خودتان هم محصول اقلیتید!

یوسف مشفق، گروه سیاسی الف،   4020821054 ۲۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
خودتان هم محصول اقلیتید!

ثبت‌نام حسن روحانی در انتخابات مجلس خبرگان، نشان داد که فعالیت چشمگیر او در ماه‌های گذشته و نشست و برخاست با گروه‌ها و چهره‌های سیاسی، بی‌دلیل نبوده و مقدمه‌ای است برای بازگشت او به این عرصه. این رجعت نیازمند اقداماتی بود و ژست‌های فاتحانه‌ای را می‌طلبید و برای نیل به این امر، چه روشی بهتر از تمسک‌جستن به حربه تاخت و تاز و تخریب شخصیتی رقبا. اگرچه که از در انتخابات 92 و 96 هم روحانی با همین ابزار و حتی به کمک یاران پوششی خود توانست بخش قابل‌توجهی از آراء را تصاحب کند و این مسئله نشان می‌دهد که هجمه‌‌ها و یورش به دیگران، کار همیشگی روحانی است!

او اخیراً گفته: «اقلیتی آمده‌اند و با شعار همه مناصب را گرفته‌اند. مگر کشور متعلق به آن‌هاست؟ کشور متعلق به همه ماست. ایران متعلق به تمام ایرانیان است؛ شیعه، سنی، ارمنی، یهودی، زرتشتی و دارای افکار دیگر. حتی ممکن است عده‌ای قانون اساسی را هم قبول نداشته باشند، اما باید بتوانند در کشور زندگی کنند.»

این اقلیت کیست که روحانی همواره به آنان تاخته و با اشاره و کنایه خطابشان می‌کند؟ هرچند اظهارات رئیس‌جمهور پیشین ایران، در واکنش به موضوع برجسته‌شده اخیر و نزاع شکل‌گرفته پیرامون حزب‌اللهی‌ها و غیره است اما سمت‌وسوی سخنان روحانی، سیاسی است و دولت و مجلس کنونی را نشانه رفته است، چون در ماه‌های گذشته هم چنین تعابیری را ایراد کرده بود.

رئیس‌جمهور پیشین، دولت و مجلس کنونی را آن اقلیتی می‌داند که بر‌آمده از رای واقعی ملت نبوده و به‌دلیل مشارکت‌های پایین‌تر از ادوار گذشته، محصول اراده جمعی نیست اما روحانی عامدانه یا سهواً چشم بر روی برخی مسائل می‌بندد. او فراموش کرده که بخش اعظمی از مشارکت 43 درصدی در انتخابات سال 98 مجلس و 49 درصدی ریاست‌جمهوری در سال 1400 که پایین‌تر از ادوار گذشته بود، محصول عملکرد ایشان و دولت اعتدال است؛ دوره‌ای که کشور با انواع و اقسام بحران‌ها مواجه شد و شاید بتوان دولت وقت را ضعیف‌ترین دولت پس از انقلاب نامید که ایران را وارد باتلاق‌های بسیاری کرد. عصری که بی‌اعتمادی‌ها نهادینه و سرمایه‌ اجتماعی رو به افول گرایید اما حسن روحانی چشم بر روی آن بسته و خود و دولتش را در رقم‌خوردن این وضعیت سهیم نمی‌داند. 

اما فارغ از این مسئله، رفتار روحانی چنان با سیاسی‌کاری‌ها عجین شده که فراموش می‌کند مرحوم هاشمی رفسنجانی هم در انتخابات سال 72 و با مشارکت 50 درصدی توانست برای بار دوم به کرسی ریاست قوه مجریه برسد و اگر بخواهیم با نگاه حسن روحانی و یارانش این مسئله را تحلیل کنیم، هاشمی هم رئیس‌جمهوری اقلیتی محسوب می‌شد و برآمده از اراده جمعی مردم نبود اما هیچ‌گاه این جملات را از زبان روحانی و هم‌قطارانش نخواهیم شنید. چون تکیه بر اعداد و ارقام و بهره‌گیری از درصدهای بی‌حاصل، فقط برای مخالفین آنان کاربرد دارد، نه خودشان!

محال است از زبان آنان قهر قاطبه مردم با انتخابات شوراهای شهر و روستا در اوج زمامداری اصلاح‌طلبان در سال 81 را بشنویم چون کاربردی برای تخریب رقبا ندارد. آیا شنیده‌ایم که حسن روحانی هم برآمده از دل اقلیتی 300 هزارنفری بود که به یاری‌اش در انتخابات سال 92 شتافته و موجبات پیروزی او در دور اول را فراهم کردند؟ بنابراین مشاهده می‌کنیم که دنیای سیاست جایی است که تنها دو درصد اختلاف در آمار مشارکت انتخاباتی، چگونه سمت و سوی تحلیل ها را جهت‌دهی می‌کند.

 واقعیت آن است که توسل به این آمارها و ارقام‌های به‌غایت بی‌حاصل، هیچ دستاوردی برای کشور ندارد.  بلکه دغدغه امروز ما کارآمدی است و این عنصر گم‌شده ساحت سیاسی کشور است. در ادوار مختلف و انتخابات گوناگون که حتی مشارکت‌های 85 درصدی و 72 درصدی هم رقم خورده، این آمار بالا چه گره‌ای از کار کشور باز کرده؟ یک دستگاه کارآمدی که از دل مشارکت 30 درصدی شکل گرفته باشد، بسیار مفیدتر از قوه‌ای است که برای انتخابش بیش از 70 درصد رای‌دهندگان پای صندوق‌ها رفته باشند. 

 

