افزایش سن بازنشستگی شامل چه کسانی می‌شود؟

  4020907049 ۵۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی دولت اعلام کرد که افزایش سن بازنشستگی شامل بازنشستگان موجود و کسانی که در شرف بازنشستگی هستند، نمی‌شود.

افزایش سن بازنشستگی شامل چه کسانی می‌شود؟

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی در نشست خبری هفتگی با بیان اینکه پنجشنبه ۹ آذر، ایستگاه مترو پرند و ۱۹ کیلومتر مسیر ریلی با حضور رئیس‌جمهور بهره‌برداری می‌شود، اظهار کرد: این پروژه دارای موانع اجرایی بود که پس از بازدید میدانی رئیس جمهور از مترو پرند در آذرماه ۱۴۰۱ و دستورات صادرشده، گره‌های موجود باز شد تا قفل بهره‌برداری از ۱۹ کیلومتر مسیر ریلی و ایستگاه شهر پرند بالاخره شکسته شود.

جزئیاتی از پروژه مترو پرند

وی یادآور شد: بخشی از این پروژه، حدفاصل ایستگاه شاهد تا محدوده شهرآفتاب (به طول ۴ کیلومتر) در ابتدای سال ۹۵ و بخش دوم حدفاصل ایستگاه شهرآفتاب تا فرودگاه امام راحل (به طول ۲۶ کیلومتر) در مردادماه سال ۹۶ بهره‌برداری شد و حالا بخش آخر پروژه، حدفاصل ایستگاه فرودگاه امام تا شهر جدید پرند (به طول ۱۹ کیلومتر) در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

بهادری جهرمی ادامه داد: ارزش پروژه مذکور (در بخش حدفاصل فرودگاه امام راحل تا شهر پرند) به ارزش امروز کالا و خدمات، مبلغی فراتر از ۶ هزار میلیارد تومان است.

وی همچنین با اشاره به آغاز عملیات آبرسانی به خلیج گرگان و بهره‌برداری از کانال جدید آشوراده، گفت: این عملیات یکی از وعده‌های سفر استانی هیئت دولت به استان گلستان است که از هفته گذشته آغاز شد. کانال آشوراده حدود ۹ کیلومتر طول با عرض ۷۰ تا ۴۴۰ متر دارد و جزئی از مهمترین مسیر انتقال آب دریای خزر به خلیج گرگان به شمار می رود. آبگیری اولیه آغاز شد و بهره‌برداری کامل از فاز نخست احیاء خلیج گرگان با حضور رئیس جمهوری در سفر دور دوم به گلستان انجام خواهد شد.

دبیر هیئت دولت با اشاره به سفر رئیس جمهور به چین و سفر اخیر معاون اول به این کشور، اظهار کرد: عملیات عمرانی فاز ۲ فرودگاه امام که قرارداد آن در سفر اخیر معاون اول رئیس جمهور به شانگهای، امضا شده بود با مشارکت طرف چینی و پیمانکار داخلی هفته گذشته آغاز شد. کل سرمایه‌گذاری در فاز دوم توسعه فرودگاه امام نیز ۲.۵ میلیارد یورو در پنج سال است. با افتتاح کامل این فاز ظرفیت مسافری فرودگاه امام ۳۵ میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

بهادری جهرمی یادآور شد: هم اکنون شهر فرودگاهی امام خمینی ۲ ترمینال مسافری دارد که ظرفیت یکی ۶ میلیون مسافر در سال است و در دست توسعه و بازسازی است تا ظرفیت جابجایی مسافر آن به ۱۰ میلیون نفر برسد.

وی گفت: ترمینال سلام نیز ظرفیت جابجایی ۵ میلیون مسافر در سال را دارد. با احداث ترمینال جدید با ظرفیت پذیرش و جابجایی ۳۵ میلیون مسافر در سال، شهر فرودگاهی امام راحل می‌تواند مجموعا ۵۰ میلیون مسافر در سال را جابجا کند.

سخنگوی دولت اظهار کرد: این ترمینال بسیار پیشرفته است و باید مطابق با استانداردهای روز دنیا ساخته شود. برای تکمیل کل پروژه، پنج سال را در نظر گرفتیم.

