ارزیابی اهل رسانه از تغییر نام معاونت مطبوعاتی

  4020924030

مدیران و کارشناسان حوزه رسانه و تبلیغات از تغییر نام معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به "معاونت امور رسانه ای و تبلیغات "استقبال کردند

ارزیابی اهل رسانه از تغییر نام معاونت مطبوعاتی

 

مدیر پایگاه خبری الف می‌گوید تغییر نام معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد کار درستی بوده چون فضای رسانه‌ای کشور و دنیا دچار تغییر و تحولات جدی شده است.


 به گزارش الف بیژن مقدم فعال رسانه، مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی الف در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره اقدام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تغییر عنوان معاونت مطبوعاتی به امور رسانه‌ای و تبلیغات گفت: به نظرم کار درستی بود که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام داد چون فضای رسانه‌ای هم در کشور ما و هم در دنیا امروز دچار تغییر و تحولات جدی شده و معاونت مطبوعاتی سابق نمی‌توانست با همین عنوان مسیر را ادامه دهد. زیرا در آن‌صورت کارش به‌نوعی بی‌اعتنایی به این تغییر و تحولات تلقی می‌شد.


وی افزود: فرآیندهای قانونی و تغییرات در کشور ما سخت است و این پدیده جدیدی نیست، اما خوشبختانه در حد نام این تغییر ایجاد شد و مشخص شد که توجه به فضاها، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی جدی است. مطبوعات نیز بخشی از رسانه‌ها هستند شاید در گذشته می‌توانستند حجم بیشتری از اخبار را پوشش دهند، اما واقعیت این است که شرایط تغییر کرده و فضای رسانه‌ای نیز متحول شده و طبیعی است که تغییر و تحولات نام مجموعه‌ای که متکفل‌کننده است و اداره امور، هدایت، نظارت، کمک و پشتیبان این مجموعه را برعهده دارد، به شکل جدی پیگیری شود.

مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی الف گفت: وقتی ما این تغییر را به عنوان یک واقعیت می‌پذیریم، طبعاً پذیرای تغییر سیاست‌گذاری‌ها نیز هستیم. فرض کنید در گذشته قانونی در راستای حمایت یارانه‌ای از مطبوعات وجود داشت. الان که متوجه هستیم رسانه‌های ما منحصر به مطبوعات نیستند، بدیهی است که یارانه نیز تغییر می‌کند و دیگر منحصر به مطبوعات نیست. بنابراین سیاست‌گذاری درباره توزیع یارانه نیز تغییر می‌کند. یا در خصوص دادن آگهی به مطبوعات که در گذشته عمدتاً به سمت مطبوعات بوده است، وقتی مسیرش آمده است به سمت وزارت ارشاد و وزارت محل توزیع آگهی شده است، حالا می‌پذیریم مطبوعات بخشی از رسانه‌ها هستند و رسانه‌های دیگری نیز در کشور وجود دارند، بنابراین باید آگهی‌ها به سمت آنها نیز هدایت شود. اینها نیازمند تصمیم‌های جدید و ریل‌گذاری سیاست‌های جدید است که باید انجام شود.

علی اصغر کیا تاکید کرد؛ لزوم تغییر شرح وظایف «معاونت امور رسانه ای و تبلیغات» بعد از تغییر عنوان این سازمان


سرپرست دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی گفت: با تغییر عنوان «معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی» به «معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات» شرح وظایف آن هم تغییر خواهد کرد، نیروها و کارشناسانی هم متناسب با پست ها حضور پیدا خواهند کرد. در چنین شرایطی تاثیرگذاری این سازمان هم نسبت به قبل متفاوت و بهتر خواهد بود.

