توضیحات جدید وزیر ارشاد درباره ممنوع‌الکاری بازیگران بی‌حجاب/ نامه‌نگاری جمیله علم‌الهدی با همسران سران کشورهای اروپایی!

  4020815075 ۲۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

توضیحات جدید وزیر ارشاد درباره ممنوع‌الکاری بازیگران بی‌حجاب/ نامه‌نگاری جمیله علم‌الهدی با همسران سران کشورهای اروپایی!

واکنش کنعانی به تهدید اتمی وزیر صهیونیست

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست مطبوعاتی در پاسخ به سوالی در ارتباط با اظهارات اخیر یکی از وزرای کابینه رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه باید از بمب اتمی علیه مردم غزه استفاده شود، گفت: این تهدید با توجه به رفتار وحشیانه و عصیانگری رژیم صهیونیستی در منطقه حتما باید از سوی جامعه جهانی مورد توجه قرار بگیرد. این تهدید تضعیف کننده رژیم منع به‌کارگیری و گسترش سلاح‌های هسته‌ای است.

وی ادامه داد: همانطور که آقای امیر عبداللهیان مطرح کردند ما امیدواریم این موضوع به شکل مناسب، جدی و فوری مورد توجه سازمان ملل و شورای امنیت به عنوان موضوعی که صلح و امنیت بین‌المللی را مورد تهدید قرار داده قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه اینگونه تهدیدات نشان می‌دهد که این رژیم در انجام جنایت‌های جنگی هیچ حد و مرزی را قائل نیست و برای حقوق و قوانین و مقررات بین‌المللی نیز ذره‌ای اهمیت قائل نیست، گفت: این تهدید نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری یک تهدید واقعی و عینی برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

وی ادامه داد: امیدواریم سازمان ملل به صورت اخص این موضوع را مورد توجه قرار دهد و در ارتباط با آن به صورت فوری اقدام کند. ایران نیز این موضوع را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده است و در این ارتباط قصد دارد که با سازمان ملل و دبیرکل این سازمان بین‌المللی رایزنی و مکاتبه کند و اینکه شورای امنیت را نسبت به مسئولیت خود در این خصوص توجیه کند؛ چرا که همانطور که اشاره کردم باید این موضوع به صورت جدی به عنوان یک تهدید علیه صلح و امنیت بین‌المللی در دستور کار سازمان ملل قرار بگیرد.

گفتنی است حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تهدید وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر استفاده از بمب اتم عیه مردم غزه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: اظهارات وزیر رژیم اسراییل به استفاده از بمب‌اتمی نشانگر شکست واقعی رژیم در برابر مقاومت است.

وی گفت: شورای امنیت سازمان ملل و آژانس بین‌المللی انرژی‌ اتمی باید برای خلع سلاح اتمی این رژیم وحشی و آپارتاید فوری و بدون وقفه اقدام کنند. فردا دیر است. مسئولیت کامل این نسل کشی با کاخ سفید است.

***

نامه‌نگاری جمیله علم‌الهدی با همسران سران کشورهای اروپایی!

به گزارش ایرنا، جمیله علم‌الهدی، همسر رئیس جمهور در نامه‌ای خطاب به همسران روسای جمهور کشورهای اروپایی نوشت: بدینوسیله با قلبی آکنده از اندوه، جهت همدلی با زنان ستمدیده و کودکان بی پناه غزه، از شما می خواهم این رویدادها و نتایجش را قضاوت کنید. ما به عنوان «انسان» و بخاطر آنچه در این روزهای تلخ در بخش کوچک و زیبایی از سیاره مشترک مان زمین، رخ می دهد، شایسته است که شرمسار باشیم.