مشمولان افزایش سن بازنشستگی

بهادری جهرمی همچنین با اشاره به موضوع افزایش سن بازنشستگی اظهار کرد: افزایش سن بازنشستگی که شامل بازنشستگان موجود نمی‌شود. همچنین برای کسانی که در شرف بازنشستگی هستند نیز این امر شامل آنان نمی‌شود. رابطه کارمندان دولت با دولت یک رابطه قانونی است، یعنی حدود و مرزهای آن را قانونگذار مشخص می‌کند که مطابق با مصالح عموم و هم حاکمیت رعایت شود.

حقوق تا سقف ۱۲ میلیون تومان در ماه  مشمول مالیات نمی شود

سخنگوی دولت همچنین اعلام کرد: بنا به دستور رئیس‌جمهوری برخی اصلاحات در لایحه بودجه انجام شد تا نسخه نهایی که در جریان حضور رئیس‌جمهوری در مجلس ارائه می‌شود، آن اصلاحات هم اعمال شود. یکی از این اصلاحات افزایش کف معافیت مالیاتی کارکنان و کارگرانی دریافت حقوق دارند به مبلغ ۱۲ میلیون تومان در ماه است که افزایش ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

بهادری جهرمی تاکید کرد: همه کسانی که کارمند یا کارگر هستند و تا سقف ۱۲ میلیون تومان در ماه حقوق دریافت می‌کنند هیچگونه مالیاتی شامل آنان نمی‌شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۰۶۴۶۱۱۲:۵۴:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۷
جناب جهرمی مگر می شود با 20 میلیون هم زندگی کرده که می خواهید به 12 میلیون به بالا هم مالیات ببندید؟؟؟؟؟؟ چرا وقتی عرضه کنترل تورم را ندارید و تورم 50 درصد رسما است افزایش حقوق را 20 درصد اعلام کردید؟؟؟؟؟؟
ناشناس۳۳۰۶۴۹۸۱۳:۳۷:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۷
قانون عطف به ما سبق نمیشود قانون بازنشستگی را برای کسانی که جدید استخدام میشوند یعنی از سی سال بعد باید شروع کنید .
ناشناس۳۳۰۶۸۹۴۲۰:۱۸:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۷
با این گرونی مسکن نبود کار وگرونی خوراک وپوشاک دیگه جوان‌ها نمیتونند ازدواج بکنند چه برسه مالیات برحقوق افزایش سن بازنشستگی وقوانین بدی که به ضرر مردم هست!!!!
ناشناس۳۳۰۶۹۹۲۲۱:۵۹:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۷
آقای سخنگو ممنون که بازنشسته ها رو از این قانون معاف کردید.
ناشناس۳۳۰۶۵۰۲۱۳:۴۳:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۷
مشکل صندوق بازنشستگی به مردم و کارگران ارتباطی ندارد. مردم نباید تاوان مدیریت غلط و گندکاری های دولت ها را بدهند. این افزایش نباید شامل هیچ کسی بشود. دولت دست در جیب مبارک کرده و بدهی صندوق را بدهد. مالیات ها را هم که با بی رحمی تمام بالا برده اند. این آش را بیش از این شور نکنید.
ناشناس۳۳۰۶۹۷۵۲۱:۴۲:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۷
صندوق بازنشستگی چه مشکلی داره وقتی که کسی روز اول خدمتش شروع میشه از حقوق واسه بازنشستگیش کم میکنن اونم یه مبلغ خوب و قشنگ چیزی که از حق خود آدم کم میکنن زورشون میاد که همونم پس بدن
صمصام۳۳۰۶۵۳۹۱۴:۱۰:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۷
آقای جهرمی یادتون رفت یه چیزی بیندازید گردن دولت قبل اخر عادت داشتید همیشه میان عرایضتون یک چیزی (حالا هر چی ) میانداختید گردن دولت قبلی یه چیز دیگه قربان: نسبت بین حقوق 15 یا 20 میلیونی و مالیاتش مانند نسبت بین مورچه و کله پاچه اش هستش کارمندی که 15 یا 20 میلیون میگیره اگر قرار باشه مالیات هم بده ،اصلا حقوق بهش ندید !
ناشناس۳۳۰۶۵۴۳۱۴:۱۳:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۷
کاری که صندوق بازنشستگی انجام نمیده خودمان انجام دهیم اگر به مدت 30 سال هر ماه به اندازه 15 دلار یه صورت ریالی سهام بخریم و سود مجامع همین سهم را هم هر سال سهام بخرید بعد از سی سال سود سال مجمع این سهام بیش از 10 هزار دلار خواهد بوده یعنی ماهی 830 دلار تقریبا سه برابر حقوق یک بازنشسته تامین اجتماعی جالب بود . جالب تر اینکه با فوت فرد این سرمایه و درامدش از بین نمیرود بلکه اصل سهام و درامدش به نسل بعد خانواده منتقل میشه