دیدگاه کاربران

نم‌نباتی از شاخه نبات۳۲۹۰۷۱۲۱۵:۵۷:۲۵ ۱۴۰۲/۸/۲۱
از مسولان امنیتی کشور و مسولان انتخاباتی کشور درخواست میشود به عملکرد اجرایی مسولان گذشته در انتخابات آتی توجه ویژه و دقیق بنمایند همچنین سخنان و عملکرد افراد و پشتیبانان آنها را در رابطه با اغتشاشات سال گذشته و همچنین ماهی گرفتن از آب گل آلود بوجود آمده در زمینه قانون عفاف و حجاب که از پرتو آن در پی کسب وجه و رای برای آینده بوده اند مورد توجه ویژه قرار گیرد در ضمن عده زیادی با طرح شکایت در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درخواست محاکمه آندسته ازمتخلفین و مفسدان دولت قبل را نموده اند که کمیسیون مربوطه اعلام کرده به قوه قضاییه ارجاع داده شده است ولی عملا اقدامی صورت نگرفته است
ناشناس۳۲۹۰۷۸۲۱۷:۳۲:۲۶ ۱۴۰۲/۸/۲۱
از حسن و اسحاق بشدت هر چه تمام ملولیم
ناشناس۳۲۹۰۹۲۹۱۹:۵۸:۱۵ ۱۴۰۲/۸/۲۱
وز دیو دد ملولم و کاندید صالحم آرزوست
ناشناس۳۲۹۱۰۰۳۲۱:۳۳:۴۴ ۱۴۰۲/۸/۲۱
روحانی در سال 92 با نیم درصد تک ماده برنده شد یعنی محصول رای اقلیت بود.
ناشناس۳۲۹۱۴۰۲۱۰:۲۳:۴۱ ۱۴۰۲/۸/۲۲
همان نیم درصدش از آرای رییسی در این انتخابات بیشتر بود
ناشناس۳۲۹۱۴۳۴۱۰:۵۷:۴۲ ۱۴۰۲/۸/۲۲
روحانی در سال 92 حدود 18 میلیون رای اورد رئیسی در سال 1400 بیش از 18 میلیون رای اورد.
ناشناس۳۲۹۱۴۳۶۱۰:۵۹:۰۹ ۱۴۰۲/۸/۲۲
رای دولت روحانی در سال 92 از اراء دولت رئیسی کمتر بود.
ناشناس۳۲۹۱۴۴۲۱۱:۰۳:۰۵ ۱۴۰۲/۸/۲۲
روحانی در سال 92 با رای حداقلی انتخاب شد اراء رئیسی از روحانی بیشتر بود.
ناشناس۳۲۹۱۵۳۳۱۲:۴۷:۴۵ ۱۴۰۲/۸/۲۲
مشارکت 70 درصدی با 50 درصدی مقایسه می کنی؟ بعد هم درصد برد را نگاه کن
ناشناس۳۲۹۲۰۳۴۰۱:۰۳:۵۵ ۱۴۰۲/۸/۲۳
متاسفانه دولت جدید هم تاکنون هیچ کاری بجز بالاتر بردن سرسام آور قیمتها نکرده است.
ناشناس۳۲۹۱۰۵۴۲۲:۱۸:۰۷ ۱۴۰۲/۸/۲۱
دولت روحانی خسارت محض بود میانگین رشد اقتصادی کشور در 8 سال دولت قبل صفر بود 4 سال پیاپی تورم 65 درصدی داشتیم نرخ ارز و طلا و خانه و ماشین و موبایل بیش از 10 برابر شد کشور را با 1500 هزار میلیارد تومان بدهی و 500 هزار میلیارد تومان سود اوراق سررسید شده و 480 هزار میلیارد تومان کسری بودجه و خزانه بدهکار و صندوق توسعه را خالی در شرایطی تحویل دادند که حتی برای خرید روغن و گندم دلار در خزانه موجود نبود و روزانه 6 ساعت قطعی برق داشتیم.
امید یاوری دارانی۳۲۹۱۳۲۱۰۹:۱۷:۱۶ ۱۴۰۲/۸/۲۲
لطفا کمی فقط کمی از افتخارات دولت مستقر بگویید. قیمت مسکن؟ قیمت ارزاق عمومی؟ تورم ؟ کاهش شدید ارزش پول ملی؟ تعداد ارای رییس جمهور مستقر؟ دایره تنگ انتخاب و نشنیدن صدای مردم در کنار اهمییت ندادن به نظریات انها اقلیتی را بر مسند قدرت می نشاند و برای اکثریت خاموش غیر فعال در انتخابات با پشتوانه دمکراسی تعیین تکلیف می کند. حاکمیت دایره خودیها را بزرگتر کند .
ناشناس۳۲۹۱۳۹۳۱۰:۱۴:۳۵ ۱۴۰۲/۸/۲۲
شما کمی از افتخارات دولت قبل بگوئید؟! تقلیل ارزش پول ملی به یک دهم تورم 65 درصدی 10 برابر شدن قیمت طلا و مسکن و ماشین و موبایل و لوازم خانگی خزانه بدهکار فاجعه بورس و ارز عدم ساخت نیروگاه و پالایشگاه و مسکن رکورد زدن شاخص فلاکت ، بیش از 50 مرتبه توهین رئیس دولت قبل به منتقدان و نشنیدن صدای مردم بخشی از افتخارات دولت روحانی بود !
ناشناس۳۲۹۱۳۹۷۱۰:۱۸:۴۳ ۱۴۰۲/۸/۲۲
روحانی در سال 92 با حدود 18 میلیون رای انتخاب شد رئیسی هم در سال 1400 با 18 میلیون رای انتخاب شد اگر دولت رئیسی با رای اقلیت انتخاب شد ! دولت روحانی هم با رای اقلیت انتخاب شد در ضمن میزان مشارکت مردم در سال 92 بیش از 72 درصد بود اما در سال 1400 حدود 49 درصد شد و این بدلیل عملکرد فاجعه بار دولت روحانی بود.
ناشناس۳۲۹۱۴۰۱۱۰:۲۲:۰۶ ۱۴۰۲/۸/۲۲
جناح چپ هروقت در انتخابات شکست می خورد میگن انتخابات دموکراتیک نبود !!! دولت مستقر اقلیت است !!! هروقت برنده می شوند میگن انتخابات دموکراتیک بود ! هروقت خرابکاری می کنند میگن دولت اختیار ندارد و تدارکاتچی هست !!!
ناشناس۳۲۹۱۴۰۶۱۰:۲۶:۵۲ ۱۴۰۲/۸/۲۲
چرخه بسته مدیریتی و افراد معدود که 35 سال بعد از انقلاب زمام اداره امور جاری کشور را بعهده داشتن و نتیجه عملکردشون چیزی بجز افزایش فقر و فلاکت و فاصله طبقاتی و تورم و رکود نبود اقلیت هستن.
ناشناس۳۲۹۱۴۱۰۱۰:۳۲:۲۵ ۱۴۰۲/۸/۲۲
دولت هاشمی هم در سال 72 با رای کمی بیش از 50 درصدی مردم انتخاب شد روحانی هم در سال 92 با رای 50/7 درصدی مردم انتخاب شد یعنی رئیس جمهور با اراء حداقلی بودند.
ناشناس۳۲۹۱۴۱۲۱۰:۳۴:۵۶ ۱۴۰۲/۸/۲۲
تورم کنونی نتیجه بدهی های انباشته دولت قبل است در سالهای 92 تا 96 هم دلار از 2700 تومان به 4200 تومان افزایش یافت یعنی بیش از 50 درصد افزایش قیمت داشت.
ناشناس۳۲۹۱۴۲۶۱۰:۴۸:۵۴ ۱۴۰۲/۸/۲۲
روحانی 8 سال با برجام فرصت سوزی کرد اگر فقط کریدور شمال - جنوب را راه اندازی کرده بود سالیانه 100 میلیارد دلار برای کشور درامدزایی داشت.
ناشناس۳۲۹۱۴۳۳۱۰:۵۵:۱۵ ۱۴۰۲/۸/۲۲
سرمایه گذاری خارجی در دولت سیزدهم در مقایسه با مدت مشابه فعالیت دولت قبل 85 درصد رشد داشته یعنی 2 برابر دوران اوج برجام و رشد اقتصادی کشور هم در 2 سال گذشته 6 درصد مثبت شده در حالیکه در 2 سال اول دولت روحانی رشد اقتصادی صفر بود.
ناشناس۳۲۹۱۵۲۷۱۲:۴۰:۵۶ ۱۴۰۲/۸/۲۲
این شدید رو از کجا اختراع فرمودید و همچنین این تعداد آرا رو ، صدای مردم هم اگر دراومد از ده برابر شدن قیمت ارز در دولت فلانی بود که در سالهای بعد سر باز کرد ، تورم در دوره کدام دولت بیشتر شد ، این یکی را حداقل از مراجع فکری خود که خارج از کشور هستند بپرسید
ناشناس۳۲۹۱۶۵۸۱۵:۳۸:۴۸ ۱۴۰۲/۸/۲۲
افزایش 7 برابری صادرات نفت و افزایش 60 درصدی صادرات غیرنفتی و بازگشت ارز حاصله به کشور و رفع توقیف بیش از 24 میلیارد دلار از اموال بلوکه شده کشور راه اندازی فاز یازدهم پارس جنوبی که 8 سال معطل شل و توتال شده بود ابرسانی به خوزستان و همدان و کردستان و 500 روستا و ساخت ازاد راه شیراز - اصفهان و راه اهن سنندج همدان اتصال راه اهن ایران به اروپا و عضویت در شانگهای و اوراسیا و بریکس و تعامل با کشورهای همسایه و امریکای لاتین خرید 60 فروند هواپیما پرداخت مطالبات معوقه فرهنگیان و پرستاران و غیره بخشی از خدمات دولت سیزدهم است.
یک ایرانی۳۲۹۱۸۵۸۲۰:۳۶:۳۹ ۱۴۰۲/۸/۲۲
نمیدانم از کجا هستید اما فقط قیمت کالاهای سوپرمارکتی ، را مقایسه کنید. آمار مهاجرانی که هر روز بر تعدادشون اضافه میشه آمار نا امیدان آمار زباله گرد ها آمار نمی خواد با نگاه مسلمانی نگاه کنید همین نگاه انسانی کافی است هزینه های دلاری و درامدهای ریالی مسکن اجاره خانه های اشتراکی فسق و فجور آمار زورگیری آمار سرقت نمیخواد خیلی عقب برین تو همین یکسال گذشته
ناشناس۳۲۹۳۱۰۳۰۷:۳۹:۱۲ ۱۴۰۲/۸/۲۴
چرا مطابق اصل 49و 142مشروعیت سنجی و اعلام اموال مسعولان فعلی و اسبق نظیر بسیاری از کشورها در سایت مرتبط قابل دسترس مردم به نمایش گذاشته نمیشود تا تفاوت بین خادم و فرصت طلب مشخص شود
ناشناس۳۲۹۱۰۹۷۲۲:۵۳:۳۷ ۱۴۰۲/۸/۲۱
فریدون و جهانگیری اینکاره نبودند و اقتصاد کشور و معیشت مردمو نابود کردند.
ناشناس۳۲۹۱۱۰۸۲۳:۰۱:۳۷ ۱۴۰۲/۸/۲۱
نفهمیدی چه کسانی نگذاشتند دولت تدبير و امید برنامه های خود را اجرایی کند و مردم را از گرفتاری نجات دهد؟!! دولت سایه که امروز بر اریکه قدرت و گرده ملت سوار شده!!
ناشناس۳۲۹۱۲۶۷۰۸:۳۰:۰۹ ۱۴۰۲/۸/۲۲
هیچ کس نمی تواند مانع کار دولت ها بشود اگر الان رئیسی بگوید مانع تراشی می کنند ایا شما قبول می کنید ؟!
ناشناس۳۲۹۱۲۹۵۰۸:۵۱:۳۶ ۱۴۰۲/۸/۲۲
دولت بی تدبیر بجز برجام هیچ برنامه ای نداشت اون هم توسط ترامپ دود شد و به هوا رفت.
ناشناس۳۲۹۱۳۱۵۰۹:۱۲:۲۴ ۱۴۰۲/۸/۲۲
روحانی مملکت را ورشکسته کرد رئیسی هنوز ماهیانه حدود 20 میلیارد تومان از بدهی های دولت قبل را پرداخت می کند.
ناشناس۳۲۹۱۳۱۷۰۹:۱۴:۵۸ ۱۴۰۲/۸/۲۲
