  6. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  7. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  8. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  9. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  10. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  11. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  12. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  13. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  14. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  15. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  16. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  17. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  9. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  10. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  11. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  16. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  17. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  21. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  22. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  23. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  24. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  25. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

آخرین عناوین