علم‌الهدی تاکید کرد: سرکار خانم، لطفا به عنوان یک بانوی فداکار و مهربان و به نمایندگی از زنان و مادران و دختران سرزمین خود، از همسرتان بخواهید،قتل کودکان و زنان بی پناه فلسطینی را محکوم کنند و برای برقراری صلح به اقدامات فوری و موثری دست بزنند. امید دارم که در برابر تلاش های انسان دوستانه تان، از پاداش الهی برخوردار باشید.

گفتنی است این نامه برای همسران رؤسای جمهور ۴۰ کشور اروپایی از جمله نروژ، صربستان، هلند، سوئد، اسپانیا و فرانسه ارسال شده است.

***

واکنش اژه‌ای به آتش‌سوزی در کمپ اعتیاد لنگرود

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در نشست شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به حادثه ناگوار و تلخ رخ‌داده در یک کمپ ترک اعتیاد در لنگرود، ضمن اشاره به صدور دستورات مقتضی برای پیگیری ابعاد مختلف این رخداد، بر ضرورت بازنگری در مقوله ناظر بر مراکز بازپروری معتادان و مواد ۱۵ و ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر تاکید و اظهار کرد: در قبال حادثه رخ داده در لنگرود علاوه بر اقدامات حقوقی و امدادی که انجام می‌گیرد، باید دستگاه‌ها و بخش‌های ذیربط از جمله ستاد مبارزه با مواد مخدر در مقولات ناظر بر مراکز ترک اعتیاد و بازپروری معتادان و شناسایی و رفع آسیب‌هایی که ممکن است از ناحیه این مراکزِ عمدتاً خصوصی بوجود آید، بررسی‌ها و بازنگری‌های لازم را انجام دهند.    

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه نشست امروز با اشاره به ۱۴ آبان که روز فرهنگ عمومی نامگذاری شده است، اظهار کرد: چنانچه فرهنگ عمومی ارتقاء یابد و ابتنای این فرهنگ هر چه بیشتر بر پایه موازین دینی و قانونی و رعایت عدالت و انصاف باشد، در آن‌صورت ورود پرونده‌ها به مراجع قضایی نیز کاهش می‌یابد؛ در همین راستا کارگزاران نظام باید بیش از آحاد مختلف مردم، خود را ملتزم و مقیّد به رعایت قانون و عدل و انصاف بدانند و فرهنگ عمومی را بیش از دیگران محترم بشمارند؛ اگر خدای‌ناکرده کارگزاران و خواص، به ارزش‌ها و فرهنگ عمومی بی‌اعتنایی کردند و قوانین را به نفع خود برداشت کردند، در آن صورت ممکن است برخی از افراد نیز چنین حقی را برای خود متصور باشند که بتوانند ارزش‌ها و هنجار‌ها را زیر پا بگذارند.

رئیس دستگاه قضا، رسانه ملی را یکی از دستگاه‌های اثرگذار در امر ارتقاء فرهنگ عمومی در سطح جامعه دانست و گفت: رسانه ملی در زمینه ارتقاء فرهنگ عمومی و ارزش‌ها در سطح جامعه بسیار مؤثر و نافذ است؛ بر همین اساس، چنانچه این دستگاهِ فرهنگ‌ساز غفلت کرده و خودش حاشیه‌آفرینی کند، در آنصورت تبعات و پیامد‌های نامطلوبی در سطح جامعه ایجاد می‌گردد.

***

توضیحات جدید وزیر ارشاد درباره ممنوع‌الکاری بازیگران بی‌حجاب

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرق گفت: «ما قبلا هم اعلام کردیم که حجاب قانون است و ما قانون را اجرا می‌کنیم و من چندین بار اعلام کردم که کارکردن برای کسانی که قانون را اجرا نمی‌کنند، امکان‌پذیر نیست. یعنی کسی که کشف حجاب می‌کند، نمی‌تواند در فیلم‌های ما که از قاعده‌های اصلی آن حفظ هنجارهای اسلامی و اجتماعی است، شرکت کند».

