قلعه‌نویی: یک روز می‌گویم چرا تیم امید نتیجه نگرفت/ نبی: نگران برزیل و انگلیس نیستیم

  4020809068

سرمربی تیم ملی فوتبال در حاشیه مراسم بدرقه تیم ملی نوجوانان صحبت کرد.

قلعه‌نویی: یک روز می‌گویم چرا تیم امید نتیجه نگرفت/ نبی: نگران برزیل و انگلیس نیستیم

به گزارش ایسنا، امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در حاشیه مراسم بدرقه تیم ملی نوجوانان برای حضور در جام جهانی اظهار کرد: وقتی طارمی به پورتو و جهانبخش به فاینورد می‌رود حاصل زحمات همین مربیان داخلی است. برنامه ریزی خیلی مهم است و این مثال‌ها را زدم که فدراسیون فوتبال از همین حالا برای تیم ملی جوانان و تیم امید برنامه ریزی کند.

او ادامه داد: آقای نبی می‌داند که ما برای تیم ملی امید چه مراحلی را پشت سر گذاشتیم. یک روز آنها را بازگو می‌کنم که چه اتفاقاتی افتاد که تیم امید نتیجه نگرفت. از میرشاد ماجدی و حسین عبدی تشکر می‌کنم زیرا آنها دو کار مهم انجام دادند؛ اول صعود به جام جهانی و دوم پشتوانه‌سازی.

قلعه‌نویی افزود: می‌گویند تیم ملی بزرگسالان پیر است. آقایان در فوتبال دنیا تیم ملی وظیفه ندارد پشتوانه‌سازی کند. تیم ملی باید محصول را بگیرد و در قالب کار تاکتیکی قرار بدهد؛ کاری که ژاپن کرده است. باید تیم‌های پایه درست کنند. البته ما هم مترصد این هستیم که در اردوهای خود بازیکنان جوان را بسازیم و این را در اردوی آینده تیم ملی خواهید دید. در مقدماتی جام جهانی ۴، ۵ بازیکن جدید حضور خواهند داشت.

سرمربی تیم‌ملی ادامه داد: نمونه برنامه‌ریزی را در تیم ملی نوجوانان دیدیم. متاسفانه در کشور ما برنامه ریزی درست وجود ندارد. فقط برای تیم ملی نوجوانان با کمی برنامه ریزی چنین نتیجه‌ای به دست آمد. خیلی‌ها ژاپن را مثال می‌زنند. من از ۲۰ سال پیش یادم است با انیمه و کارتون شروع کردند و پس از حذف از جام جهانی ۹۰ در فرودگاه صحنه‌های جالبی را رقم زدند.

او ادامه داد: مربی تیم ملی‌شان اعلام کرد که هدف‌های بزرگی دارند. از همان موقع برنامه ریزی کردند و از آسیا پریدند. ژاپن در دنیا تنها کشوری است که برنامه صد ساله دارد و آدم‌هایش صد سال عمر می‌کنند. برنامه در هر کشوری خیلی مهم است. ما از نظر نیروی انسانی شرایط خوبی داریم. دعوای من طی سال‌های اخیر این بود که ایرانی‌ها را باور داشته باشند. نمونه‌اش حسین عبدی و وحید شمسایی است که برای ما افتخار آفرین بودند.

سرمربی تیم ملی اضافه کرد: اگر شرایط مهیا بود، ۹۰ درصد ایرانی‌ها در اروپا مربی‌گری می‌کردند. یحیی گل‌محمدی می‌تواند با شرایط سخت به فینال جام باشگاه‌های آسیا برسد و این کار هر کسی نیست. اینکه لژیونرهای ما در تیم‌های بزرگ بازی می‌کنند، نتیجه مربیان خودمان است. برنامه‌ریزی خیلی مهم است و از مسئولان فدراسیون خواهش می‌کنم که از امروز برای جوانان و تیم ملی امید برنامه داشته باشند.

