نظرات برگزیده مخاطبان الف: ظریف باید در سخنانش بیشتر دقت کند/ در دولت روحانی نگاه بالا به پایین به مردم وجود داشت

  4020826001 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبان «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبان الف: ظریف باید در سخنانش بیشتر دقت کند/ در دولت روحانی نگاه بالا به پایین به مردم وجود داشت

مطلبی با عنوان «خودتان هم محصول اقلیتید!» با نظرات متعدد کاربران همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*هجمه های همه جانبه اقتدارگرایان به روحانی ، نشانگر هدفگذاری دقیق روحانی است.

*سالهای ۹۲ تا ۱۴۰۰ عذاب الهی بود که بر این مملکت نازل شد و ارزو میکنیم که دیگه هیچ وقت تکرار نشه

*اقلیت بودن خودتون رو از این بفهمید که 51 درصد رای ندادند، رتبه دوم هم آرای باطله بود.

*(پاسخ به کامنت بالا)اولا کرونا بود دوم هم با کارهای عمدی آن دولت برای عصبانی کردن مردم معلوم هست مشارکت کمتر می شود در کنار تبلیغ عدم رای دادن! سوم هم آرا باطله چرا از جناب همتی بیشتر بود؟!!!

*همه مردم به یاد دارند بهترین دوران اقتصادی بعد از انقلاب دوران ریاست جمهوری خاتمی بود

*کسی که برای اهداف سیاسی می گوید آب را هم با برجام حل می کنیم اشتباهی در راس آمده و وضع مملکت را به این روز انداخته

*من خودم از رای دهندگان به روحانی بودم ولی این به معنی چک سفید به کسی نیست. وقتی عملکردش فاجعه بوده چه دلیلی داره که دوباره بهش رای بدم.

*در سپهر سیاست اگر شفافیت نباشد خوبیها را همه مدعی می شوند و بدیها را به دیگران حواله می دهند . حلقه مفقوده سیاست کشور ما نبود احزاب و رسانه ازاد است که فارغ از گرایشات سیاسی به تاریکخانه های فساد زا نور بتاباند تا با نظارت مردمی اساسا از امکان بروز فساد جلوگیری گردد. همه روسای جمهور پس از پایان کار مقصر شناخته شده و اوضاع بد کشور را به سیاستهای اجرایی توسط دولت متبوع انها مرتبط می دانند اما مطالعه قانون اساسی و تدبر در ان نشان می دهد که در جمهوری اسلامی امکان ندارد یک دولت بتواند اقداماتی خارج از سیاستهای حاکمیت انجام بدهد چون مجلس و نمایندگانش مستقیما و نهادهای نظارتی دیگر غیر مستقیم بر دولت نظارت می کنند .

*خدا پدر و مادر روحانی را بیامرزه...چی فکر میکردیم از این دولت سیزدهم چی شد

*در دولت روحانی نگاه بالا به پایین به مردم وجود داشت

*واقعیت این است که در خصوص قهر مردم با صندوق رای بویژه در دو انتخابات اخیر که بی سابقه هم بود عملکرد دولت روحانی تنها یکی از چندین علل واقعی بود و اگر سایر علل را کنار گذاشته و صرفا بر عملکرد روحانی متمرکز شویم دلخوری اصلی مردم از دولت روحانی نه به دلیل عدول از مشی محافظه کارانه اصولگرایی که بیشتر به سبب عدول از تحول خواهی و نداشتن شجاعت و جسارت کافی برای تحقق بخشیدن به وعده هایی بود که ۱۸۰ درجه با اصولگرایی زاویه دارند. 

*آیا می دانید عملکرد آقای روحانی در بورس زمان خودش باعث ریزش وسیع مردمی از اعتماد به مسولان شد و یکی از دلایل مهم اغتشاشات سال گذشته همین ریزش های مردمی بود که باعث و بانی آن آقای روحانی و تیمش بود

*دولت اول روحانی تورم و گرانی مهار شده بود برخلاف دولت اول رئیسی ....حتی دولت اول احمدی نژاد هم انصافا خوب بود اما رئیسی همان دولت اولش ضعیف هست

*(پاسخ به کامنت بالا)کاهش تورم در دولت اول روحانی با اجرای سیاست انقباضی بود که به رکود شدید اقتصادی منجر شد و بیش از 5 هزار کارخانه تعطیل شد و نرخ بیکاری افزایش یافت.

