کنعانی: برای حفاظت از حقوق ملت ایران در موضوع میدان آرش ذره‌ای تعلل نمی‌کنیم

  4021130054 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه امروز - دوشنبه - در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران برگزار شد.

کنعانی: برای حفاظت از حقوق ملت ایران در موضوع میدان آرش ذره‌ای تعلل نمی‌کنیم

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی در این نشست با تبریک برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران بعد از ۶ سال گفت: در این جا لازم است از اهالی رسانه و دوستان در وزارت ارشاد برای برگزاری این نمایشگاه تشکر کنم.

نمایشگاه رسانه‌های ایران روز یکشنبه در محل مصلای تهران آغاز به کار کرد.

حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان داد که خستگی‌ناپذیر پای ارزش‌های انقلاب اسلامی و نظام هستند

وی همچنین در ابتدای سخنان خود از حضور باشکوه مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: این حضور باشکوه نشان داد که مردم کشورمان، خستگی‌ناپذیر پای ارزش‌های انقلاب اسلامی و نظام هستند.

کنعانی گفت: این حضور خاک یاس و ناامیدی را بر دشمنان این مرز و بوم پاشید.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به صورت باشکوه در نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور برگزار شد .

حضور باشکوه مردم در انتخابات نشان خواهد داد که متعهدانه پای انقلاب هستند

کنعانی همچنین با اشاره در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و با اشاره به اهمیت حضور باشکوه مردم در این انتخابات گفت: حضور باشکوه مردم در این انتخابات نشان خواهد داد که مردم ایران مسئولانه، متعهدانه و علاقه‌مندانه پای انقلاب اسلامی هستند.

کنعانی با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ گزارش کوتاهی از فعالیت‌های دستگاه دیپلماسی در یک سال گذشته گفت: در یک سال گذشته شاهد پویایی در روابط خارجی بودیم. در یک سال گذشته تلاش داشته‌ایم که سیاست خارجی و دیپلماسی اقتصادی پررونقی داشته باشیم‌.

جامعه جهانی برای توقف جنایت‌های جنگی رژیم صهیونسیتی علیه مردم غزه مسئولیت جدی دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی در مورد تجاوزات جدید رژیم صهیونسیتی علیه مردم غزه و تهدیدات این رژیم علیه رفح گفت: تحولات اخیر در غزه نشان داد که ماهیت رژیم صهیونسیتی به چه میزان مبتنی بر جنایت و وحشی‌گری است.

کنعانی تاکید کرد: جامعه جهانی در راستای ایجاد بازدارندگی و توقف جنایت‌های جنگی رژیم صهیونسیتی علیه مردم غزه مسئولیت جدی دارد.

پیشنهاد ایران برای برگزاری اجلاس فوری وزیران خارجه کشورهای اسلامی و میزبانی از آن

سخنگوی وزارت خارجه همچنین با اشاره به ظرفیت‌های سازمان همکاری اسلامی برای ایجاد بازدارندگی فوری جهت توقف جنایت‌های رژیم صهیونسیتی علیه مردم غزه گفت: در همین راستا ما خواهان برگزاری دومین نشست فوری وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی  با تمرکز فلسطین شده‌ایم.

وی ادامه داد: در این ارتباط یادداشت رسمی از طریق نمایندگی خود نزد سازمان همکاری اسلامی به دبیرخانه این سازمان ارسال کرده ایم و اعلام آمادگی کرده‌ایم که میزبان این نشست باشیم.

روابط ایران و عراق در بهترین شرایط خود قرار دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به  سوالی تاکید کرد: روابط ایران و عراق در بهترین شرایط خود قرار دارد و در زمینه‌های متنوع و گسترده توسعه پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه دو دولت ایران و عراق برای انجام تلاش‌های مشترک برای ارتقای مناسبات در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و همکاری‌های امنیتی و مقابله با زمینه‌های بی‌ثباتی و تروریسم عزم و اراده مشترک دارند، ادامه داد: سند توافق امنیتی که بین ایران و عراق به امضا رسیده یکی از توافقات دو کشور است. گام‌های بزرگی در راستای اجرای این سند برداشته شده و گام‌های تکمیلی در حال انجام است.

کنعانی تاکید کرد: ما اجرای کامل مفاد این سند را در مسیر تحقق منافع دو کشور و تحکیم امنیت برای دو کشور قلمداد می‌کنیم و تفاهم خوبی در این زمینه بین دو کشور وجود دارد ‌.

 

حضور نیروهای خارجی در عراق را  کمک کننده به ثبات در این کشور نمی‌دانیم

وی در بخشی از سخنان خود در پاسخ به سوالی تاکید کرد: ما حضور نیروهای خارجی در عراق را  کمک کننده به ثبات در این کشور نمی‌دانیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده که برنامه هسته‌ای ایران شفاف نیست، گفت: همان طور که جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است فعالیت‌های هسته ای ایران صلح آمیز و مبتنی بر قوانین و مقررات بین‌المللی است و در چارچوب موافقتنامه جامع پادمان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌های صلح‌آمیز خود را در چارچوب حقوق و تعهداتش انجام می‌دهد، تصریح کرد: اساسا دستیابی به سلاح هسته‌ای در دکترین نظامی ایران هیچ جایگاهی ندارد و فتوای مقام معظم رهبری در این زمینه مشخص است.

کنعانی ادامه داد: ما به مدیر کل آژانس توصیه می‌کنیم که از اظهار نظرهای خارج از چارچوب و وظایف حرفه‌ای خود پرهیز کند و اجازه ندهد که آژانس تبدیل به عرصه‌ای برای طرح مباحث سیاسی، غیرحرفه ای و غیر فنی شود.