ناشناس۳۳۰۷۰۱۵۲۲:۱۲:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۷
دقیقا منم موافقم بانظر شما چقدر زیبا گفتین خیلی راه حل خوب و عالی برای رهایی از تامین اجتماعی که بعد از بازنشستگی نه فرد بازنشسته خیری میبیند نه وراث ازچندر غاز که صندوق بازنشستگی پرداخت میکند
ناشناس۳۳۰۶۵۹۱۱۴:۵۲:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۷
جناب آقای جهرمی به یک مسأله مهم توجه نکردید و آن اینست که هر قانونی به اسم بازنشستگی نباید شامل کارمندان فعلی شود، باید قانون جدید را به متقاضیان استخدام نشان دهید و هرکسی که از این تاریخ مایل به استخدام بود را با این قانون جدید استخدام کنید. جسارتا افرادی که سالهاست در حال خدمت هستندبا توجه به قانون قبلی استخدام شده اند و در حقیقت قرار داد شأن با دولت سی ساله محسوب می شود. و هیچ کارفرمایی حق ندارد خارج از تعهدات عمل کند. با هر عنوانی.
ناشناس۳۳۰۶۶۱۳۱۵:۲۱:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۷
واقعا سخنگوی دولت چه دیدی نسبت به مردم دارند که اینجوری صحبت میکنند وتوقع دارند که مورد قبول واقع شود، در مورد سن بازنشستگی به طور میانگین حداقل یکباره چهار سال افزایش دادید بعد دارید میگید که شامل همه نمیشه، حداقل بالای 80درصد مشمول افزایش حداکثری میشوند. کجای دنیا همچین شرایطی رو یک باره ایجاد میکنند. بعدچه تضمینی هست چند سال دیگر باز کفگیرتان به ته دیگه نخورد ونخواهید دوباره کم کاری وضعف خودتان را از گرده کارگر بیچاره بکشید.
ناشناس۳۳۰۶۶۵۲۱۵:۵۹:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۷
حالا من با پانزده سال سابقه که قرار بود پانزده سال دیگه کار کنم با خلف وعده دولت که در ابتدا با ما قرار سی سال گذاشته باید بیست سال دیگه کار کنم ، تا اون موقع آیا من مرده ام یا زنده ام ، خوشحال به حال دولت
ناشناس۳۳۰۶۷۴۹۱۷:۴۱:۰۹ ۱۴۰۲/۹/۷
کفگیر به ته دیگ خوردگان ....
راننده۳۳۰۶۸۰۱۱۸:۳۶:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۷
من ۵۸سال سن دارم راننده تریلی هستم شغل بسیار سختی است با این قانون جدید راننده نمی‌تواند تاسن۶۲سالگی کار کند الان برایمان سخت هست .بعد شما بااین قانون ۲سال اضافه کردید.
مهدی۳۳۰۶۸۱۷۱۸:۵۶:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۷
تنها راه این است که باید خودمون رو باز خرید کنیم...خودمون صندوق درست کنیم..کسی دلسوز کارگر وکارمند نیست..
ذبی۳۳۰۶۸۵۳۱۹:۳۲:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۷
وقتی آدمای بی تجربه و خامی مثل این آقا که فقط بخاطر جناح بازی سیاسی مسئول میشه وضع همین میشه.آخرش هم همه کاسه کوسه را سر مردم میشکنند
ناشناس۳۳۰۶۸۶۱۱۹:۴۰:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۷
اولا که مسئولین نام بیمه را خوب گذاشتند بیمه اجباری یعنی به اجبار پول و دارایی وعمرت را بده به دولت وبعد نتوانستی کار کنی برو بمیر دوماً ماوبچه های ما چه گناهی کردند که بخواهند با این همه گرانی بی نهایت وبی کاری و این مسولین بی کفایت بخواهند افزایش سن بازنشستگی داشته باشند
امیر۳۳۰۶۸۷۹۲۰:۰۴:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۷
صندوقهای بازنشستگی درحال ورشکستگی هستندبااین اقدام شجاعانه وعالمانه ،مشکل راحل میکنید!
ناشناس۳۳۰۶۸۹۰۲۰:۱۶:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۷
اگه اختلافها کم بشه حتما توی صندوق بازنشستگی باکمبود بودجه مواجهه نمیشدید که حالا این قوانین رو وضع کنید واقعا ک خجالت اوره!!!!
نا شناس۳۳۰۶۸۹۸۲۰:۲۰:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۷
ان شاالله شورای محترم نگهبان نمیگذارد این ظلم بر مردم تحمیل شود.و از بیخ و بن آن را رد میکند.
ناشناس۳۳۰۶۹۱۸۲۰:۳۹:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۷
دولت رئیسی میگه ما قانونگذار هستیم قدرت تغییر قوانین را هم به هر صورتی که صلاح بدانیم داریم،غافل از اینکه جهت ایجاد هر گونه تغییر و تحول بزرگ در زندگی عموم ملت باید از آنها مجوز بگیرید والا نارضایتی عمومی عمیق تر و عمیقتر می شود البته اگه رای ملت برایتان ارزشی داشته باشد