علی اصغر کیا سرپرست دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی در بیان ارزیابی خود از تغییر عنوان معاونت مطبوعاتی به معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات به شفقنا می گوید: با توجه به ماهیتی که قبلا مطبوعات پیدا کرده بود و بخش عمده ای از رسانه های ما شامل بخش مکتوب می شد، این معاونت به «معاونت مطبوعاتی» نام گذاری شد تا به امور رسانه های مکتوب بپردازد. عنوان جدید «معاونت امور رسانه ای و تبلیغات» شامل همه رسانه ها از جمله دیداری، شنیداری، مکتوب و… می شود و می تواند امور مربوط به آن ها را پوشش دهد. البته این عنوان جدید حوزه فضای مجازی را پوشش نمی دهد که من معتقدم با توجه به تغییرات صورت گرفته در حوزه وظایف رسانه ها و ظهور ابزارهای جدید بهتر بود، عنوان جدید شامل حوزه فضای مجازی هم می شد تا جامع تر باشد.


او با اشاره به لزوم تغییرات در ساختار معاونت می گوید: طبیعتاً با تغییر این عنوان شرح وظایف معاونت تغییر خواهد کرد، نیروها و کارشناسانی هم متناسب با پست ها حضور پیدا خواهند کرد. وقتی ساختار و شرح وظایف کارشناسان و بخش های مختلف آن تغییر کند، تاثیرگذاری آن هم نسبت به قبل متفاوت و بهتر خواهد بود.

کیا با اشاره به خبر برگزاری نمایشگاه در نیمه دوم بهمن ماه امسال می گوید: نمایشگاه مطبوعات قبلا چند بار برگزار شد که به عقیده من عملکرد خوبی داشت. برگزاری این نمایشگاه البته نباید مختص به مطبوعات باشد و باید کل رسانه ها را، هم در عنوان و هم در عمل شامل شود تا رقابتی سازنده بین آن ها صورت گیرد.

او تاکید می کند: بهتر است در این نمایشگاه رسانه های جدید هم حضور داشته باشند اگرچه مطبوعات و رسانه های قدیمی هم متناسب با تکنولوژی های جدید خودشان را به روز کرده اند با این حال حضور رسانه های جدید هم می تواند نقش به سزایی در ایجاد رقابت بین رسانه ها در زمینه های مختلف از تیزرهای تبلیغاتی تا پادکست ها و برنامه های کوتاه مستند داشته باشد

 

امیدوارم جایگاه تبلیغات در کشور بهتر شود

شاهین ترکمن رئیس انجمن صنفی تبلیغات استان تهران درباره تغییر عنوان معاونت مطبوعاتی به معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات گفت: این درخواست خود ما بود تا این اتفاق بیفتد به این علت که زیرگویه‌های حوزه مطبوعات و تمام گروه‌هایی که در حوزه ارتباطات کار می‌کنند، درآمدشان از تبلیغات است و بدون تبلیغات وجود نخواهند داشت. این که ما تبلیغات را کجا قرار داده و چقدر به آن اهمیت می‌دهیم مهم است و از این که معاونت تغییر عنوان داده است بسیار خوشحالیم.
امیدواریم به اندازه‌ای که باید به آن بها داده شود، حداقل در عنوان قرار گرفته است و امیدواریم در عمل نیز همین قدر که امروز به آن اهمیت داده‌اند باعث شود تا در آینده جایگاه تبلیغات در کشور بهینه شود. 