اسماعیلی افزود: «خانمی که تصمیم گرفته در انظار عمومی از حجاب استفاده نکند، اینکه با او چه برخوردی شود در حیطه کاری و اختیارات من نیست. اما طبیعی است من به‌عنوان کسی که مسئول صدور مجوز هستم، برای این بازیگر دیگر نمی‌توانم مجوز صادر کنم. اما نه لیستی در‌این‌باره برای ممنوعیت کار داده‌ام و نه برای هیچ آقا و خانمی در‌این‌باره تصمیم گرفته‌ام».

وزیر فرهنگ و ارشاد افزود: «البته این موضوع جدیدی نیست و در سال‌های گذشته هم وجود داشته است. اما ما گشایشی در‌این‌باره انجام داده‌ایم. یعنی بازیگری که در فیلمی بازی کرده و حالا به خارج از کشور رفته و جزء اپوزیسیون کشور است، اجازه داده‌ایم فیلم او پخش شود تا تهیه‌کننده ضرر نکند. این گشایشی است که اتفاق افتاده و برخی دوست ندارند این گشایش را ببینند و آن را محدودیت فرض می‌کنند».

اسماعیلی همچنین توضیح داد: «بازیگرانی که چند سال است خارج از کشور هستند را در لیست آورده‌اند. آنها که اصلا ایران نیستند که بخواهد فیلمی بازی کنند‌ اما اسم آنها را در لیست ممنوع‌الکارها قرار داده‌اند».

او ادامه داد: «تأکید می‌کنم که ما در‌این‌باره لیست ممنوعیت کاری نداریم و حرف درگوشی هم نداریم. سیاست من در وزارت فرهنگ شفاف‌سازی است. هرچند ممکن است برخی از این شفافیت خوششان نیاید اما من تأکیدم بر شفافیت در حرف و عمل است».

اسماعیلی همچنین این اقدام را اعمال محدودیت برای بازیگران ندانست و تأکید کرد: «این کارها محدودیت نیست بلکه گشایش است. اگر فیلمی تهیه شده و 30 میلیارد هزینه داشته و حالا زمان نمایش یکی از بازیگرانش دچار مشکل شده است، مثل قبل این فیلم حذف نمی‌شود و در چرخه نمایش قرار می‌گیرد».

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در توصیه‌ای گفت: «به اعتقاد من هر کسی که احساس کند مسیری که رفته را باید برگردد، سینما در اختیارش است و ما محدودیتی در‌این‌باره نداریم». 

***

طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش اعلام وصول می‌شود

جلال محمودزاده نماینده مهاباد و از طراحان استیضاح وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از 56 نفر از نمایندگان مجلس طرح استیضاح آقای صحرایی را امضا کرده‌اند، گفت: با توجه به عملکرد غیرقابل دفاع وزیر آموزش و پرورش در مدت اخیر بویژه در بحث کمبود معلم در مدارس، بعید به نظر می‌رسد که نمایندگان از امضاهای خود برای استیضاح ایشان عقب‌نشینی کنند. 

وی افزود‌: هم‌اکنون طرح استیضاح در اختیار هیئت رئیسه مجلس است و احتمالاً در ادامه جلسه امروز یا در نشست فردای مجلس، این طرح توسط هیئت رئیسه اعلام وصول خواهد شد. 

***

انتقاد دوباره نورنیوز از کمبود شیرخشک

نورنیوز، رسانه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی نوشت: «دسترسی به تغذیه آسان و سالم نوزادان، از ‌اصلی‌ترین شرط‌های زوج‌های جوان برای فرزندآوری است،‌ خواه آن را بر زبان بیاورند و خواه نه. در واقع این جمله را فراوان شنیده‌ایم که وقتی در سیر کردن شکم خودمان،‌ تا این حد مشکل داریم چطور به فکر بچه‌دار شدن یا زیاد کردن تعداد بچه‌ها بیفتیم. این حرف البته خالی از اغراق نیست و نوعی مبالغه در نگرانی از تغذیه نوزاد است. اما به هرحال حتی اگر توأم با اغراق هم باشد عملاً جزء موانع ذهنی فرزندآوری به حساب می‌آید.  