غلامرضا جانی۳۳۰۶۹۳۰۲۰:۴۳:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۷
جناب آقای جهرمی وهییت وزیران کارکشته چرا تامین اجتماعی اگرمن کارفرما حق حقوق تامین اجتماعی راپرداخت نکنم حسابها من رامسدود میکنن ولی حساب‌های دولت که اینقدر به تامین اجتماعی بدهکار است مسدود نمی‌شود آقایان کار بلد یک جواب منطقی بدهید باهمت شما تورم به صفر رسیده است
ناشناس۳۳۰۶۹۴۵۲۰:۵۹:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۷
جای شما را بدن به من قول میدم ۵۰ سال خدمت کنم ..
حسین۳۳۰۶۹۵۹۲۱:۱۷:۲۵ ۱۴۰۲/۹/۷
مسئولیت گردش و سازوکار صندوق های بازنشستگی به عهده و نظارت دولت است ،30 سال کارمند و کارگر پول خود را در اختیار صندوقهای بازنشستگی به امانت داده اند ،سو مدیریت و ضعف در این صندوق‌ها ربطی به سپرده گذار ندارد ،لطفا به شعور مردم توهین نکنید
فرزند شهید بازنشسته۳۳۰۶۹۶۳۲۱:۲۶:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۷
واقعا مسوولین ما واسه چال کردن حق و حقوق یه ملت خلق شدن تا رفاه و زندگی و دلخوشی یه ملت... انسان باید خدمتگزار باشه ... دلسوز باشه بعد بره سر پست و مقام... نه که راه رو از چاه تشخیص نده بعد پست فقط داشته باشه که حقوق ملت رو خاک کنه بده دست باد!!!
ناشناس۳۳۰۶۹۶۹۲۱:۳۳:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۷
نمایندگان مجلس نمیتونن بجای مردم تصمیم بگیرن بدون مشورت با مردم.افزایش سن بازنشستگی واقعا باعث بی انگیزگی کارمند و کارگر میشه.
ناشناس۳۳۰۶۹۷۸۲۱:۴۴:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۷
آقای جهرمی این مالیات شامل کارمندا میشه یا مسولیین محترم هم میشه که حقوق نجومی باحال و دلچسب میگیرن .
ناشناس۳۳۰۶۹۹۴۲۱:۵۹:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۷
سلام. مشاغل سخت و زیان آور. باید بیست ساله بازنشسته شوند..پول پاداش بازنشسته ندارید. قانون وضع میکنید..اسکناس چاپ کنید..تا لب مرگ کار از مردم نکشید.
ناشناس۳۳۰۶۹۹۸۲۲:۰۲:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۷
پول نفت رو به کارمندا نمیدن ،مالبات میخوان کشوری بااین همه ثروت ،بازدست دولت تو جیب مردم اونم در تورم بالای ۵۰درصد!!!!!!!
ب غ۳۳۰۷۰۰۶۲۲:۰۶:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۷
من۱۷سال پیش قالیبافان خانگی مردان هستم بابیمه قرارداد بسته ام وشرایط سن وسابقه تعیین شده است وحالا شما نمی‌توانید یکطرفه تغییر قرارداد کنید.
حمید۳۳۰۷۰۵۳۲۲:۴۷:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۷
آقای سخنگو من‌راننده تاکسی در شهرستان با وجود آژانسها و جدیدا استپ به زور ماهی هشت تومن کار میکنم آنوقت با وجود استهلاک سرسام آور و تورم افسار گسیخته که دست پخت همفکران شماست به زور سر پا ایستاده ام و همیشه شرمنده بچه ها با هزار بدبختی پول ماه نه بیمه را جور میکنم به امید اینکه در ۶۰ سالگی با حداقل ها بازنشسته بشم آنوقت شما می خواهید دو سال دیگه هم از ما حق بیمه بگیرید منی که چهار ماه است از عهده یک MRI بر نمی آیم شما از جان من و هزاران هزار مثل من چه می خواهید؟؟؟؟
ناشناس۳۳۰۷۰۷۱۲۳:۰۴:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۷
ملت میگن اصل قانونتون اشتباهه شما بجای قبول اشتباه چرا تقسیم بندی می کنی که شامل چه گروهی میشه و شامل چه گروهی نمیشه!!!!!
ناشناس۳۳۰۷۰۷۸۲۳:۰۹:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۷
پیشنهاد قوانینی که رو دست ملت در حال تحریم های کمر شکن هزینه های اضافه بذاره و عمر و سلامتشان را به خطر بیاندازد نه مطابق با شرع است و نه انسانی است هر چند شما قدرت اعمال چنین قوانینی را دارید اما برخورد از نقطه قدرت با این مردم اصلا درست نیست وعاقبت خوبی هم نخواهد داشت
ناشناس۳۳۰۷۰۸۶۲۳:۱۶:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۷