او ادامه داد: ما به عنوان تغییر نام می‌بینیم که به آن اهمیت داده‌اند و امیدواریم تبلیغات جایگاهی که باید داشته باشد را بیابد و در مسیر و عمل هم شانه به شانه مطبوعات حرکت کند و کمک شود تا کمک کند به کل این چرخه. 
ترکمن در ادامه پیشنهاد یک کار کارشناسی را برای ریل‌گذاری اهداف در حوزه معاونت داد و افزود: این تغییر نیازمند یک کار کارشناسی است تا تبلیغات جایگاه خودش را پیدا کند. قطعا متولی اصلی حوزه تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد و معاونت آن است و باید دید چقدر برای توسعه به آن کمک می‌کنند. بخشی از وظیفه تبلیغات نظارتی است و یک بخش آن فرهنگی است، اما بخش دیگر آن اقتصادی است و به وزارتخانه‌های دیگر مرتبط است، باید دید چگونه این جایگاه را متمرکز کرده و آن را ارتقاء می‌دهند. 
رئیس انجمن صنفی استان تهران همچنین اظهار کرد: وقتی جای تبلیغات درست می‌شود که به آن اهمیت داده شود. نقد به تغییر عنوان هست و قطعا در آینده نیز این نقد‌ها بیشتر خواهند شد. باید از گروه‌های کارشناسی بهره گرفت و از کارشناسان حوزه فرهنگ و تجارت استفاده کرد تا نقد‌ها شنیده شود و کار پیش برود. نگاه ما به تبلیغات تا به امروز یک نگاه فرهنگی بوده است، در صورتیکه تبلیغات وظیفه اصلی‌اش در حوزه تجارت، اقتصاد و صنعت کشور است تا تحول ایجاد کند. چرخ دنده کوچکی که می‌تواند چرخ دنده‌های بزرگتر را به گردش بیاندازد، اما وقتی نگاه نظارتی است و تنها در حوزه فرهنگ است، بسیاری از این ظرفیت‌ها گرفته می‌شود و خیلی از جا‌هایی که می‌تواند حضور داشته باشد از آن استفاده نمی‌شود. حتی اگر در همان حوزه فرهنگی نیز از کارشناسان تبلیغات استفاده می‌کردیم اوضاع بهتر می‌بود، ولی این اتفاق هم نیفتاد.

مدیرمسئول روزنامه دنیای اقتصاد :
تغییر نام معاونت مطبوعاتی باید زودتر اتفاق می‌افتاد

مدیر مسئول روزنامه دنیای اقتصاد گفت: تغییر نام معاونت مطبوعاتی به معاون امور رسانه و تبلیغات باید زودتر اتفاق می‌افتاد و امروز شکل رسانه‌ها تغییر کرده است.

به گزارش هنر آنلاین ، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چند روز پیش در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با توجه به تغییرات در قانون مطبوعات در وزارت فرهنگ بر تغییر نام این معاونت به "معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات" تاکید کرد.

محمدمهدی اسماعیلی در این نامه با اشاره به اهم دلایل این تغییر این نام تاکید کرده است: نام‌های این معاونت با توجه به وظایف محوله هیچ‌کدام گویای همه‌ فعالیت‌های آن نیست؛ به‌ویژه با وظیفه نظارتی بر رسانه‌ها که بعد‌ها به آن افزوده شد.

بر همین اساس علیرضا بختیاری، مدیرمسئول روزنامه دنیای اقتصاد در گفت وگو با هنرآنلاین اظهار کرد: با توجه به تغییراتی که از صنعت رسانه در سال‌های پیش اتفاق افتاده و تغییر شکل رسانه نامی که امروزه معاونت مربوطه در وزارت ارشاد دارد (معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی) بیانگر و گویای مجموعه فعالیت‌های این حوزه نیست.

وی ادامه داد: در شکل جدید انواع رسانه ها در این صنعت فعال هستند که مشمول نامگذاری مطبوعات نمی‌شود و سایت‌ها، خبرگزاری‌ها، شبکه‌های اجتماعی، فضای اجتماعی از جمله این موارد است.

بختیاری گفت: در فضای مطبوعات جهانی، تغییرات در این زمینه دیده می‌شود و در ایران نیز این مهم ضرورت داشت از این‌رو تغییر عنوان مطبوعات به عنوان رسانه ضروری بود که اتفاقا دیرهم شده و باید از سال‌های قبل این مهم رخ می‌داده و این تغییر مطلوب و درست است

تغییر ماموریت‌های معاونت مطبوعاتی در گرو اصلاح زیرساخت‌هاست

 مهدی توکلیان کارشناس رسانه معتقد است که«تغییر نام معاونت مطبوعاتی اتفاق بسیار خوبی است، به شرط آنکه زیرساخت‌های آن در ساختار این معاونت فراهم شود».


به گزارش فارس، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از بررسی‌‌ها درباره ضرورت تغییر نام معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی، عنوان «معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات» را با ابلاغ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جایگزین معاونت مطبوعاتی کرد.