مشکل دولت روحانی بی تدبیری بود بیش از 100 میلیارد دلار 4200 تومانی را به جیب دلالان ریختن وقتی کفگیرشون به ته دیگ خورد برای دریافت 5 میلیارد دلار از بانک جهانی گدایی می کردند !
ناشناس۳۲۹۱۳۳۹۰۹:۲۶:۱۱ ۱۴۰۲/۸/۲۲
خود روحانی که می گفت تقصیر آمریکاست نفریناتون رو حواله اونجا کنین
ناشناس۳۲۹۱۳۴۲۰۹:۲۸:۲۱ ۱۴۰۲/۸/۲۲
روحانی 8 سال در سراب و توهم رابطه با امریکا و غرب وقت و پول و زندگی میلیون ها ایرانی را به تباهی کشاند.
ناشناس۳۲۹۱۳۸۶۱۰:۰۶:۰۹ ۱۴۰۲/۸/۲۲
رئیسی صادرات نفت را به 2/2 میلیون بشکه روزانه و صادرات غیرنفتی را به رقم بی سابقه 53 میلیارد دلار افزایش داده و ارز حاصله را به کشور اورده اگر همان صادرات 100 هزار بشکه نفت روزانه دولت روحانی تداوم داشت الان قیمت دلار کمتر از 200 هزار تومان نبود در ضمن در 8 سال دولت قبل حتی یک واگن مترو وارد نشد حالا رئیسی یک میلیارد دلار برای خرید 1000 واگن مترو تخصیص ارز داده است.
ناشناس۳۲۹۱۵۲۹۱۲:۴۲:۴۷ ۱۴۰۲/۸/۲۲
کدام برنامه ، کدام تدبیر و کدام امید؟ دربست کشور را در ازای هیچ دستاوردی تحویل بیگانگان دادن شد برنامه ؟
ناشناس۳۲۹۱۷۶۵۱۷:۵۷:۲۴ ۱۴۰۲/۸/۲۲
درود بر شرفت
ناشناس۳۲۹۱۲۹۲۰۸:۵۰:۱۲ ۱۴۰۲/۸/۲۲
خدا پدر و مادر احمدی نژاد را بیامرزد.
ناشناس۳۲۹۱۳۵۶۰۹:۴۰:۴۹ ۱۴۰۲/۸/۲۲
صد رحمت به احمدی نژاد.
ناشناس۳۲۹۰۷۸۶۱۷:۳۵:۰۸ ۱۴۰۲/۸/۲۱
مسولان مربوطه هر چه سریعتر تکلیف قانون عفاف و حجاب را معلوم کنند متاسفانه بسیاری از کاندیدها در پی سو استفاده از تصویب این قانون و به خیال خودشان کسب رای هستند
ناشناس۳۲۹۱۱۲۴۲۳:۱۹:۱۷ ۱۴۰۲/۸/۲۱
واقعا متوجه نگرانی شما نمیشم! مگر نه اینکه فقط یه عده ی معدودی هستن که دنبال بی حجابی و برهنگی هستن؟ نظر و رای اونا که قاعدتا نباید تغییری تو جمعیت کثیر طرفداران حجاب باقی بذاره.
ناشناس۳۲۹۱۷۸۹۱۸:۳۸:۴۵ ۱۴۰۲/۸/۲۲
قدیمی ها را که نصایح آنها را با آب طلا باید نوشت می گویند یک بز گر گله ای را گر کند بی حجاب یکیش هم زیاده
ناشناس۳۲۹۰۸۴۷۱۸:۴۴:۱۰ ۱۴۰۲/۸/۲۱
خود شیفتگی روحانی و عدم محاکمه وی باعث شده دوباره در عرصه سیاست ورود کند
ترامپو۳۲۹۰۹۰۴۱۹:۳۸:۲۶ ۱۴۰۲/۸/۲۱
نگران نباشید.با پاره کرد برجام روحانی و اصلاح طلبان از صحنه سیاسی برای همیشه حذف شدند.
ناشناس۳۲۹۱۰۳۴۲۲:۰۳:۲۱ ۱۴۰۲/۸/۲۱
در دهه 90 شاخص های اقتصادی منفی بود و کشور در تمام زمینه ها دچار عقب ماندگی شد و قیمت مسکن و خودرو و دلار و طلا و غیره بیش از 10 برابر شد این نتیجه دیپلماسی التماسی دولت روحانی بود.
ناشناس۳۲۹۲۰۳۱۰۰:۵۶:۴۶ ۱۴۰۲/۸/۲۳
روش دولت رئیسی که خیلی بدتر از دولتهای قبلی است گرانیها کمر مردم را شکسته
ناشناس۳۲۹۱۰۶۵۲۲:۲۵:۲۲ ۱۴۰۲/۸/۲۱
برجام یک تکه کاغذ پاره بی ارزش بود زیرا ضمانت اجرایی نداشت.
ناشناس۳۲۹۱۲۶۲۰۸:۲۵:۰۴ ۱۴۰۲/۸/۲۲
چطور تورم را یک رقمی کرد و یک سال 13 درصد رشد اقتصادی داشت. ریشه جای دیگری است آن که با قهرمان بازی کل دنیا را علیه ایران کرد و تحریم ایجاد کرد. به غلط گفته می شود که تحریم ها قبل برجام چند تا بود و بعد از ان چند تا شد. باید بگیم قبل و بعد از ترامپ چطور بود. اگر آن اقتصاد نحیف سال 92 برقرار و تنفسی با برجام ایجاد نمیشد قطعا ترامپ اقتصاد را و کشور را نابود می کرد
ناشناس۳۲۹۱۳۶۰۰۹:۴۶:۱۷ ۱۴۰۲/۸/۲۲
در دهه 90 هرگز تورم تک رقمی نداشتیم در 4 سال اول دولت قبل میانگین نرخ تورم 25 درصد بود.
ناشناس۳۲۹۱۵۳۵۱۲:۵۰:۱۱ ۱۴۰۲/۸/۲۲
رشد اقتصادی آن سال بایت افرایش دوبرابری فروش نفت بود و رشد صنعت و.. خیلی ناچیز بود
ناشناس۳۲۹۱۰۶۸۲۲:۲۹:۵۳ ۱۴۰۲/۸/۲۱
اصلاح طلبان ابتدا باید خودشان را اصلاح بکنند.
ناشناس۳۲۹۱۰۹۳۲۲:۵۱:۲۵ ۱۴۰۲/۸/۲۱
روحانی باید رد صلاحیت مادام العمر شود.
ناشناس۳۲۹۱۰۹۶۲۲:۵۳:۱۹ ۱۴۰۲/۸/۲۱
مگر مسولان امنیتی خارج از حیطه ادامه کنندگان کشور هستند آنها هم مثل بقیه هستند روش های انحصاری اساسا غلط است
ناشناس۳۲۹۱۱۱۶۲۳:۰۹:۲۶ ۱۴۰۲/۸/۲۱
ببین طرفداران اصلاحاتچی ها با اقتصاد تو ۸سال دولت روحانی چی کردند..
ناشناس۳۲۹۱۳۳۵۰۹:۲۳:۱۵ ۱۴۰۲/۸/۲۲
جالب است كسي دفاع نميكند كه رييسي اقليت نيست اقليت بودن را پذيرفته اند وسعي در توجيه آن دارند كه روحاني هم اقليت بود هاشمي هم اقليت بود پس راي اقليت اشكال ندارد
ناشناس۳۲۹۰۷۱۴۱۵:۵۹:۵۱ ۱۴۰۲/۸/۲۱
عده زیادی از مردم به این دلیل به آقای رییسی رای دادند چون فکر میکردند ایشان قطعا با عوامل زیادی از دولت قبل طبق موازین و ضوابط قضایی برخورد لازم را می نمایند که متاسفانه از این بابت به ملت جفا شد و بانیان وضع موجود مدعی حضور دوباره شده اند
ناشناس۳۲۹۰۷۵۱۱۷:۰۳:۲۶ ۱۴۰۲/۸/۲۱
رئیسی به خیلی وعده ها عمل نکرد بخصوص ساخت سالی یک میلیون مسکن
ناشناس۳۲۹۰۷۷۴۱۷:۲۵:۵۷ ۱۴۰۲/۸/۲۱
از افتخارات آخوندی و این شیخ و دولتش این بود که طی ۸ ساااال آجر روی آجر نذاشتن
ناشناس۳۲۹۰۸۹۵۱۹:۲۴:۰۲ ۱۴۰۲/۸/۲۱
آخوندی و روحانی حداقل آنقدر شعار نمی دادند
ناشناس۳۲۹۱۰۰۱۲۱:۳۲:۲۳ ۱۴۰۲/۸/۲۱
روحانی وعده لغو تحریمها و تقویت ارزش پول ملی و ارتقاء رتبه پاسپورت ایرانی را داده بود اما هیچکدام محقق نشد و شرایط به مراتب بدتر از قبل شد !
ناشناس۳۲۹۱۰۶۲۲۲:۲۲:۱۸ ۱۴۰۲/۸/۲۱
روحانی و اخوندی وعده مسکن اجتماعی داده بودند چرا عملی نشد ؟!
ناشناس۳۲۹۱۳۰۶۰۹:۰۸:۱۱ ۱۴۰۲/۸/۲۲
تخلفات دولت قبل در بورس و ارز باعث ضرر و زیان میلیون ها ایرانی شد روحانی باید محاکمه شود.
ناشناس۳۲۹۱۰۳۳۲۲:۰۰:۴۹ ۱۴۰۲/۸/۲۱
دولتهای هاشمی و روحانی رکورددار جهش ارز و تورم و شاخص فلاکت در تمام دولت ها بودند و هرگز نباید تکرار بشوند.
ناشناس۳۲۹۱۳۴۹۰۹:۳۲:۵۲ ۱۴۰۲/۸/۲۲
دولت هاشمی با بکارگیری افراد ناتوان و ناکارامدی همچون نوبخت و نعمت زاده و جهانگیری و زنگنه و اخوندی و غیره شکست خورد دولت روحانی مجددا همین افراد ضعیف و نابلد را بکار گرفت و همان نتایج فاجعه بار تکرار شد.
ناشناس۳۲۹۱۱۵۲۰۰:۱۹:۲۶ ۱۴۰۲/۸/۲۲
اگر دلواپسان آنقدر چوب لای چرخ دولت روحانی و دیپلماسی تنش زدایی نمیگذاشتند الان مردم و مملکت توی بحران گیر نکرده بودند.
ناشناس۳۲۹۱۲۷۰۰۸:۳۳:۰۸ ۱۴۰۲/۸/۲۲
دیپلماسی دولت روحانی ضعیف بود حتی توان فروش نفت نداشتن حتی توان ازاد سازی پولهای بلوکه شده و خرید واکسن نداشتند.
ناشناس۳۲۹۱۳۰۳۰۹:۰۶:۱۸ ۱۴۰۲/۸/۲۲
دیپلماسی التماسی دولت روحانی در تراز جمهوری اسلامی و تامین کننده منافع ملی نبود زیرا در 8 سال دولت قبل تحریمها بیش از دو برابر و قیمت دلار 10 برابر شد.
ناشناس۳۲۹۱۳۳۶۰۹:۲۴:۳۹ ۱۴۰۲/۸/۲۲
روحانی درک درستی از سیاست خارجی و اقتصاد نداشت به همین دلیل دولتش شکست خورد اون کسانی که اشتباهات دولت قبل را توجیه می کنند در اشتباهات و نتایج فاجعه بار اون دولت سهیم هستن.
ناشناس۳۲۹۱۳۳۷۰۹:۲۶:۰۲ ۱۴۰۲/۸/۲۲
مشکل دولت روحانی این بود نمی توانست نفت بفروشد و اگر نفت میفروخت نمی توانست پول اون را پس بگیرد !
ناشناس۳۲۹۰۷۸۰۱۷:۳۰:۴۵ ۱۴۰۲/۸/۲۱
و همین طور مهار تورم و گرانی
ناشناس۳۲۹۰۸۹۸۱۹:۳۰:۴۹ ۱۴۰۲/۸/۲۱
مافیای اقتصادی و اطرافیان پر قدرت به هر بهانه ای که شده نمیگذارند تورم کاهش یابد.
ناشناس۳۲۹۱۱۰۰۲۲:۵۶:۱۶ ۱۴۰۲/۸/۲۱
6 سال پی در پی تورم داریم و مقصر اصلی اون دولت روحانی است که با چاپ پول پر قدرت و افزایش 10 برابری حجم نقدینگی اقتصاد را ویران کرد.
ناشناس۳۲۹۰۸۹۷۱۹:۲۸:۵۵ ۱۴۰۲/۸/۲۱
این دولت جدید هم توان حل مشکلات معیشتی و اشتغال و فقر مردم را ندارد.
ناشناس۳۲۹۱۰۶۰۲۲:۲۰:۴۰ ۱۴۰۲/۸/۲۱
روحانی پاسخگو باشد چرا تحریمها بیش از دو برابر و قیمت دلار 10 برابر شد ؟!
ناشناس۳۲۹۰۹۲۴۱۹:۵۴:۰۴ ۱۴۰۲/۸/۲۱
وعده اصلی مهار کرونا بود و وعده دوم اصلاح اقتصادی، مسکن و.. وعده اصلی نیست ولی نگران نباش این هم ساخته می شود با اینکه مصوبه مجلس هم بوده! ولی متقاضی خانه هم باید باشد و فعلا 2 میلیون بیشتر متقاضی ندارد!
ناشناس۳۲۹۰۹۷۸۲۱:۰۰:۰۹ ۱۴۰۲/۸/۲۱
دوست عزیز! در مورد وضعیت معیشتی هم بهانه ای قلمی میفرمودی بد نبود! راستی وضعیت معیشتی در اولویت چندمه یا خریداری نداره؟!
ناشناس۳۲۹۱۲۹۷۰۸:۵۵:۳۲ ۱۴۰۲/۸/۲۲