طرح مباحثی حقوقی و فنی از سوی مقامات کویت در مورد میدان آرش هیچ‌گونه حقی را برای طرف بیان کننده این مواضع ایجاد نمی‌کند

وی در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه دولت کویت در طول مدت اخیر برای چندمین بار اعلام کرده است که ایران سهمی از میدان گازی آرش ندارد و آیا تهران نمی‌خواهد اقدام جامعی در ارتباط با این‌گونه اظهار نظرها داشته باشد، گفت: جمهوری اسلامی ایران در حفاظت و حمایت از حقوق ملت ایران اهتمام جدی دارد و طرح مباحثی حقوقی و فنی از سوی مقامات کشور کویت در مورد میدان آرش هیچ گونه حقی را برای طرف بیان کننده این مواضع ایجاد نمی‌کند.

کنعانی گفت: ایران بهترین راهکار را در مورد این موضوع حقوقی و فنی استمرار مذاکرات تیم‌های حقوقی و فنی دو کشور می داند و طرح این مباحث را در فضای رسانه‌ای کشور کمک کننده نمی داند.

وی تأکید کرد: ما در راستای استمرار و تلاش‌های حقوقی خود در این زمینه در راستای صیانت و حفاظت از حقوق ملت ایران ذره‌ای تعلل نمی‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این نشست مطبوعاتی در پاسخ به سوالی تأکید کرد: رژیم صهیونیستی به دلیل تحقق اهدافش مایل به توقف جنگ و ایجاد آتش بس در غزه نیست و در واقع این رژیم و بینیامین نتانیاهو منافع خود را بر تداوم جنگ و دامن زدن به ناامنی و بی‌ثباتی می‌داند.

وی در این ارتباط گفت: ما گره زدن آتش بس به موضوعاتی همچون پسا غزه و یا نحوه اداره کردن غزه پس از جنگ را نمی‌پذیریم و این یک امر مرتبط با مردم فلسطین است و این یک تصمیم فلسطینی است و باید خود مردم فلسطین در این ارتباط تصمیم بگیرند.

کنعانی همچنین گفت: ضرورت دارد که جامعه جهانی هر چه سریعتر نسبت به ایجاد آتش بس و توقف جنایت‌های صهیونیست ها در غزه عمل کند و نهادهای بین المللی به وظایف خود در این ارتباط مسئولانه‌تر عمل کنند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با افزایش تعداد خبرنگارانی که در طول جنگ غزه توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند و اهمیت پیگیری این موضوع در مجامع بین‌المللی تصریح کرد: در اینجا و در نمایشگاه مطبوعات لازم است که به تمامی شهدای رسانه که در راستای حق و دفاع از آن ایستادگی کردند و به شهادت رسیده‌اند ادای احترام کنم.

کنعانی ادامه داد: به شهادت رساندن ده‌ها نفر از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای توسط صهیونیست‌ها در طول بیش از این چهار ماه نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی به چه میزان از انعکاس واقعیت‌های جنگ و جنایت‌های این رژیم علیه مردم فلسطین وحشت زده است.

وی بیان کرد: به شهادت رساندن این تعداد خبرنگار یکی از مصادیق ارتکاب جنایت جنگی توسط صهیونیست‌ها است و قطعا این موضوع قابلیت پیگیری حقوقی در عرصه‌های بین‌المللی را دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظر می رسد اعزام شهروندان ایرانی به حج عمره در سال جاری منتفی شده است، تصریح کرد: موضوع عمره مفرده به عنوان یکی از موضوعات مورد توافق ایران و عربستان از سوی وزارت خارجه و سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در گفت‌وگو با مقامات سعودی دنبال می‌شود. خوشبختانه در این زمینه توافقی مشترک برای انجام عمره مفرده وجود دارد و مقدمات کار فراهم شده است.

کنعانی ادامه داد: هیأت‌هایی از بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت و سازمان هواپیمایی کشور در این ارتباط به عربستان سفر کردند و گفت‌وگوهای خوبی با همتایان خود داشتند.

وی گفت: براساس آنچه که ما می‌دانیم و مقامات سعودی از جمله شخص وزیر خارجه عربستان به وزیر خارجه ایران اعلام کرده است مسئله در این زمینه صرفا یک موضوع فنی است و اختلاف نظر فنی بین سازمان هواپیمایی کشوری ایران و طرف‌های سعودی است. متأسفانه مذاکرات در این زمینه به درازا کشیده است. چندین بار وزارت خارجه در این زمینه ورود پیدا کرده است و با مقامات سعودی از جمله وزیر خارجه این کشور گفت‌وگو داشته است. امیدواریم همان طور که وزیر خارجه عربستان سعودی در گفت‌وگو با آقای امیرعبداللهیان وعده دادند خودشان در این زمینه ورود پیدا کنند و موضوع حل و فصل شود.

کنعانی ادامه داد: همان طور که سازمان حج و زیارت اعلام کرده است این اتفاقات به معنای لغو عمره مفرده در سال جاری نیست و امیدواریم در سریع‌ترین زمان ممکن مشکل فنی ایجاد شده حل و فصل شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۹۳۳۲۶۱۴:۳۲:۲۰ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
عجب !!! آخرای ذخایر میدان نفتی آرش یاد حفاظت از حقوق ملت افتادید ؟ !!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  5. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  6. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  7. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  8. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  9. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  10. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  11. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  12. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  13. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  14. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  15. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  16. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  17. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  18. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  19. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  21. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  22. صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد

  23. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  24. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

  25. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

آخرین عناوین