***

مخاطبین الف درباره مطلب «آهنگی که ظریف می‌سازد، دیگران می‌نوازند!» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*مشکل کاملا شخصی و ادراکی است؛ جواد ظریف حتی زمانی که وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران بود بدون لحاظ جایگاهش و نأثیرات الفاظش، بی مهابا زبان به سخن می گشود! و هر حرف با ربط یا بی ربطی را بر زبان می آورد. آقای ظریف دو مشکل اساسی دارد: اولا، دیپلماسی و سیاست ورزی را با حرافی ها و پرچانگی های شخصی اشتباه می گیرد، او بجای سنجیده گفتن، موجز گفتن، و بموقع گفتن، غیردقیق حرف می زند، حرافی می کند، و نابهنگام سخن می گوید! همین کافی است تا بسیاری از مردم از جمله خودی ها و غیرخودی ها نیز ظریف را نه دیپلماتی با تجربه و نه سیاستمداری واقع بین بدانند. ثانیا، ظریف بدون طی طریق و بر اساس روابط شخصی مقاماتی را در نظام جمهوری اسلامی اشغال کرد. ظریف در کشوری وزیر امورخارجه شد که نه انقلاب اسلامی آن را و نه دفاع ۸ سالت اش را درک نکرده بود؛ او در سال ۱۳۵۶ بعنوان یک نوجوان به آمریکای ایده آل رفت و در پایان جنگ ۸ ساله و آغاز دوره سازندگی، نابجا بعنوان دیپلمات به ایران بازگشت. او حتی دوران سربازیش را نیز در نیویورک گذراند. همین تجربه شخصی باعث شد تا هم شخصیتش نامتناسب با تجربه سیاسی اجتماعی معاصر ایران شکل بگیرد و هم در تطبییق خود با میراث و ادراک فراگیر مابعد انقلاب همواره با مشکل ذهنی و روحی مواجه باشد. ظریف بدون اینکه بخواهد و یا اراده کند در جهان غیر ایرانی زیست می کند … مابقی آثار این تجربه و شخصیت فردی است.

*ببینید به خدا قسم ما هم دلمون خونه از رفتارهای وحشیانه اسرائیل در غزه. به خدا قسم شب و روز داریم گریه می کنیم، اما به همون خدا قسم دل مون خونه از اینهایی که بر خلاف فرمایش امام در اصرار بر وحدت کلمه از هر ابزار رسمی و غیر رسمی برای حذف بخشی از ملت و گروهها استفاده می کنند و تمامیت خواه هستند و دایره نظام و انقلاب را هر چه تنگ تر می کنند و باعث دو دستگی میان ملت می شوند. اینهایی که به شکل های مختلف بدنبال خالص سازی هستند و همه کس و همه چیز غیر از خودشون را مردود می دونند، واقعاً چهره ای ترسناک دارند.

*مگر همین آقای ظریف نبود که مقام معظم رهبری ایشان را فردی شجاع و متعهد قلمداد و از وی دفاع کرد؟

*ظریف پاسخگو باشد چرا هیچکدام از خطوط قرمز رهبری و شروط 9 گانه ایشان را در برجام لحاظ نکرد ؟!

*ظریف سیاستمدار و دیپلماتی کهنه کار و کاربلد است ، تجربه سالهای قبل و پیش بینی های ایشان همگی درست و صحیح بوده .

*(پاسخ به کامنت بالا)ظریف اگر کار بلد بود نتیجه برجام افزایش بیش از دو برابری تحریمها و فشار حداکثری دشمن نمی شد !

*آقای ظریف باید دقت بیشتری کنه. کلی حرف به نفع فلسطین میزنه، هیچ کس برجسته نمیکنه. اون جملات کنایه آمیز و بی مبنایی که میگه، خارجیها و برخی مرعوبین داخلی، تیتر میکنن و پروبال میدن. تا کِی میخواد به این روشهاش ادامه بده؟

*نشنیدید برخی در تریبون هاشون گفتند الان وقت جنگ است؟ به نظر شما کسانی که شفاها صحبت از جنگ می کنند امکان نامه نگاری پشت پرده ندارند؟

*(پاسخ به کامنت بالا)حالا بر فرض مثال برخی نامه نگاری کرده باشد مگه مسئولان ارشد نظام بر اساس نامه نگاری اون افراد تصمیم می گیرند ؟!