رابطه دولت با کارمند رابطه قانونی است مگر قانون تصریح نکرده افزایش حقوق سالانه مطابق با رقم تورم موجود باشه؟؟؟مگر قانون نگفته پرداخت ها مطابق با عدالت باشه؟؟؟مگر مصلحت عموم در افزایش سن بازنشستگی به ۳۵ ساله ؟؟؟چطور شما مصلحت عموم رو بهتر از خودشون تشخیص میدین ؟؟
ناشناس۳۳۰۷۰۹۰۲۳:۲۱:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۷
نمی شود به بهانه اینکه رابطه دولت با کارمند قانونی است هر بلایی سر ملت بیاورید ،مثل این است که حاکم بگوید من چون حاکم هستم می توانم هر قانونی را اعمال کنم مثلا مالیات ها را بدون توجه به وضعیت معیشتی و اراده ی ملت بالا ببرم ،قراردادهایشان را هر جور که خواستم تغییر بدم و ..حاکمیت مشروعیتش را از همین مردم گرفته
ناشناس۳۳۰۷۰۹۳۲۳:۲۳:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۷
نمیشه مملکت داری رو با بنگاه داری مقایسه کرد
ناشناس۳۳۰۷۰۹۶۲۳:۲۶:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۷
دولت منافع خودش رو مقابل منافع ملت قرار داده و به زور می خواهد هر قانونی را به خورد ملت بدهد
شهابی۳۳۰۷۱۰۱۲۳:۲۷:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۷
پس از این به بعد باید منتظر باشیم دولت رئیسی خیلی از قوانین موجود را بدون توجه به میل و اراده جمعی تصویب کند؟؟؟؟؟
امیر۳۳۰۷۱۰۷۲۳:۲۹:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۷
رابطه دولت-کارمند بر اساس قوانین برآمده از بطن عدالت اسلامیه نه زور و اجبار ناشی از ورشکستگی دولت
ناشناس۳۳۰۷۱۱۳۲۳:۳۲:۳۵ ۱۴۰۲/۹/۷
انداختن ضعف وسو استفاده مدیران به گردن مردم خیانت است
بهروز۳۳۰۷۱۲۲۲۳:۳۷:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۷
هیچ قراردادی را نمیشود یکطرفه فسخ یا تغییر داد مگر با جبران خسارت.عطف به ما سبق هم نباید بشه. چه تضمینی هست 3 سال دیگه سن بازنشستگی دوباره 5 سال اضافه نشه تا طرف دیگه فوت کنه و اقایون خیالشون راحت بشه؟
زیبا۳۳۰۷۱۳۰۲۳:۴۶:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۷
با سلام من کارشناس پرستاری هستم سال 72تا74طرح خود را در بیمارستان گذراندم اما خدمات درمانی در آن سالها برای هیچ‌یک از ما حق بیمه پرداخت نکرده چرا این موضوع را به جد پیگیری نمیکنید .حق ما را استرداد نمیکنید الان به من گفته اند باید 24میلیون بدهی تا سابقه ات را به تامین اجتمایی انتقال دهیم یا برو‌دیوان عدالت اداری شکایت کن که برخی همکاران به هیچ‌نتیجه ای نرسیده اند آیا این انصاف است الان برای شکایت باید چند میلیون هم هزینه کنیم ترا به خدا به داد ما برسیدالان اگر یک کارگر جایی بیمه نشود کارفرما را چقدر جریمه میکنید پس چرا تامین درمان با ما چنین کرده
ناشناس۳۳۰۷۱۴۰۲۳:۴۹:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۷
اقای جهرمی کارگران با این محیط کار بیشتراز۳۰سال نمیتوانند کار بکنند شما باید کار صندوقهای بازنشستگی را از ریشه درست کنید نه اینک بیاید تلافیش سر ملت بدبخت دربیارید
محمدی۳۳۰۷۱۵۳۲۳:۵۴:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۷
اگر به شرع اسلام اعتقاد دارید این افزایش اجباری کاملا غیر شرعی و حق‌الناس است.اگر به قانون عامل هستید.ذینفع با شرایط سی سال کار وارد فعالیت و شغل مربوطه گردیده کمبود منابع را دولت می‌بایست تامین کند که صاحب اختیار بوده و دولت هم ندار نیست
ناشناس۳۳۰۷۱۵۵۲۳:۵۵:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۷
بهترین راه پرداخت نکردن حق بیمه است وبازپس گیری و مطالبات آنچه بیمه شدگان تاحالاپرداخت کردن
محمد۳۳۰۷۱۹۰۰۰:۲۹:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۸
آقای جهرمی از دولت آقای خاتمی تا به امروز دولت و مجلس شورای اسلامی همه چیز را تغيير داده‌اند وتصویب کرده اند جز یک چیز آن هم حقوق خودشون که 4یا 8سال در مجلس شورای اسلامی نشسته اند وتا ابدحقوقهای آن چنانی می‌گیرند اگه راست می گویید از خود نمایندگان مجلس شروع کنید تا زمانی که نماینده هستند از بیت‌المال حقوق دریافت کنند مگر خون آنها از ما کارگران رنگین تره