 فرشاد مهدی پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با تغییر نام معاونت مطبوعاتی به «معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات»، به خبرنگار فارس گفت: معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی در سال 85 به این نام انتخاب شده بود و از آن دوره تا امروز تحولات زیادی رخ داده است.

مهمترین تغییرات نسبت به گذشته این است که خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری به مجموعه رسانه‌ها اضافه شدند و توسعه پیدا کردند.

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات ضمن اشاره به دلائل تغییر این عنوان گفته بود: عنوان مطبوعات یک عنوان خاص برای حوزه نشریات چاپی است اما رسانه عنوان جامعی است که همه انواع تولید محتوا را در برمی‌گیرد و شمولیت دارد. در بخش تبلیغات هم با توجه به اهمیتی که این حوزه دارد، به عنوان معاونت اضافه شده است.
 ***
 تغییر درزیرساخت‌های در آینده فضای رسانه‌ای کشور و حوزه تبلیغات موثر است

موضوعی که با مهدی توکلیان کارشناس رسانه‌ و مدیرکل کتابخانه‌های آنرا در میان گذاشتیم و در خصوص تغییر عنوان معاونت مطبوعاتی به معاونت اموررسانه‌ای و تبلیغات بیان کرد:دنیای رسانه‌ای امروز به سمت تغییر رفته است و دیگر رسانه محدود به مطبوعات و خبرگزاری‌های برخط و غیربرخط نیست. به نظرم تغییر نام معاونت اتفاق بسیار خوبی است، به شرط آنکه زیرساخت‌های آن در ساختار معاونت فراهم شود.

او ادامه داد: اگر زیرساخت‌های ساختاری در چارت سازمانی و زیر مجموعه‌های معاونت تغییر یابد و موثر واقع شود، شک ندانید که خروجی‌های تاثیرگذاری خواهد داشت و در آینده فضای رسانه‌ای کشور و حوزه تبلیغات در همه ابعاد از شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌ها، تا آینده تلویزیون و رسانه‌ها اثربخش خواهد بود. سیاست‌گذاری یا همان بخش نظارتی و مدیریتی که در وزارت ارشاد به عنوان بالاترین مقام در حوزه فرهنگ و رسانه وجود دارد، می‌تواند تاثیرگذار باشد. 

توکلیان همچنین درباره ریل‌گذاری سیاست‌های جدید نیز توضیح داد: وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نمی‌توان از ابتدا سیاست‌گذاری کرد، چون در حوزه وظایف کلانی است که به شورای عالی انقلاب فرهنگی باز می‌گردد؛ اما در حوزه حمایت مادی و معنوی و هدایت موضوعاتی از قبیل پژوهش‌های فرهنگی و همه بحث‌هایی که جزو اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد است، این سیاست‌ها محقق می‌شوند. 

او در ادامه اظهار کرد: باید بتوانیم به شکل عملیاتی در حوزه معاونت مطبوعاتی سابق یا امور رسانه‌ای و تبلیغات فعلی، حامی اهداف و وظایف وزارتخانه در حوزه تخصصی باشیم. به طور مثال یکی از شاخص‌ها معمولا استقلال فرهنگی  و مصونیت جامعه از نفود فرهنگ اجانب یا رواج فرهنگ و هنر اسلامی است که جزو وظایف کلان وزارتخانه است و باید با رشد فضای رسانه‌ای امروز و تبلیغات امروز پیش برود.

این کارشناس رسانه‌ گفت: تعریف رسانه در دنیای امروز با ده سال قبل در کشور خودمان تغییر کرده است و باید سیاست‌گذاری‌ها نیز براساس اهداف، وظایف و  شرح وظایف مصوب در وزارتخانه عملیاتی و کاربردی برای جامعه امروز ایران شود که اگر محقق شود آن دستاورد مدنظر صرفا با تغییر یک نام نیست و هم نشان و هم نشانه‌هایش نیز دیده می‌شود که می‌توان کار را انجام داد. 

توکلیان در پایان نیز بیان کرد: امیدوارم بشود در طراز نظام انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت کار آنقدر شاخص، عیان، بارز و شکوفا باشد تا بتوان برای تمام بحث‌ها الگودهی کند.


