الجزیره: تمدید آتش‌بس در غزه محتمل است

  4020910003

 وبگاه شبکه خبری الجزیره خبر داده که تمدید آتش‌بس در غزه برای یک روز دیگر محتمل است اگرچه هنوز هیچ یک از طرف‌ها آن را تأیید نکرده‌اند.  

به گزارش فارس، وبگاه شبکه خبری الجزیره خبر داده که تمدید آتش‌بس در غزه برای یک روز دیگر محتمل است اگرچه هنوز هیچ یک از طرف‌ها آن را تأیید نکرده‌اند. 

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل در نشست خبری شبانه خود گفت که اگر توافقات مطابق برنامه‌ریزی پیش بروند آنها منتظر آزاد شدن اسرای بیشتری در روز جمعه هستند که بالتبع وقفه در جنگ برای یک روز دیگر را به همراه خواهد داشت.

با وجود این، به نوشته الجزیره در موارد قبلی تمدید آتش‌بس که در روزهای گذشته اتفاق افتاده اسرائیلی‌ها معمولاً بیانیه رسمی‌ صادر نکرده‌اند و تمدید این توافقات از طریق قطری‌ها و یا سایر طرف‌ها اعلام شده است. 

علی‌رغم این، بامداد پنجشنبه ۴۰ دقیقه قبل از منقضی شدن توافق آتش‌بس ارتش اسرائیل بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که وقفه در جنگ برای یک روز دیگر تمدید خواهد شد. 

ساعاتی قبل‌تر سرویس اطلاع‌رسانی دولت مصر اعلام کرده  بود مذاکره‌کنندگان مصر و قطر در حال تلاش برای تمدید آتش‌بس در غزه به مدت دو روز بیشتر هستند.

«دیا رشوان»، رئیس سازمان اطلاع رسانی دولت مصر شب پنجشنبه یادآوری کرد آتش‌بس موقت بین اسرائیل و حماس «به لطف تلاش‌های فشرده مصر و قطر» تمدید شده و اکنون وارد هفتمین روز خود شده است.

 رشوان گفت در توافق گذشته مقرر شد ۱۰ اسیر اسرائیلی و ۳۰ زندانی فلسطینی آزاد شده و کمک‌های انسانی طبق توافقات قبلی وارد منطقه شمال و جنوب غزه شوند. این مقام مصری تصریح کرد قاهره به دقت اجرای توافق آتش‌بس را رصد می‌کند.

قبل از برقراری نخستین آتش‌بس موقت در روز ۲۴  نوامبر (سوم آذرماه) حملات ۷ هفته‌ای اسرائیل در غزه به شهادت بیش از ۱۵۰۰۰ نفر منجر شده بود که بیش از ۵۵۰۰ نفر آنها کودک بودند.

علی‌رغم آتش‌بس شکننده در غزه رژیم اسرائیل حملات یورش‌های مرگبار خود در کرانه باختری را ادامه داده و تقریباً به اندازه زندانیانی که به عنوان بخشی از آتش‌بس آزاد کرده زندانیان جدید فلسطینی دستگیر کرده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل نیز تأکید کرده که آتش‌بس‌های کنونی به معنی قصد تل‌آویو برای پایان جنگ نیست. رژیم اسرائیل هدف جنگی‌اش از عملیات در غزه را «نابودی حماس» قرار داده است که بسیاری از تحلیلگران حتی در داخل فلسطین اشغلی در تحقق‌پذیری آن تردید دارند.

بسیاری از شخصیت‌های غربی و اروپایی در روزهای گذشته تصریح کرده‌اند که حماس یک تفکر است و امکان نابود کردن آن وجود ندارد. به عنوان مثال جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا چند روز پیش در نشستی در بارسلونا گفت که حماس یک تفکر و ایدئولوژی است و امکان از بین بردن آن وجود ندارد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  16. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  19. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. من عجله ندارم!

آخرین عناوین