علاوه بر این موضوع، دسترسی دشوار به شیرخشک، احساس عمومی مردم نسبت به میزان امنیت غذایی را دچار نوسان می‌کند و همین احساس،‌ حتی اگر واقعیت هم نداشته باشد، جامعه را به نگرانی‌هایی می‌اندازد. مراجعات مکرر خانواده‌ها به داروخانه‌ها برای تهیه شیرخشک،‌ و جواب منفی شنیدن از آنها،‌ بی‌درنگ هم ضریب اضطراب اجتماعی را افزایش می‌دهد و هم میزان مشاجرات زوج‌های صاحب نوزاد را بالا می‌برد. به این ترتیب، آرامش در خانواده‌ها لطمه می‌بیند و همگرایی و انسجام بین مردم و مسئولان مخدوش می‌شود.»

***

روایت زیدآبادی از پوپولیسم در اظهارنظرهای سیاسی

احمد زیدآبادی، تحلیلگر سیاسی نزدیک به طیف ملی-مذهبی به انصاف نیوز گفت: «در حال حاضر هر حرفی علیه سیستم بگویید لایک می‌خورد و بعضی هم حرف چپ و راست را جابجا می‌زنند که فقط حرفی زده باشند که مورد پسند همه باشد.

برای نمونه، همه از «سرکوب قیمت‌ها» ابراز نارضایتی می‌کنند. معنای مخالفت با «سرکوب قیمت» آن است که باید قیمت‌ها را آزاد کنید. وقتی این کار را کنید باز هم فریادشان بلند می‌شود که چرا کسی مانع گرانی‌ها نمی‌شود. اینها با هم در تناقض است.

این حاصل یک وضعیت پوپولیستی است که همه می‌خواهند حرفی بزنند که لایک بخورد. مخاطب هم به حرف‌ها خیلی گوش نمی‌دهد و همین که احساس کند که این حرف ضربه‌ای را به سیستم می‌زند لایک می‌کند. این وضعیت که به اذهان سیاسیون مسلط شده همه را از جایگاه خود خارج کرده است...

مبنای عمل رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور هم به این شکل است که دولت در اینجا چه کار کند تا درباره‌اش انتقاد کنند. اگر دولت به سمت راست برود آنها از چپ دفاع می‌کنند و اگر به چپ برود از راست دفاع خواهند کرد.

هدف آنها این است که دولت به معنای عام آن را بزنند و بقیه‌ی موارد در خدمت این هدف قرار دارد. حتی بی‌بی‌سی هم در دوره‌ی جدید خود به مخاطب نگاه می‌کند و اگر بخواهند خیلی حرفه‌ای رفتار کنند این ترس را دارند که مخاطب خود را از دست بدهند. در نتیجه وقتی فضا رادیکال می‌شود آنها هم خودشان را با این رادیکالیسم همراه می‌کنند. مدت‌هاست که اخبار بی‌بی‌سی اغراق‌آمیز است و بعضاً بی‌طرفانه نیست. لایک‌گرایی در همه جا افراد و رسانه‌ها را هدایت می‌کند.»

***

دولت به وعده‌اش برای ترمیم حقوق کارگران متناسب با افزایش تورم عمل نکرد

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به نشست اخیر شورای عالی کار گفت: جلسه روزهای گذشته شورای عالی کار پس از  فشارهای نمایندگان کارگری بالاخره برگزار شد و آنطور که ما کسب اطلاع کردیم مسئله ترمیم حقوق و دستمزد بر اساس وعده‌ای که دولت پیش از آغاز سال در ارتباط با کنترل تورم داده بود، نیز یکی از نکات مطرح در این جلسه بوده است.  