با افزایش حقوق ها و افزایش 10 برابری یارانه ها وضعیت معیشتی مردم بهتر از قبل شد.
ناشناس۳۲۹۱۳۱۲۰۹:۱۱:۵۰ ۱۴۰۲/۸/۲۲
عزیزم اصلاح اقتصادی یعنی همان معیشت هم هست
ناشناس۳۲۹۱۰۱۱۲۱:۴۱:۱۸ ۱۴۰۲/۸/۲۱
کرونا خودش روند طبیعی اش را سپری کرد و با ایمنی جمعی و جهش های جدید در سراسر جهان حتی عقب مانده ترین کشور ها کنترل شد. دنبال یک دستاورد واقعی باش
ناشناس۳۲۹۱۲۷۳۰۸:۳۶:۱۰ ۱۴۰۲/۸/۲۲
کرونا با اجرای طرح واکسیناسیون عمومی در دنیا برچیده شد اگر رئیسی واکسن نخریده بود کرونا همچنان می تازید.
ناشناس۳۲۹۱۳۲۲۰۹:۱۷:۲۴ ۱۴۰۲/۸/۲۲
ایمنی جمعی در دنیا با واکسن ایجاد شد روحانی میگفت واکسن سوهان قم نیست که فراوان باشد !
ناشناس۳۲۹۱۱۵۷۰۰:۳۳:۱۶ ۱۴۰۲/۸/۲۲
متقاضی زیادتر از اینهاست دولت فعلا تامین مسکن را پشت گوش انداخته و پولهای پیش مردم را هم بلوکه کردن خود من یکیش الان 70 درصد حقوق بازنشستگیم را موجر می بلعد. یکسال و نیم انتظار میکشیم نه پولمونو پس میدن که به یه دردی بزنیم نه زمینش معلومه و نه خبر میدن نه توی سایت مینویسن نه پیامک میدن نه حضوری کسی جوابگوست و نه تلفنی ... با این تورم سنگین ارزش پولمونم یک سوم شده مسئولین خودشون سوارن و از پیاده بهیچ وجه خبر ندارن و نمیخوان هم خبر داشته باشن
ناشناس۳۲۹۱۲۹۸۰۸:۵۷:۱۲ ۱۴۰۲/۸/۲۲
دولت روحانی چرا 8 سال ساخت مسکن را متوقف کرد و سبب نجومی شدن قیمت مسکن و افزایش شدید اجاره بهاء شد ؟!
ناشناس۳۲۹۱۱۵۸۰۰:۳۶:۳۳ ۱۴۰۲/۸/۲۲
دلت خوشه ها! از زیر دستات خبر نداری در چه فلاکتی هستند
ناشناس۳۲۹۱۳۰۱۰۹:۰۳:۴۹ ۱۴۰۲/۸/۲۲
شاخص فلاکت در دولتهای هاشمی و روحانی رکورد زد.
ناشناس۳۲۹۱۰۷۲۲۲:۳۱:۱۷ ۱۴۰۲/۸/۲۱
رئیسی برای تحقق وعده هایش 6 سال زمان دارد روحانی چرا به هیچکدام از وعده های انتخاباتی خود عمل نکرد ؟!
ناشناس۳۲۹۱۳۳۸۰۹:۲۶:۰۹ ۱۴۰۲/۸/۲۲
دوره ریاست جمهوری 4 سال است دلبندم لطفا کمی قانون اساسی را بخوان
ناشناس۳۲۹۱۴۰۹۱۰:۲۹:۳۳ ۱۴۰۲/۸/۲۲
در ایران رئیس جمهور 4 ساله نداشتیم و نداریم.
مانی۳۲۹۰۸۸۹۱۹:۱۹:۵۴ ۱۴۰۲/۸/۲۱
دولت و مجلس فعلی به شدت اقلیت هستند و لذا مصوبات و تصمیمات آنها مورد قبول اکثریت مردم کشور نیست.
ناشناس۳۲۹۰۹۹۸۲۱:۲۶:۵۱ ۱۴۰۲/۸/۲۱
آخی این را نگی پس چی بگی
ناشناس۳۲۹۱۰۰۶۲۱:۳۵:۲۲ ۱۴۰۲/۸/۲۱
روحانی در سال 92 با کسب رای 50 درصد مردم رئیس دولت شد یعنی حاصل رای اقلیت بود مجلس سلفی بگیر با موگرینی هم هیچ دستاوردی نداشت.
ناشناس۳۲۹۱۰۴۷۲۲:۱۱:۵۰ ۱۴۰۲/۸/۲۱
به فرض که اقلیت باشند (به فرض) دستاورد اون اکثریت رو هم دیدیم. اون اکثریت خزانه را خالی و با کلی بدهی تحویل داد این اقلیت بیشتر بدهی های اون اکثریت رو تسویه کرده. در اینترنت بزنید مستندات پیدا میشه
ناشناس۳۲۹۰۷۱۶۱۶:۰۴:۰۷ ۱۴۰۲/۸/۲۱
مسولان انتخاباتی کشور عملکرد و گفتگوها و صحبت های افراد کاندیدا در یکسال و نیم اخیر را که بعضا هم باعث برهم خوردن بیشتر نظم جامعه شد توجه ویژه داشته باشند مدعی العموم هم باید بابت تشویش افکار عمومی ورود نماید
ناشناس۳۲۹۰۷۹۳۱۷:۴۰:۵۰ ۱۴۰۲/۸/۲۱
دوران محکومیت برادر رییس جمهور در حال اجراست یا بخشیده شدند ایشان چطور توانسته بود آن فسادها را انجام دهد
ناشناس۳۲۹۰۹۰۱۱۹:۳۲:۲۰ ۱۴۰۲/۸/۲۱
مگر برادر رئیس جمهور را گرفته اند؟!
ناشناس۳۲۹۱۰۶۳۲۲:۲۴:۱۷ ۱۴۰۲/۸/۲۱
در دولت قبل رکورد اختلاس با رقم بی سابقه 92 هزار میلیارد تومان شکسته شد اینها باید در اسرع وقت محاکمه بشوند.
ناشناس۳۲۹۰۷۲۱۱۶:۱۲:۱۵ ۱۴۰۲/۸/۲۱
آقای روحانی واقعا با چه رویی دوباره پیشقدم شده اید از رافت دولت جناب آقای رییسی بیش از این سو استفاده نکنید
ناشناس۳۲۹۰۸۸۸۱۹:۱۹:۲۰ ۱۴۰۲/۸/۲۱
رعفت رئیسی چرا مگه ئیسی همه کاره مملکته؟؟؟
ناشناس۳۲۹۰۷۲۲۱۶:۱۳:۱۷ ۱۴۰۲/۸/۲۱
اگر عدالت اسلامی اجرا میشد ایشان الان باید دوران محکومیت خود را میگذراند
ناشناس۳۲۹۰۷۴۹۱۷:۰۱:۳۹ ۱۴۰۲/۸/۲۱
البته قبلش محکومیت احمدی نژاد
ناشناس۳۲۹۰۷۶۷۱۷:۲۳:۲۸ ۱۴۰۲/۸/۲۱
محکومیت حسن فریدون از جنس محکومیت احمدی نژاد نیست و هیچ ربطی به همدیگه نداره احمدی نژاد تا زمانیکه گولِ اصحاب رفسنجانی رو نخورده بود عالی بود دو سال آخرش دچار انحراف شد . مردم هم ترکش کردن
ناشناس۳۲۹۱۱۸۹۰۲:۲۵:۵۸ ۱۴۰۲/۸/۲۲
ایران جای پایداری ها نیست !!
ناشناس۳۲۹۱۲۷۷۰۸:۳۸:۰۱ ۱۴۰۲/۸/۲۲
جبهه پایداری خیلی بهتر از جبهه واداده گی است.
ناشناس۳۲۹۱۰۰۷۲۱:۳۶:۴۸ ۱۴۰۲/۸/۲۱
با توجه به عملکرد فاجعه بار دولت روحانی باید گفت صد رحمت به احمدی نژاد.
غدیری۳۲۹۰۹۰۲۱۹:۳۵:۳۰ ۱۴۰۲/۸/۲۱
عدالت اسلامی کامل فقط پس از ظهور حضرت مهدی(عج) بر قرار میشود.
ناشناس۳۲۹۰۷۲۴۱۶:۱۸:۴۸ ۱۴۰۲/۸/۲۱
شورای نگهبان تمام کسانی را که نظام را تهدید کردند در صورت تصویب قانون عفاف و حجاب با براندازی مواجه میشوید را رد صلاحیت نموده و آنها را به قوه قضاییه دلالت دهند
ناشناس۳۲۹۰۷۲۵۱۶:۲۰:۴۴ ۱۴۰۲/۸/۲۱
چرا هر هشت سال باید بگوییم صد رحمت به خاتمی صد رحمت به احمدی نژاد صد رحمت به روحانی و به احتمال بسیار بسیار زیاد دوسال دیگه بگیم صد رحمت به رییسی
ناشناس۳۲۹۰۷۶۳۱۷:۲۰:۴۷ ۱۴۰۲/۸/۲۱
چهار سال اول روحانی تا قبل از خروج ترامپ دیوانه از برجام تورم زیر ده درصد بوده .
ناشناس۳۲۹۰۷۸۹۱۷:۳۶:۳۲ ۱۴۰۲/۸/۲۱
دولت اول روحانی تورم و گرانی مهار شده بود برخلاف دولت اول رئیسی ....حتی دولت اول احمدی نژاد هم انصافا خوب بود اما رئیسی همان دولت اولش ضعیف هست
ناشناس۳۲۹۱۲۹۹۰۸:۵۹:۵۱ ۱۴۰۲/۸/۲۲
کاهش تورم در دولت اول روحانی با اجرای سیاست انقباضی بود که به رکود شدید اقتصادی منجر شد و بیش از 5 هزار کارخانه تعطیل شد و نرخ بیکاری افزایش یافت.
ناشناس۳۲۹۰۸۹۶۱۹:۲۵:۰۵ ۱۴۰۲/۸/۲۱
اولا روحانی بوسیله ایجاد رکود، تورم را کاهش داد دوما منتقدان به روحانی تذکر می دادند که این قرارداد شما با این دولت آمریکاست و رئیس جمهور دیگر می تواند آن را نقض کند ولی روحانی گفت اینطور نیست
ناشناس۳۲۹۱۰۰۸۲۱:۳۸:۰۰ ۱۴۰۲/۸/۲۱
روحانی پاسخگو باشد چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریمها را تشدید کرد ؟!
ناشناس۳۲۹۳۰۳۸۰۱:۲۴:۱۳ ۱۴۰۲/۸/۲۴
تندروها و دلواپسان باید پاسخگو باشند.
ناشناس۳۲۹۱۰۲۹۲۱:۵۷:۱۷ ۱۴۰۲/۸/۲۱
در دولت اول روحانی تا قبل از خروج ترامپ از برجام حداقل نرخ تورم 25 درصد بود.
ناشناس۳۲۹۰۷۹۴۱۷:۴۱:۴۷ ۱۴۰۲/۸/۲۱
واقعاً و حقيقتاً صد رحمت به دوران اول خاتمى دوم روحانى
ناشناس۳۲۹۱۰۱۲۲۱:۴۱:۵۵ ۱۴۰۲/۸/۲۱
در دولت خاتمی سهم 50 درصدی ایران از دریای خزر 9 درصد شد و منابع ملی ما تضییع شد.
ناشناس۳۲۹۱۰۷۷۲۲:۳۶:۰۱ ۱۴۰۲/۸/۲۱
قطعنامه 1929 که بسترساز تحریمهای بانکی و نفتی و مشکلات اقتصادی برای کشور شد نتیجه فتنه و اشوب خاتمی و هاشمی در سال 88 بود.
ناشناس۳۲۹۱۲۶۵۰۸:۲۹:۵۷ ۱۴۰۲/۸/۲۲
فتنه( به قول شما) حاصل عدم شفافیت و همسو بودن رقیب با داور بود و ربطی به هیچ کس نداشت و الا در بسیاری از انتخابات عده ای اعلام می کنند که تقلب شده
ناشناس۳۲۹۱۳۶۴۰۹:۵۰:۲۲ ۱۴۰۲/۸/۲۲
فتنه 88 زیر سر باند ثروت و قدرت بود زیرا از سال 84 دست شون از پُست های مدیریتی و حقوق های نجومی و رانت کوتاه شده بود.
ناشناس۳۲۹۰۹۰۵۱۹:۳۸:۴۰ ۱۴۰۲/۸/۲۱
مشکل از سیاست و دیپلماسی است بنظرم
ناشناس۳۲۹۰۹۳۱۲۰:۰۰:۲۰ ۱۴۰۲/۸/۲۱
جهت اطلاع، 4 سال اول سرکوب شدید اقتصادی در دوره روحانی می شود 4 سال دوم فاجعه که هنوز هم تمام نشده اثرش آن هم به خاطر ارز4200 که از همان سال اول 30 الی 40 درصد قدرت خرید را کم کرد و هنوز ادامه دار هست و ترامپ و آمریکا هم درصد کمی در آن نقش دارند.در دوره احمدی نژاد هم 6 سال سرکوب اقتصادی البته به شدت کمتر رخ داد ولی قدرت خرید سال 92 نسبت به سال 84 زیاد تفاوتی نداشت و تحریم هم نقش کمی، در این دوره رئیسی هم 8 سال باشد از دوره روحانی بهتر خواهد شد حتی سر 4 سال
ناشناس۳۲۹۰۷۲۶۱۶:۲۲:۱۲ ۱۴۰۲/۸/۲۱
از جناب دکتر روحانی درخواست میشود قبل از کاندیدا شدن فیش حقوقی خود و ووزرای دولت قبل را بدون سانسور منتشر فرمایند
ناشناس۳۲۹۰۸۲۸۱۸:۳۲:۴۰ ۱۴۰۲/۸/۲۱
