با آقای زیدآبادی درباره صلح طلبی غیراخلاقی!

ابوالفضل فیضی‌خواه، گروه سیاسی الف،   4020807049 ۸۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
با آقای زیدآبادی درباره صلح طلبی غیراخلاقی!

در هر شرایطی ظاهر قانون باید حفظ بشه به خصوص وقتی که داره نقض می شه ! فیلم دارو دسته نیویورکی ها | مارتین اسکورسیسی

آقای احمد زیدآبادی که معمولا سنجیده و مستدل سخن می گوید در پاسخ به مطلبی در سایت الف با عنوان مار خوش خط و خالی به نام صلح !  این بار با بیانی مطایبه آلود در صفحه شخصی خود در توییتر نوشته است : 
سایت اصولگرای الف مطلبی تحت عنوان "مار خوش خط و خالی به نام صلح!" منتشر کرده است. اگر "صلح" مار خوش و خط خال باشد، پس لابد "جنگ" بلبل خوش الحان است! جنگ همان چیزی است که در نوارغزه جریان دارد! اگر موجود ناز و مطبوعی است؛ این همه اصرار بر آتش بس و توقف آن چرا؟

واقعیت آن است که این قبیل توسلات انتزاعی به واژه صلح و ارزش بی قید و شرط دادن به آن معمولا از سوی زورمداران و برای به اصطلاح پیچاندن حقیقت صورت می‌گیرد نه ارزشی که اینان برای صلح قائلند که اگر چنین بود ابتدا مسئولیت خود را در این نزاع ۷۰ ساله مشخص می کردند و با جبران آن قدمی برای صلح بر می داشتند. صلح را کسی می آغازد که جنگ را شروع کرده نه آنکه برای دفاع می جنگد! متاسفانه آقای زیدآبادی بر خلاف نوشته های مستدل دیگر خود اینجا به صرف طرح یک مطایبه بسنده کرده  و از هسته عقلانی و قابل دفاع مساله «جنگ با اشغالگر» و روشنگری در زمینه «دستاویز قراردادن صلح» برای پیشبرد اهداف غیر اخلاقی زورمندان، یعنی چیزی که دقیقا در مساله فلسطین از سوی رژیم اشغالگر و کشورهای غربی حامی آن دیده می شود طفره رفته است. 

نکته ای که آقای زیدآبادی در صورت تامل عقلانی حتما به آن اذعان خواهد کرد همان است که بسیاری از فیلسوفان اخلاق و جامعه شناسان بارها و بارها به آن اشاره کرده اند: «خشونت روا». هیچ فیلسوف اخلاقی را پیدا نمی کنید که در هر شرایطی و بی هیچ قید و شرطی و به صورت مطلق از صلح دفاع کند. به خصوص زمانی که با حمله و هجوم کشوری دیگر مواجه شده باشد.  اگر چنین بود چرا انگلستان به عنوان کشور صلح دوست امروز با همه خرابی‌ها و تلفاتی که در لندن بر اثر بمباران های آلمان نازی پیش آمد و منجر به کشته شدن غیرنظامیان بی گناه پر شماری می شد با آلمان نازی از در صلح در نیامد؟! چه چیزی گران بهاتر از حفظ جان شهروندان بی گناه؟! 

تری ایگلتون جامعه شناس و منتقد ادبی مشهور انگلیسی معاصر مساله «صلح جویی انتزاعی» را به خوبی تقریر کرده است : 
 «...صلح طلب کسی نیست که از خشونت بیزار است‌. همه کس از خشونت بیزارند‌. صلح طلبی به شرطی ارزش بحث دارد که از حد اظهار نظرهای پارسامنشانه ای چون "جنگ چیز بد و نفرت انگیزی است!" فراتر رود، حرف هایی که همه با آن موافقند و هر قدر هم منطقی به نظر برسد ملال انگیزند.... صلح طلبی انتزاعی اگر مانع "خشونت روا" باشد ..‌ به شدت غیر اخلاقی است... .»

آقای زیدآبادی بعد از این طنز و مطایبه باید بگویند که رژيم اشغالگر صهیونیستی کدام گام عملی را برای صلح برداشته تا ملت به ستوه آمده از ۷۰ سال اشغال به امید آن اسلحه خود را زمین بگذارد؟!  حتی پیمان های اسلو هم با آن همه سر و صدا و تبلیغات و جایزه نوبل صلح به طرفین چیزی جز یک توافق موقت و بسیار محدود نبود و در ازای به رسمیت شناختن اسراییل از سوی «ساف» چیز زیادی دستگیر فلسطینی ها نشد و بهای خیلی سنگینی بود در ازای متاعی کم ارزش. در این پیمان عرفات در برابر به رسمیت شناخته شدن اسراییل، حق حاکمیت بسیار محدودی را به دست می آورد بدون اینکه مساله آوارگان ، وضعیت بیت المقدس و شهرک های اسراییلی ، یعنی تقریبا عمده مسائل اصلی، حل شود.