وی یادآور شد: در زمان امضای صورت جلسه نهایی حقوق و دستمزد سال 1402، وزیر کار و سایر وزرای حاضر در جلسه به شکل شفاهی به نمایندگان کارگران این قول را داده بودند که اگر میزان تورم از افزایش حقوق مصوب بالاتر رفت حتما تجدید نظری برای ترمیم حقوق کارگران صورت خواهد گرفت. بر این اساس این انتظار از دولت و مشخصاً وزارت کار وجود دارد که با توجه به تورم فعلی تصمیم جدی برای ترمیم حقوق کارگران بگیرند. با این متاسفانه تا این لحظه اراده‌ای در دولت برای افزایش حقوق کارگران وجود نداشته است. 

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اعلام این خبر که جلسه بعدی شورای عالی کار احتمالاً اوایل ماه آذر برگزار خواهد شد، تاکید کرد: ما به شدت به دنبال این هستیم که در جلسه آتی شورای عالی کار یکی از دستور کارهای اصلی، براساس وعده قطعی دولت برای ترمیم حقوق کارگران، مسئله اصلاح دستمزدها باشد. 

***

ترفند جدید خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو

دنیای اقتصاد نوشت: «ترفند جدید خودروسازان برای فرار از تبعات قیمت‌گذاری دستوری، معرفی خودروهای جدید است، محصولاتی که با برچسب‌هایی مانند «ارتقایافته»، «پلاس»، «استاندارد» و امثال اینها، قیمتی بسیار بالاتر از مدل‌های پایه را از سوی نهاد تنظیم‌گر - شورای رقابت - دریافت می‌کنند و عملا جایگزین محصولات قبلی می‌شوند.

به عبارت بهتر، خودروسازان وقتی موفق به دریافت مجوز افزایش قیمت محصولات فعلی خود نمی‌شوند، آپشن‌ها و امکانات و البته گاهی استانداردهای اجباری را به خودروها اضافه می‌کنند و لیست آنها را با نام محصولات جدید به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارائه می‌دهند. این سازمان نیز لیست مربوطه را به شورای رقابت ارسال می‌کند تا در مورد قیمت آنها تصمیم‌گیری شود.

شورای رقابت نیز هرچند می‌داند اولا خودروهای موردنظر به معنای واقعی «جدید» نیستند و ثانیا این حربه خودروسازان برای بالا بردن قیمت محصولاتشان (در دوران قیمت‌گذاری دستوری) است، طبق روال موجود، قیمت این خودروها را تعیین و ابلاغ می‌کند.

با تایید و ابلاغ شورای رقابت، خودروسازان که حالا مجوز قانونی بابت قیمت محصولات جدیدشان را در جیب دارند، وارد فاز دوم ترفند خود می‌شوند و آن، ارسال پیامک یا دعوتنامه واریز وجه برای مشتریان است.