این خواهش رو از دیگران هم بکن تا بک بام و دو هوا حرف نزده باشی!
ناشناس۳۲۹۱۰۶۷۲۲:۲۹:۴۳ ۱۴۰۲/۸/۲۱
قالیباف که تو مناظرات اموالش رو اعلام کرد ولی روحانی طفره رفت و گفت من در تهران فقط یه خونه دارم. جاهای دیگه رو نگفت.
ناشناس۳۲۹۰۸۹۰۱۹:۲۰:۴۱ ۱۴۰۲/۸/۲۱
جناب مخبر و رئیسی اول فیش حقوقیشون رو نشون بدن تا قبلی ها هم الگو بگیرن
ناشناس۳۲۹۰۷۲۷۱۶:۲۸:۵۲ ۱۴۰۲/۸/۲۱
کی دیگه می خواهید به فسادهای ارزی بانک مرکزی و بباد دادن دلارها و ذخایر طلای بانک مرکزی در زمان مدیریت آقای روحانی ورود کنید
عبدالحسین۳۲۹۰۸۱۱۱۸:۰۶:۰۲ ۱۴۰۲/۸/۲۱
این حضرات هیچ چیزی تو مشت شون ندارند حتی جرات برگزاری یک مناظره عادلانه رو هم ندارند چرا که بازنده اند
ناشناس۳۲۹۰۸۹۱۱۹:۲۱:۵۲ ۱۴۰۲/۸/۲۱
مناظره بذارن
ناشناس۳۲۹۱۴۱۳۱۰:۳۶:۳۵ ۱۴۰۲/۸/۲۲
ظریف و عراقچی چرا هرگز حاضر به مناظره با منتقدین برجام نشدند ؟!
ناشناس۳۲۹۱۱۹۱۰۲:۲۹:۲۹ ۱۴۰۲/۸/۲۲
شما که جرات مناظره دارید دعوتشون‌کنید به مناظره !!
ناشناس۳۲۹۱۴۱۵۱۰:۳۹:۱۸ ۱۴۰۲/۸/۲۲
مسئولان دولت قبل چرا در سال 92 پیشنهاد مناظره دکتر احمدی نژاد را نپذیرفتن ؟!
ناشناس۳۲۹۰۷۲۸۱۶:۳۰:۵۷ ۱۴۰۲/۸/۲۱
آیا می دانید عملکرد آقای روحانی در بورس زمان خودش باعث ریزش وسیع مردمی از اعتماد به مسولان شد و یکی از دلایل مهم اغتشاشات سال گذشته همین ریزش های مردمی بود که باعث و بانی آن آقای روحانی و تیمش بود
ناشناس۳۲۹۱۰۵۸۲۲:۲۰:۱۵ ۱۴۰۲/۸/۲۱
احسنت کاملا برنامه ریزی شده بود
ناشناس۳۲۹۰۷۲۹۱۶:۳۳:۱۰ ۱۴۰۲/۸/۲۱
اگر آقای سید ناصر موسوی لارگانی نماینده رد صلاحیت شده مجلس گزارش تفحص از بورس زمان دکتر روحانی را بدرستی و شفاف بیان کند معلوم میشود دولت ایشان چه خنجری به کمر ملت زده است
ناشناس۳۲۹۰۷۴۰۱۶:۵۴:۲۰ ۱۴۰۲/۸/۲۱
با محتوای این مطلب موافق نیستم اما با نتیجه گیری آن در پاراگراف آخر مبنی بر کارآمدی به عنوان گمشده اصلی ساحت سیاسی کشور کاملا موافقم. واقعیت این است که در خصوص قهر مردم با صندوق رای بویژه در دو انتخابات اخیر که بی سابقه هم بود عملکرد دولت روحانی تنها یکی از چندین علل واقعی بود و اگر سایر علل را کنار گذاشته و صرفا بر عملکرد روحانی متمرکز شویم دلخوری اصلی مردم از دولت روحانی نه به دلیل عدول از مشی محافظه کارانه اصولگرایی که بیشتر به سبب عدول از تحول خواهی و نداشتن شجاعت و جسارت کافی برای تحقق بخشیدن به وعده هایی بود که ۱۸۰ درجه با اصولگرایی زاویه دارند. این از مصائب ملت است که خالص سازان عدول ملت از روحانی را به حساب روی آوردن ملت به خود قلمداد میکنند در حالیکه چنین برداشتی کاملا برخلاف واقعیتهای جامعه است.
ناشناس۳۲۹۰۷۴۸۱۷:۰۰:۲۴ ۱۴۰۲/۸/۲۱
باز هم بین روحانی و رئیسی به روحانی رای میدهم
ناشناس۳۲۹۰۷۹۹۱۷:۴۴:۳۳ ۱۴۰۲/۸/۲۱
درود ((کاملا با شما موافقم)) متاسفانه حاکمیت در جانشین پروری بسیار ضعیف عمل نموده است و به همین خاطر هر روز مان بدتر از دیروز شده و مدام افسوس دیروز را می خوریم ضمنا جناب مشفق کمی مشفق باشیم یا حق
ناشناس۳۲۹۰۹۶۳۲۰:۴۴:۴۴ ۱۴۰۲/۸/۲۱
حاکمیت باید جانشین پروری بکنه؟ مردم باید به صورت دموکراتیک مسولان رو انتخاب و جایگزین بکنن حاکمیت دیگه چیه؟
ناشناس۳۲۹۱۱۲۶۲۳:۲۱:۱۲ ۱۴۰۲/۸/۲۱
شما در سال 92 و 96 به ضعیف ترین کاندیدا رای دادین حاکمیت مقصر نبود !
ناشناس۳۲۹۰۹۳۴۲۰:۰۲:۳۲ ۱۴۰۲/۸/۲۱
چون غرب گرا که باشم و آن هم برای غرب.... حال هر بلایی سرم بیاورد باکی نیست!!
ناشناس۳۲۹۱۰۱۴۲۱:۴۴:۲۶ ۱۴۰۲/۸/۲۱
اگر همین الان بین احمدی نژاد و روحانی و خاتمی انتخابات برگزار کنیم احمدی نژاد بیشترین رای را میاورد.
ناشناس۳۲۹۱۰۳۱۲۱:۵۹:۰۸ ۱۴۰۲/۸/۲۱
روحانی اگر کاندیدا بشود حتی یک میلیون رای هم ندارد.
ناشناس۳۲۹۱۰۵۷۲۲:۱۹:۴۵ ۱۴۰۲/۸/۲۱
انسان عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشه .
ناشناس۳۲۹۱۱۲۵۲۳:۱۹:۴۳ ۱۴۰۲/۸/۲۱
من خودم دو بار به روحانی رای دادم اما عمرا دیگه بهش رای نمیدهم.
ناشناس۳۲۹۰۷۵۵۱۷:۰۸:۲۴ ۱۴۰۲/۸/۲۱
تعداد و درصد مشارکت مردم یک پیامد است ، نه پیش آمد رفتار فاجعه بار اقتصادی سیاسی و فرهنگی امنیتی دولت شیخ‌حسن‌فریدون و ادبیات متکبرانه ایشان و معاون اول و نزدیکانش تنفر مردم را برانگیخته و مردم را از صندوق رای دور کرد
ناشناس۳۲۹۱۱۳۶۲۳:۴۹:۵۱ ۱۴۰۲/۸/۲۱
سلمنا، حرف شما قبول پس میزان مشارکت مردم در انتخابات اسفند را هم نتیجه دوسال زمامداری نئواصولگرایان در دولت و چهار سال قانونگذاریشان بدانید اما مطمئنم در آن زمان به فرموده، دلایل دیگر را مدام تکرار میکنید
ناشناس۳۲۹۱۲۷۲۰۸:۳۴:۱۸ ۱۴۰۲/۸/۲۲
لاریجانی و همراهانش با به افتضاح کشاندن واژه‌ی استیضاح و خلق فجایع ۲۰ دقیقه‌ای و همدلی و سهام‌داری در دولت فریدون ضریلت مهلکی به اعتماد مردم زد
ناشناس۳۲۹۰۷۵۸۱۷:۱۲:۰۲ ۱۴۰۲/۸/۲۱
حرف دل ما رو میزنید که نه روحانی محصول رای اکثریت هست و نه رییسی مردم نه رییسی رو میخوان نه روحانی
ناشناس۳۲۹۰۸۱۷۱۸:۱۳:۴۰ ۱۴۰۲/۸/۲۱
چی رو با چی داری مقایسه میکنی؟ شیخ حسن رکورددار فاجعه بود _____ برای ابراز خصومت با رئیسی لازم نبود شیخ حسن رو باهاش همطراز کنی
ناشناس۳۲۹۰۹۰۸۱۹:۴۲:۰۱ ۱۴۰۲/۸/۲۱
این دو سالو ایران نبودی اخوی؟!
ناشناس۳۲۹۱۰۱۵۲۱:۴۵:۴۲ ۱۴۰۲/۸/۲۱
این دو سال محصول عملکرد فاجعه بار دولت روحانی است سالهای اینده ملاک عملکرد رئیسی خواهد بود.
علی۳۲۹۰۷۵۹۱۷:۱۲:۲۶ ۱۴۰۲/۸/۲۱
از جانب خودم صحبت میکنم شما هم از جانب خوتون صحبت کنید ، عدم مشارکت من بخاطر نامیدی از کار آمدی رئیس جمهور است که در موضوع FATF و بازگشت به برجام بعد از اتمام ریاست جمهوری ترامپ بود دولت روحانی با دولت آرمانی من کیلومتر ها فاصله داشت ولی حداقل تو خرید مایحتاج خونه و تعویض لاستیک ماشینم گیر نمیکردم ، بعضی ها جوری دست به قلم میشن انگار در کشور دیگه ای زندگی می کنن
ناشناس۳۲۹۰۹۳۶۲۰:۰۴:۱۷ ۱۴۰۲/۸/۲۱
امان از حافظه!!!
ناشناس۳۲۹۱۰۷۵۲۲:۳۲:۴۰ ۱۴۰۲/۸/۲۱
و امان از حافظه کوتاه مدت دو ساله شما!!!
ناشناس۳۲۹۰۹۸۷۲۱:۰۹:۴۲ ۱۴۰۲/۸/۲۱
آره گیر نمی کردی فقط یهو مثلا قیمت ماشین شکر همین لاستیک گوشت و... ارز 4200 آن را چند ماه یکبار هر کدام را حذف می کرد (چون با واقعیت اقتصاد در تضاد بود ان ارز) و قیمت آن کالاها چند برابر می شد بدون یارانه و بقیه هم به ارث گذاشت تا این دولت بدبخت بردارد و فحش بدهید، در ضمن این حرفا در تایید ارز 28500 هم نیست هرچند اگر ارز 28500 درست نمی شد برای برخی کالاها و ارز هم باید بالا می رفت فشار برای خرید هم بیشتر می دیدید وقتی از 4200 بشود 50 هزار تومان!
علی۳۲۹۱۴۴۹۱۱:۱۴:۳۵ ۱۴۰۲/۸/۲۲
برادر تکلیف را روشن کن اگر مخالف غرب و لیبرالیسم هستی پس علاقت به آزادسازی قیمت و لیبرالیسم چیه اگر هم لیبرال هستی سلیقه ای که نمیشه هرجا دلت خواست الان هم چیزی حذف نشده ۴۲۰۰ شده ۴۲۰۰۰ هزار تومن ده برابر حتی برای دارو که کاش بود حداقل الان خیلی از دارو ها هم نیست
ناشناس۳۲۹۱۴۷۳۱۱:۴۱:۰۰ ۱۴۰۲/۸/۲۲
شما که ماشااله اهل تحلیل هستید بجای خاطرات دور و در جهت خراب کردن رییس جمهور وقت؛ قیمت سه ماه قبل لاستیک را چک کن ببین تا الان 100 درصد روش گذاشتن و تا آخر این دولت شاید سوزن لاستیک را نتوان خرید!
ناشناس۳۲۹۱۵۳۷۱۲:۵۲:۴۴ ۱۴۰۲/۸/۲۲
این هم به خاطر قیمت دستوری هست!
ناشناس۳۲۹۰۷۶۰۱۷:۱۲:۳۵ ۱۴۰۲/۸/۲۱
روحانی یکی از بیشترین آرای ریاست جمهوری را آورده اقلیت دقیقا شمایید که می خواهید با بگیر و ببند و زور حکومت را یک دست کنید
ناشناس۳۲۹۱۰۱۸۲۱:۴۶:۵۴ ۱۴۰۲/۸/۲۱
روحانی در سال 92 با حداقل رای رئیس جمهور شد.
ناشناس۳۲۹۰۷۶۲۱۷:۱۹:۴۵ ۱۴۰۲/۸/۲۱
صد رحمت به روحانی
ناشناس۳۲۹۱۰۸۱۲۲:۳۷:۱۸ ۱۴۰۲/۸/۲۱
صد رحمت به احمدی نژاد دولت روحانی رکورددار تورم در 75 سال اخیر بود.
ناشناس۳۲۹۰۷۷۳۱۷:۲۵:۳۵ ۱۴۰۲/۸/۲۱
درصد مشارکت انتخابات امسال مشخص کننده خیلی چیزها خواهد بود
ناشناس۳۲۹۰۷۷۶۱۷:۲۷:۴۶ ۱۴۰۲/۸/۲۱
روحانی بدترین دولت و بزرگترین خسارت به ایران را زد
ناشناس۳۲۹۰۹۱۴۱۹:۴۸:۵۷ ۱۴۰۲/۸/۲۱