***

مطلب «محکوم به فراموشی در عزلتی خودساخته!» با نظرات متعدد کاربران الف همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*فردی را بدون محاکمه از بسیاری از حقوق اولیه انسانی محروم کرده اید هیچ تریبونی برای دفاع ازش نگذاشتید هر چند یک بار هم که کم میارید بازم می بنیدینش به ناسزا .

*(پاسخ به کامنت بالا)اگر محاکمه می شدند حداقل مجازات شون به جرم تهدید امنیت ملی و ایجاد اغتشاش و اشوب در کشور اعدام بود حالا تو قصر با استخر و سونا به صرف شیشلیک و جوجه کباب خوش می گذرانند و به ریش امثال شما می خندند.

*این افراد بارها و بارها خواستار برگزاری دادگاه علنی خود بوده اند، چرا برگزار نمی شود؟

*(پاسخ به کامنت بالا)نگران عواقب محاکمه و عکس العملی که ممکن بود پیش بیاد بودن .

*اگه محاکمه می شد به ضررش بود. باید خدا رو شکر کنه محاکمه نشد. محاکمه نشدنش هم به خاطر این بود که فضا دوباره متشنج نشه. قبل از اتمام شمارش آراء ادعای پیروزی کرد و بعد ادعای تقلب کرد و جامعه را به هم ریخت و بعدا دوستان او گفتند تقلب نبوده تخلف بوده

* اگر نسل جوان فعلی آقای موسوی و همسر ایشان را نمی شناسد سیاستمداران فعلی مملکت را هم نمی شناسد و اساسا برایش دیگر سیاست و سیاست ورزان این مملکت مهم نیستند و این یعنی سقوط مشارکت در انتخابات آتی و بی تفاوتی در قبال حاکمیت. نسل جوان فعلی از اصولگرا و اصلاح طلب و هر که اهل سیاست است عبور کرده اند.

*البته قضاوت هنوز زود است این سوال را صد سال بعد باید پاسخ گفت که چه کسی در یاد می ماند،

*موسوی با توهین به برخی سرداران دلیر کشور ذات واقعی خودش را نشان داد.

*کاری به میر حسین ندارم که یک شبه محبوبیت و مقوبلیتش رو به با داد اما در مقابل میر حسین موسوی ، محمود احمدی نژاد را داریم که با مصونیتی آهنین همچنان آزادانه و راست راست میچرخد و به هر کجا میخواهد سر میزند و اتفاقا همچنان در کانون توجهات و اخبار است و نسل جوانی که خوب میداند خطاها و جرمهای محمود احمدی نژاد اگر بیشتر از موسوی نبوده باشد ولی کمتر از او هم نبود اما همه میبینیم که خود او آزادانه هر کار که بخواهد میکند هیچ همه رسانه های طرفدار او همچنان مجیز گوی او هستند !

*این موضوع محدود به آقای موسوی نیست در ارتباط با آقای هاشمی رفسنجانی، خاتمی، احمدی نژاد و روحانی هم بنظر صدق میکند....یعنی تمامی روسای جمهور پیشین...این یعنی اینکه تمامی آنان دچار مشکل بودند یا اینکه اشکال را باید در جایی دیگر جستجو کرد....

*ین فرد ناشناخته و تمام شده آزاد و رها نمی شود و. کماکان در حصر است چرا که تصمیم گیران کشور به شکل قدیمی و محدود فکر می کنند وگرنه کسی که تمام شده و ناشناخته است چه خطری می تواند برای آقایان داشته باشد! این نکته موید این موضوع است که مردم از جناح های موجود عبور کرده اند ولی خود جناح های موجود هنوز باور ندارند و با هم در جنگ هستند !

*همه دنیا و سیاستمدارانش دنبال این هستند که دشمن را معترض .معترض را منتقد .منتقد را مصلح و مصلح را به طرفدار تبدیل کنند ولی در نهایت تاسف و تاثر عده ای در این مملکت حرکت بر عکس را انجام می دهند و با تنگ تر کردن دایره خودی طرفداران را منتقد.منتقدان را معترض.معترضان را مخالف و مخالفان را به دشمن تبدیل می کنند .