آنها در این پیامک‌ها یا دعوتنامه‌ها، به مشتریان اعلام می‌کنند خودروهای ثبت‌نامی‌شان ارتقا یافته و عملا دیگر امکان تحویل مدل‌های اولیه (همان‌هایی که مشتریان ثبت‌نام کرده‌اند) وجود ندارد. بنابراین مشتریان یا مجبور به انصراف می‌شوند یا باید قید خودروی ثبت‌نامی اولیه خود را بزنند و محصولی ارتقایافته را با قیمتی بسیار بالاتر تحویل بگیرند.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۸۵۲۴۵۲۱:۵۷:۱۱ ۱۴۰۲/۸/۱۵
خانم علم الهدی چه مقام رسمی دارد که به همسران روسای اروپایی که مقام دولتی محسوب می شوند نامه نوشته ؟
ناشناس۳۲۸۵۳۸۸۰۳:۱۴:۴۳ ۱۴۰۲/۸/۱۶
بهانه ای است برای مطرح کردن خود!!
ناشناس۳۲۸۵۵۸۵۱۰:۵۲:۱۱ ۱۴۰۲/۸/۱۶
نامه نگاری همسر رئیس جمهور در حمایت از مردم مظلوم غزه و تلاش برای برقراری صلح اقدامی انسان دوستانه است و جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.
ناشناس۳۲۸۶۲۷۶۲۲:۳۲:۵۲ ۱۴۰۲/۸/۱۶
صلح با چه کسانی با اسراییلی ها چقدر تناقض دارید شماها
ناشناس۳۲۸۵۴۱۷۰۶:۵۳:۲۶ ۱۴۰۲/۸/۱۶
خودت جواب خودت را در جمله ات داده ای توجه کن
ناشناس۳۲۸۶۰۰۲۱۶:۳۱:۴۹ ۱۴۰۲/۸/۱۶
چه جالب از دقت نظرت خوشم آمد
ناشناس۳۲۸۵۵۴۰۱۰:۰۷:۱۹ ۱۴۰۲/۸/۱۶
چرا نظام در تصویب قانون عفاف و حجاب این همه وقت کشی و تعلل و مماشات نموده است .
ناشناس۳۲۸۵۵۸۶۱۰:۵۵:۵۷ ۱۴۰۲/۸/۱۶
بنی ادم اعضای یکدیگرند که در افرینش زیک گوهرند همه ی افراد باید در جهت برقراری صلح و پایان جنایات اسرائیل در فلسطین تلاش بکنند .
ناشناس۳۲۸۶۵۳۲۰۸:۱۶:۵۲ ۱۴۰۲/۸/۱۷
حق فلسطینیان عزیز دفاع از شرف خودشان است اما باید مراقب هم باشند که هر کنشی ، واکنش دیوانه وار و وحشیانه طرف مقابل که زورمند هم هست ، دارد ! بنظر من بهترین روش الگو گیری از عملیات انتحاری و خارج از غزه است
ناشناس۳۲۸۶۵۶۰۰۹:۰۶:۳۵ ۱۴۰۲/۸/۱۷
خوب همسر کشورهای اروپایی هم مقامی ندارند. اشکالش چیه که برای یکی نامه نوشته بشه؟
ناشناس۳۲۸۵۳۸۲۰۲:۴۸:۱۲ ۱۴۰۲/۸/۱۶
آقای وزیر لطفا مفهوم کلمات کم حجاب، بد حجاب، بی‌حجاب و کشف حجاب و .. را برای مردم تعریف کنید تا بدانند.
ناشناس۳۲۸۵۴۸۲۰۹:۰۸:۵۹ ۱۴۰۲/۸/۱۶
مردم می توانند در رساله ها با احکام دین خود آشنا شوند. هر کس مجتهد نیست باید مرجع تقلید داشته باشد و احکام دینی را از رساله او بفهمد. خیلی بد است که اکثر خانواده ها اصلا نمی دانند تقلید و رساله چیست. تقلید یعنی اینکه من که رشته و تخصصم چیز دیگری است و در دین تخصص ندارم باید در احکام دین به مراجع تقلید مراجعه کنم و طبق فتوای آن ها عمل کنم.
ناشناس۳۲۸۵۴۸۸۰۹:۱۱:۳۹ ۱۴۰۲/۸/۱۶