اینهمه رئیس جمهور و نمایندگان که ازشان بد میگویید همه مورد تأیید شورای محترم نگهبان بوده و هستند.
ناشناس۳۲۹۰۷۷۸۱۷:۲۸:۳۸ ۱۴۰۲/۸/۲۱
نه تنها روحانی بلکه تمام اصلاح طلبان باید حذف بشوند
ناشناس۳۲۹۰۷۸۱۱۷:۳۱:۳۱ ۱۴۰۲/۸/۲۱
در دولت روحانی نگاه بالا به پایین به مردم وجود داشت
ناشناس۳۲۹۰۷۹۱۱۷:۳۸:۱۲ ۱۴۰۲/۸/۲۱
خدا پدر و مادر روحانی را بیامرزه...چی فکر میکردیم از این دولت سیزدهم چی شد
ناشناس۳۲۹۰۹۳۸۲۰:۰۶:۲۰ ۱۴۰۲/۸/۲۱
هیچی نشد از تورم 100 درصدی و دلار 85 هزار تومانی سالل 1402 جلوگیری کرد اگر همچنان آن قبلی سر کار می بودن
ناشناس۳۲۹۱۰۲۱۲۱:۴۸:۵۱ ۱۴۰۲/۸/۲۱
بی برقی و صف های طویل واکسن و گوشت و مرغ و روغن و روزی 800 نفر فوتی کرونا را فراموش کردی ؟!
ناشناس۳۲۹۰۸۰۳۱۷:۴۸:۲۳ ۱۴۰۲/۸/۲۱
جسارت امروز روحانی نتیجه انفعال و عدم برخورد قوه قضاییه است
ناشناس۳۲۹۰۸۱۰۱۸:۰۱:۲۱ ۱۴۰۲/۸/۲۱
آمار نشون میده هر وقت مشارکت سیاسی بالا بوده وضع اقتصادی خوب بوده مثل دوران خاتمی که ۷۰ درصد اومدن بهش رای دادن کسی یادش هست اون دوران آیا گروه‌هایی از مردم برای مطالبات اقتصادی بیان خیابون ؟ تورم خوب کنترل شده بود دلار به سمت تک نرخی میرفت و تک نرخی شد احمدی نژاد اومد به دلیل مشارکت کم اوضاع خراب شد روحانی اومد مشارکت زیادتر بود تو دوره اول مخصوصا تورم خوب کنترل شده بود بازار ارز و طلا ثبات داشت آمار رو مطالعه کنید .... ... دست خداوند با جماعت است ...
ناشناس۳۲۹۰۹۹۳۲۱:۱۹:۵۴ ۱۴۰۲/۸/۲۱
آن وقت مگر نمی گویید سال 92 وضع اقتصاد با تورم بالا و دلار بالا رفته بد بود چرا مشارکت بالا بودو جناب حسن روحانی انتخاب شدن؟!!
ناشناس۳۲۹۱۰۲۲۲۱:۵۰:۲۶ ۱۴۰۲/۸/۲۱
در سال 88 میزان مشارکت مردم 85 درصد بود و این بدلیل عملکرد بسیار خوب دولت اول احمدی نژاد بود.
ناشناس۳۲۹۰۸۱۲۱۸:۰۶:۰۷ ۱۴۰۲/۸/۲۱
بعد نیم قرن چه در نمایندگی مجلس چه در دبیرخانه شورای عالی امنیت چه در کسوت رئیس جمهور و... مملکت رو به گند کشیده حالا دوقورت و نیمش هم باقیه و صدالبته اگه احراز صلاحیت بشه مایه تاسف است.
ناشناس۳۲۹۰۸۸۵۱۹:۱۶:۵۶ ۱۴۰۲/۸/۲۱
این در مورد همه صدق میکنه گند زدن تو این مملکت فقط کار روحانی نبوده همه بودن
ناشناس۳۲۹۱۰۲۳۲۱:۵۱:۵۴ ۱۴۰۲/۸/۲۱
در دولت روحانی نرخ ارز 10 برابر شد یعنی مردم 10 برابر فقیر شدند این تراژدی غمناک در هیچ دولت دیگری اتفاق نیفتاد.
ناشناس۳۲۹۰۸۲۵۱۸:۲۷:۴۴ ۱۴۰۲/۸/۲۱
آقای مشفق! مثل اینکه آقای رئیسی هم توسط یاران پوششی در انتخابات دو سال پیش پیروز شد. ضرب المثل زیر بر اساس رفتار حضرت محمد(ص) بوجود آمده: رطب خورده کی منع رطب کند؟!
ناشناس۳۲۹۰۸۲۹۱۸:۳۴:۰۱ ۱۴۰۲/۸/۲۱
دولت اقای روحانی جز عقب موندگی بدلیل وابستگی محض به برجام هیچی نداشت ای کاش خودش تصمیم میگرفت برای همیشه خداحافظی کنه
ناشناس۳۲۹۰۸۴۰۱۸:۳۹:۴۳ ۱۴۰۲/۸/۲۱
تنها سیبل آقای مشفق آقای روحانیه!
ناشناس۳۲۹۰۸۴۴۱۸:۴۱:۲۲ ۱۴۰۲/۸/۲۱
جناب روحاني آقاي حداد عادل پاسخ شما را داده است
فرشید۳۲۹۰۸۴۸۱۸:۴۴:۲۳ ۱۴۰۲/۸/۲۱
خداوندپدرروحانی رابیامرزد رئیسی کشوررا 50سال عقب راند
ناشناس۳۲۹۱۰۲۴۲۱:۵۳:۳۵ ۱۴۰۲/۸/۲۱
روحانی کشور را 100 سال عقب برد میانگین رشد اقتصادی کشور در دولت او صفر بود و حتی توان تامین برق مصرفی کشور و روغن خوراکی مردم را نداشتند.
ناشناس۳۲۹۱۰۷۹۲۲:۳۷:۱۱ ۱۴۰۲/۸/۲۱
دوباره می نویسیم به نقل کسی که از طیف رئیسی هم نیست: از سال1400 دوران عقب گرد کشور پایان یافت.. و اینقدر کشور عقب رانده که رشد صنعت و اقتصاد که در همین دوسال خیلی رشد کرده زمان نیاز دارد تا مستقیم سر سفره مردم احساس شود
ناشناس۳۲۹۱۲۸۴۰۸:۴۴:۰۹ ۱۴۰۲/۸/۲۲
در قرن 21 در هیچ کشوری در دنیا قطع برق نداریم روحانی مملکت را 100 سال به عقب برد و به عهد دقیانوس و خاموشی برگشتیم.
ناشناس۳۲۹۱۳۰۰۰۹:۰۱:۵۵ ۱۴۰۲/۸/۲۲
خداوند پدر و مادر احمدی نژاد را بیامرزد روحانی کشور را تا لبه پرتگاه برد و اقتصاد را ویران کرد.
ناشناس۳۲۹۰۸۶۳۱۹:۰۰:۲۱ ۱۴۰۲/۸/۲۱
یک بررسی باید بشه که چرا از زمان ریاست جمهوری رفسنجانی تا کنون تمامی روسای جمهوری که از تمامی مراحل گزینش عبور کرده و با ارای مردم انتخاب شده اند در اواخر دوره ریاست جمهوریشان مورد هجمه و توهین قرار گرفته اند و لقب های عجیب و غریب به انها چسبانده اند؟!!!
امید یاوری دارانی۳۲۹۱۳۴۷۰۹:۳۱:۲۹ ۱۴۰۲/۸/۲۲
در سپهر سیاست اگر شفافیت نباشد خوبیها را همه مدعی می شوند و بدیها را به دیگران حواله می دهند . حلقه مفقوده سیاست کشور ما نبود احزاب و رسانه ازاد است که فارغ از گرایشات سیاسی به تاریکخانه های فساد زا نور بتاباند تا با نظارت مردمی اساسا از امکان بروز فساد جلوگیری گردد. همه روسای جمهور پس از پایان کار مقصر شناخته شده و اوضاع بد کشور را به سیاستهای اجرایی توسط دولت متبوع انها مرتبط می دانند اما مطالعه قانون اساسی و تدبر در ان نشان می دهد که در جمهوری اسلامی امکان ندارد یک دولت بتواند اقداماتی خارج از سیاستهای حاکمیت انجام بدهد چون مجلس و نمایندگانش مستقیما و نهادهای نظارتی دیگر غیر مستقیم بر دولت نظارت می کنند . بنظر من انچه که در دولت روحانی اتفاق افتاده خارج از سیاستهای حاکمیت نبوده است .اما حالا شرایط ایجاب می کند که همه تقصیر بر گردن روحانی باشد . اگر چنین بود قاضی القضات اسبق و رییس جمهور فعلی با اشراف کامل به قوانین محاکمه روحانی و مدیرانش را شروع کرده بودند. عدم محاکمه دو دلیل می تواند داشته باشد: 1.درک شرایط کشور در ان دوره 2.درک شرایط مدیریتی در زمان فعلی و عدم امکان ارائه راهکارهای بهتر فقط دولتها مقصر نیستند مجلس و نهادهای نظارتی هم مقصرند یکطرفه قضاوت نکنید.
هوشمندی۳۲۹۰۸۷۱۱۹:۰۶:۵۲ ۱۴۰۲/۸/۲۱
خدا خودش شاهده من و خانواده ام جزو کسانی بودیم که به رئیسی رای دادیم و خیلی امید داشتیم به بعبود اوضاع معیشتی اما....
ناشناس۳۲۹۰۸۸۱۱۹:۱۴:۴۹ ۱۴۰۲/۸/۲۱
«سیاسی کاری» نفرمایید، بگویید «ریاکاری» که متاسفانه سکه رایجی بین رجال سیاسی از هر جناحی است.
ناشناس۳۲۹۰۹۱۶۱۹:۴۹:۲۱ ۱۴۰۲/۸/۲۱
من خودم از رای دهندگان به روحانی بودم ولی این به معنی چک سفید به کسی نیست. وقتی عملکردش فاجعه بوده چه دلیلی داره که دوباره بهش رای بدم.
ناشناس۳۲۹۰۹۴۴۲۰:۱۲:۵۳ ۱۴۰۲/۸/۲۱
کسی که برای اهداف سیاسی می گوید آب را هم با برجام حل می کنیم اشتباهی در راس آمده و وضع مملکت را به این روز انداخته
ناشناس۳۲۹۰۹۹۹۲۱:۲۸:۱۴ ۱۴۰۲/۸/۲۱
والبته حمله به پایه های انقلاب و عقده گشایی برای غرب
حامد۳۲۹۰۹۴۹۲۰:۲۶:۱۷ ۱۴۰۲/۸/۲۱
یک دستگاه کارآمدی که از دل مشارکت 30 درصدی شکل گرفته باشد، بسیار مفیدتر از قوه‌ای است که برای انتخابش بیش از 70 درصد رای‌دهندگان پای صندوق‌ها رفته باشند. عیارتون همین جمله تونه که این حال و روز مملکت هستش خوب خودتو نشون دادین
سینا۳۲۹۰۹۵۱۲۰:۳۲:۰۲ ۱۴۰۲/۸/۲۱
اگر چوب لای چرخ دولت روحانی نمی گذاشتید اوضاع خیلی بهتر از الان بود !
ناشناس۳۲۹۰۹۸۸۲۱:۱۱:۲۸ ۱۴۰۲/۸/۲۱
لطف کنید چوب لای چرخ گذاشتن را ذکر بفرمایید در چه موردی هست اگر برجام منظور شما هست که کلا ول معطل هستی چون آخرش اقتصاد درجا می زد با آن دستکاری اقتصاد
ناشناس۳۲۹۱۰۲۷۲۱:۵۵:۳۱ ۱۴۰۲/۸/۲۱
هیچکس نمی تواند چوب لای چرخ دولت ها بگذارد اگر رئیسی الان بگوید چوب لای چرخ دولت می گذارند شما قبول می کنید ؟!
ناشناس۳۲۹۱۳۲۵۰۹:۱۸:۴۸ ۱۴۰۲/۸/۲۲
نه قبول نمیکنیم چون اساس چوب لای چرخ گذاشتن مال همین اکیپه!!
ناشناس۳۲۹۱۳۷۷۰۹:۵۸:۳۹ ۱۴۰۲/۸/۲۲
چوب لای چرخ گذاشتن کار اصلاح طلبانی است که در سال 88 گرای تحریم به دشمنان دادند.
ناشناس۳۲۹۰۹۶۱۲۰:۴۳:۱۲ ۱۴۰۲/۸/۲۱
همه مردم به یاد دارند بهترین دوران اقتصادی بعد از انقلاب دوران ریاست جمهوری خاتمی بود
ناشناس۳۲۹۱۱۰۲۲۲:۵۸:۱۴ ۱۴۰۲/۸/۲۱
خاتمی اگر عملکرد قابل قبولی داشت در انتخابات سال 84 کاندیداهای اصلاحات یعنی هاشمی و معین و کروبی و مهر علیزاده شکست نمی خوردند.
ناشناس۳۲۹۰۹۹۴۲۱:۲۰:۱۵ ۱۴۰۲/۸/۲۱
