پیشنهاد وزارت بهداشت برای افزایش ۴۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی در ۱۴۰۳

  4021006009 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون درمان وزارت بهداشت با انتقاد از ناهمخوانی تعرفه‌های پزشکی با هزینه‌ها و همچنین لزوم تقویت بیمه‌ها جهت پوشش تعرفه‌ها، گفت: برای سال آینده حدود ۴۵ یا ۴۶ درصد افزایش تعرفه پزشکی را مدنظر داریم اما باید منتظر برگزاری جلسات مرتبط باشیم تا عدد نهایی اعلام شود.

پیشنهاد وزارت بهداشت برای افزایش ۴۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی در ۱۴۰۳

دکتر سعید کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۳، توضیح داد: احتمالا هفته آینده جلسه شورای عالی بیمه در این زمینه برگزار شود تا درصدی که در شورای معینِ آنها بررسی شده است، اعلام شود تا اگر تصویب شد به سازمان برنامه و بودجه ارائه شود که البته امیدواریم تعرفه مصوب در شورای عالی بیمه، کمتر نشود.

وی با اشاره به اینکه از تعرفه مصوب در شورای عالی بیمه سال قبل، نهایتا ۱۵ درصد حذف شده بود، اظهار کرد: در واقع سال قبل ۴۰ درصد افزایش تعرفه در نظر گرفته شده بود که تنها ۲۵ درصد آن در سازمان برنامه بودجه و در نهایت هیئت وزیران تصویب شد.

او تاکید کرد: با توجه به تورم امسال و آن ۱۵ درصد حذف شده سال قبل، به نظر می‌رسد افزایش تعرفه اعلامی سال بعد نباید کمتر از ۴۰ درصد تعرفه سال قبل باشد.

معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم تقویت بیمه‌ها جهت پوشش تعرفه‌ها و هزینه‌های درمانی، اظهار کرد: ما حدود ۴۵ یا ۴۶ درصد افزایش تعرفه پزشکی را برای سال آتی مدنظر داریم اما باید منتظر برگزاری جلسات مرتبط باشیم تا عدد نهایی اعلام شود.

به گفته وی، تعرفه‌های پزشکی به پاشنه آشیلی بدل شده است که اگر اصلاح نشود می‌تواند معضل ایجاد کند.

کریمی ادامه داد: تعرفه‌های پزشکی ناچیز و هزینه‌های درمانی بالا است و این دو عامل با یکدیگر همخوانی ندارند و سبب تضعیف تدریجی خدمت می‌شود. اگر تعرفه‌ها اصلاح نشود و بیمه‌ها خوش حساب نشوند آسیب آن به درمان وارد می‌شود.

وی افزود: همه درآمد ما از بحث تعرفه و بیمه است و اگر اصلاح نشود؛ اقتصاد نمی‌چرخد، خدمات کم‌کم تحلیل می‌رود و پزشکان هم ممکن است به کارهای دیگر گرایش پیدا کنند.

گفتنی است؛ چندی پیش رییس کل سازمان نظام پزشکی نیز با اشاره به تبعات عدم همخوانی تعرفه‌های پزشکی با هزینه‌ها، در عین حال از بلاتکلیفی وضعیت تعرفه‌های ۱۴۰۳ باوجود ارسال لایحه بودجه به مجلس انتقاد کرد و پاسخ شورای عالی بیمه سلامت در زمینه عدم برگزاری جلسه را خواستار شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۳۴۹۲۶۰۹:۲۷:۱۰ ۱۴۰۲/۱۰/۶
همه ارکان مالی کشور می خواهند بروز باشند جز کارمندان که حق شان است وقتی تورم 50 تا 60 درصد است حقوقشان 18 درصد افزایش پیدا کند .
ناشناس۳۳۳۵۰۲۳۱۰:۴۵:۱۷ ۱۴۰۲/۱۰/۶
فقط افزایش دستمزد کارگران و کارمندان تورم زاست؟! همه چیز براساس تورم باید افزایش یابد این هم خدمت دیگری از دولت محرومان
ناشناس۳۳۳۵۰۲۷۱۰:۵۱:۵۹ ۱۴۰۲/۱۰/۶
پس لطفا پیشنهاد بدید حقوق کارمندان هم 45 درصد افزایش پیدا کنه. تورم بالای 50 درصده، افزایش قیمت کالاها به شدت بالاست کرایه تاکسیها 60 درصد اضافه میشه نوبت حقوق کارمندان که میرسه هم از 20 میکنندش 18 درصد اونهم به صورت پلکانی و بعد چند سالیه سقف هم گذاشتند این نوع محاسبه حقوق فقط از عهده مدیران ایرانی ها بر میاد. این ها چه منطقی دارند که حقوق ها را اینجوری اضافه می کنند؟ قسم می خورم ما هم تو زندگیمون ناترازی مالی و ناهمخوانی پیدا کردیم. حقوق 20 تومانی با 25 سال سابقه با آپارتمان متری 100 تومانی گوشت کیلویی 400 تومنی تخم مرغ شانه ای 120 تومانی و ماشینهای چند صد میلیون تومانی و بعضا چند میلیاردی ناترازی نداره؟ فقط پزشک ها و معلمها و راننده تاکسی ها ناهمخوانی مالی دارند؟
کارمند۳۳۳۵۰۸۳۱۱:۴۸:۵۶ ۱۴۰۲/۱۰/۶
چطور شده که سایر اقشار جامعه نظیر کارمندان و کارگران افزایش حداکثر 20 درصدی دارند اما آقایان و خانمهای پزشک افزایش 45 درصدی میخوان؟؟؟ آیا فقط نخبه همینها هستند؟ نمیشه نخبه غیر پزشک داشت؟ دولت فقط فکر فرار مغزی مثل همین افراد است؟ بقیه مغز نیستند؟!
ناشناس۳۳۳۵۱۳۲۱۲:۵۵:۲۳ ۱۴۰۲/۱۰/۶
به نظرم پیشنهاد معقول و مناسبی است والا در نهایت مردم و بیماران متضررمیشوند. بنده پزشک نیستم ولی به این حوزه سلامت اشراف نسبی دارم
رضا۳۳۳۵۲۱۵۱۳:۵۵:۳۸ ۱۴۰۲/۱۰/۶
تو یک بیمارستان خصوصی با سوپروایزر ارشد صحبت میکردم کارانه پزشک متخصص تا ماهی ۶۰۰ میلیون تومان بود با چندتا شیفت در ماه ولی کارانه پرستار با کلی شیفت حدود ۳۰۰ هزارتومان واقعا عدالت کجاست
ناشناس۳۳۳۵۴۵۹۱۹:۱۰:۳۴ ۱۴۰۲/۱۰/۶
خیلی جالبه...وزارت بهداشت کشور که دولته، حافظ منافع پزشکان است و کیست که نداند پزشکان در ایران امپراطوری میکنند ولی سایر اقشار رو همین وزارت کار میگه تورم زاست حقوق زیاد بشه
رضا۳۳۳۵۶۱۰۲۲:۰۴:۱۱ ۱۴۰۲/۱۰/۶
تورم ۵۰ درصد افزایش حقوق کارگر و‌کارمند 18درصد .ولی افزایش درامد پزشک 45 درصد تازه اگه برخی زیر میزی نگیرن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  16. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  17. من عجله ندارم!

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

آخرین عناوین