رقیب انتخاباتی ترامپ: عضویت اوکراین درناتو به نفع آمریکا نیست

  4020702065

 نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا و رقیب اصلی دونالد ترامپ و فرماندار فلوریدا تأکید کرد که عضویت اوکراین در ناتو به نفع آمریکا نیست.  

به گزارش فارس، «ران دسانتیس» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده و فرماندار ایالت «فلوریدا» تأکید کرد که پیوستن اوکراین به ناتو به نفع ایالات متحده آمریکا نیست و بار مسئولیت واشنگتن را زیاد می‌کند.

در قسمتی از پادکست روز شنبه برنامه «گلن بک» از فرماندار ایالت فلوریدا سؤال پرسیده شد که آیا بر این باور است که اوکراین برای برقراری صلح با روسیه، باید تعهد بدهد که هرگز به ائتلاف ناتو نخواهد پیوست یا خیر.

وی که یکی از رقبای اصلی «دونالد ترامپ» در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا محسوب می‌شود، گفت: «فکر نمی‌کنم که عضویت این کشور در ناتو به نفع ما باشد. تنها کاری که می‌کند،این است که وظایف ما را بیشتر می‌کند...بنابراین اگر وظایفتان بیشتر شود، در قبال آن چه منافعی به دست می آوریم؟ در مورد، من نمی‌دانم لزوماً این کار (پیوستن اوکراین به ناتو) چه منافعی را به همراه دارد».

اوکراین در سپتامبر ۲۰۲۲ درخواست پیوستن به ناتو را پس از آن مطرح کرد که چهار منطقه از این کشور به اجماع در یک همه‌پرسی به پیوستن به روسیه رأی دادند.

علی‌رغم آن‌که اعضای ناتو اعلام کرده‌اند که کی‌یف درنهایت عضو این ائتلاف خواهد شد اما هیچ جدول زمانی برای پیوستن کی‌یف به ناتو ارائه ندادند.

دسانتیس همچنین تصریح کردکه به طور قاطعانه مخالف اعزام نیرو به اوکراین است و افزود که هدف واشنگتن باید پایان دادن به جنگ اوکراین باشد. وی همچنین از سیاست فعلی «چک سفید و امضا» (بی چون و چرا) واشنگتن در حمایت از کی‌یف از طریق ارائه کمک‌های مالی و نظامی انتقاد کرد.

در ماههای اخیر بسیاری از جمهوری‌خواهان از سیاست‌های واشنگتن در قبال کی‌ِف انتقاد کرده‌اند و اوایل همین هفته، گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه و اعضای کنگره با ارسال نامه‌ای از کاخ سفید خواستند درباره کمک‌های بیش از حد به اوکراین پاسخ دهد.

در این نامه، از دولت بایدن سؤال پرسیده شده بود: «مردم آمریکا شایسته دانستن این مطلب هستند که پول‌هاشان به کجا می‌رود. ضدحمله (اوکراین) چطور پیش می‌رود؟ آیا اوکراین در مقایسه با 6 ماه پیش به پیروزی نزدیک‌تر شده است؟ راهبرد ما چیست و طرح خروج رئیس‌جمهور چیست؟»

این نمایندگان کنگره تأکید کردند که تازمانیکه دولت بایدن به این سؤالات پاسخ ندهد با تخصیص هرگونه بودجه بیشتر در حمایت از اوکراین مخالفت خواهند کرد.

این اقدام نمایندگان کنگره آمریکا در شرایطی صورت گرفته است که ایالات متحده دهها میلیارد دلار کمک به اوکراین برای نبرد با روسیه ارائه داده است و با این‌حال دولت بایدن باز هم در تلاش است یک بسته کمک ۲۴ میلیارد دلاری دیگر به کی‌یف تخصیص دهد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  5. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  7. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  8. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  9. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  10. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  11. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  12. دور باطلی که تمامی ندارد!

  13. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  14. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  15. تضادی عجیب و پر ابهام!

  16. برای این عکس شما تیتر بزنید

  17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  18. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  19. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  20. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  21. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  22. سقوط در آغوش پهلوی!

  23. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  24. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

  25. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

آخرین عناوین