این واقعیت را قبول کنید امروزه کسانی اختیار کشور را در اختیار دارند و مدیریت میکنند که در اقلیت هستند.
ناشناس۳۲۹۱۰۲۶۲۱:۵۵:۱۷ ۱۴۰۲/۸/۲۱
درود بر رئیسی باهوش و پر کار و مردمی
ناشناس۳۲۹۱۰۲۸۲۱:۵۶:۵۴ ۱۴۰۲/۸/۲۱
به قول هاشمی روحانی دودرصد رای داشت و الان شده نماد بی کفایتی آخه رئیسی چقدر آوار برداری کنه؟
ناشناس۳۲۹۱۱۰۴۲۲:۵۹:۰۶ ۱۴۰۲/۸/۲۱
درسته که برجام در زمان روحانی انجام شد ولی باید توجه کرد که برنامه ای مثل برجام با همفکری و همراهی همه ارکان حکومت به انجام رسید ولی وقتی پای ترامپ و عملش به میان آمد عده ای فوری خودشان را عقب کشیدند و تقصیر را به گردن دیگران انداختند
ناشناس۳۲۹۱۴۰۰۱۰:۲۱:۴۰ ۱۴۰۲/۸/۲۲
آن دولت نمی امد برجامی شکل نمی گرفت
ناشناس۳۲۹۱۱۵۰۰۰:۰۶:۳۹ ۱۴۰۲/۸/۲۲
عده در دردداخل و خارج بدنبال سر کار آوردن جناح محبوبشان هستند .. جناحی ک ب آسانی ۱۰ برابر شدن همه هزینه زدگی مردم را با یارانه ۴۵ تومنی و دلار ۳۰ تومنی از اذهان فراموشکار دارد پاک می‌کند و جای آن فریاد می‌زند قیمت ها را به زمان روحانی برگردانید .. در این دولت هزینه ها تنها دوبرابر شده و حقوق ها هم دو برابر شده تنها اشکال که بازهم به وزرای مختلف روحانی برمی‌گردد افزایش قیمت مسکن و انرژی هست که آن هم دلیلش عدم ساخت مسکن و انواع زیرساخت‌های انرژی بود حتی در زیرساخت های فرهنگی هم مشکل ایجاد کردند این جماعت .. مردم در این عصر و دوره باید آگاه باشند.. مسئله دفاع از دولت رئیسی نیست دوستان بلکه نفوذ امپراتوری دروغ در خانه هایمان به شکل وحشتناکی مشهود است
ناشناس۳۲۹۱۲۱۴۰۳:۳۰:۰۶ ۱۴۰۲/۸/۲۲
اقلیت بودن خودتون رو از این بفهمید که 51 درصد رای ندادند، رتبه دوم هم آرای باطله بود.
ناشناس۳۲۹۱۴۲۵۱۰:۴۶:۵۹ ۱۴۰۲/۸/۲۲
اولا کرونا بود دوم هم با کارهای عمدی آن دولت برای عصبانی کردن مردم معلوم هست مشارکت کمتر می شود در کنار تبلیغ عدم رای دادن! سوم هم آرا باطله چرا از جناب همتی بیشتر بود؟!!!
ناشناس۳۲۹۱۳۳۱۰۹:۲۱:۵۴ ۱۴۰۲/۸/۲۲
همه شما در اقلیت هستید و مردم در اکثریت.
ناشناس۳۲۹۱۳۴۴۰۹:۲۹:۳۹ ۱۴۰۲/۸/۲۲
واقع بین باشید آیا دست دولت قبل به اندازه دست دولت جدید باز بود؟! آیا دولت قبل تمایل برقراری ارتباط با عربستان سعودی را نداشت که دولت فعلی دارد؟ در جلسه با وزیر خارجه عربستان تصویر سردار حذف می شود دولت موفقی است؟1 آیا دولت فعلی که جراحی اقتصادی انجام داد و مرغ را از کیلویی 12000 به 80000 تومان رساند گوشت گوسفندی را از170000 به 600000 تومان رساند و.... دولت موفقی است؟
ناشناس۳۲۹۱۳۷۱۰۹:۵۶:۴۵ ۱۴۰۲/۸/۲۲
دست دولت روحانی به قدری باز بود که هیچکدام از شروط 9 گانه و خطوط قرمز رهبری در برجامو لحاظ نکرد در ضمن قیمت مرغ در ماههای پایانی دولت قبل 65 هزار تومان و گوشت 250 هزار تومان بود.
تهرانی۳۲۹۱۳۵۰۰۹:۳۳:۱۲ ۱۴۰۲/۸/۲۲
یک دستگاه کارآمدی که از دل مشارکت 30 درصدی شکل گرفته باشد، بسیار مفیدتر از قوه‌ای است که برای انتخابش بیش از 70 درصد رای‌دهندگان پای صندوق‌ها رفته باشند. اگر شما کارآمدی میبینید به ما هم بگویید! دولت تورم را کم کرد یا گرانی را؟ شما درکی از افت مصرف پروتئین در کشور دارید؟ اگر نان هم گران شود بخش زیادی از مردم گرسنه میمانند! اینها کارآمدی است؟ مجلس محترم بعد از چهار سال وعده و وعید، آرای نمایندگان را شفاف که نکرد هیچ، آلوده به دریافت خودروهای شاسی بلند شد! کدام کارآمدی؟ شهرداری تهران که زمانی با یک تلفن 137 مشکلات رفع میشد حالا اصلا کسی جواب تلفنت را نمیدهد. اگر هم بدهد بعدا کسی پیگیری نمیکند که مشکل شما برطرف شده یا نه! آیا اینها کارآمدی است؟ گیریم رئیس جمهور قبلی بد، نابلد و ناتوان بود. شما خوب، کاربلد و پرتوان. پس چرا ما مردم بجز گرانی و تورم چیزی نمیبینیم. نکند فقط برای خودتان خوب و کاربلد هستید؟
ناشناس۳۲۹۱۳۹۱۱۰:۱۱:۰۴ ۱۴۰۲/۸/۲۲
همه کاستی های کشور را به گردن دولت های غیر همسو و واقع بین می اندازند.
ناشناس۳۲۹۱۴۹۴۱۲:۰۶:۵۶ ۱۴۰۲/۸/۲۲
سالهای ۹۲ تا ۱۴۰۰ عذاب الهی بود که بر این مملکت نازل شد و ارزو میکنیم که دیگه هیچ وقت تکرار نشه
ناشناس۳۲۹۱۵۹۵۱۴:۱۴:۴۲ ۱۴۰۲/۸/۲۲
با گوشت ۵۵۰ هزاری، مرع ۸۲ هزاری، تخم مرغ، شکر، روغن، شوینده ها و ... با قیمتهای سر به فلک کشیده، از عذاب الهی رها شدی؟!
ناشناس۳۲۹۱۵۱۸۱۲:۳۴:۴۴ ۱۴۰۲/۸/۲۲
سعید حجاریان: سلبریتی ها زبان ما هستند ما حرفمان را از زبان انها می زنیم
صمصام۳۲۹۱۶۶۷۱۵:۵۱:۴۰ ۱۴۰۲/۸/۲۲
جناب مشفق با شما موافقم این مسئله یک قاعده کلی در نظام سیاسی کشور ماست اما نه فقط در میان اصلاح طلبان بلکه در میان اصولگرایان به خصوص چهره های شاخص انها نیز رایج است آنجا که گفته اید :محال است از زبان آنان قهر قاطبه مردم با انتخابات شوراهای شهر و روستا در اوج زمامداری اصلاح‌طلبان در سال 81 را بشنویم چون کاربردی برای تخریب رقبا ندارد این مسئله کاملا درست است حتی در جناب مقابل اصلاح طلبان هم کاملا رایج است در زمان آقای احمدینژاد و در پاسخ اعتراض مردم به گران شدن گوشت و مرغ ،آیت الله علم الهدی سال ۱۳۹۱ در دولت احمدی نژاد خطاب به مردم گفته بود از گرانی گلایه نکنند و به جای مرغ اشکنه و پیازداغ بخورند. و در یک دهه بعد در دولت آقای روحانی فرمودند حالا وضعیت به جایی رسیده که بخش عمده مردم توان خریدن تخم مرغ را هم ندارند! جناب مشفق با طرح و یاداوری این نمونه خواستم یاد اوری کنم این رفتارها فقط مختص اصلاح طلبان نیست همین
صمصام۳۲۹۱۶۷۷۱۶:۱۰:۵۸ ۱۴۰۲/۸/۲۲
جناب مشفق آروز نه فقط بر جوانان بلکه بر هیچکس عیب نیست حتی دولت آقای رییسی از درگاه الهی آرزو دارم دولت آقای رییسی بتوانند مانند دروان 76 تا 84 چنان ثباتی در اقتصاد به خصوص در نرخ ارز ایجاد کنند که در مدت 8 سال حتی به دو برابر نرسد !!!!! جهت اطلاع سال 76 قیمت دلار 76 تومان بود و بعد از 8 سال در سال 84 به 904 تومان رسید
م۳۲۹۱۶۹۴۱۶:۳۲:۵۶ ۱۴۰۲/۸/۲۲
درودها بر جناب حسن روحانی.
ناشناس۳۲۹۱۷۹۳۱۸:۴۹:۵۷ ۱۴۰۲/۸/۲۲
اینکه یک حرف حق روحانی اینچنین تمامیت خواهان را عصبانی کرده نشان می دهد دقیقا به هدف زده.. مرحبا بر روحانی
ناشناس۳۲۹۲۰۷۳۰۵:۲۴:۱۸ ۱۴۰۲/۸/۲۳
آنقدر عملكرد اين دولت افتضاح بوده كه دولت روحاني وأحمدي نزاد كه مردم اصلا راضي نبودند مجددا به انها رجوع كرده وخوستاربازكشت انها به امور اجرايي كشور هستند
ناشناس۳۲۹۲۱۹۷۰۹:۱۰:۳۹ ۱۴۰۲/۸/۲۳
هجمه های همه جانبه اقتدارگرایان به روحانی ، نشانگر هدفگذاری دقیق روحانی است.
ناشناس۳۲۹۲۳۶۷۱۱:۳۶:۵۶ ۱۴۰۲/۸/۲۳
با توجه به گرانی ها و عدم افزایش مناسب حقوق ها و زیرخط فقر رفتن قشر کارمند، کارگر و بازنشسته در این دولت به اصطلاح محرومان؟؟؟؟، صد رحمت به دولت روحانی. این یک واقعیت محض است.
ناشناس۳۲۹۴۵۲۵۱۸:۰۴:۱۱ ۱۴۰۲/۸/۲۵
این کاملا اشتباه است تمام مشکلات را صرفا به دولت محدود کنیم . تا ساختار حاکمیت تغییر نکند یعنی شایسته سالاری در گزینش مسئولان ، شفافیت ، عدم انحصار ، روزنامه نگاران مستقل ، مجلس غیر فرمایشی نه انتصابی که از دولت باج بگیرد بی خیال وظیفه نمایندگی مردم شود ، صدا وسیمای مردمی که منعکس کننده نظرات قاطبه مردم و پیگیری کننده منافع ملی باشد نه تحت سیطره یک عده خاص، بخش خصوصی مستقل و قوی و خارج از دخالت ها بی جای دولت و حاکمیت ، برچیدن رانت و تضاد منافع با ایجاد شفافیت و قابل نظارت کردن همه مسئولان اعم از انتخابی و انتصابی از صدر تا ذیل . دراین صورت رای و عملکرد این دولت و ان دولت تغییر خواهد کرد والا هر دولتی با این ساختار فعلی بیاید کم وبیش همین خواهد و بعد اتمام دولت یه انگ هم به آن چسبانده می شود به عنوان نمونه شما همه دولت های پس از انقلاب را ببینید که در همین ساختار بررسی و تایید شده و پس از مسئولیت بعنوان سر فتنه ، انحرافی و ... شناخته شده اند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  7. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  8. درباره توبه تتلو