میتوان عبارت، "اطلاع رسانی" را هم افزود 


معاون سابق امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در شرایط کنونی نمی‌توان در بخش قوانین مطبوعاتی بروز نشد، گفت: مطبوعات بخشی از رسانه است و شامل همه رسانه‌ها نمی‌شود.

محمد خدادی در گفت‌وگو باتسنیم اظهار کرد: تغییر نام معاونت مطبوعاتی به "امور رسانه‌ای و تبلیغات" کار درستی است؛ معاونت مطبوعاتی یعنی همه رسانه‌ها و امروز مطبوعات بخشی از رسانه است.
وی ادامه داد: این اقدام باید صورت می‌گرفت و اقدام خوبی است البته توصیه کردم عنوان اطلاع‌رسانی نیز در کنار امور رسانه و تبلیغات اضافه شود.


مدیرعامل اسبق ایرنا توضیح داد: کار اصلی معاونت مطبوعاتی، هدایت رسانه‌ها است چرا که دسترسی رسانه به حاکمیت محدود و این معاونت، تسهیلگر ارتباط رسانه و حاکمیت است؛ کاری که در معاونت مطبوعاتی در بحران‌های مختلف پیشتر انجام شد.

خدادی یادآور شد: راهی جز تغییر نداریم؛ علاوه بر عنوان باید به فکر تغییر قوانین باشیم؛ قوانین ما مربوط به 20 سال پیش است، حتی احکام دینی هم بروزرسانی می‌شود چه برسد به قوانین؛ نمی‌توانیم بگوییم در جامعه‌ای هستیم که موضوعات مربوط به 20 سال قبل است.

وی گفت: قانون برای تبدیل موضوعات جاری به رویه است تا قرائت‌های واحدی درباره اتفاقات مختلف وجود داشته باشد‌؛ امروز چراغ‌های راهنمایی هوشمند شده و در شرایط کنونی نمی‌توان در بخش قوانین مطبوعاتی بروز نشد.

خدادی تصریح کرد: حجم بزرگی از اطلاعات امروز در فضای مجازی در حال مبادله است و اگر چارچوب و قوانین به‌روزی برای این بخش نداشته باشیم، تولیدکننده و مصرف‌کننده  محتوی حتماً آسیب می‌بیند و باید برای این بخش چارچوب قانونی تعیین کنیم.

   بی توجهی به تبلیغات 

محمود دهقان،استاد دانشگاه و مدیر کانون تبلیغات در گفت‌وگو با پانا درباره تغییر عنوان معاونت مطبوعاتی و افزوده شدن تبلیغات به آن، بیان کرد:«متاسفانه در طی سال‌های گذشته به مسئله تبلیغات در کشور توجه نشده است و نامی که روی معاونت وجود داشت، نشان از این بود که مطبوعات بر تبلیغات اولویت دارد. عموما معاونین نیز گرایشات مطبوعاتی داشتند تا تبلیغاتی؛ بخصوص در دوره‌ای از آنجا که معاون وزیرخود مطبوعاتی بودند، عنوان تبلیغات را حذف کردند و اطلاع‌رسانی را جایگزین آن کردند؛ در حالی که تبلیغات خود یک حرفه کاملا علمی است. متاسفانه در زمانی این اتفاق رخ داد که کشورهای دیگر به شکل مرتب به تبلیغات توجه نشان دادند و صنعت تبلیغات با گردش مالی بالا داشتند، حتی دانشگاه‌های مختلف جهت آموزش تبلیغات تاسیس و راه‌اندازی کردند.»

وی ادامه داد: «در همان زمان اعتراضات بسیاری شد...  به نظرم با تغییر در ساختار و با عنوان امور رسانه‌ای و تبلیغات که درست‌تر است،این اشتباه تصحیح شد چرا که به غیر از مطبوعات رسانه‌های دیگری نیز هستند که باید به آنها امکانات داده شود تا دیده شوند.»