مهم نیست. مهم این است که سر مردم گرم باشد . تا حالا دیده اید یک وزیر از مفاسد اقتصادی دستگاه ذیربطش صحبت کند؟
حسين۳۲۸۵۴۰۲۰۴:۴۱:۱۷ ۱۴۰۲/۸/۱۶
انهايي كه گناه كبيره ميكنند و در بانكها از مردم ربا دريافت ميكنند هم دچار اين محدوديتها ميشوند ؟
ناشناس۳۲۸۵۵۷۷۱۰:۳۲:۰۴ ۱۴۰۲/۸/۱۶
هیچی از فساد اخلاقی بدتر نیست .
ناشناس۳۲۸۵۷۲۰۱۲:۲۳:۱۷ ۱۴۰۲/۸/۱۶
ربا هم فساد اخلاقی است. چرا با کلمات بازی میکنید.
یک ایرانی۳۲۸۵۴۲۳۰۷:۱۶:۱۷ ۱۴۰۲/۸/۱۶
باسلام واحترام هموطن عزیز توجه بفرما همسر رئیس جمهور به همسران رئیس جمهورها نامه نوشته، ایشان وآنها هیچکدام دولتی نیستند بلکه یک کار فرهنگی اخلاقی انساندوستانه انجام شده. باتشکر
ناشناس۳۲۸۵۵۰۳۰۹:۲۵:۰۲ ۱۴۰۲/۸/۱۶
همسر روسای جمهور در کشورهای غربی بانوی اول محسوب می شود و مقام دولتی است اما در قانون ایران چیزی به نام بانوی اول وجود ندارد.
ناشناس۳۲۸۵۵۸۸۱۰:۵۹:۳۵ ۱۴۰۲/۸/۱۶
ایشان بعنوان یک انسان و یک خانم برای صلح و پایان جنگ و خون ریزی نامه نگاری کردند که قابل تقدیر است.
ناشناس۳۲۸۵۴۳۶۰۷:۵۶:۳۰ ۱۴۰۲/۸/۱۶
دوباره توقیف خودرو مردم به بهانه حجاب شدت گرفته افراد بی گناه هم در گیر این ماجرا شده اند و مجبور به پرداخت جریمه شده اند جالب اینکه ماشین را توقیف می کنند و اصرار دارند با جرثقیل به پارکینگ برده شود که بابت حمل ماشین هم پولی دریافت شود ! این یعنی ناراضی کردن عمدی مردم مجازات بی حجابی در قرآن چیست؟
ناشناس۳۲۸۵۵۷۳۱۰:۲۸:۴۱ ۱۴۰۲/۸/۱۶
هیج جای دنیا به غیر ایران و طالبان نیست که حجاب اجباری باشه
ناشناس۳۲۸۵۶۳۱۱۱:۲۵:۳۸ ۱۴۰۲/۸/۱۶
همه جا هست عزیزم
ناشناس۳۲۸۵۸۱۲۱۳:۱۶:۵۲ ۱۴۰۲/۸/۱۶
مغلطه نکن پوشش اجباری است یعنی لخت نمی تونی بیای بیرون این با اجبار روسری و برقع خیلی فرق داره
ناشناس۳۲۸۶۰۰۴۱۶:۳۴:۴۴ ۱۴۰۲/۸/۱۶
مقدار این پوشش را قانون هر کشور تعیین می‌کند قانون اساسی ما گفته باید قوانین بر اساس قرآن و احکام اسلام باشد
ناشناس۳۲۸۶۱۱۶۱۹:۰۰:۱۰ ۱۴۰۲/۸/۱۶
خودت جواب خودت را دادی!
ناشناس۳۲۸۵۵۷۸۱۰:۳۳:۳۳ ۱۴۰۲/۸/۱۶
کسانی که در جنگ فرهنگی کمک شایانی با دشمن کردن باید مجازات بشن ممنوع التصویری کافی نیست
ناشناس۳۲۸۵۶۳۳۱۱:۲۶:۵۲ ۱۴۰۲/۸/۱۶
کمترین کاری هست از منع کار دادن مگر عذرخواهی کنند هرچند عذرخواهی لازم نیست بلکه طبق قانون باید مجازات بشوند.
فرزاد۳۲۸۵۹۲۹۱۵:۲۳:۱۷ ۱۴۰۲/۸/۱۶
طولانی کردن این داستان حجاب به نفع هیچ کس نیست، در هیچ جای دنیا هم چنین اجباری وجود نداره.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  23. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

آخرین عناوین