  9. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  10. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  11. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  13. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  14. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  15. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  16. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  17. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  18. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  19. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  20. تنوری که هنوز سرد است...

  21. ایثارگران را بدنام نکنید !

  22. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  23. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  24. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  25. آیا این دو زن در آمریکا زلزله به پا می کنند؟

پربحث‌های هفته

  1. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  2. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  3. چرا این همه بد اخلاقی؟

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  5. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  6. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  7. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  8. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  9. تنوری که هنوز سرد است...

  10. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  11. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  12. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  13. کنایه زاکانی درباره واگذاری ودیعه مسکن دوره‌های پیشین/ واکنش وحیدی به احتمال صدور گواهینامه موتور برای بانوان

  14. پاسخ طحان‌نظیف به انتقادات روحانی از شورای نگهبان/ رقیب جدید قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم

  15. رئیسی: برخی به‌دنبال معامله بر سر موشک‌هایمان بودند/ به‌بهانه دورکردن سایه‌جنگ،برجام‌های ۲ و ۳ را دنبال می‌کردند

  16. دستور ویژه رئیسی برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری

  17. درخواست مهم ایران از طالبان درباره مهاجران افغان

  18. کمال خرازی: اگر موجودیت ایران تهدید شود، ناچاریم دکترین هسته‌ای خود را تغییر دهیم

  19. رئیس‌جمهور: منزوی کردن زنان را قبول نداریم

  20. شناور سپاه از خط استوا عبور کرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی

  21. دیوید کامرون: اوکراین مجاز است با سلاح‌های انگلیسی، روسیه را بزند!

  22. رئیسی: «وعده صادق» از نقاط عطف اجماع‌ساز میان مردم بود/ هیچوقت میز مذاکره را ترک نکردیم

  23. "مصلحت قطعی" همچنان در انتظار تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام

  24. رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند

  25. تاییدتشکیل سازمان «سپند»/ ایرادات شورای نگهبان به لایحه حجاب پابرجاست

آخرین عناوین