روزنامه فرانسوی: جرائم منتسب به حماس در ۷ اکتبر رخ نداده‌اند

  4020923003

یک روزنامه فرانسوی گزارش داده جرائم «وحشتناکی» که به گروه حماس منتسب شده‌اند رخ نداده‌اند.

روزنامه فرانسوی: جرائم منتسب به حماس در ۷ اکتبر رخ نداده‌اند

به گزارش فارس، یک روزنامه معتبر فرانسوی گزارش داده بسیاری از جرائم وحشتناک منتسب به حماس در روز ۷ اکتبر حماس اعم از سر بریدن کودکان هرگز اتفاق نیفتاده‌اند.

روزنامه لیبراسیون نوشته است: «دو ماه بعد از حمله تروریستی حماس، ارزیابی‌هایی که تقریباً نهایی هستند تأیید می‌کنند که برخی از اقدامات وحشتناک ادعایی که گاه برای جلب حمایت‌های بین‌المللی به صورت عجولانه به سطوح بالا منتقل شده‌اند رخ نداده‌اند.»

این روزنامه فرانسوی گزارش داده که این تحقیقات نشان می‌دهند که حماس سر هیچ کودکی را نبریده، هیچ کودکی را داخل کوره آتش نینداخته و دستان هیچ کودکی را پشت سرش نبسته است.

این تحقیق در حالی منتشر شده که چند روز بعد از عملیات «طوفان‌الاقصی» در روز هفتم اکتبر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده بود تصاویری از سر بریدن کودکان توسط حماس را دیده است.

با وجود این، مقام‌های کاخ سفید و حتی مقام‌های اسرائیل در روزهای بعد از این اظهارات بایدن عقب‌نشینی کرده و اذعان کردند که او شاهد چنین تصاویری نبوده است.

به عنوان مثال، روز ۲۰ مهرماه یک مقام اسرائیلی به شبکه سی‌ان‌ان گفت که تل‌آویو برخی ادعاها مبنی بر ذبح کودکان توسط اعضای حماس را تأیید نمی‌کند.

این اظهارات در حالی مطرح شده بو دکه چند روز قبل‌تر، «تال هاینریش» سخنگوی بنیامین نتانیاهو گفت نوزادان و کودکان نوپا با سرهای بریده در محل وقوع حادثه ۷ اکتبر مشاهده شده‌اند. با وجود این، رژیم اسرائیل در روزهای بعدتر مجبور به عقب‌نشینی از این ادعاها شد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس نیز این شایعات را تکذیب کرده است. حماس در همان روزها در بیانیه‌ای با بیان اینکه «مقاومت فلسطین، کودکان را هدف قرار نمی‌دهد» از رسانه‌ها خواست دقت بیشتری در نقل اخبار به خرج دهند و از «پیروی کورکورانه از روایت سراسر دروغ و افتراء صهیونیست‌ها» خودداری کنند.   

 جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردند و علاوه بر کشتن رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. با وجود این، آن‌طورکه تحلیلگران می‌گویند، عملیات طوفان‌الاقصی شکست امنیتی-سیاسی بزرگی را به اسرائیل تحمیل کرده است.

وزارت بهداشت دولت حماس در غزه امروز (۲۲ آذر) در شصت هشتمین روز جنگ در غزه، تعداد شهدا را ۱۸۶۰۸ نفر اعلام کرد؛ طبق این اطلاعیه تعداد زخمی‌ها نیز ۵۰۵۹۴ نفر هستند.

دکتر «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه، همچنین خبر داد که اشغالگران اسرائیلی طی ساعات گذشته دست به ۱۶ جنایت جدید در مناطق مختلف غزه زده‌اند که این حملات ۱۹۶ شهید و ۴۹۹ زخمی در پی داشته است، هنوز تعداد زیادی از قربانیان زیر آوار مانده‌اند.

ارزیابی‌های جدید سازمان ملل نشان می‌دهد که از زمان آغاز درگیری در تاریخ ۷ اکتبر در غزه، نزدیک به ۴۰۰ هزار ساختمان که اغلب جزو مناطق مسکونی فلسطینی‌ها بوده آسیب دیده و نیاز به تعمیرات اساسی دارند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  5. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  7. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  8. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  9. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  10. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  11. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  12. دور باطلی که تمامی ندارد!

  13. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  14. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  15. تضادی عجیب و پر ابهام!

  16. برای این عکس شما تیتر بزنید

  17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  18. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  19. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  20. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  21. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  22. سقوط در آغوش پهلوی!

  23. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  24. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

  25. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

آخرین عناوین