مردم! بیایید و با ما صحبت کنید

  4021129038

ایمان شمسایی با تاکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران نشان می‌دهد رسانه‌ها متکلم وحده نیستند، گفت: نمی‌خواهیم مردم رسانه را صرفا از صفحات اینترنت و مجله‌ها ببینند و باید بدانند اینجا حضور داریم و بیایند با ما صحبت کنند

مردم! بیایید و با ما صحبت کنید

شمسایی ـ رییس کمیته محتوایی نمایشگاه رسانه‌های ایران ـ پیش از ظهر امروز و قبل از افتتاح رسمی نمایشگاه با حضور در غرفه ایسنا و دیدار با خبرنگاران حاضر، ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران پس از چند سال وقفه، گفت: خبرگزاری ایسنا همیشه یکی از رسانه‌های اصلی و مرجع بوده است و در حوزه داخلی و بین‌الملل به خوبی دیده می‌شود. ویژگی ایسنا این است که قشر دانشجو را شناسایی کرد و برای ترببیت خبرنگار به سراغ این طیف رفت و خوشبختانه هنوز در اوج است و مرجعیت خود را در کنار طراوت و جوانی حفظ کرده است. 

وی افزود: ما خودمان هم خبرنگار هستیم و حضور در چنین فضایی که باعث می‌شود با همکاران به شکل جمعی در سایر رسانه‌ها کنار هم جمع شوند باعث خرسندی است. 

او نمایشگاه رسانه‌های ایران را محل گفت‌وگو و تضارب آرا خواند و بیان کرد: جای خالی این نمایشگاه حس می‌شد. برگزاری این رویداد همانند جشنواره مطبوعات که در مرداد ماه سال جاری بعد از ۱۰ سال برگزار شد به فضای رسانه‌ای کمک می‌کند. بچه‌های رسانه همیشه دنبال برجسته کردن مسائل مردم هستند و شاید کسی نباشد که به آنها توجه کند و خودشان سوژه باشند، اما برگزاری نمایشگاه به این موضوع و پر کردن این خلاء هم کمک می‌کند. مسائل صنفی با برگزاری نمایشگاه جدی‌تر گرفته می‌شود و آسیب‌های روزنامه‌نگاری مشخص می‌شود. 

شمسایی با بیان اینکه پیش‌بینی روند برگزاری نمایشگاه در روزهای آتی کار راحتی نیست، اظهار کرد: وقتی بعد از چند سال قرار است نمایشگاه برگزار شود کار، سخت است. از طرفی به دلیل برگزاری نماز جمعه در مصلی تهران، مدت نمایشگاه چهار روز است که البته فکر می‌کنم کافی است و بچه‌های رسانه می‌توانند بعد از آن به کارهای دیگرشان برسند. 

او حضور انسان‌رسانه‌ها را در نمایشگاه رسانه‌های ایران موضوعی تازه خواند و ادامه داد: غرفه‌ای به این افراد اختصاص داده شده است‌. همچنان هم مدافع رسانه رسمی دارای مجوز هستیم و برای اعتماد مردم به رسانه‌ها باید اخبار از مراجع قانونی و رسمی اعلام شود، اما انسان رسانه‌هایی که خارج از فضای رسانه رسمی خود و در فضا و صفحات شخصی کار می‌کنند باید دیده شوند. 

شمسایی به حضور خبرنگارهای خارجی اشاره کرد و گفت: همچنین حدود ۱۷۰۰ نفر از فعالان رسانه‌ای استانی و رسانه‌های استانی حضور دارند و هر روز بعداز ظهر مراسم تقدیر و تشکر از پیشکسوتان استانی را خواهیم داشت‌.

به گفته مدیرکل سابق مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رویدادهای زیادی از جمله نشست‌های خبری برای نمایشگاه پیش‌بینی شده است که در ابعاد علمی، سیاسی و اجتماعی و ... دارد. 

شمسایی تاکید کرد: می‌خواهیم به مردم این پیام را بدهیم که ما متکلم وحده نیستیم و صرفا ما را از صفحات اینترنت و مجله‌ها نبینند و بدانند اینجا حضور داریم. می‌خواهیم بگوییم مردم بیایند با ما صحبت کنند.

او مصلی تهران را به دلیل سهولت دسترسی با وسایل حمل و نقل عمومی محل مناسبی برای برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران و حضور مردم دانست و گفت: اینجا نقطه‌ای است که مردم به سبب برگزاری نمایشگاه کتاب و نماز جمعه با آن آشنایی دارند.

شمسایی در خاتمه تاکید کرد: شناسایی و مقابله با اخبار جعلی و مسائلی که ساحت کار رسانه‌ای را تهدید می‌کند با برگزاری چنین رویدادهایی میسر می‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  16. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  17. من عجله ندارم!

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

آخرین عناوین