قلعه‌نویی با بیان اینکه تیم ملی نوجوانان در جام جهانی مقتدر خواهد بود، عنوان کرد:‌ توصیه‌ام به بازیکنان تیم ملی نوجوانان این است که قدر خودتان را بدانید. فرصت عین ابر بهار است و اکنون این فرصت در اختیار شماست. اگر از این استعداد استفاده کنید می‌توانید زندگی‌تان را تغییر دهید. هدف گذاری کنید و تلاشتان را کم نکنید. نمونه بارزش سید جلال حسینی است. اولین بار در سال ۲۰۰۶ از او استفاده کردم و نزدیک به ۱۲ سال در تیم ملی بود. مردم ایران لایق بهترین‌ها هستند. تیم ملی نوجوانان نباید از چیزی بترسد چون استعدادهای خیلی خوبی هستند.

او ادامه داد: درست است که شرایط خوب نیست اما رسالتی داریم که باید آن را انجام دهیم. بازیکنان تیم ملی باید سرباز وطن باشد و هر آنچه مربیان تیم ملی می‌گویند باید انجام دهند. باید با اخلاق و رفتارشان هم سفرای کشور باشند.

نبی: نگران برزیل و انگلیس نیستیم

نایب رئیس فدراسیون فوتبال نیز در این مراسم گفت: در کنار صعود نوجوانان به جام جهانی، در سال جاری توفیق‌های بزرگی در فوتسال، فوتبال ساحلی و بانوان داشتیم و اخیرا در استرالیا نتایج بسیار خوبی داشتند و تیم ملی بزرگسالان هم در دو تورنمنت به قهرمانی رسید. در حال حاضر در تیم ملی نوجوانان در خدمت بازیکنانی هستیم که به لحاظ فنی و اخلاقی عالی هستند. آقای عبدی هم گفتند که نگران تیم‌هایی مانند انگلیس و برزیل نیستند چون تیم آماده نتایج خوبی است که بتوانند به دور بعد هم صعود کنند.

او ادامه داد: مسلم است که تمامی جامعه ورزش کشور با تیم ملی نوجوانان همدل و همراه هستند. آقای گل‌محمدی، محرمی، مهدوی، امامی و قلعه‌نویی حضور دارند و این مساله نشان می‌دهد که تیم ملی نوجوانان یک پشتیبانی خوب و معنوی دارد.

به گزارش ایسنا، مهدی محمد نبی، درباره مراسم بدرقه تیم ملی نوجوانان پیش از اعزام به جام‌جهانی اظهار کرد: تیم ملی با درایتی که بود به جام جهانی صعود کرد و امروز مراسمی در خور شان تیم ملی انجام شد.

وی همچنین درباره اظهارات واعظ آشتیانی که عنوان کرده بود مطالبات ایران از فیفا باید بابت بدهی ویلموتس پرداخت شود هم گفت: برخی دوستان دائم در تلویزیون هستند. بعد از صدور رای ویلموتس و ابلاغ به فدراسیون فوتبال، این پول از محل طلب‌های فدراسیون فوتبال نزد فیفا تسویه شد. بر اساس آخرین نامه فیفا، فدراسیون فوتبال حدود ۲۵ میلیون دلار از فیفا طلبکار است. امیدوارم فیفا به اساسنامه خود احترام بگذارد و پول‌های ما را آزاد کند.

او همچنین گفت: فوتبال حاشیه زیاد دارد اما بزرگ‌ترها نباید حاشیه ایجاد کنند. برخی که جوان هستند تجربه ندارند اما با تجربه‌ها نباید حاشیه ایجاد کنند. اگر تیم ملی فوتبال ایران حمایت شود رونق به فوتبال می‌آید.

نبی درباره تنش میان بازیکنان فوتبال و ورزشکاران سایر رشته‌ها هم گفت: آن چیزی که مسلم است همه در ورزش زحمت می‌کشند. اینکه فوتبال مطالبات خود را می‌تواند برآورده کند، بخش‌های دیگر مکدر شوند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

    3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

    6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

    10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

    18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

    20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

    آخرین عناوین