البته با این وضعیتی که بر نظام زورمدارانه جهانی حاکم است که برخی تصمیمات آن هیچ پشتوانه حمایتی ندارد و بلکه کاملا به نفع اسراییل عمل می کند (نمونه اش را این روزها آشکارا شاهدیم) سرزنش کردن عرفات شاید چندان هم اخلاقی نباشد. مبارزی خسته و ناامید حتی از حمایت موثر همکیشان و هم نژادان( جامعه جهانی پیشکش)، از اندک احقاق حق حتی موقت و بی آینده هم نمی تواند بگذرد! اما همین تجربه بی سابقه نشان داد که طرف اسراییلی اساسا حاضر به هیچ مصالحه ای که حق طبیعی فلسطین در آن به رسمیت شناخته شده باشد نیست و مرحوم عرفات خواسته یا ناخواسته باعث شد عمق این سلطه طلبی و اشغالگری حتی برای کسانی که اندک تردیدی در این زمینه دارند آشکار شود.


دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۷۶۶۹۴۱۲:۴۸:۳۹ ۱۴۰۲/۸/۷
همین آقا اگر یک قلدری بیاید در خانه اش مقداری آجر چینی کند و بگوید مال من هست قطعا ساکت نخواهد ماند حال اگر دوباره مقداری آجر چینی را پیش بیاورد آیا خانه اش را رها می کند و می‌رود؟!!!! هرچند خانه را می‌توان دوباره خرید کجا و غصب سرزمین‌ و تغییر هویت کجا!!
ناشناس۳۲۷۶۷۶۵۱۳:۱۷:۱۵ ۱۴۰۲/۸/۷
دوست عزیز تاریخ بخوان بنی اسراییل و کنعانیان سابقه جنگ 3000 ساله دارند
ناشناس۳۲۷۶۹۱۱۱۴:۴۸:۲۷ ۱۴۰۲/۸/۷
اول شما یاد بگیر این ها از اروپا آمدن تا کشور تاسیس کنند تا به جنگ تاریخی آنان برسیم!
ناشناس۳۲۷۷۰۷۲۱۷:۱۲:۴۴ ۱۴۰۲/۸/۷
آمریکا و اروپا با فریب جمال عبدالناصر و سیاستمداران عرب از طریق سازمان ملل و سپس با زور و تجاوز و تزویر و اشغال به فلسطین مسلط شدن و یهودی‌های اروپا و آمریکا و آفریقا و آسیا و اقیانوسیه رو ساکن کردن قتل عام کردن و ویران کردن ____ اما دیگه به پایان راه رسیدن با تحلیل‌های زیباکلام و زیدآبادی و من و شما هم چیزی عوض نمیشه شتاب سقوط زامبی‌ها خیلی زیاد شده
ناشناس۳۲۷۶۸۱۱۱۳:۳۷:۳۴ ۱۴۰۲/۸/۷
کتاب تولد اسراییل نوشته صادق زیبا کلام را بخوانید کتابهای دیگر هم وجود دارد ماجرا اینطور که شما فکر می کنید ساده نیست
ناشناس۳۲۷۷۸۹۴۱۲:۰۱:۵۰ ۱۴۰۲/۸/۸
هیچ یک از تاریخ نگاران واقعی ماجرا را آنگونه که زیباکلام علوم سیاسی ساده لوحانه از تاریخ بیان کرده را تایید نکردند
ناشناس۳۲۷۷۹۶۹۱۳:۲۱:۳۹ ۱۴۰۲/۸/۸
واقعی یعنی چه ؟ واقعیت اونه که شما فکر می کنی ؟؟؟
حسن۳۲۷۶۹۷۰۱۵:۳۱:۴۰ ۱۴۰۲/۸/۷
شما نوشته زیدآبادی را نخوانده اید . او هیچگاه نگفت فلسطینی ها خانه را ترک کنند. ایده زیدآبادی این بود که حماس برای حفظ نیروهای خود و مردم غزه حاکمیت غزه را مانند سابق به حکومت خودگردان واگذار کند و از غزه خارج شود( چنانکه الان هم رهبران آن در قطر هستند).