*خود کرده را تدبیر نیست این کمترین مجازات به جنگ رای مردم رفتن و ایجاد شورش است

*موسوی و طرفدارهاش میتونن منطقی جواب بدن که این اقا چرا وقتی هنوز انتخابات تموم نشده بود موسوی نشست خبری گذاشت و اونجا ادعای پیروزی با درصد بالا رو کرد؟؟

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۹۵۰۳۵۱۸:۱۲:۲۲ ۱۴۰۲/۸/۲۶
در خیلی از کشورها می‌بینیم که نامزد شکست خورده ادعای تقلب میکند ولی آیا بساط مثل کشور ما درست میشود؟
ناشناس۳۲۹۵۱۵۶۲۳:۰۶:۳۶ ۱۴۰۲/۸/۲۶
از نمایندگان مجلس انقلابی درخواست میشود تا مجلس درگیر انتخابات و تصویب بودجه نشده است تکلیف قانون عفاف و حجاب را روشن کنند.
ناشناس۳۲۹۵۸۰۳۱۴:۵۹:۴۰ ۱۴۰۲/۸/۲۷
درود بر جناب میر حسین موسوی
ناشناس۳۲۹۵۰۳۸۱۸:۱۳:۳۷ ۱۴۰۲/۸/۲۶
در سازمان امورمالیاتی کشور ، اوضاع انتصابات و مدیریتی بدتر از دوران حسن روحانی شده است.
ناشناس۳۲۹۵۰۴۳۱۸:۴۰:۰۸ ۱۴۰۲/۸/۲۶
خدا پدر و مادر دکتر احمدی نژاد را بیامرزد دوران روحانی که واقعا فاجعه بود.
ناشناس۳۲۹۵۲۱۷۰۱:۰۵:۳۶ ۱۴۰۲/۸/۲۷
دو سال دیگه گفته میشه خدا پدر سید محرومان را بیامرزد دیگه نباید تحت هیج شرایطی رییس جمهور دو دوره ای داشته باشیم
ناشناس۳۲۹۵۲۲۹۰۱:۳۲:۵۴ ۱۴۰۲/۸/۲۷
چرا تا حالا حسن روخانی و بسیاری از اعضا تیمش دستگیر و محاکمه نشده اند
ناشناس۳۲۹۵۴۰۹۰۹:۵۹:۳۴ ۱۴۰۲/۸/۲۷
احمدی نژاد توانمندتر و کاربلدتر از رئیسی بود
ناشناس۳۲۹۵۰۵۶۱۹:۲۱:۳۲ ۱۴۰۲/۸/۲۶
مجلس جدید قطعا نوبنیاد خواهد بود
ناشناس۳۲۹۵۰۵۸۱۹:۲۲:۰۶ ۱۴۰۲/۸/۲۶
فقط ظریف دقت کند؟
شفیعی۳۲۹۵۰۵۹۱۹:۲۲:۵۱ ۱۴۰۲/۸/۲۶
بنظرم سخنان اخیر ظریف در رابطه با فلسطین منطبق بر حقیقت است که خیلی ها طاقت قبولی آنرا ندارند
ناشناس۳۲۹۵۱۶۲۲۳:۱۹:۰۴ ۱۴۰۲/۸/۲۶
برای انکه ان خیلی ها با شعار و هیجانی کردن فضا کارشان را پیش میبرند.
ناشناس۳۲۹۵۰۶۰۱۹:۲۳:۱۴ ۱۴۰۲/۸/۲۶
قانون عفاف و حجاب را نباید فدای انتخابات مجلس کرد این قانون هر چه سریعتر باید تصویب و اجرایی شود و بسش از این نباید وقت کشی و مماشاتی صورت بگیرد
ناشناس۳۲۹۵۰۶۸۱۹:۳۱:۴۹ ۱۴۰۲/۸/۲۶
کسانی که دل بسته دیگران هستند نباید دیگر راس بیایند تا کشور را درجا بزنند
ناشناس۳۲۹۵۰۷۰۱۹:۳۵:۲۰ ۱۴۰۲/۸/۲۶
چه بر سر سران فتنه آورده اند
ناشناس۳۲۹۵۰۷۵۱۹:۵۹:۳۶ ۱۴۰۲/۸/۲۶
نمایندگان مجلس قصد دارند بخاطر اینکه منافع انتخاباتی آنها به خطر نیافتد دارند با وقت کشی تصویب قانون عفاف و حجاب را به بعد انتخابات موکول می کنند
ناشناس۳۲۹۵۳۷۹۰۹:۳۲:۱۷ ۱۴۰۲/۸/۲۷
یعنی خودشونم میدونن اکثریت مردم با تصویب قانون حجاب مخالفند؟ پس اگه نماینده مردمن باید به خواست مردم عمل کنن ؟
رضا۳۲۹۵۱۳۵۲۲:۰۷:۵۲ ۱۴۰۲/۸/۲۶
بی خیال این مسایل مهم سهم ما از ثروت کشوره وام های بانکی حقوق فلان
