عوامل تاثیرگذار در شرایط طلاق توافقی کدامند؟

گزارش بازرگانی، ۲۱۴۷۰۲،   4020705042

 

امروز مطالب مربوط به و نقش وکیل طلاق و قوانین مربوط به آن را بررسی می کنیم در ادامه وظایف و نقش وکیل طلاق توافقی و کارهایی که انجام می دهد را بیان کرده و عوامل تاثیر گذار روی هزینه وکیل طلاق را برای شما می گوییم. به همین منظور وکلای مجرب و حرفه ای مجموعه وکالت فراز شمار را در تمامی این امور هدایت و راهنمایی می کنند.

وکیل طلاق

در ادامه این سوال پیش می آید که وکیل طلاق کیست؟ وکیل طلاق فردی است که در رشته وکالت تحصیل کرده و به قوانین و روش های طلاق آگاه و مسلط است. هنگامی که شما تصمیم به طلاق می گیرید، نیاز دارید تا فردی شما را در مراحل و روند قانونی طلاق راهنمایی و کمک کند. به همین منظور شما نیاز دارید تا وکیل طلاق در تمامی مراحل طلاق همراه شما باشد. یکی از وظایف وکیل طلاق جلوگیری از ضایع شدن حق طرفین و مراقبت از حقوق موکل خود می باشد که در ادامه ما بیشتر این مطلب را توضیح داده ایم.

وکیل طلاق توافقی

همانطور که به وکالت و وکیل طلاق در بالا اشاره شد، وکیل طلاق توافقی هم وظایف مشابهی با وکیل طلاق توافقی دارد اما فرق هایی هم دارد که آن ها را بررسی می کنیم. یکی از مهم ترین کار های وکیل طلاق توافقی می توان به تنظیم توافقات بین زوجین اشاره کرد. همچنین در طلاق توافقی اگر به وکیل طلاق توافقی وکالت بدهید، وکیل بدون حضور در دادگاه می تواند کار ها را پیش برده و مراحل طلاق را انجام دهد.

هزینه وکیل طلاق

هزینه وکیل طلاق به عوامل متفاوتی بستگی دارد ، مثلا هزینه وکالت برای موکل خانوم و آقا متفاوت است ، علت آن نیز تفاوت سختی و پیچ خوردگی پروند و حجم کار هر یک می باشد.همچنین به عوامل دیگری نیز وابسته است مثلا تجربه و دانش وکیل است ، قوانین سالانه به طور مداوم در حال تغییر هستند در نتیجه وکیل باید دائما خود را همگام با قوانین جدید کند. همچنین اگر طلاق پیچیدگی های زیادی نداشته باشد به مراتب هزینه وکیل طلاق کمتر می شود و همان هزینه پایه از شما عزیزان دریافت می شود. اگر شما عزیزان نیز تجربه ای درباره هزینه وکیل طلاق دارید خوشحال می شویم که با ما در میان بگذارید.

شرایط طلاق توافقی چیست؟

در طلاق توافقی عواملی که در دادگاه مورد بررسی قرار می گیرد، زوجین باید از قبل توافقاتی بر رو آنها داشته باشند. و به توافق رسیده باشند. به همین منظور توافق زوجین در دادگاه مورد قبول است و سوال یا ابهامی از سوی دادگاه وجود ندارد. وکیل طلاق توافقی بررسی می کند تا تمامی موضوعات و توافقات در قرارداد آمده باشد.

برای مثال بین زوجین بر روی مهریه توافق شده است و مهریه بخشیده شده است. در مجموعه وکلای فراز: farazlawyers.com روند این کار به این صورت است که هر دو طرف توافقات خود را گفته سپس به حالت مکتوب در می آید پس از آن هر دو طرف باید این قرارداد را امضا کنند. چند مورد از قرارداد هایی که باید بررسی شود و به امضای زوجین در بیاید:

  • مهریه زن

  • حضانت فرزند یا فرزندان

  • نفقه و اجرت المثل

مقایسه طلاق با حضور وکیل و بدون وکیل

هنگام طلاق افراد می توانند برای خود وکیل داشته باشند اما به این معنی نیست که حضور وکیل الزامی باشد . در جدول پایین تفاوت های طلاق با وکیل و بدون وکیل را بررسی کرده ایم.