ناشناس۳۲۷۷۵۳۰۰۶:۳۳:۱۰ ۱۴۰۲/۸/۸
نوشته زیدآبادی این بود: که حماس برای حفظ نیروهای خود و مردم غزه حاکمیت غزه را مانند سابق به حکومت خودگردان واگذار کند و از غزه خارج شود( چنانکه الان هم رهبران آن در قطر هستند).
ناشناس۳۲۷۶۷۰۵۱۲:۵۲:۲۷ ۱۴۰۲/۸/۷
اگر به توصیه همفکران زیدابادی عمل می کردیم باید با داعش مذاکره می کردیم و قلب محور مقاومت را بتن می ریختیم و عراق و سوریه را دو دستی تحویل داعش می دادیم و امروز شاهد حکومت تروریست های داعشی در منطقه بودیم !
ناشناس۳۲۷۶۷۷۲۱۳:۱۹:۵۴ ۱۴۰۲/۸/۷
در جنگ با داعش ما تنها نبودیم منصف باشی بد نیست در ضمن بشار اسد تا عمر دارد باید از امثال شما متشکر باشد !
ناشناس۳۲۷۶۸۳۸۱۳:۵۴:۰۶ ۱۴۰۲/۸/۷
میشه بگی بغیر ما و محور مقاومت، کی با داعش جنگید؟؟؟ نکنه ترکیه مثلا؟ یا شایدم حتی آمریکا! ترکیه براساس منافع خودش و برای سرکوب گروه‌های حامی استقلال کردستانِ ترکیه، از برخی گروه‌های تروریستی سوریه حمایت کرد و با برخی جنگید و مشکلی هم با داعش نداشت وگرنه با خودِ ارتش سوریه وارد درگیری نمیشد. آمریکا هم که بنیانگزار داعش بود و محموله‌های هوایی شامل پول و سلام و غذا برای داعش می‌ریخت با چتر نظامی. اسرائیل هم بغیر از حمایت اطلاعاتی و تسلیحاتی، مجروحین داعش رو مداوا می‌کرد اونم در خودِ اسرائیل. عربستان هم که حامی مالی و گاوِ شیرده قصه بود. خب، بفرمایید بغیر ما و محور مقاومت در منطقه به‌اضافه حمایت هوایی روسیه اونم در برخی موارد، کی با داعش جنگید؟؟؟
ناشناس۳۲۷۷۶۹۱۰۹:۱۶:۴۴ ۱۴۰۲/۸/۸
بله امریکا جنگید همیشه قبل از هر حمله به داعش نیروی هوایی آمریکا مواضع داعش بمباران میکرد بعدا حشد الشعبی جلو میرفت
ناشناس۳۲۷۶۸۷۳۱۴:۲۳:۳۰ ۱۴۰۲/۸/۷
ما برای بشار اسد کار نکردیم برای اسلام، انسانیت، مردم مظلوم سوریه و البته امنیت خودمون کار کردیم.
ناشناس۳۲۷۶۹۵۰۱۵:۱۲:۴۴ ۱۴۰۲/۸/۷
از سوریه و شهرهاش و مردمش که چیزی باقی نمونده همه از بین رفت تنها چیزی که مونده بشاراسده .
ناشناس۳۲۷۷۰۰۸۱۵:۵۹:۲۶ ۱۴۰۲/۸/۷
خجالت بکش با این طرز تفکری که دارید
ناشناس۳۲۷۷۰۵۹۱۶:۵۸:۰۵ ۱۴۰۲/۸/۷
اولا در این حد که شما میگی نیس دوما حتما اگه دست داعش افتاده بود الان آباد بود!!!
ناشناس۳۲۷۶۷۸۳۱۳:۲۵:۵۹ ۱۴۰۲/۸/۷
افکار ایشان قبل این درجنگ ایران و عراق هم بود ولی امام محکم ایستاد و دشمن بیرون رانده شد از ایران.
ناشناس۳۲۷۶۸۱۶۱۳:۴۳:۱۹ ۱۴۰۲/۸/۷
اصلا اینطور نبود حتی یک ایرانی طرفدار تعامل با متجاوز نبود
ناشناس۳۲۷۶۹۱۶۱۴:۵۱:۵۱ ۱۴۰۲/۸/۷
در ضمن منظور از افکار ایشان، امثال ایشان هست که در آن زمان عراق پیشروی کرده بود و گفتند صلح شود!!
ناشناس۳۲۷۶۸۰۸۱۳:۳۵:۵۳ ۱۴۰۲/۸/۷
شما الان با تروریست های طالبان چگونه رفتار می کنید با داعش هم همین کار را می کردید
ناشناس۳۲۷۶۸۹۳۱۴:۳۵:۳۴ ۱۴۰۲/۸/۷
داعش رو با طالبان مقایسه می کنی که آدم می سوزاند و به بچه هم رحم نمی کند؟ دوما طالبان در کشور خودشان هستند نه مثل داعش که قصد جهان گشایی دارند
ناشناس۳۲۷۷۲۴۵۲۰:۲۵:۴۰ ۱۴۰۲/۸/۷
مگه داعش نابود نشد ؟!
مهدی۳۲۷۷۱۶۹۱۹:۰۵:۵۲ ۱۴۰۲/۸/۷
سلام، کاش شرایط سوریه و یمن، لبنان امروزی را یکم بررسی کنید... آخه این چه حفظ کردنی است ...چرا اینجور شدند...اشکال کار کجاست...
ناشناس۳۲۷۶۷۰۷۱۲:۵۲:۴۴ ۱۴۰۲/۸/۷
این تفسیر میتواند به خیلی از مسایل بسط پیدا کند.
ناشناس۳۲۷۶۷۰۸۱۲:۵۲:۵۸ ۱۴۰۲/۸/۷
صلح را کسی می آغازد که جنگ را شروع کرده نه آنکه برای دفاع می جنگد.
ناشناس۳۲۷۶۷۷۳۱۳:۲۰:۳۷ ۱۴۰۲/۸/۷
موافقم
ناشناس۳۲۷۶۷۲۰۱۲:۵۸:۱۰ ۱۴۰۲/۸/۷
ناپلئون: اگر صلح می خواهید اماده جنگ بشوید.
ناشناس۳۲۷۶۷۷۵۱۳:۲۱:۵۷ ۱۴۰۲/۸/۷
دارن می جنگند دیگه چرا داد و فریاد می کنید که آتش بس کنند ؟
مهدی۳۲۷۶۸۳۳۱۳:۵۱:۰۶ ۱۴۰۲/۸/۷
چپ‌ها از امپریالیست هم سواستفاده میکنن
ناشناس۳۲۷۶۷۲۲۱۲:۵۹:۳۰ ۱۴۰۲/۸/۷
صلحی که 4 روز بعد اسراییل می زنه زیرش چه فایده ای داره؟ اسراییل بر خلاف تمام قراردادهای قبلیش قبل طوفان الاقصی داشت باز قلمرو خودش رو گسترش می داد و در نقاط جدید، ساخت و ساز می کرد
ناشناس۳۲۷۶۷۲۳۱۲:۵۹:۳۳ ۱۴۰۲/۸/۷
یعنی اقای زید ابادی نمی داند که فلسطینیان 70 سال با اسرائیل مذاکره کردند تا به صلح برسند اما رژیم کودک کش و غاصب صهیونیستی حاضر به سازش نشد ؟!
ناشناس۳۲۷۶۷۸۸۱۳:۲۷:۲۸ ۱۴۰۲/۸/۷
دعوا 3300 سال است نه 70 سال طی این مدت مدام یک طرف این دعوا پیروز بوده اند
ناشناس۳۲۷۷۰۶۴۱۷:۰۰:۴۸ ۱۴۰۲/۸/۷
یعنی شما تا حالا یه متن از خود آقای زیدآبادی نخوانده و صرفا دارین بر مبنای این مطلب ایشون رو قضاوت میکنین؟!
ناشناس۳۲۷۶۷۲۵۱۲:۵۹:۵۷ ۱۴۰۲/۸/۷
اینا به قول جلال ، سر تا پاشون غربزده ست ،
ناشناس۳۲۷۶۷۷۸۱۳:۲۴:۲۳ ۱۴۰۲/۸/۷
عمده مشکلات کشور در 44 سال گذشته زیر سر همین غرب زده هاست.
مهدی۳۲۷۶۷۸۵۱۳:۲۶:۱۸ ۱۴۰۲/۸/۷
میگم دیگه بیچاره کردید خودتون رو ایکاش صحبت‌های ما یک اپیسلون برای بیداری چپ جماعت فایده داشت. آخر و عاقبت نداره از ما گفتن بود. جلال هم شده نبی شماها از ما که کاری بر نمیاد انشالله خدا بیدارتون کنه
ناشناس۳۲۷۷۲۳۱۲۰:۱۲:۳۲ ۱۴۰۲/۸/۷
تو سواد خوندن و نوشتن نداری ، بعد فتوا صادر میکنی ، برو یاد بگیر اپسیلون رو چجوری مینویسن بچه جون ، بعد نظر بده
ناشناس۳۲۷۷۲۳۳۲۰:۱۳:۲۱ ۱۴۰۲/۸/۷
شماها خسته نمیشین از البانی و اسراییل میاین نظر میذارین ؟؟؟
ناشناس۳۲۷۷۷۵۶۱۰:۱۱:۴۸ ۱۴۰۲/۸/۸
منکه اصفهانم ولی دلم میخواد بدونم اگه یه روز فهمیدی ملت از البانی و اینها پیام نمیذارن ایا تغییری در افکار و رفتارت میدی؟
ناشناس۳۲۷۶۷۹۲۱۳:۲۹:۵۶ ۱۴۰۲/۸/۷
خود جلال هم اگر زنده بود تا به حال به این نتیجه رسیده بود که جنگ با غرب حاصلی نداشته و تعامل و دوستی با کل دنیا در راستای منافع ملی و تمرکز جدی و واقعی بر رفاه و آسایش ایرانی ها کلید رستگاری است
ناشناس۳۲۷۶۸۲۰۱۳:۴۶:۵۷ ۱۴۰۲/۸/۷
غرب دنبال درگیری هست!
ناشناس۳۲۷۶۸۴۵۱۳:۵۶:۲۱ ۱۴۰۲/۸/۷
از موقعی که من یادمه یعنی دوران خاتمی ما داریم با غربی ها مذاکره می کنیم فایده هم نداشته. خب اون طرف هم باید بخاد یه طرفه که فایده نداره
ناشناس۳۲۷۶۷۲۸۱۳:۰۰:۳۶ ۱۴۰۲/۸/۷
واقعا هر وقت این زیدابادی حرف میزنه ، آدم کلا در عقل این فرد شک میکنه
ناشناس۳۲۷۶۸۰۲۱۳:۳۲:۴۰ ۱۴۰۲/۸/۷
اتفاقا برعکس من همیشه تحلیل ایشان و دیگران را می خوانم و ایشان بسیار واقع بین و معتدل هستند از دیدگاه های ایشان بسیار لذت می برم چون چراغ را به جاهایی می اندازند که من ندیده بودم یا از طرفی به ماجرا می نگرند که کل ماجرا تغییر می کند فقط کافی است تعصب را کنار بگذارید و در خصوص هر موضوع دیدگاههای مختلف را بخوانید و تحلیل نهایی را خودتان انجام دهید
ناشناس۳۲۷۶۹۲۱۱۴:۵۶:۰۲ ۱۴۰۲/۸/۷
هرزگاهی که می شنویم زیاد درست هم نمی گوید
ناشناس۳۲۷۷۲۳۵۲۰:۱۴:۳۵ ۱۴۰۲/۸/۷
شما در سطح سواد خودت نظر میدی ، برای شماها یک فوتبالیست که نمیتونه کتاب فارسی کلاس اول رو از رو بخونه هم دانشمند حساب میشه
ناشناس۳۲۷۷۳۸۵۲۳:۳۹:۴۲ ۱۴۰۲/۸/۷
دوست من چند کلاس سواد داری؟ تا حالا دانشگاه رفتی؟ چند تا کتاب فلسفه خوندی؟
ناشناس۳۲۷۷۶۰۵۰۸:۰۸:۴۵ ۱۴۰۲/۸/۸
کل عالم بیسواد هستند و فقط شماها خوبین ! اگر اینقدر خوبین چرا دولت متبوع شما جناب رئیسی کاری کرده که مردم حسرت روحانی را دارند ؟
ایرانی۳۲۷۶۷۳۱۱۳:۰۱:۰۲ ۱۴۰۲/۸/۷
آقای زیدآبادی واقعا درست گفته جنگ در هر صورت یعنی اوج بدبختی برای مردم بی گناه و لذت قدرت برای سردمداران
امیر حسین سلطان/ تهران۳۲۷۶۷۳۳۱۳:۰۱:۳۹ ۱۴۰۲/۸/۷
پاسخ شما دو کلمه است! «نه جنگ و نه صلح» چرا که لااقل ظرف ۲۰ روز چند هزار نفر بیگناه کشته نمی شدند.
ناشناس۳۲۷۶۸۰۳۱۳:۳۴:۰۸ ۱۴۰۲/۸/۷
دو کشور فلسطینی و اسراییلی باید تشکیل شود و بیت المقدس و نواحی اطراف بین المللی باشد چرا که تمام ادیان ابراهیمی مدعی آن هستند
ناشناس۳۲۷۶۹۱۹۱۴:۵۵:۰۳ ۱۴۰۲/۸/۷
ایرانی هایی که در لس انجلس هستند اگر کشور درست کنند شما حق به کی می دهی؟ آمریکا؟ یا چون ایرانی هستند می‌گویید آن ایرانی ها؟!!
ناشناس۳۲۷۷۲۲۵۲۰:۰۹:۴۸ ۱۴۰۲/۸/۷
کتاب بخوان دوست عزیز
ناشناس۳۲۷۷۲۴۰۲۰:۲۱:۱۶ ۱۴۰۲/۸/۷
شما می دونی چرا قبله مسلمانان از بیت المقدس تغییر کرد ؟
ناشناس۳۲۷۷۲۷۷۲۱:۰۳:۲۹ ۱۴۰۲/۸/۷
اونوقت کی باید این دو کشور رو تشکیل بده . و چرا تا حالا این کار رو نکردند .
ناشناس۳۲۷۶۷۳۴۱۳:۰۱:۴۰ ۱۴۰۲/۸/۷
تو قضایای این یک سال و بعد ، این یک ماه ، یک عده بدجوری آخرتشون رو فروختن
مهدی۳۲۷۶۷۴۰۱۳:۰۴:۵۳ ۱۴۰۲/۸/۷
خب چیزی این‌جا روشن است شماهم از مغلطه اگر چنین است، پس چنان است استفاده کردید این یک. دوم این که شما در آن مقاله آمده و صلح را نهی کرده اید، در واقع توجیحاتی کردید، که اگر چنین و چنان، و فلان کس پیش قدم می‌شود یا نمی‌شود. این توجیحات را که کنار بگذاریم می‌توانیم نتیجه بگیریم که به صلح اعتقادی ندارید حال هر اسمی که برروی صلح بگزارید. خب راه‌حل و توصیه شما چیست؟ جنگیدین تا سرحد مرگ برای کسی توانایی جنگیدن ندارد! من پیش از این در مقاله دیگر این سایت هم گفتم که شما راحت نسخه می‌پیچید، منتها مردم چرا باید تاوان افکار چپ را بدهند؟ بد نیست از جیب خود هم خرج کنید. در حال حاضر هم لابد انتظار دارید که به هزینه مردم فلسطین افکار شما (باید واقعا دید که اینها اصلا راضی هستند، نه آنچیزی که شما در دوربین هایتان نشان مردم ما می‌دهید) پیش برود. خب باید دید حاضر هستند که خودشان را فدا کنند. اگر حاضر هستند که حرفی نیست، بهرحال خواست خودشان است. در ضمن این زید آبادی جواب شما را نخواهد نداد، چراکه شما وارد صحنه‌ی همیشگی چپ‌ها یعنی خالص سازی شده و سعی دارید، ایشان را که مثلا از صلح دفاع کرده و بحثش چیز دیگریست هدایت کنی سمت رژیم صهیونیستی و با این توضیحی که میدهی در جبهه رژیم صهیونیستی قرار بدهی. ایشان مگر مدعی یا مدافع رژیم صهیونیستیست؟ حرف ایشان چیز دیگریست! شما چپ‌ها کلا کم که می‌آورید میزنید به جاده خاکی. استدلالتان هم که کمر شکن است. کمر تمام آن فیلسوف‌هایی که نامشان هم را نبردی را هم شکاند احتمالا.
ناشناس۳۲۷۶۷۴۵۱۳:۰۸:۰۴ ۱۴۰۲/۸/۷
این مدل صلح طلبی مدنظر ایشون فقط به ظلم بیشتر ختم میشه درواقع پنبه است برای سر بریدن از مظلوم
ناشناس۳۲۷۶۸۰۷۱۳:۳۵:۱۷ ۱۴۰۲/۸/۷
الان حال مظلوم خوبه ؟ اینکه طوری رفتار شود که باعث مظلوم نمایی یک طرف ماجرا شود درست است ؟
ناشناس۳۲۷۶۷۴۷۱۳:۰۸:۳۹ ۱۴۰۲/۸/۷
کسانیکه صلح را مار خوش خط وخال می‌دانند لطف کنند فقط یک شب با خانواده‌شان بروند در غزه بمانند
ناشناس۳۲۷۶۷۸۶۱۳:۲۶:۳۱ ۱۴۰۲/۸/۷
پس گرفتن خاک سرزمین به هر قیمتی می ارزد شما کلیپ های بچه های غزه را ببین که چگونه رجز می خوانند.
ناشناس۳۲۷۶۸۳۲۱۳:۵۱:۰۱ ۱۴۰۲/۸/۷
پس گرفتن خاک میهن به هر قیمتی می ارزد این را از کلیپ های بچه های غزه یاد بگیرید که چگونه برای اسرائیل رجز می خوانند
ناشناس۳۲۷۷۰۲۹۱۶:۲۲:۰۷ ۱۴۰۲/۸/۷
چرا میگی بچه، ؟؟
ناشناس۳۲۷۶۷۵۶۱۳:۱۴:۴۲ ۱۴۰۲/۸/۷
آقای زید آبادی تحلیلگر سیاسی با انصاف و با تبحری هستند مخصوصا در رابطه با مسائل فلسطین وهمچنین از آثارشان پیداست دلباخته آرمان فلسطین هستند.
ناشناس۳۲۷۶۷۵۸۱۳:۱۵:۰۷ ۱۴۰۲/۸/۷
حسين عيزاده بايد زيدآبادي رو نقد كنه؟
ناشناس۳۲۷۷۲۴۶۲۰:۲۸:۵۹ ۱۴۰۲/۸/۷
کاملا معلومه که شما جز نوچه گی هیچ هنری نداری!
اصغر آقا !۳۲۷۶۷۵۹۱۳:۱۵:۲۸ ۱۴۰۲/۸/۷
--- ميگم كه اين 54 كشور اسلامي چرا در برابر اين همه جنايت جنون آميز و وحشيانه اسراييل ملعون -- لعنت الله عليه الي اليوم القيامه --- وارد جنگ نمي شوند و برخي از آنان فقط در حد يك راهپيمايي و در حد يك محكوميت بسنده كرده اند و ديگر حركتي ... --- نميدانم برادر ! ... الله اعلم بالصواب ! ... اصغر آقا ! ميگم كه اين « واژه « جنگ » واژه عجيبي است ! هم « جنگ » است .و بر عكسش كني ميشه « گنج » !! .... از اينور بخواني « جنگ » از اونور هم بخواني « گنج » ....حالا خدا عالمه شايد خيلي از ممالك به دنبال جنگ وارونه هستند يعني به دنبال گنج !!!
ناشناس۳۲۷۶۷۶۶۱۳:۱۷:۱۷ ۱۴۰۲/۸/۷
آقای زید آبادی از فضای مجازی خداحافظی نکرده بودند؟
ناشناس۳۲۷۶۷۸۰۱۳:۲۵:۲۳ ۱۴۰۲/۸/۷
واقعیت این است که همین صلح به قول شما مار خوش خط و خال نیز هر چه زودتر بر قرار شود تعداد کمتری از مردم بی گناه کشته و یا بی خانمان میشوند. از راه دور نشستن و اظهار نظر کردن هنر نیست.
ناشناس۳۲۷۶۷۹۸۱۳:۳۱:۵۲ ۱۴۰۲/۸/۷
شما نمیخواهید به اصل منظور زیدآبادی بپردازید. اصل بحث اینه که در حال حاضر جنگ حماس با اسرائیل یعنی ۸۰۰۰ کشته طی دو هفته در غزه. اصل حرف زیدآبادی اینه که برای جان آن ۸۰۰۰ نفر ارزش قائل باشید و قبل از ورود به هر جنگی به عواقبش فکر کنید این غم زیاده این داغ بزرگه وگرنه هیچ عقلی از صلح با اشغالگر و متجاوز دفاع نمیکنه
ناشناس۳۲۷۶۸۱۰۱۳:۳۶:۴۹ ۱۴۰۲/۸/۷
آیا می توان از راه جنگ با اسراییل چیزی به دست آورد؟ تجربه های جنگ های 1948، 1956، 1967 و 1973 پیشِ روی ماست.در هر جنگ ما شاهد کشتار بیشتر مردم فلسطین، ویرانی و آوارگی بیشتر و از دست دادنِ زمین های بیشتری بوده ایم. فلسطینیان نخست باید صفوف خود را متشکل و متحد سازند و حکومتی دموکراتیک و سالم و برخاسته از منافع ملی مردم به وجود بیاورند؛ حکومتی که منافع ملی آنان را نمایندگی کند، تنها و تنها چنین حکومتی می تواند با فشار بر جامعه ی جهانی، عرصه را بر اسراییل تنگ کند و زمینه ی برپایی یک سرزمین مستقل برای فلسطینیان را فراهم سازد.
ناشناس۳۲۷۶۸۱۵۱۳:۴۲:۲۹ ۱۴۰۲/۸/۷
هیچ صلح پایداری صورت نمیگیرد جز با نابودی یکی از طرفین درغیر اینصورت 700سال دیگر هم ادامه داشته باشدهمین شرایط حاکم خواهدبود مرگ یکبار شیون هم یکبار
ناشناس۳۲۷۶۹۱۷۱۴:۵۲:۴۴ ۱۴۰۲/۸/۷
دفاع از حقوق بشر یعنی دفاع از حقوق پایمال شده انسانها در هر موقعیت جغرافیایی و اینکه دفاع از حقوق بشر در مقابل متجاوزان و اشغالگران بدون پرداخت هزینه مگر میشود
ناشناس۳۲۷۶۹۲۹۱۵:۰۱:۵۳ ۱۴۰۲/۸/۷
خداوکیلی یک ماه پیش وضعیت مردم بی نوای غزه بهتر از حالا نبود؟8000 نفر بی گناهی که در این جنگ ظالمانه به شهادت رسیدند کماکان زنده بودند و صدها برج وساختمان که ویرانه شد سالم بودند.
ابراهیمی۳۲۷۷۳۴۷۲۲:۵۲:۲۰ ۱۴۰۲/۸/۷
شوآف های اصلاح طلبی!
ناشناس۳۲۷۷۸۵۴۱۱:۲۶:۲۲ ۱۴۰۲/۸/۸
شما جناب زیدآبادی را نمیشناسید.
ناشناس۳۲۷۷۳۸۰۲۳:۳۲:۳۵ ۱۴۰۲/۸/۷
اصلاح طلبها با این نظرات مشعشعشان کشورمان را آباد کرده اند حالا کاسه داغتراز آش شده اند برای غزه ایها،من به اندازه آقای زید ابادی سیاست بازی بلد نیستم ولی چشمش را باز کند بببند درهمان مناطق تحت اشغال رژیم غاصب روزانه چقدر به زن وبچه وپیر وجوان فلسطینی ظلم می شود.
ناشناس۳۲۷۷۶۲۱۰۸:۲۶:۵۰ ۱۴۰۲/۸/۸
حالا بذار شاهکار های رئیسی تمام بشه بعد شروع کن به شعار دادن روی روحانی و جهانگیری سفید شد که یه نگاه به قیمت مسکن و اجاره و گوشت و ....بکن بورس چرا این شکلیه دوباره مگه قرار نبود مشکل بورس حل بشه ؟
ناشناس۳۲۷۷۷۲۹۰۹:۴۳:۴۳ ۱۴۰۲/۸/۸
همه سر و ته یه کرباس هستند و فقط برای گرفتن قدرت حرف می زنند بیچاره مردم
علی۳۲۷۷۶۵۵۰۸:۴۹:۲۳ ۱۴۰۲/۸/۸
در بحث فلسطین تمام سیاست ها و عملکرد مسولان کشورم رو درست میدانم ... اسرائیل باید نابود بشه.
ناشناس۳۲۷۷۷۵۴۱۰:۱۰:۳۶ ۱۴۰۲/۸/۸
میزان نوشته ها و تحلیلهای آقای زیدابادی و دفاع او از فلسطین از هر شخص دیگری در ایران بیشتر است . سالهاست که در این زمینه فعالیت میکند. نوشته های ایشان را کامل بخوانید.
ناشناس۳۲۷۷۸۹۹۱۲:۱۲:۲۲ ۱۴۰۲/۸/۸
من در تعجبم از این افرادی که دایه دلسوز تر از مادر شده اند....البته مراد و مقصودشان چیز دیگری است اما به نام دلسوزی برای مردم غزه و اینکه آنها در حال کشته شدن هستند میخواهند به نوعی ظلم و تجاوز و اشغالگری و آدمکشی رژیم اسراییل رو توجیه کنند .....البته اگر نیت دیگه ای هم دارند ؛ فرقی نمیکنه چون این مسیر اونها به تقویت بیشتر رژیم اسراییل منجر میشه. حالا سوال مهم : تا حالا یک بار هم دیدین که پدر و مادر و همسر و فرزند افراد کشته یا زخمی شده زیربمبارانها علیه حماس و عملیات طوفان الاقصی حرفی بزنه ؟؟؟ بر عکس تقریبا همه شون میگن فدای سر مقاومت ..... پس لطفا بیخود وکیل مدافع و دایه ی دلسوزتر از مادر نشوید..... این راهی است که مردم غزه در همراهی با مقاومت و حماس و جهاد اسلامی بعد از تجربه ی طولانی مسامحه و کوتاه آمدن و مذاکره با علم و آگاهی انتخاب کرده اند؛ و آماده هستند هزینه های آنرا هر چند سنگین بدهند.... همان جمله معروف محمد ضیف در اولین بیانیه ی بعد از شروع عملیات طوفان الاقصی : ترجیح میدهیم به جای هر روز مردن با ترس و ذلت ، یک بار و با عزت و ایستاده بمیریم .... والسلام
احمد زیدآبادی۳۲۷۷۹۷۴۱۳:۲۳:۲۶ ۱۴۰۲/۸/۸
با سلام اگر مسئولان سایت الف آمادگی داشته باشند در مورد این ماجرا حاضر به مصاحبه و ی مناظره با آنها هستم. با احترام
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  23. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

آخرین عناوین