وزیر ارتباطات: پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها با پوشش ۲۰ میلیونی در دستور کار است

  4020722006

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از توسعه شبکه ارتباطی پرسرعت، پایدار و امن با اجرای فیبر نوری خبر داد و گفت: این پروژه با پوشش ۲۰ میلیونی منازل و کسب‌وکارها تا پایان دولت سیزدهم در دستور کار است.  

به گزارش فارس، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در دومین روز سفر خود به استان فارس در نشست هم اندیشی با فعالان زیست بوم نوآوری و فناوری استان فارس گفت: امروز در بازدید دیدم که کارخانه مخابراتی ایران پس از دوره‌ای رخوت با مدیریت تیم جدید رونق گرفته‌است و امیدواریم ثمره این رونق در آینده نزدیک برگشت این کارخانه به دوران طلایی آن یعنی اشتغال هزاران نفر باشد.

وی خطاب به شرکت‌های فناور مستقر کارخانه نوآوری گفت: حضور شما در کنار کارخانه بزرگ ITMC که روزی بزرگ‌ترین کارخانه مخابراتی کشور بود یک فرصت هم برای شما و هم برای این کارخانه است.

زارع پور با بیان اینکه کارخانه مخابراتی ایران می‌تواند به شرکت‌های نوآور مستقر در این کارخانه نگاه بخش تحقیق و توسعه داشته‌باشد، خاطرنشان کرد: شرکت‌های نوآور این کارخانه را یک فرصت بدانند چرا که می‌توانند ایده‌های خود را از طریق خط تولید و تجهیزات فنی کارخانه به محصول برسانند.

وزیر ارتباطات در ادامه با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم توسعه زیرساخت‌های ارتباطی است گفت: اگر بخواهیم اقتصاد دیجیتال را به کمک شرکت‌های نوآور توسعه دهیم و کام مردم را شیرین کنیم، نیازمند شبکه ارتباطی پرسرعت، پایدار و امن هستیم.

وی افزود: بر همین اساس پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها با هدف ایجاد ۲۰ میلیون پوشش تا پایان دولت سیزدهم را در دستور قرار دادیم و برای تحقق کامل این پروژه نیز متکی به تجهیزات بومی و توان شرکت‌های نوآور داخلی هستیم.

زارع پور ادامه داد: این کار بزرگ که تا چند دهه آینده کشور را بیمه می‌کند در سراسر کشور آغاز شده‌است و دیروز در کازرون پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها به بهره برداری رسید و کل این شهر تحت پوشش قرار گرفت و مردم این شهر می‌توانند سرعت‌هایی تا هزار مگابیتی را تجربه کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی‌ها این پروژه در شهر شیراز نیز با امضای تفاهم نامه‌ای با شهرداری این شهر به زودی آغاز می‌شود و تا پایان سال آینده تمام این شهر تحت پوشش فیبر نوری قرار خواهد گرفت.

در جریان این هم اندیشی تعدادی از مدیران استارت آپ‌ها و شرکت‌های بخش خصوصی به بیان نقطه نظرات و درخواست‌های برای رفع موانع پیشرفت و توسعه مجموعه کاری خود پرداختند و وزیر ارتباطات در پاسخ به ارائه راهکارهایی در ارتباطات با موضوعات مطرح شده پرداخت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  5. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  7. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  8. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  9. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  10. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  11. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  12. دور باطلی که تمامی ندارد!

  13. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  14. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  15. تضادی عجیب و پر ابهام!

  16. برای این عکس شما تیتر بزنید

  17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  18. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  19. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  20. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  21. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  22. سقوط در آغوش پهلوی!

  23. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  24. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

  25. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

آخرین عناوین