نحوه طلاق

زمان

سرعت

هزینه

با وکیل

کمتر

بیشتر

بیشتر 

بدون وکیل

بیشتر

کمتر

کمتر





طلاق با داشتن حق طلاق چطور انجام می شود؟

هنگام ازدواج اگر مرد سند حق طلاق را امضا کند، به همسر خود این اجازه را می دهد که بدون حضور او زن برای طلاق درخواست دهد. در این صورت زن باید از جانب همسرش به وکیل وکالت دهد تا مراحل قانونی را انجام دهد و دادخواست تنظیم شده را به دادگاه اعلام نماید.

حق طلاق در صورتی کافی است که دارای 3 شرط زیر باشد:

بلاعزل باشد (یعنی سند حق طلاق دارای تاریخ مشخصی نباشد و زن بتواند هر زمان که بخواهد از سند استفاده کند و برای طلاق اقدام کند)

حق وکیل گرفتن به غیر را داشته باشد تا زن بتواند از جانب مرد به وکیل وکالت دهد.

مرد حق تجدیدنظر و پشیمانی نداشته باشد تا زن بتواند بلافاصله بعد از دریافت رای طلاق به دفترخانه رجوع کند.

وظایف وکیل طلاق چیست؟

در بخش های بالا توضیح داده شد که وکیل جدایی چه نقشی دارد و یک وکیل خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد. طلاق یکی از تخصص هایی است که وکیل خانواده باید داشته باشد و اصلی ترین وظایفی که وکیل حقوق خانوادگی دارد این است که به زوجین مشاوره دهد و با تخصصی که دارد راهنمای خوبی در این زمینه باشد. در خیلی از مواقع زوجین تمایلی برای حضور در دادگاه ها ندارند و با گرفتن وکیل طلاق می توانند وکیل خود را به دادگاه بفرستند و وکالت دهند.

از وظایف دیگر وکیل، وکالت برای خرید و فروش اموال و مسائل مالی زوجین است که باید توافقنامه ای برای مفاد توافق طلاق تنظیم کند. در ادامه چند ویژگی مهم وکیل را بیان کرده ایم.

  1. تخصص و تجربه

  2. شهرت و سابقه کار

  3. قدرت ارتباطی و تعامل



راهنمای انتخاب وکیل طلاق توافقی

اولین مورد مربوط به تخصص و تجربه می شود انتخاب وکیلی با تخصص و تجربه در زمینه طلاق توافقی امری بسیار مهم است. وکیل شما باید با قوانین مربوط به طلاق در ایران آشنا و تجربه کافی در رسیدگی به پرونده‌های مشابه داشته باشد، علاوه بر آن ارتباط و ارائه مشاوره موضوع بسیار مهمی در این زمینه است وکیلی که قادر به ایجاد ارتباط خوب با شماست و توانایی ارائه مشاوره‌های لازم را دارد، می‌تواند به طور موثرتری در پرونده شما عمل کند.

در نهایت شما باید در انتخاب وکیل بسیار دقت کنید تا "وکیل طلاق توافقی" بتواند بهترین راه را به شما نشان دهد و بیشترین کمکی که می تواند به شما ارائه دهد.





سخن پایانی

در این مقاله به بررسی ویژگی های وکیل طلاق پرداختیم و بررسی کردیم که در چه مواردی نیاز به وکیل طلاق داریم و ویژگی های یک وکیل خوب را بیان کردیم. در آخر برای این که شما عزیزان بتوانید بهترین تصمیم را گرفته ما به شما پیشنهاد می کنیم تا قبل از هر گونه اقدام برای طلاق به مشاور مراجعه کنید و مشکلات خود را حل کنید. اگر نیاز به اطلاعات بیشتر داشتید می توانید با همکاران ما در مجموعه وکلای فراز تماس گرفته و برای موضوعات مربوط به طلاق و انحصار وراثت مشاوره دریافت کنید. همچنین شما عزیزان اگر سوال یا نظری درباره موضوعات مرتبط با طلاق داشتید با ما در اشتراک بگذارید.


خبرنگار: سعید کردوانی

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

    3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    4. من عجله ندارم!

    5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

    7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

    8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

    9. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    10. دور باطلی که تمامی ندارد!

    11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

    15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    16. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

    17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

    18. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

    19. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    20. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

    21. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

    22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

    آخرین عناوین