این استاد دانشگاه همچنین به اهمیت تبلیغات و همگرایی نهادها تاکید کرد و گفت: «همین که وزیر و معاونین او بر اتفاقی نظر مثبت دارند جای تقدیر دارد. خوشبختانه رسانه‌ها را از مطبوعات فراتر دیدند و رسانه‌های مکتوب و مجازی را که امروز از اهمیت بالایی برخودار هستند، بخصوص فضای مجازی که تقریبا می‌شود گفت به طور کامل، بر فضای واقعی برتری یافته است، دیده‌اند. عنوان معاونت رسانه و تبلیغات انتخاب درستی است، چرا که از نظر ساختاری و شکلی رسانه‌ها حالت ظرفی را دارند که مظروف آنها تبلیغات است. چه رسانه‌های صوتی و تصویری، چه مکتوب و چه مجازی، تبلیغات برای آنها اهمیت دارد و امیدوارم این نامگذاری درست، مقدمه‌ای باشد تا با حضور صنوف و فعالان حوزه رسانه، بشود این حوزه مهم را بعد از چهل و پنج سال از گذشت انقلاب اسلامی از بی سروسامانی نجات داد. »
دهقان در ادامه به تغییر در ساختار نیز اشاره کرد و افزود: «وزارت صمت، یکسری از اتحادیه‌ها و صنوف را زیر مجموعه خود دارد که از قانون اتحادیه پیروی می‌کنند و سال‌هاست که مشغول فعالیت هستند و این صنف کنترل می‌شود. حال با تغییر عنوان معاونت مطبوعاتی به امور رسانه‌ای و تبلیغات جا دارد تا سه اتحادیه حداقل داشته باشیم که شامل اتحادیه رسانه‌ها،اتحادیه مطبوعات و اتحادیه تبلیغات می‌شود.

علی سرتیپی: امیدوارم تبلیغات به جایگاه اصلی خود بازگردد

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدئویی برخط می‌گوید امیدوارم با تغییر عنوان جدید معاونت، سهم تبلیغات در جامعه گسترده‌تر شود و به آن جایگاهی که در دنیا دارد، برسد.


به گزارش  ایلنا، علی سرتیپی تهیه‌کننده سینما و رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدیوی برخط، درباره افزوده شدن عنوان تبلیغات به نام معاونت امور رسانه‌ای گفت: قطعا این تغییر عنوان اتفاق خوبی است، همین که نام تبلیغات به عنوان معاونت ورود پیدا کرد نشان از اهمیت آن دارد. پیش از این تبلیغات طرد شده بود و دید خوبی نسبت به آن وجود نداشت. بیشتر به نظر می‌رسید تبلیغات، ایجاد شرایطی برای پروپاگانداست تا مردم کارهایی را به اشتباه یا غلط انجام دهند و یا محصولی را خریداری کنند که مناسب نیست، در حالی که تبلیغات امروز حرف اول را در جهان می‌زند.
او در ادامه بیان کرد: این اتفاق برای عرصه تبلیغات بسیار مهم و حائز اهمیت است و امیدوارم بتواند جایگاه واقعی خود را که نقش مهمی در تولید و آشنایی مخاطب با محصولات دارد ایفا کند.
مدیرعامل شرکت پخش فیلمیران همچنین افزود: امیدوارم با توجه به اهتمامی که معاونت اموررسانه‌ای و تبلیغات نسبت به این موضوع دارند، ابعاد تبلیغات در فضای رسانه‌ای و مجازی، شناخت و ایجاد شرایط جدید تبلیغات در کشور و بسترسازی برای انجام آن ایجاد شود.
سرتیپی با اشاره ایجاد روش‌های نوین در عرصه تبلیغات بیان کرد: ضابطه‌مندی تبلیغات و همچنین حضور اعضای اصناف تبلیغات در بدنه و شکل‌گیری در سطح کلان و  استفاده از نیروهای موثر تبلیغاتی می‌تواند این تغییر عنوان را پررنگ و مثبت کند. امیدوارم با این اتفاق سهم تبلیغات در جامعه گسترده‌تر شود و به آن جایگاهی که در دنیا وجود دارد برسد

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  19. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  20. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  21. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین