انتقاد شدید دبیرکل خانه کارگر از افزایش سن بازنشستگی

  4020902112 ۴۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیرکل خانه کارگر گفت: براساس قانون جدید، سقف افزایش سابقه ۴۲ سال و یک ماه است، سن بازنشستگی هم به ۶۲ سال و یک ماه می‌رسد و این تصمیم‌گیری کاملاً یک‌طرفه و تند است و عواقب متعددی خواهد داشت.

انتقاد شدید دبیرکل خانه کارگر از افزایش سن بازنشستگی

به گزارش ایلنا، نشست کنگره سراسری خانه کارگر (عادی و فوق‌العاده) با حضور ریاست و اعضا در مجتمع کارگران شهید امامی چمخاله برگزار شد.

علیرضا محجوب در این نشست گفت: مسئله مهم ما در این کنگره تطبیق با قانون جدید درباره خانه‌های کارگر بود، بنا است آیین‌نامه‌ای برای آن تنظیم شود که تا امروز به وزارت کشور ابلاغ نشده تا تطبیق اتفاق بیفتد.

دبیرکل خانه کارگر ادامه‌داد: در قانون جدید منع فعالیت‌های سیاسی به صراحت اعلام شده‌است، برای مسئولیت‌ها هم عنوان‌های جدیدی مطرح شده که باید خود را با آن تطبیق بدهیم.

وی عنوان کرد: دولت افزایش سن را در پیشنهاد خود آورد، انتظار داشتیم در مجلس کنار گذاشته شود، اما مجلس با نمایندگانی مانند بابایی همراهی نکرد، اکنون باید برای شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت‌نظام توضیحات ارائه شود.

این فعال حوزه کارگری ادامه‌داد: ما تلاش‌های خود را در این حوزه ادامه خواهیم داد، این یک اقدام تند، یک‌طرفه، نامربوط و بدون محاسبه است، کسی در دنیا پیدا نشده 42 سال را اساس بازنشستگی قرار دهد.

وی تصریح‌کرد: وقتی افراد مطالعه نمی‌کنند و مطلبی می‌نویسند نتیجه این می‌شود که می‌گویند 35 سال سابقه سرجای خود است؛ در صورتی که فقط برای مشاغل سخت و زیان‌آور و بازنسشتگی های پیش از موعد و برخی موارد محدود صدق می‌کند.

محجوب گفت: لغو تصمیمی که گرفته شده دو سوم رأی مجلس را می‌خواهد و این نشان‌می‌دهد کار سخت شده اما ما به مسیر خود ادامه خواهیم داد.

نظام استاد شاگردی قابلیت اجرا ندارد

وی با اشاره به نظام استاد شاگردی اظهار کرد: این تصمیم با چه محاسبه‌ای گرفته شده‌است، شرایط بازار کار و عرضه و تقاضا تغییر کرده است، عرضه کننده نیروی کار به کارهای ساده تمایلی ندارند و جنس تقاضای کار تغییر کرده است.

این نماینده ادوار مجلس ادامه‌داد: نمی‌گوییم نیروی کار نیست، نیروی کار برای مسیری که می‌خواهیم نیست، حتی باوجود اینکه کارهایی انجام شده و مراکز آموزش عالی تربیت دانشجویان متناسب با نیروی کار موظف شدند، اما این کارها ره‌گشا نیست.

دولت در نظام استاد شاگردی بیشتر از مجلس به کارگران اهمیت داد

دبیرکل خانه کارگر بیان کرد: بحران جمعیتی داشتیم، پیش‌بینی علمی شده و نرخ رشد کاهش پیدا کرده، بنابراین کمبود نیروی کار را شاهد هستیم و برای همین برای 100 شغل که به‌کارگیری اتباع در آن ممنوع بود مطرح شد که بتوانند اتباع را به‌کارگیری کنند؛ بعد در این شرایط برخی نظام استاد شاگردی را مطرح می‌کنند.

وی ادامه‌داد: ما کارآموزی را داشتیم که الان هم داریم و شرایط آن هم تعریف شده است، اگر هدف این است که چیز بی‌ضابطه را شاهد باشیم، چون شرایط عملی شدن آن وجود ندارد، برخی افرادی که خواستار آن بودند خیال استثمار را به گور خواهند برد.

محجوب خاطرنشان کرد: به فرض امکان نظام استاد شاگردی، آیا این کار عادلانه است، چرا باید قانون دور زده شود، دور زدن قانون در قانون برنامه چه مفهومی دارد.

وی ادامه‌داد: دولت که ابتدا این موضوع را طرح کرده بود آن را از پیش نویس خود حذف کرد اما مجلس مجدد آن را مطرح می‌کند که نشان‌می‌دهد نفوذ اشراف و صاحبان ثروت در مجلس بیشتر از جامعه کار است و دولت از مجلس، کارگری‌تر است که این موضوع را حذف کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۰۱۳۶۲۲۲:۲۵:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۲
مجلس انقلابي باشعار بهبود وضعيت معيشت مردم ازشون راي گرفت
ناشناس۳۳۰۱۴۲۰۰۰:۲۹:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۳
نه پس سن 50 سالگی خیلی علی بوده!! از قدیم الایام که هنوز بیمه در کار نبود تا آخر عمر که توان کار کردن بوده کار می کزدن آن وقت برای شما تا 60 سالگی خیلی درد آور هست که کار کنید؟
ناشناس۳۳۰۱۶۳۲۱۱:۴۶:۳۵ ۱۴۰۲/۹/۳
قدیم ماهی چندصد تا چند میلیون از درآمد شخص برای بازنشستگی و... کم نمی شد.دولت از جیب خودش که حقوق نمی دهد.
ناشناس۳۳۰۱۶۵۲۱۲:۰۷:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۳
سلام مساله ۶۰ سالگی نیست مساله اینه کسی که تو ۲۵ یا ۳۰ سالگی شروع به بیمه کردن می کنه باید تا ۷۲سالگی بیمه بپردازه یا تو سن ۶۰ سالگی باید ۱۲سال بیمه رو بخره
اصغر۳۳۰۱۶۸۸۱۲:۴۷:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۳
تو پیداس یک روزم کار نکردی
مرادی۳۳۰۱۷۲۷۱۳:۵۰:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۳
استاندارد زندگی رو ببرید بالا بعد توقع کار تا آخر عمر رو داشته باشید. همین الانم اکثریت کسبه خرد و کارمندها و کارگرها خیلی هنر کنند فقط شکم خودشون سیر کنند.چیزی برای پس انداز و تفریح و آینده و درمان و هزاران مورد دیگه باقی نمی مونه..
ناشناس۳۳۰۱۷۶۷۱۵:۱۶:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۳
ببخشید برای شما اگه دردآورنیست شما۶۰ سال کارکنیدهرچقدردوست دارید کارکنیدبه دیگران اظهارنظرنفرمایید چقدرکارکنندلطفا
ناشناس۳۳۰۲۰۵۴۰۲:۳۵:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۴
من ۵۲ سالمه ۲۲ سال بیمه دارم دیگه بیمه نمی ریزم باید تا سن ۶۲ سالی بیمه بریزم نه بابا با این گرانی کم بود این بیمه م اضافه شد ..
حسن۳۳۰۱۸۱۲۱۶:۲۹:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۳
با این نظری که شما داری، یا کارفرمایی و یا مرفه بی درد
ناشناس۳۳۰۱۸۴۹۱۸:۲۳:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۳
نفست از جا گرم بلند میشه ،. ،،،،
ناشناس۳۳۰۲۰۲۹۰۰:۳۶:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۴
قدیم 30درصد حقوق به عنوان حق بیمه پرداخت نمیشد به سازمان پرداخت نمیشد
ناشناس۳۳۰۲۱۷۷۰۹:۳۰:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۴
الان که هست و قرار هم نیست تا آخر عمر کار کنید و سن امید هم نزدیک 100 سال شده!!
ناشناس۳۳۰۱۴۵۰۰۱:۴۳:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۳
،هر چی نظرات شما در تعیین دستمزد ،اثر گذاره،در این مورد هم همینطوره.
رحمان۳۳۰۱۴۷۸۰۶:۵۲:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۳
تاوان مدیریت ضعیف بیمه ای را مردم باید بپردازنذ.امید به کدام زندگی بالا رفته ؟
ناشناس۳۳۰۱۴۹۵۰۸:۱۳:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۳
به دو دلیل بسیار مهم وضعیت صندوقهای بازنشستگی به اینجا ختم شده 1-ذخیره مالی این صندوقها به طلا نگهداری نشده والا ما الان صندقهایی ثروتمند داشتیم 2-اگر امکان خرید الباقی سنوات خدمتی وجود داشت مردم زودتر بازنشسته میشدند و منابع مالی زیادی ایجاد میشد مثلا چه اشکالی دارد یک شاغل 500 میلیون تومان بدهد و بازنشسته شود...
ناشناس۳۳۰۱۸۱۷۱۶:۵۰:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۳
دوست عزیز اون ۵۰۰ میلیون رو بذار بانک سودش از حقوق بازنشستگی بیشتر میشه بعدشم خودت هم صاحب ۵۰۰ میلیون هستی و هم ماهی ۲۰ میلیون سود میگیری یه کم فکر کنی بد نیست
اکبر اسماعیلی۳۳۰۱۵۰۱۰۸:۲۹:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۳
به سابقه افزایش سالیانه حقوق و دستمزد کارگران و نیز افزایش کرایه سالیانه تاکسی‌ها که توجه کنید ،هیچیک در سال‌های گذشته حتی بمیزان تورم هم نبوده است ،که اگر می‌بود هم ارتقایی در زندگی این اقشار نبوده
ناشناس۳۳۰۱۵۰۷۰۸:۴۷:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۳
۴۰سال پول بیمه پرداخت کنی و اخرش با ماهی ۱۰میلیوندر سن ۶۵ سالگی بازنشست بشی در حالی که خط فقر ۱۸میلیون تومنه با کار طاقت فرسا در سن ۷۰سالگی بمیری اون پول به چه دردی میخوره اقایون ..
ناشناس۳۳۰۱۵۹۵۱۰:۵۶:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۳
عملا سن بازنشستگی طوری تعیین شده که اغلب یا پیش از بازنشستگی بمیرند یا نهایتا دو سه سال بعدش بمیرند و دولت حقوق بهشون نده!
محجوب۳۳۰۱۶۶۳۱۲:۲۲:۳۵ ۱۴۰۲/۹/۳
پسرعموی عزیز .این قانون های یک طرفه همیشه به نفع سرمایه دار وبه زیان کارگر بوده .سیاست خوبی در مورد کارگران در این چهل واندی سال پیاده نشد .باعث وبانی این ظلم ها فقط وفقط سرمایه دار است ولاغیر .ومن الله توفیق.
ناشناس۳۳۰۱۶۸۵۱۲:۴۴:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۳
سلام همه چوبهای بازنشستگی فقط دهه 60میخورند
اصغر۳۳۰۱۶۹۰۱۲:۴۹:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۳
اگه قرار من تا اخر عمر در نظر شما کار کنم پس چرا دیگه بیمه بدم ؟
حمیدرضا۳۳۰۱۶۹۹۱۲:۵۹:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۳
هیچ بهانه ای منو به منتقد مجاب نمی کنه.. غیرازقانونهای اینچنینی ویک طرفه ی ضدکارگری... اگه تصویب نهایی بشه
محمد۳۳۰۱۷۴۲۱۴:۲۰:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۳
کدوم کارگر ساختمانی درسن 60سالگی توان کار کردن دارد پشت میزی ها شاید بتونن
علیرضا۳۳۰۱۷۶۰۱۴:۴۸:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۳
سلام من کارگرهستم متولد۱۳۴۸ هستم همین الان هم به سختی کارمیکنم تازه باخریدبیمه سربازی تازه ۲۰سال سابقه دارم....چطوری باید ادامه بیمه راکارکردتا بازنشسته شوی تواین اوضاع خراب اقتصادی ...اون هم معلوم نیست چقدردیگه زنده باشی که بخواهی چندرغازحقوق بازنشستگی بگیری....کارگربدبخت کارمیکنه وزحمت میکشه مجلس تصمیم میگره ....آخه شما کارگری نکردید که مارو درک کنید
محمد۳۳۰۱۷۷۰۱۵:۲۲:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۳
این قانون ظلم به کارگر است بنظرم
ناشناس۳۳۰۱۷۸۲۱۵:۵۰:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۳
نهایت عمر بعد از بازنشستگی 3 ساله
براتعلی آب برین۳۳۰۱۸۵۳۱۸:۳۳:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۳
آقای محجوب عزیز حاصل سالها حضور شما در مجلس و خانه کارگر امروز به اینجا رسیده که جوانان و نوجوانان وزنان ومردان مجرد و متاهل مجبورند برای اینکه شکمشان را سیر کنند با ماهی سه میلیون تا شش میلیون بدون بیمه وامنیت شغلی در مغازه ها و رستورانها و شرکتها بیگاری بکشند .جاتو به یک مطلع انقلابی وجربزه دار تحویل بده .
ناشناس۳۳۰۲۴۷۹۱۴:۴۸:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۴
کاش همان کارها هم بود ...
علی۳۳۰۱۸۶۸۱۹:۱۴:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۳
این قانون بد بینی گسترده ای برای نسل جوان داره و اعتمادی به بیمه ها نخواهند داشت
ناشناس۳۳۰۱۸۸۳۱۹:۵۲:۴۳ ۱۴۰۲/۹/۳
سن باز نشستگی فقط واسه خود دولتی‌ها خوبه که بیشترش کنن..
M۳۳۰۱۹۱۹۲۰:۵۶:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۳
کارگری که هیچ حمایتی ازش نمیشه وهرروز با یک قرار داد من درآوری جدید روبروست بایدم بیمه هاشون رو اضافه کنند ..
ناشناس۳۳۰۱۹۳۲۲۱:۳۰:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۳
برخی فکر می‌کنند اینجا فرانسه است
ناشناس۳۳۰۱۹۷۵۲۲:۲۰:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۳
فقط برای این کار خودتان را با کشورهای اروپایی مقایسه میکنید این هم در نظر بگیرید که آنها چند بیمه اجباری دیگه دارن که به موقش 6برابر حقوق میگیرن
گمنام۳۳۰۱۹۷۶۲۲:۲۵:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۳
مشکل از برخی نماینده های هست که با رای ما مردم سر میز مجلس نشسته اند و به مشکلات مردم می افزاین
اکبر۳۳۰۱۹۷۸۲۲:۲۵:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۳
شمارا به خدا به داد کارگران بدبخت برسید
ابوالفضل۳۳۰۲۰۲۱۰۰:۰۹:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۴
عملا کاری میکنند که هرچند سال ۱۰سال سابقه بیمه را بالاتر میبرند که دهه شصتی ها چیزی به عنوان بازنشتگی نبینند مگر در داخل قبر
سیدجواد۳۳۰۲۰۲۸۰۰:۳۶:۰۹ ۱۴۰۲/۹/۴
سلام من ازکارم استعفادادم جوراب فروشی کنار خیابان بهتر ازبرده بودن است یک زمان برده داری میکردندیک لغمه نان به برده بیچاره میدادند و اکنون اینطور حقوق میدهند کارگربیچاره بااین حقوق یک وعده غذابیشترنمیتونه سر سفره ببره دیگه اگرمستعجرهم باشه وای ولا
ناشناس۳۳۰۲۳۴۱۱۲:۴۵:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۴
سلام دقیقا همانطور است که میفرمای
لال۳۳۰۲۰۳۷۰۱:۰۵:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۴
.. تاریخ باید قضاوت کند .....
ناشناس۳۳۰۲۰۵۲۰۱:۴۴:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۴
به ما که رسیدقانون عطف به ما سبق شده من یه دبیرم بابیست و نه سال سابقه حالا که قراره بازنشسته بشیم میگن چهار سال دوران دانشجویی سابقه حساب نمیشه درحالی که ما حق بیمه رو همون موقع پرداخت کردیم ...
حببب۳۳۰۲۰۶۹۰۴:۵۲:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۴
متاسفم ..
Bbbbb۳۳۰۲۱۱۱۰۷:۵۵:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۴
به نظر من مریم سبک زندگی هر کسی فرهنگ هرکسی اعتقادات هرکسی راه و روش زندگی هر کسی به خودش مربوطه ولی اینکه کسی این مدت طولانی و با این وسعت سعی کنه خودش رو آدم دیگری فرد دیگری شخص دیگری جور دیگری جلوه بده و جابزنه که سر دیگران کلاه بذاره و از دیگران سواستفاده کنه و به دیگران آسیب بزنه و زندگی شون رو خراب کنه از نظر هیچ فرهنگی در هیچ کجای دنیا قابل توجیه و قابل قبول نیست..
سن بازنشستگی۳۳۰۲۱۶۷۰۹:۱۲:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۴
عمر ما تمام میشه
ناشناس۳۳۰۲۲۳۹۱۰:۵۹:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۴
با این کار هیچ کس بازنشسته نخواهد شد. بیکاری جوانان هم زیادتر از همیشه خواهد شد. جوانان انتظار دارند کسی باز نشست بشه که نیروی جوان جاش پر کنه. تا قبر باید کار کنیم ... الله اکبر
احمد۳۳۰۲۲۴۳۱۱:۰۳:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۴
این قانونی که می خواد به تصویب برسه یا نرسه دردی را برای مردم دوا نمی کند اول باید با طرف کارگران هم یه مشورتی میشد خیلی بهتر بود ببری وبدوزی در آخر بگی تنگ بود یا گشاد بود کار عاقلانه ای نیست فقط این قانون به نظر من طوری تنظیم شده که به درد خود بیمه پرداز نمی خوره فقط به درد زنش می خوره خودش بمیره بره زیر خاک ...
ناشناس۳۳۰۲۴۶۶۱۴:۴۲:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۴
راحت بگین هیچ پولی برای بازنشستگی نمیدین .... مگه عمر آدم چقدره مخصوصا حالا با این همه گرانی و تحریم
علی۳۳۰۲۵۲۶۱۵:۴۲:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۴
تازه بدتر اینکه میخوان حقوقها را برا سال آینده فقط ۱۸ تا ۲۰ درصد افزایش دهند این در حالیه که تورم ۴۷ تا ۴۶ درصده، .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

    2. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    3. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    4. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

    5. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    6. درخواست مجدد برای ذکر نام «مادر« در کارت ملی

    7. مصادیق آزادی‌های مشروع باید روشن شود/حق نظام مقدم بر حقوق فردی است

    8. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

    9. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

    10. کشف سه میلیون لیتر گازوئیل/ لوله‌کشی ۷۵ کیلومتری قاچاقچیان سوخت در میناب جمع شد

    11. تذکر رهبری درباره گشت ارشاد به چه علت بود؟  

    12. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

    13. زاکانی: ساخت بیش از ۱۵۰ هزار واحد مسکونی استطاعت‌پذیر بزودی در تهران آغاز می‌شود

    14. دیدار معلمان نمونه با رهبر انقلاب و رئیس جمهور

    آخرین عناوین