جواد حیدری۳۳۰۷۲۰۶۰۰:۵۹:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۸
هیچ کارگری راضی نیست به افزایش سن بازنشستگی حرام است نماینده گان مجلس را ما ملت انتخاب میکنیم واین هم جواب ما مردم. این عمل زور گفتن است این عمل خدا پسندانه نیست.
ناشناس۳۳۰۷۲۸۰۰۵:۳۶:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۸
هیچ قانونی به عنوان افزایش سن باز نشستگی نباید اجرایی شود باید هر کس دوست داره باهر سابقه بیمه که داده بتونه خودشو باز نشست کنه .
مجید۳۳۰۷۲۸۸۰۶:۱۶:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۸
ما که راضی نیستیم .
ناشناس۳۳۰۷۳۹۹۰۸:۴۹:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۸
افزایش سن بازنشستگی ظلم آشکار است.تاوان بی لیاقتی و سوءمدیریت مدیران صندوقهای بازنشستگی را مردم نباید بپردازند. اگر مدیریت دارید بدهی ۷۰۰ همتی دولت به صندوقهای بازنشستگی را بپردازید.
رضا۳۳۰۷۴۳۰۰۹:۱۴:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۸
قوانین نسنجیده واجباری دولت در تمام امور مردم که به اونا تحمیل میشه فقط به نفع مفسدین وکسایی هست که نبض اقتصاد رو در دست گرفتن وفقط به فکر چپاول وحق کشی از قشر ضعیف جامعه هستن.در ضمن جناب سخنگو، کارمندان وکارگران دولتی بنا به گفته شما ملزم به رعایت قوانین وضع شده از دولت هستن پس چرا این قوانین رو به بخش خصوصی وکسانی که خودشون بیمه پرداخت میکنن تسری دادین؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

    3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

    6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

    10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

    18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

    20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

    پربحث‌های اخیر

      پربحث‌های هفته

      1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

      2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

      3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

      4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

      5. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

      6. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

      7. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

      8. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

      9. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

      10. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

      11. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

      12. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

      13. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

      14. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

      15. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

      16. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

      17. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

      18. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

      19. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

      20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

      21. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

      22. صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد

      23. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

      24. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

      25. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

      آخرین عناوین