ناشناس۳۲۹۵۱۵۹۲۳:۱۳:۰۳ ۱۴۰۲/۸/۲۶
والا شما تقریبا هر روز در مورد آقایان روحانی، ظریف و … خبر و تحلیل می نویسید. حقیقتا مردم از این افراد عبور کرده اند و علاقه ای به پیگیری این افراد ندارند. اگر شورای نگهبان صلاحیت آقای روحانی را تایید کنند شاهد میزان واقعی رای ایشان خواهید بود.
ناشناس۳۲۹۵۱۷۷۲۳:۴۸:۰۱ ۱۴۰۲/۸/۲۶
آقای میرحسین موسوی آزاد شود...
ناشناس۳۲۹۵۲۸۸۰۷:۳۳:۴۸ ۱۴۰۲/۸/۲۷
غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «به اشخاصی که خواهان ورود ایران به جنگ غزه هستند باید گفت شاید این، همان چیزی باشد که رژیم صهیونیستی می‌خواهد، یعنی تبدیل نبرد غزه به جنگ ایران و آمریکا. اگر این اتفاق بیفتد، آن که جان سالم به در می‌برد، رژیم صهیونیستی خواهد بود. رژیم صهیونیستی سالها است که امریکایی‎ها را به جنگ با ایران تحریک می‎کنند. ورود ایران به جنگ، به نفع آرمان فلسطین نباشد. حالا الف اگر راست گویی این مطلب را که از مواضع خودی های خوتون اظهار شده است را چاپ کن تا انهایی که تورا سایت ... میدانند بدانند که ظریف بیراهه نگفته است
ناشناس۳۲۹۵۳۸۸۰۹:۳۹:۰۸ ۱۴۰۲/۸/۲۷
باور کنید اینو منم که یه زن خونه دارم فهمیدم و موندم چه طور یه عده پیشنهاد ورود ایران به جنگ رو می دن.
ناشناس۳۲۹۵۴۳۵۱۰:۴۲:۲۹ ۱۴۰۲/۸/۲۷
موسوی و ظریف کارشان بر اساس عقل و منطق بود و هست. من هنوز بهشان اعتقاد دارم. کشور از وقتی دچار اضمحلال شد که احمدی نژاد سرکار اومد. ساده اندیشی است اگه صرفا به خاطرمسکن سازی همه اشتباهاتش رو فراموش کرده او را تایید کنیم!
حسین۳۲۹۵۴۵۷۱۱:۲۲:۰۲ ۱۴۰۲/۸/۲۷
درباره موسوی خوبه بشینیم و با خودمون کمی فکر کنیم اصلا علت اجماع ما علیه موسوی چی بود؟ غیر از اینه که موسوی این روزها رو پیش بینی می کرد؟ احمدی نژاد آیا واقعا اینقدر که براش هزینه دادیم ارزش داشت؟
ناشناس۳۲۹۵۶۶۷۱۴:۰۰:۱۰ ۱۴۰۲/۸/۲۷
چیزی که بعنوان نظر خوانندگانتون ارئه می دهید جانبدارنه ویک طرفه است ، اگر واقعا می خواین جمع بندی کنید باید گرایش سیاسی خودتون رو کنار بگذارید، علاوه بر نوع دیدگاه ها تعداد ارای یک رئیس هم مهم است شما باز نظر خودتان را بجای نظر خوانندگان دیکته می کنید
ناشناس۳۲۹۶۰۷۱۱۸:۲۳:۱۷ ۱۴۰۲/۸/۲۷
خدا پدر روحانی رو بیامرزد، دو و نیم سال فقط فقط حرف زدید.
ناشناس۳۲۹۶۶۸۰۱۱:۱۴:۴۲ ۱۴۰۲/۸/۲۸
وارد سومين سال دولت محرومان شديم همچنان درگير جنگ و جدل با روحاني هستيد من نميدونم اگر يك نفر انقدر خطا داشته كه همه ميگن پس چرا باهاش برخورد نميشه؟ فقط مغز ملت را فرسايش ميديد؛ جنگ زرگري
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  23. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

آخرین عناوین